abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206700779
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[..]
|:(
Ongelofelijk dit ja. Hier mag wel iemand om aftreden, lijkt me.
  Forum Admin woensdag 16 november 2022 @ 20:15:46 #277
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206700876
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat terug moet komen is het besef dat aftreden geen schande hoeft te zijn. Dat kan zelfs beter zijn dan via allerlei kunstgrepen maar aan je stoel blijven vasthouden.

Als Rutte gewoon in de Kamer was gaan zitten na het Omtzigtdebat, had hij wellicht bij de volgende verkiezingen weer geloofwaardig lijsttrekker kunnen zijn. Op dit moment lijkt me dat wel out of the question en een opvolger lijkt er ook niet echt te zijn.
Dat is wel te verklaren, want dit was niet de eerste tweede of zelfs derde keer. Dit is het zwanenlied van Rutte en dat weet hij zelf ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206701202
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is wel te verklaren, want dit was niet de eerste tweede of zelfs derde keer. Dit is het zwanenlied van Rutte en dat weet hij zelf ook.
Dat waag ik te betwijfelen. Ik zie hem zo weer lijsttrekker worden. “Ik voel dat ik zo langzamerhand op de helft ben”. Totaal losgezongen van de realiteit.
pi_206701429
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat waag ik te betwijfelen. Ik zie hem zo weer lijsttrekker worden. “Ik voel dat ik zo langzamerhand op de helft ben”. Totaal losgezongen van de realiteit.
En maar klagen dat de flanken zo groot worden.
zie email 27 oktober
pi_206702102
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En maar klagen dat de flanken zo groot worden.
Als de VVD zo doorgaat dan zie ik ze nog wel een flinke optater krijgen in maart. Zeker als JA21 een geloofwaardige campagne heeft kunnen die nog best eens gaan verrassen.

Ik bedoel wat is het alternatief? Hoekstra is als politicus totaal geflopt. De PVV is een schreeuwpartij en krijgt niets voor elkaar en op Baudet wil geen weldenkend mens nog stemmen.
pi_206713009
twitter
pi_206714095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 20:22 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
:')
pi_206716095
quote:
JOVD-jongeren kritisch over twaalf jaar Rutte: ‘In dit land word je slapend rijk en werkend arm’

Als de VVD nu niet van koers verandert, wacht de partij hetzelfde lot als het CDA na Balkenende en de PvdA na Kok, zo luidt de waarschuwing van de liberale jongerenorganisatie JOVD. ‘De Rutte van de afgelopen jaren kan niet de volgende verkiezingen leiden.’
https://www.volkskrant.nl(...)erkend-arm~bec95904/
Ik vraag me af waarom deze gasten, gezien hun wensen en standpunten, in hemelsnaam lid zijn van de VVD. Zelden zoveel naïviteit in een interview gelezen. Al het beleid wat ze nu als onwenselijk bestempelen, is de verantwoordelijkheid van de VVD.

Overigens heb ik wel een vermoeden. Dit zijn geen idealisten maar opportunisten. Jongens die een carrière als politicus nastreven. En ja, dan biedt de VVD op dit moment nu eenmaal de beste kansen.
  vrijdag 18 november 2022 @ 07:18:38 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206716114
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 07:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vraag me af waarom deze gasten, gezien hun wensen en standpunten, in hemelsnaam lid zijn van de VVD. Zelden zoveel naïviteit in een interview gelezen. Al het beleid wat ze nu als onwenselijk bestempelen, is de verantwoordelijkheid van de VVD.

Overigens heb ik wel een vermoeden. Dit zijn geen idealisten maar opportunisten. Jongens die een carrière als politicus nastreven. En ja, dan biedt de VVD op dit moment nu eenmaal de beste kansen.
Toch hebben ze wel een punt als ze zeggen dat de VVD onder Rutte het liberalisme compleet uit het oog verloren is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206716149
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 07:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch hebben ze wel een punt als ze zeggen dat de VVD onder Rutte het liberalisme compleet uit het oog verloren is.
Daar hebben ze ook absoluut gelijk in, maar om te denken dat je dit kan keren, louter door de “voorman” te vervangen, vind ik wel wat naïef.

Maar sowieso staat het hele stuk vol met paradoxale kreten.

Ik zie vooral 2 mensen die gewend zijn om bij de winnaars te horen, maar die nooit naar de inhoud hebben gekeken. En nu het vooruitzicht is dat hun partij bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk niet als grootste uit de bus komt, en wellicht zelfs een termijn de oppositie in gaat, worden ze toch wat zenuwachtig. Terwijl iedereen dit al had voorspeld na het Omtzigtdebat.
  vrijdag 18 november 2022 @ 20:46:10 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206724920
https://www.telegraaf.nl/(...)r-slecht-leiderschap

quote:
VVD stervende door slecht leiderschap

Door NAUSICAA MARBE

Dit weekeinde vindt het congres van de VVD plaats: de partij die de langstzittende en langst disfunctionerende premier van Nederland levert en die het rechtse liberalisme afgeschaft heeft.

Enig gesputter tegen Mark Rutte wordt verwacht, maar al met al zal hij zijn eigen onderdanen om zijn vinger winden.
Een reanimatie van de VVD lijkt uitgesloten.
Hopelijk zien ze daar tenminste in waar ze mee bezig zijn: riant ruimte maken voor extreemrechts.

quote:
De dramatische transformatie van de ooit klassieke liberalen wordt doorlopend bevestigd door het nieuws. Deze week weer een typerend voorbeeld, via hun politieke gijzelnemer D66.
Kaags club promoot het verse wanbeleid zo: ’Dit is de nieuwe asielwet.
Een grote stap naar menswaardige opvang.
Alle gemeenten bieden opvang. Het liefst vrijwillig, anders verplicht.
Geen plafond op het aantal afdwingbare plekken. Een permanente oplossing (...).’

Geen woord over het inperken van de instroom, wel de nadruk op het permanente karakter van de dwangpolitiek.
We kunnen VVD-bewindsman/D66-mol Eric feliciteren: voor het eerst is er een asielwet gemaakt die primair eisen stelt aan Nederlanders in plaats van aan de nieuwkomers.

Dit land moet zich aanpassen aan de ongecontroleerde migranteninstroom, niet andersom. In plaats van regie te voeren, willigt de VVD linkse verlangens binnen de coalitie in en de weeïgheid van de CU die stelt dat instroom en opvangdwang niet aan elkaar gekoppeld mogen worden.
Wat? Ze hebben álles met elkaar te maken.
De instroom is de reden dat de dwang gekomen is.
Maar in Ruttes gave chaosland tellen feiten niet mee.

Karikatuur
Je hoort vaak dat de VVD een karikatuur van zichzelf geworden is.
Zou het? Bij karikaturen worden markante eigenschappen uitvergroot.
De VVD heeft geen markante eigenschappen meer.
De oude partij is verdwenen,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206725882
quote:
Niveautje weer bij telegraaf. Is Nausica FvD supporter ofzo?
pi_206726206
Waar kunnen we morgen het VVD congres live bekijken?
pi_206726392
Ik verwacht weinig van het congres. Dit wordt na wat gerommel gewoon tekenen bij het kruisje.
pi_206728939
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik verwacht weinig van het congres. Dit wordt na wat gerommel gewoon tekenen bij het kruisje.
Ik ben benieuwd. Feit is dat binnen de VVD een steeds prominenter geluid ontstaat dat Mark Rutte niet de man voor de volgende verkiezingen moet zijn. Dat is wellicht nog geen meerderheid, degenen met die mening weten hem goed te ventileren. Anderzijds lijkt Rutte nog niet echt van plan het stokje over te dragen, en blijven dit soort crises zich opstapelen. Niet zozeer plakkend aan Rutte, als wel aan de VVD. En dat zien een hoop leden ook. Geen idee wat morgen oplevert, maar Rutte is hard op weg om de partijtop te verlaten op dezelfde manier waarop hij er binnen gekomen is; door een keiharde scheuring.
't Echte en 't ware!
pi_206729405
Ben benieuwd naar morgen, maar het zal wel niet veel opleveren. De laatste keer in Halfweg ("ach, wat het congres vindt interesseert me niet") was iig een regelrechte aanfluiting.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_206731063
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 00:20 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd. Feit is dat binnen de VVD een steeds prominenter geluid ontstaat dat Mark Rutte niet de man voor de volgende verkiezingen moet zijn. Dat is wellicht nog geen meerderheid, degenen met die mening weten hem goed te ventileren. Anderzijds lijkt Rutte nog niet echt van plan het stokje over te dragen, en blijven dit soort crises zich opstapelen. Niet zozeer plakkend aan Rutte, als wel aan de VVD. En dat zien een hoop leden ook. Geen idee wat morgen oplevert, maar Rutte is hard op weg om de partijtop te verlaten op dezelfde manier waarop hij er binnen gekomen is; door een keiharde scheuring.
Er is ook oprecht geen opvolger. Ze hebben het merk Rutte tot de laatste druppel uitgemolken en nu is het op. Rutte wil van geen wijken weten, maar ik zie hem, zoals de kaarten nu liggen, niet nog eens de verkiezingen winnen.

Rutte dreigt te eindigen als Thatcher. Te lang blijven zitten en uiteindelijk uitgekotst en afgeserveerd worden door je eigen partij.
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:23:00 #293
323876 michaelmoore
pi_206731141
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 00:20 schreef Japepk het volgende:

[..]
Rutte blijft zitten al moet ie met CU of met GL meestemmen, hij BLIJFT zitten, de man heeft maar een principe ,dat is MIN pres blijven tot ze hem eraf schoppen
gezien , gelachen en weggelegd

En Hugo met de mooie schoenen is niet veel beter , die minister van niet wonen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2022 10:34:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:23:34 #294
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206731151
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:40 schreef Nober het volgende:
Waar kunnen we morgen het VVD congres live bekijken?

Als je daar nog zin in hebt :D
pi_206731289
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rutte blijft zitten […] tot ze hem eraf schoppen
Beetje onbehouwen post verder maar dit vermoeden deel ik wel :P

Rutte moet met stoel en al het Torentje uit gedragen worden.
  zaterdag 19 november 2022 @ 10:36:16 #296
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206731291
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als je daar nog zin in hebt :D
Het is ook gewoon pijnlijk om VVD'ers over het Huis van Thorbecke en zo te horen praten.
pi_206731298
Ik las overigens ergens dat Rutte meteen al gaat speechen en niet pas aan het eind.

Volgens Joost Vullings zou dat zijn om de stemmingen op de ingediende moties wat te sturen.
pi_206733026
Congres steunt kabinet: https://www.ad.nl/politie(...)n-dwangwet~adb6935c/

En ruim ook, met 77%.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 19 november 2022 @ 13:13:42 #299
323876 michaelmoore
pi_206733087
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:08 schreef Hanca het volgende:
Congres steunt kabinet: https://www.ad.nl/politie(...)n-dwangwet~adb6935c/

En ruim ook, met 77%.
Dat is bij Putin ook zo, en bij Trump, voorstemmen of je gaat . ...
pi_206733115
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is bij Putin ook zo, en bij Trump, voorstemmen of je gaat . ...
Onzin, het lijkt er op dat de meerderheid van de VVDers ook gewoon net als het kabinet in ziet dat dit noodzakelijk is.

Dit gaat om leden, hè? Niet om mensen met een functie bij de VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')