quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:06 schreef Molo het volgende: [..] Ik ga er over paar weken werken dus zal er wel vaker gaan komen dan mevrouw
![]()
Alles proberen dit datquote:Op dinsdag 8 november 2022 22:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]Dan lekker naar Kimmade En echt ouderwets Saigon
Mijne heeft geen gat hoor
Aparte dekbeddenkast ook?quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ehm ja naast die zes heb ik er ook nog wel een paar, maar deze zes zijn fijner dus die gebruik ik eigenlijk niet echt meerwel ook twee in 220x240 en mijn dekbedden zijn 200x200, maar met ex sliepen we dan allebei onder eigen deken maar dan daar overheen wel nog zo'n groot overtrek want gezelliger ofzo
geen kou bij 'oversteken'. Dus die wegdoen vind ik ook zonde.
En die zes zijn eigenlijk drie keer een setje van twee want dat staat mooier als ik ooit weer een partner krijg en dus twee dekens op bed. Ofzo. Verder ben ik geen hoarder, hoor. Echt niet.
Haha dat niet. Wel een plank en een la in de kast in m'n slaapkamer voor die zes en een la in een kast in de kattenkamer voor de restquote:
Klinkt als iets voor halloween 😅quote:Op dinsdag 8 november 2022 22:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Even heel wat anders. Een gekleurde stenen slak met led-ogen op zonne-energie, dat is precies wat nu mist in mijn tuin, toch? Voor maar ¤2,49!
Ik geloof dat ik de sale pagina moet verlaten en moet gaan slapen
Huidkleurig dekbed?quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:25 schreef Molo het volgende:
Een dekbed en pyjama combi, dat kan ook echt alleen jij verzinnen
quote:Op dinsdag 8 november 2022 23:25 schreef Molo het volgende:
Een dekbed en pyjama combi, dat kan ook echt alleen jij verzinnen
Ik moet dat nog kijken maar heb al begrepen dat mijn nog niet genoeg stinkt.quote:
Volgens mij teveel gehypet, geen zin meer om te kijken erdoor iig hierquote:Op dinsdag 8 november 2022 23:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik moet dat nog kijken maar heb al begrepen dat mijn nog niet genoeg stinkt.
Dat draperen is een hele klusquote:Op woensdag 9 november 2022 07:32 schreef AnneX het volgende:
Ha…dekbedhoezen. 😂
Daarover ging het al eens eerder.
Vanaf oktober ongeveer worden de donkergekleurde hoezen bovenop de stapel gelegd. Twee hele oude en twee nieuwere.
Die ouwe misschien eens aan de buurjongetjes geven om tenten te kunnen bouwen.
En de 4 witte en lichte varianten liggen achter in.
Drogen van de 240x220 lappen gaan over het hek van de vide.
Dat strategisch draperen lijkt mij wel een klusje, @:sigme
Ook wel gezien, dat mensen de hoezen over deuren draperen. Dan moeten er wel deuren zijn in huis.
Net als de badhanddoeken kleuren worden gewisseld van zomers wit naar donker in de winter.
Afwisseling en ritme
Ja hoor, bakken vol met positiekleding, babytextiel, kleding van maat 50 tot 134 en speelgoed. Ben heel benieuwd wat er allemaal boven water komt weer.quote:Op woensdag 9 november 2022 07:37 schreef AnneX het volgende:
@:Clubsoda had je serieus nog dozen babykleding meeverhuist?
Veel plezier met uitzoeken.
Als je dat allemaal bewaard had, dan moest het ook wel nog een keer hèquote:Op woensdag 9 november 2022 07:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja hoor, bakken vol met positiekleding, babytextiel, kleding van maat 50 tot 134 en speelgoed. Ben heel benieuwd wat er allemaal boven water komt weer.
Ja, zo zie ik het ookquote:Op woensdag 9 november 2022 08:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als je dat allemaal bewaard had, dan moest het ook wel nog een keer hè
Gecondoleerdquote:Op woensdag 9 november 2022 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oma is vannacht overleden. Op hun trouwdag.
Gecondoleerdquote:Op woensdag 9 november 2022 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Sterktequote:Op woensdag 9 november 2022 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Gecondoleerd en veel sterktequote:Op woensdag 9 november 2022 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Ach. Is nog snel gegaan. Gecondoleerdquote:Op woensdag 9 november 2022 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Oh loon.. dan kunnen ze het eindelijk weer samen vieren?quote:Op woensdag 9 november 2022 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Gecondoleerd Lonaa. Sterkte met alles.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:30 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op woensdag 9 november 2022 08:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, zo zie ik het ookMaar het is - ook al is niet iedereen het daarmee eens
- niet alleen mijn kind dus er moest ook nog even een zekere consensus ontstaan.
Euhm. Is het done of not done om te vragen wie van jullie zwanger is? Ik weet het nietquote:Op woensdag 9 november 2022 10:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die consensus is er hoor, dus niet huilen
Je mag alles vragen als het op een normale manier isquote:Op woensdag 9 november 2022 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euhm. Is het done of not done om te vragen wie van jullie zwanger is? Ik weet het niet
Wij hebben destijds een Auping bed gekocht, bij een winkel die meerdere merken van bedden aanbood.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben vorig jaar 2 nieuwe dekbedovertrekken gekocht. Wat een flop, een erg vervelende stof die niet met het dekbed meeglijdt.
Nu zijn we aan het overwegen een nieuw bed te kopen, dus dan komen er ook nieuwe dekbedovertrekken. We hebben een aparte maat, dus moeten in Duitsland gaan kopen.
Speaking of nieuw bed: ik wil eigenlijk geen boxspring, maar vind nergens een mooi bed. Waar koop je zoal een bed? Ik heb niet veel vertrouwen in beterbed en co. Ikea heeft eigenlijk ook niets naar onze smaak.
Ik huil om dat andere.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die consensus is er hoor, dus niet huilen
Ok, thanksquote:Op woensdag 9 november 2022 10:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je mag alles vragen als het op een normale manier isBij abnormaal hoor je het wel
Ik
Wie is zwanger?quote:Op woensdag 9 november 2022 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euhm. Is het done of not done om te vragen wie van jullie zwanger is? Ik weet het niet
Ik douchte, IPLde, appte met een fokker, probeerde school te bellen over een rare interventie en poetste de wcs.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed al yoga, bestelde eten voor vanavond, schepte eindelijk weer orde in de financiën, mailde met de keukenmeneer en nu moet ik nog even de stad in. Wat een productiviteit
Ja nee dat is natuurlijk niet wat ik bedoelquote:Op woensdag 9 november 2022 10:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wie is zwanger?![]()
![]()
Wie is de echte moeder?![]()
Ja, dat is ook om te huilen. Maar ik doe tegenwoordig maarquote:Op woensdag 9 november 2022 10:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik huil om dat andere.
Jouw kind.
Ouders van de Mrs hebben dat in het begin ook wel eens genoemd, dat mijn kind minder hun kleinkind zou zijn dan haar kind.
Ja, gaat heel prima. Dit is een prima periode, niet misselijk meer en nog niet topzwaarquote:Op woensdag 9 november 2022 10:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok, thanks![]()
En yayAan je productiviteit te zien gaat alles ok? Wanneer ben je uitgerekend?
Jaquote:Op woensdag 9 november 2022 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja nee dat is natuurlijk niet wat ik bedoel![]()
Bizar dat mensen zoiets uberhaupt kunnen bedenken. Jouw schoonouders zijn wel bijgedraaid hoop ik? En hebben ze dan door dat zoiets echt geen acceptabele opmerking is?
Ik lolde. Zag het even voor me.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat is ook om te huilen. Maar ik doe tegenwoordig maar![]()
Een collega van mijn vrouw (jonge knul!) vroeg haar wat 'zij dan van de baby was'?![]()
Zijn oudtante, antwoordde ze.
Heb ik wel eens verteld dat mijn eigen zoon me een paar jaar geleden vroeg uit wiens buik hij eigenlijk kwamquote:Op woensdag 9 november 2022 10:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja
Nee
En het is, zo lijkt gezien hoe vaak ie voorkomt, echt een heel normale vraag. Vorige week kreeg ik hem van een 8 jarige. Toen vond ik het wel lollig.
quote:Op woensdag 9 november 2022 10:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb ik wel eens verteld dat mijn eigen zoon me een paar jaar geleden vroeg uit wiens buik hij eigenlijk kwam![]()
Dat vond ik wel mooi, dat hij die memo gemist had
quote:Op woensdag 9 november 2022 10:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb ik wel eens verteld dat mijn eigen zoon me een paar jaar geleden vroeg uit wiens buik hij eigenlijk kwam![]()
Dat vond ik wel mooi, dat hij die memo gemist had
Hoezeequote:Op woensdag 9 november 2022 10:58 schreef Vanyel het volgende:
Onze 17jarige kwam zojuist probleemloos door de apk![]()
![]()
Alleen de lampjes moesten gepolijst
Ja, precies. Vriendinnetje zei vanochtend "hij is haar komen halen"quote:Op woensdag 9 november 2022 10:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oh loon.. dan kunnen ze het eindelijk weer samen vieren?
Gecondoleerd
Ik heb geen kinderen en geen lesbische relatie dus ik weet er weinig van.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:16 schreef sigme het volgende:
Blood is thicker than water.
Zo raar vind ik het niet hoor, om 'moederschap' als een biologische bloedband te zien, en niet als iets als wat logisch volgt uit een verbond tussen personen. Daarmee vind ik het dus ook niet ongepast, of vreemd dat mensen het vragen.
Ik vind het wel vrij debiel als mensen tegen mijn vrouw zeggen 'het is niet jouw kind' (en dat een keer of 10 achter elkaar). Het is nota bene wettelijk haar kind, wie ben je dan om daar tegenin te argumenteren?quote:Op woensdag 9 november 2022 11:16 schreef sigme het volgende:
Zo raar vind ik het niet hoor, om 'moederschap' als een biologische bloedband te zien, en niet als iets als wat logisch volgt uit een verbond tussen personen. Daarmee vind ik het dus ook niet ongepast, of vreemd dat mensen het vragen.
Dat is mijn ervaring wel in ieder geval, zowel met mijn eigen stiefmoeder als vanuit was ik zie met mijn zoon en zijn stiefmoeders.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en geen lesbische relatie dus ik weet er weinig van.
Wat ik wel weet is dat de band die een biologische moeder met haar kind heeft echt niet per definitie zo geweldig en allesoverschrijdend is. Mijn moeder voelt geen greintje onvoorwaardelijke liefde voor me puur omdat we nou eenmaal een bloedband hebben. Het lijkt me dan ook prima mogelijk dat je net zo veel of meer van een kind dat je niet zelf hebt gedragen kunt houden.
Gecondoleerd Loon.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik zei niks over moederliefde. Een biologische band is geen liefdesgarantie, of een andere garantie. Het is een bloedband.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en geen lesbische relatie dus ik weet er weinig van.
Wat ik wel weet is dat de band die een biologische moeder met haar kind heeft echt niet per definitie zo geweldig en allesoverschrijdend is. Mijn moeder voelt geen greintje onvoorwaardelijke liefde voor me puur omdat we nou eenmaal een bloedband hebben. Het lijkt me dan ook prima mogelijk dat je net zo veel of meer van een kind dat je niet zelf hebt gedragen kunt houden.
Ik vind dat ook tamelijk raar, want waarom zou een ander zich een uitgesproken mening meermaals ventileren over de 'eigendomsrelatie' tussen twee personen waar die ander vrijwel niks mee te maken heeft.quote:Op woensdag 9 november 2022 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind het wel vrij debiel als mensen tegen mijn vrouw zeggen 'het is niet jouw kind' (en dat een keer of 10 achter elkaar). Het is nota bene wettelijk haar kind, wie ben je dan om daar tegenin te argumenteren?
Maar wat voor betekenis heeft zo'n bloedband dan? Ik ben er dus mee onbekend dus ik weet het oprecht niet.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zei niks over moederliefde. Een biologische band is geen liefdesgarantie, of een andere garantie. Het is een bloedband.
Vind je daarmee ook dat adoptie-ouders geen echte ouders zijn?quote:Op woensdag 9 november 2022 11:16 schreef sigme het volgende:
Geen andere dan dat het de biologische band is.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar wat voor betekenis heeft zo'n bloedband dan? Ik ben er dus mee onbekend dus ik weet het oprecht niet.
Ik vind adoptie-ouders hele echte ouders. Waar hebben we ergens de sprong gemaakt naar 'ouders'?quote:Op woensdag 9 november 2022 12:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vind je daarmee ook dat adoptie-ouders geen echte ouders zijn?
Of interpreteer ik verkeerd en ging deze opmerking niet over de vraag wie de echte moeder is?
Ok. Ik heb altijd het idee dat mensen zo'n bloedband voelen ofzo. Ik voel helemaal niets, bij niemand waarmee ik bloed deel. Dat is misschien aangeleerd gedrag hoor, ik heb werkelijk geen idee.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Geen andere dan dat het de biologische band is.
Natuurlijk ben je daarmee bekend, jij bent ook een mens van vlees en bloed.
Ik had de indruk dat jij de vraag "wie is de echte moeder" heel normaal/ begrijpelijk vond.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik vind adoptie-ouders hele echte ouders. Waar hebben we ergens de sprong gemaakt naar 'ouders'?
Nou nee, in mijn wereld heeft een jong 1 moeder en 1 vader, en dat is biologisch.quote:Op woensdag 9 november 2022 13:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had de indruk dat jij de vraag "wie is de echte moeder" heel normaal/ begrijpelijk vond.
Als adoptie-ouders ondanks het ontbreken van een bloedband toch echte ouders zijn, spreekt het imo voor zich dat beide moeders in een gezin met 2 moeders en x kinderen ook echte moeders zijn. Daarmee is de vraag "wie is de echte moeder" dus niet alleen onzinnig, maar ook net zo lomp als wanneer je in gesprek met een adoptie-ouder aan de biologische ouder zou refereren als de echte ouder.
Overigens zijn mijn beide kinderen geadopteerd door de niet-barende moeder, dus daarvoor geldt dat dan dubbel
In de wereld buiten de jouwe kan een kind niet alleen meerdere mensen aanduiden als moeder, maar kunnen die mensen ook de moeder zijn, ze hebben de moederrol, zijn het juridisch en dragen die verantwoordelijkheid. Dat er dan één de biologische is, maakt haar niet echter of minder echt dan de ander.quote:Op woensdag 9 november 2022 13:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou nee, in mijn wereld heeft een jong 1 moeder en 1 vader, en dat is biologisch.
De vraag 'wie is de moeder' heeft dus 1 antwoord, en dat is de biologische moeder.
Wie de ouderrol vervult is daarmee slechts zwak samenhangend, en dat een kind meerdere personen aanduidt als moeder, of iemand die helegaar de moeder niet is, heeft er verder ook niet veel mee te maken. Weliswaar is dat in echtleven veel belangrijker dan wie de biologische moeder is, maar het maakt de biologische moeder niet meer of minder de moeder.
Een neef van mij kon geen kinderen krijgen. Zijn vrouw kreeg twee kinderen van een spermadonor en mijn neef was daar zielsgelukkig mee. Eindelijk vader van twee geweldige kinderen.quote:Op woensdag 9 november 2022 12:33 schreef Vanyel het volgende:
Vind je daarmee ook dat adoptie-ouders geen echte ouders zijn?
quote:Op woensdag 9 november 2022 14:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In de wereld buiten de jouwe kan een kind niet alleen meerdere mensen aanduiden als moeder, maar kunnen die mensen ook de moeder zijn, ze hebben de moederrol, zijn het juridisch en dragen die verantwoordelijkheid. Dat er dan één de biologische is, maakt haar niet echter of minder echt dan de ander.
Ik vind het wel wonderlijk als iemand geen onderscheid ziet tussen de vragen wie is de biologische en wie is de echte moeder.
Triest. Mijn schoonvader zit helaas ook nogal op dat spoor (hij is de degene van herhaaldelijk 'maar het is niet jouw kind' toen we het nieuws vertelden) en hij draait maar matig bij. Het doet echt veel verdriet en het maakt ook iets kapot. Ik ben heel benieuwd of hij bijdraait en hoe het zich verder ontwikkelt.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een neef van mij kon geen kinderen krijgen. Zijn vrouw kreeg twee kinderen van een spermadonor en mijn neef was daar zielsgelukkig mee. Eindelijk vader van twee geweldige kinderen.
Mijn oom, zijn vader, vond dat hij geen opa was, want het was niet zijn bloed. De kinderen waren dus ook niet zijn kleinkinderen.
Dit resulteerde in de afwezigheid van mijn neef op de uitvaart van mijn oom, want ze hadden al jaren geen contact meer door deze kwestie. Hoe achterlijk koppig kan iemand zijn
Wel een leuke tegenvraag.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Daarnaast: als zo'n vraag van een onhandige bekende komt, dan kan ik het nog wel door de vingers zien. Bij een wildvreemde is het voor mij net zo pertinent als vragen 'gut, en in welk standje is jouw kind verwekt?'. Er was vast een standje en je mag het ook vragen. Maar sociaal wenselijk is het dan weer niet zo.
Ja, uiteraard mijn oom! Wat een idioot. Natúúrlijk waren dat zijn kleinkinderenquote:Op woensdag 9 november 2022 14:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik denk dat je de oom hier achterlijk koppig vindt, maar toch ff checken?
Ik begrijp daar overigens ook niks van, zo'n instelling. Wat boeit dat hele biologisch geneuzel van waar zijn kinderen vandaan kwamen? Hij kreeg ze met zijn vrouw, ze voedden ze samen op. Van wie zouden ze anders zijn dan van hem?
Ik vind dat je best een bepaalde mate van gelijkwaardigheid in self-disclosure mag verwachten hoor. Als jij graag wil weten wie er geïnsemineerd werd, dan mag ik ook best weten in welke houding jouw kwakje landde.quote:
Je maakt idd zoveel kapot door die instelling. En waarvoor? Waarom?quote:Op woensdag 9 november 2022 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
Triest. Mijn schoonvader zit helaas ook nogal op dat spoor (hij is de degene van herhaaldelijk 'maar het is niet jouw kind' toen we het nieuws vertelden) en hij draait maar matig bij. Het doet echt veel verdriet en het maakt ook iets kapot. Ik ben heel benieuwd of hij bijdraait en hoe het zich verder ontwikkelt.
En hoe vaak je nodig had om haar te bezwangerenquote:Op woensdag 9 november 2022 14:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dat je best een bepaalde mate van gelijkwaardigheid in self-disclosure mag verwachten hoor. Als jij graag wil weten wie er geïnsemineerd werd, dan mag ik ook best weten in welke houding jouw kwakje landde.
Wat verschrikkelijk voor jullie.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Triest. Mijn schoonvader zit helaas ook nogal op dat spoor (hij is de degene van herhaaldelijk 'maar het is niet jouw kind' toen we het nieuws vertelden) en hij draait maar matig bij. Het doet echt veel verdriet en het maakt ook iets kapot. Ik ben heel benieuwd of hij bijdraait en hoe het zich verder ontwikkelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |