abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2022 @ 09:51:08 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_206573919
Dit is een onderwerp waar ik eigenlijk heel mijn leven lang aan hebt gestoord, al vanaf Curaçao eigenlijk. Maar toen ik in Nederland kwam wonen, moest ik echt kokhalzen over hoeveel ik het observeerde en persoonlijk meemaakte in alle vormen van contact die ik heb gehad tot nu toe met vrouwen in mijn dagelijkse leven. Ik noem het: Verwende prinsesjesgedrag.

Wat ik heb gemerkt is dat dit gedrag het meest waarneembaar zijn bij mooie vrouwen en vooral mooie vrouwen die is eigenlijk de “ideale” jeugd en opvoeding hebben gehad voor optimale succes en privileges te krijgen in het leven. Dus deze vrouw zijn meestal “gemiddeld” mooi tot “heel bijzonder” mooi, en daarnaast zijn ze opgegroeid met beide ouders in huis die een gelukkige en harmonieuze relatie hebben met elkaar. Geld was nooit een probleem, echte serieuze struggles hebben ze nooit gekend naar objectieve maatstaven. Het eerste ergste moeilijke struggle die ze meemaken is dat op hun 29ste levensjaar ze te horen krijgen dat hun lieve oma en opa inmiddels heel oud aan het worden is en niet meer goed voor zichzelf kunnen zorgen. Opeens worden ze geconfronteerd dat ook een dierbare van hen zal komen te sterven, en dit is voor hem ze uitermate traumatiserend dat ze één speciale vriend gaan kiezen van de honderden mannelijke admirers die ze al heel hun leven hebben maar dit keer serieus gaan zien als een echte steunpilaar en vriend, in plaats van een emotionele sponge en wegwerpvoorwerp zoals ze vrijwel alle mannen hebben gebruikt tot die incident.

Oké, ik geef toe dat ik het nu heel eenzijdig beschrijft en natuurlijk zullen deze vrouwen genoeg moeilijkheden ervaren gedurende hun levensloop ook al ziet hun totaalplaatje ideaal uit voor buitenstaanders. Maar ik heb, heel eerlijk, een bloedhekel aan dit soort vrouwen en eigenlijk heb ik dat heel mijn leven al gehad.

Wat mij vooral altijd heeft gestoord aan deze vrouwen is hoe het erop lijkt dat de hele samenleving, dus zowel alle mannen als alle vrouwen, alles en nog wat ervoor over heeft dat deze vrouwen in de watten gelegd worden en beschermd worden. Ze krijgen bijna altijd hun zin van kindsaf aan en het lijkt erop dat iedereen dit vanzelfsprekend vindt, ook al gaat het ten koste van anderen of ook al verdiend iemand anders veel meer om gematst te worden in het leven, bijvoorbeeld omdat deze persoon daadwerkelijk hele slechte kaarten heeft gekregen en dat zijn leven objectief gewoon zwaarder en ellendiger is.

Mijn opvallende irritaties over deze groep “verwende prinsesjes” is omdat ik denk dat je objectief kan zeggen dat ik een persoon ben die gewoon heel veel pech heb gehad in mijn leven vanaf jongs af aan. Ik denk dat je objectief kan zien dat mijn levensloop tot nu toe veel zwaarder is geweest dan de merendeel van mensen in ieder geval in Nederland zou ervaren, al vanaf mijn vijfde levensjaar kan serieuze traumatische en ingrijpende ervaringen benoemen die de meeste rationeeldenkende mensen eerlijk zou toegeven echt schokkend en heel ernstig was om mee te maken. Ik wil hiermee niet proberen winnen met een “Victim Olympics” wedstrijd, het is nooit goed om een wedstrijd te maken van wie het meest zieligste of moeilijkste levensverhaal heeft gehad.

Maar waar ik altijd aan heb gestoord, is dat ik never nooit het idee heb gehad dat mensen of de samenleving enigszins boeide wat ik allemaal zou meemaken of hebben meegemaakt, sterker nog hoe meer ellende, verlies of tegenslag ik meemaakte, hoe harder en meedogenloos de samenleving werden tegenover mij waardoor er alleen maar meer ellende, verlies en tegenslag mij te wachten stond. En dan zie ik hoe deze verwende prinsesjes die alles mee hebben gehad, alleen meer gematst worden en meer privileges krijgen. En oh wee als ik een keer zo’n verwende prinsesje niet met fluwelen handschoenen behandeld of beetje bot tegenaan doet. Dan heb ik de hele groep tegenover mij als vijand en hun beschermer; zowel de vrouwelijke meelopers van deze prinsesjes die graag willen meeliften met de privileges en aandacht die deze verwende prinsesjes krijgen, als de leger mannelijke “White Knights” die alles willen doen voor deze prinsesjes met de hoop dat één van hen ooit in haar broekje mag komen en heel misschien zelfs een serieuze liefdesrelatie met haar zou krijgen ;( .

Deze prinsesjes hebben het echt supervaak fout moreel gezien, ze zijn overdreven onredelijk en verwend, maken ook veel domme keuzes in hun leven die toch wordt goedgemaakt of gecompenseerd vanwege alle privileges en tweede of derde kansen die ze krijgen van alles en iedereen. Ze zijn lang niet altijd gemene of onaardige bitches trouwens. Veel van hen kunnen vaak heel lief zijn en veel medeleven tonen, zolang dit niet hun eigen behoeftes en verlangens tegen zou zitten.

Als beginpuber droomt vrijwel iedere jongeman dat zo’n prinsesje verliefd op heb zal worden, je ziet dit terug in de knullige Disney films waarin in te lieve nerd als een deurmat met deze vrouwelijke onbereikbare ideale vriendin omgaat als vriend, maar stiekem toch heel verliefd is op deze vrouw. In deze Disney film gebeurt het heel vaak dat de te lieve nerd toch een relatie krijgt met het prinsesje, denk bijvoorbeeld aan Lizzie McGuire die in de laatste TV film toch een relatie krijgt met haar nerdy awkward beste vriendje. Jullie kennen Lizzy McGuire nog wel, met Hillary Duff die de hoofdpersonage speelt?

Herkennen mensen een beetje het beeld wat ik nu schetst en snap je waarom ik diep van binnen een hekel hebt aan de vrouwen die voldoet aan genoeg van de eisen om officieel bestempeld te worden als een “verwende prinses”?

Ik stop voor nu met deze OP, hij is al lang genoeg geworden. Als sommige users hier niet snappen wat ik precies bedoel of waarom ik zoveel walging voelt voor dit soort vrouwelijke exemplaren, zal ik in de reacties van deze topic met wat uitberbeide voorbeelden van verwende prinsesjes die ik heb gekend in mijn leven en wat ik allemaal heb meegemaakt met deze prinsjes en waarom ik het oneerlijk en onrechtvaardig vond.

Ik lees graag de ervaringen of visies van andere users hier over deze doelgroep die ik graag bestempeld als “verwende prinsesjes”.

Ciao XoXo :6
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_206573944
Tja het leven is nu eenmaal oneerlijk, sommige mensen hebben het makkelijk en anderen hebben het minder makkelijk. Wel merk ik dat het ook echt wel een mindset is, ik heb me lang “slachtoffer” gevoeld van een bijzonder zware en slechte jeugd, sinds ik dat gevoel heb losgelaten heb ik een veel leuker leven. En fijn toch dat er mensen zijn die niet alleen maar ellende hebben gekend in het leven, maakt ze dat verwend?
pi_206573970
Heel herkenbaar. Ik heb er nooit veel bij gevoeld maar ik herkende ze en vermeed ze instinctief. Wat heel lastig was gezien ik in een epicentrum van zulke meisjes ben opgegroeid.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 6 november 2022 @ 10:03:44 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206573978
Valt kerkmeisje daar ook onder?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206573981
Ik proef hier toch vooral veel zelfmedelijden en het missen van enige zelfreflectie. Ook het boos zijn op de maatschappij en de wereld er om hem heen komt hier wel erg sterk naar voren. Ik denk niet dat de wereld zo in elkaar steekt, zoals jij het nu beschrijft. Waar komt deze OP vandaan, wat is de bron van jouw frustratie? Want als ik tussen de regels door lees, is dat niet datgene wat je letterlijk beschrijft, maar vooral boosheid over dat jou dingen niet 'gegund' zijn.

Maar zo werkt het leven niet. Je zal zelf dingen voor jezelf moeten creëren en je eigen kansen moeten pakken. Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. Zo kan je die 'prinsesje', zoals jij ze beschrijft, ook gewoon mijden en jezelf omringen door leuke personen.
pi_206573983
Halverwege je verhaal ben ik afgehaakt, omdat ik anders mijn telefoon onder zou kotsen.

Je vindt jezelf een enorme zielepoot en iedereen die niet zielig is moet zijn of haar bek houden. Vertel dat maar tegen je vriendin.
pi_206574015
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2022 10:04 schreef DW457 het volgende:
Maar zo werkt het leven niet.
Maar zo werkt het dus wel, voor die prinsesjes.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 6 november 2022 @ 10:08:57 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574020
En dat van iemand die volgens zijn eigen omschrijving precies in de verwend prinsesje categorie valt...
WGR / Jeugdvriend uit Curaçao helpen hier zijn weg vinden

quote:
Gelukkig heeft Nederland een goede sociale vangnet en de familie waar ik vandaan kom heeft ook een redelijk grote spaarrekening en reservepotje, waardoor ik rustig mijn tijd kan nemen om te herstellen en weer meedoen met deze dynamische en competitieve arbeidsmarkt |:( .

Ik heb geluk dat mijn moeders kant van de familie bij tot de Hoge middenklasse of zelfs upperclass van de samenleving hoort, zeker voor een rasechte Antilliaan zoals ik die geboren en getogen is op Curaçao 🇨🇼.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 november 2022 @ 10:11:30 #9
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_206574041
Elliot Rodger vibes in de OP.
pi_206574048
Incel gespot. :')

quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 10:08 schreef Leandra het volgende:
En dat van iemand die volgens zijn eigen omschrijving precies in de verwend prinsesje categorie valt...
[..]

^O^ ^O^ ^O^
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 6 november 2022 @ 10:13:37 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206574055
TS kan er niet mee omgaan.
  zondag 6 november 2022 @ 10:14:42 #12
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206574066
Maar hoezo ben je ze zo vaak tegengekomen in je leven terwijl je een hekel aan ze hebt. Is dat omdat je vooral op het uiterlijk bent afgestapt? Of had je nog niet door dat alle dames waar je op viel dezelfde achtergrond hadden en zo zijn?
To BG or not to BG!
pi_206574072
Bij de eerste zin had ik nog enigszins begrip.
Maar daarna verviel je verhaal in zielig doen.

Ik herken wel verwend prinsesjesgedrag bij vrouwen, iedereen moet dit wel kennen.

Ik denk dat dat komt door een te beschermde opvoeding met een verwijfde vader.
Vakman pur sang
pi_206574082
quote:
[..]

Lees de OP nog eens. Het gaat voornamelijk om de mate van stabiliteit die ze hebben ervaren, en de afwezigheid van dat wat psychologische problemen veroorzaakt.
  zondag 6 november 2022 @ 10:17:19 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_206574092
Het ene moment hang je in de slachtofferrol, en het andere moment ben je vol over jouw privileges; ik wil niet generaliseren, maar het geeft te denken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 6 november 2022 @ 10:18:04 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574095
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 10:14 schreef oppiedoppie het volgende:
Maar hoezo ben je ze zo vaak tegengekomen in je leven terwijl je een hekel aan ze hebt. Is dat omdat je vooral op het uiterlijk bent afgestapt? Of had je nog niet door dat alle dames waar je op viel dezelfde achtergrond hadden en zo zijn?
Hij vindt de achtergrond en het gedrag ook vooral een probleem omdat ze hem afwijzen, niet omdat hij het type onaantrekkelijk vindt, dat vindt hij juist heel aantrekkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 november 2022 @ 10:21:34 #17
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_206574113
TS heeft nog niets geleerd , komt weer met incel topics
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zondag 6 november 2022 @ 10:25:41 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574141
Is het uit met kerkmeisje?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206574154
Je hebt een vrij rijke fantasie TS
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator zondag 6 november 2022 @ 10:27:20 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206574156
Maar het ging allemaal toch veel beter? Relatie met kerkmeisje, etc etc. Oh wat was je verandert....maar deze OP is gewoon vrijwel een samenvatting van je houding en instelling die je de afgelopen jaren hier hebt laten zien.

Want diegene die daadwerkelijk slechte kaarten gedeeld heeft gekregen in het leven, en daarom veel meer gematst zou moeten worden in het leven kan iedereen zijn, maar je doelt op jezelf.

Dit is oude wijn in 'nieuwe' zakken.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 6 november 2022 @ 10:31:18 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_206574181
Incels gonna stay incels
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 6 november 2022 @ 10:33:20 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574202
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 10:16 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Lees de OP nog eens. Het gaat voornamelijk om de mate van stabiliteit die ze hebben ervaren, en de afwezigheid van dat wat psychologische problemen veroorzaakt.
Welja, mensen verwijten dat ze een stabiele basis hadden omdat je denkt dat ze niets hebben meegemaakt dat psychologische problemen veroorzaakt.

In 99 van de 100 gevallen heb je geen flauw idee wat een ander heeft meegemaakt, en dat die ander niet zwelgt in zelfmedelijden is geen bewijs dat de ander niets heeft meegemaakt.
Dat de ander geen interesse in je heeft ook niet trouwens.

Een traumatisch verleden brengt geen verplichting met zich mee ieder zelfrespect te laten varen en mannen die je onaantrekkelijk vindt toch een kans te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 november 2022 @ 10:39:17 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206574245
Geen last van. Er zijn genoeg leuke, avontuurlijke, eigenzinnige, en zelfstandige vrouwen in Nederland.

Wat is het probleem precies?
Huilen dan.
  zondag 6 november 2022 @ 10:43:03 #24
403820 Aberkullie
pi_206574265
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2022 10:39 schreef Isdatzo het volgende:
Geen last van. Er zijn genoeg leuke, avontuurlijke, eigenzinnige, en zelfstandige vrouwen in Nederland.

Wat is het probleem precies?
Dat geen van die vrouwen met ts wil neuken, gok ik.
  zondag 6 november 2022 @ 10:43:57 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206574270
Oké nu ook de OP gelezen. TT is misleidend, want het gaat helemaal niet over prinsessengedrag maar over jouw projectie op vrouwen in het algemeen: je verzint een 'realiteit', en vervolgens trek je vol van zelfmedelijden van leer tegen het gigantische onrecht dat jou in die verzonnen realiteit wordt aangedaan.
Huilen dan.
  zondag 6 november 2022 @ 10:50:41 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206574301
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 10:43 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja goh hoe zou dat komen.
Huilen dan.
  zondag 6 november 2022 @ 10:53:46 #27
403820 Aberkullie
pi_206574324
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2022 10:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja goh hoe zou dat komen.
Dat staat toch in de op, dacht dat je die had gelezen :?
pi_206574406
quote:
7s.gif Op zondag 6 november 2022 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
Oké nu ook de OP gelezen. TT is misleidend, want het gaat helemaal niet over prinsessengedrag maar over jouw projectie op vrouwen in het algemeen: je verzint een 'realiteit', en vervolgens trek je vol van zelfmedelijden van leer tegen het gigantische onrecht dat jou in die verzonnen realiteit wordt aangedaan.
Wat je in die verwijzing naar een ander topic leest is dit iemand met een zware psychische aandoening.
Weet nooit of je dat soort figuren wel keihard moet afblaffen.
Vakman pur sang
pi_206574424
quote:
[..]

Thanks, ik haak nu dus af in dit topic.
  zondag 6 november 2022 @ 11:07:58 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574447
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 11:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat je in die verwijzing naar een ander topic leest is dit iemand met een zware psychische aandoening.
Weet nooit of je dat soort figuren wel keihard moet afblaffen.
Ongacht je eigen shit in het leven, als je anderen voor prinsesjes gaat uitmaken omdat ze niet dezelde shit hebben ben je af.
Even los van het feit dat het daar niet om gaat maar dat hij boos is om hun afwijzing en ze daarom verwijt niet genoeg psychische shit te hebben meegemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206574508
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 10:33 schreef Leandra het volgende:
Welja, mensen verwijten dat ze een stabiele basis hadden omdat je denkt dat ze niets hebben meegemaakt dat psychologische problemen veroorzaakt.

In 99 van de 100 gevallen heb je geen flauw idee wat een ander heeft meegemaakt, en dat die ander niet zwelgt in zelfmedelijden is geen bewijs dat de ander niets heeft meegemaakt.
Dat de ander geen interesse in je heeft ook niet trouwens.

Een traumatisch verleden brengt geen verplichting met zich mee ieder zelfrespect te laten varen en mannen die je onaantrekkelijk vindt toch een kans te geven.
Ik ben het er mee eens dat je het niet altijd kan opmerken, al zijn bepaalde mankementen indicatief. Maar mensen (meisjes) die weinig problemen hebben ervaren tijdens het opgroeien bestaan gewoon.

Ik heb verder geen mening over de vermeende wensen van TS.
  zondag 6 november 2022 @ 11:18:24 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574528
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik ben het er mee eens dat je niet altijd kan opmerken al zijn bepaalde mankementen indicatief. Maar mensen (meisjes) die weinig problemen hebben ervaren tijdens het opgroeien bestaan gewoon.

Ik heb verder geen mening over de vermeende wensen van TS.
Ja, iedere ouder doet zijn/haar stinkende best hun kinderen zonder problemen te laten opgroeien, dat lukt maar zelden, maar als het wel lukt dan maakt dat je kind geen verwend prins(es)je.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206574557
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 10:43 schreef Aberkullie het volgende:
Ik vermoed dat de afwijzing vanuit hem begint omdat hij aanneemt dat ze hem vanuit hun 'wereldvreemdheid' niet zullen begrijpen en accepteren. En op zich is het natuurlijk wel logisch om aan te nemen dat functionele vrouwen, die ook nog eens knap (en rijk) zijn niet zitten te wachten op een dysfunctionele man. Het is niet heel waarschijnlijk dat ze het vermogen hebben zijn problemen te begrijpen en het geduld hebben om er mee om te gaan.
pi_206574558
Ik snap het wel

Ik ben opgegroeid in ontzettende armoede, we hadden in het weekend vaak geen avondeten en mijn broodtrommels werden mogelijk gemaakt door buurtbewoners. Daar bovenop een onveilige situatie thuis, als puber vertrokken en dakloos geweest. Zoveel tegenslag gehad. En toen ontmoette ik mijn vrouw. Mooi, rijk, als enige tegenslag heeft ze wel eens dat de Zara dicht is als ze zondagavond wilt shoppen. En ondertussen moet ík voor haar providen. Ik moet werken, ik moet de rekeningen betalen, ik moet dagjes sauna regelen, stedentripjes, en opvang voor de kinderen als zij een gezichtsbehandeling wilt laten doen.

En ik doe dat gewoon. Want eind van de dag wil ik gewoon een lekker wijf in een strakke jurk in d'r dikke reet neuken en niet naar m'n eigen gezeik luisteren.

Leer daar nou van, TS.
-nee-
pi_206574578
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:18 schreef Leandra het volgende:
Ja, iedere ouder doet zijn/haar stinkende best hun kinderen zonder problemen te laten opgroeien, dat lukt maar zelden, maar als het wel lukt dan maakt dat je kind geen verwend prins(es)je.
Nee, maar het legt er wel de basis voor. Voeg er nog eens schoonheid en weelde aan toe, en je hebt er een prima recept voor. Andersom, wanneer de basis instabiliteit is, zul je nooit hetzelfde soort 'verwendheid' creëren.
  zondag 6 november 2022 @ 11:27:43 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574589
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, maar het legt er wel de basis voor. Voeg er nog eens schoonheid en weelde aan toe, en je hebt er een prima recept voor. Andersom, wanneer de basis instabiliteit is, zul je nooit hetzelfde soort 'verwendheid' creëren.
Nee, een verwend prinsesje is iets heel anders en heeft totaal niets te maken met het wel of niet aanwezig zijn van traumatische gebeurtenissen en/of psychische problemen tijdens iemands jeugd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206574591
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2022 11:22 schreef Marsenal het volgende:
En toen ontmoette ik mijn vrouw. Mooi, rijk, als enige tegenslag heeft ze wel eens dat de Zara dicht is als ze zondagavond wilt shoppen. En ondertussen moet ík voor haar providen. Ik moet werken, ik moet de rekeningen betalen, ik moet dagjes sauna regelen, stedentripjes, en opvang voor de kinderen als zij een gezichtsbehandeling wilt laten doen.
Waarom eigenlijk, als zij rijk is, of van rijke komaf is? Heeft ze je haar maagdelijkheid gegeven?
  zondag 6 november 2022 @ 11:28:46 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_206574597
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de afwijzing vanuit hem begint omdat hij aanneemt dat ze hem vanuit hun 'wereldvreemdheid' niet zullen begrijpen en accepteren. En op zich is het natuurlijk wel logisch om aan te nemen dat functionele vrouwen, die ook nog eens knap (en rijk) zijn niet zitten te wachten op een dysfunctionele man. Het is niet heel waarschijnlijk dat ze het vermogen hebben zijn problemen te begrijpen en het geduld hebben om er mee om te gaan.
Dat ze er niet op zitten te wachten staat niet haaks aan het feit dat ze hem niet begrijpen.

En iedereen is op zijn of haar manier disfunctioneel. Het is echter de manier waarop je daar zelf mee omgaat wat bepaalt wie daar op zit te wachten of niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206574599
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:27 schreef Leandra het volgende:
Nee, een verwend prinsesje is iets heel anders en heeft totaal niets te maken met het wel of niet aanwezig zijn van traumatische gebeurtenissen en/of psychische problemen tijdens iemands jeugd.
Ik baseer me hier op de omschrijving van TS. Of althans, het is uiteindelijk waar hij het contrast mee schetst:

quote:
Mijn opvallende irritaties over deze groep "verwende prinsesjes" is omdat ik denk dat je objectief kan zeggen dat ik een persoon ben die gewoon heel veel pech heb gehad in mijn leven vanaf jongs af aan. Ik denk dat je objectief kan zien dat mijn levensloop tot nu toe veel zwaarder is geweest dan de merendeel van mensen in ieder geval in Nederland zou ervaren, al vanaf mijn vijfde levensjaar kan serieuze traumatische en ingrijpende ervaringen benoemen die de meeste rationeeldenkende mensen eerlijk zou toegeven echt schokkend en heel ernstig was om mee te maken
  zondag 6 november 2022 @ 11:33:28 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574623
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik baseer me hier op de omschrijving van TS.
Ik baseer me op wat TS schrijft, niet op wat voor vreemde terminologie hij daarvoor gebruikt.

Als ik een topic open over fietsen die niet lekker lopen maar het vervolgens gaat over een kraan waar geen water uitkomt dan kun jij 10 keer roepen dat TS bedoelt dat het niet lekker loopt, maar dan blijf ik beweren dat een fiets geen kraan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206574625
quote:
80s.gif Op zondag 6 november 2022 11:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom eigenlijk, als zij rijk is, of van rijke komaf is? Heeft ze je haar maagdelijkheid gegeven?
Ik denk dat TS daar wel een theorie over heeft
-nee-
pi_206574648
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:28 schreef Fok-it het volgende:
Dat ze er niet op zitten te wachten staat niet haaks aan het feit dat ze hem niet begrijpen.

En iedereen is op zijn of haar manier disfunctioneel. Het is echter de manier waarop je daar zelf mee omgaat wat bepaalt wie daar op zit te wachten of niet
Dat onvermogen zit 'm natuurlijk niet in het feit dat ze er niet op zitten te wachten. Waarom zou iemand dat denken? Het is in ieder geval niet wat ik zeg. Nee, het onvermogen zou 'm natuurlijk zitten in dat ze geen soortgelijke ervaringen hebben meegemaakt.

Er zijn natuurlijk enorme verschillen in de mate van (dys)functionaliteit. Waarom zou je dat niet willen onderschrijven?
pi_206574665
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 11:33 schreef Leandra het volgende:
Ik baseer me op wat TS schrijft, niet op wat voor vreemde terminologie hij daarvoor gebruikt.

Als ik een topic open over fietsen die niet lekker lopen maar het vervolgens gaat over een kraan waar geen water uitkomt dan kun jij 10 keer roepen dat TS bedoelt dat het niet lekker loopt, maar dan blijf ik beweren dat een fiets geen kraan is.
Dat is wel leuk en aardig, maar tegelijkertijd probeer je inhoudelijk een duit in het zakje te doen, waardoor je de plank nogal misslaat.
pi_206574709
Jezelf in een slachtofferrol duwen helpt niet, die prinsesjes kunnen er weinig aan doen dat jij het zwaar hebt gehad, je projecteert je frustratie af op die dames die er ook niks aan kunnen doen dat ze in een gespreid bedje zijn opgegroeid, overigens ken ik geen dames die zo zijn trouwens
  zondag 6 november 2022 @ 11:43:56 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206574717
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:38 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat is wel leuk en aardig, maar tegelijkertijd probeer je inhoudelijk een duit in het zakje te doen, waardoor je de plank nogal misslaat.
Nou, niet echt.

Het punt is dat de meeste mensen zichzelf niet zo vreselijk zielig vinden als TS en daar ook niet zo in zwelgen.

Nou hebben de meeste mensen ook geen rijke, of zelfs upperclass, ouders.
Dat scheelt waarschijnlijk een heel stuk qua zwelgen in traumatische gebeurtenissen en/of psychische problemen.

Eigenlijk is het zo dat iemand die zich kan permitteren te zwelgen in de shit, het echte prins(es)je is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206574772
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 11:43 schreef Leandra het volgende:
Het punt is dat de meeste mensen zichzelf niet zo vreselijk zielig vinden als TS en daar ook niet zo in zwelgen.

Nou hebben de meeste mensen ook geen rijke, of zelfs upperclass, ouders.
Dat scheelt waarschijnlijk een heel stuk qua zwelgen in traumatische gebeurtenissen en/of psychische problemen.

Eigenlijk is het zo dat iemand die zich kan permitteren te zwelgen in de shit, het echte prins(es)je is.
Het sluit elkaar niet uit volgens mij. Ik zwelg niet in de ellende van mijn jeugd, maar herken de prinsesjes, zoals hij ze omschrijft, wel degelijk. Wat TS er mee opschiet om zich daar als 30+er nog mee bezig te houden: ik heb geen idee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 06-11-2022 11:54:52 ]
  zondag 6 november 2022 @ 11:50:01 #47
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206574784
Dat "beetje bot" van jou kennen we TS.
pi_206574813
Je klinkt als een jaloers prinsesje ts
  Moderator zondag 6 november 2022 @ 11:56:52 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206574838
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 11:48 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het sluit elkaar niet uit volgens mij. Ik zwelg niet in de ellende van mijn jeugd, maar herken de prinsesjes, zoals hij ze omschrijft, wel degelijk. Overigens heb ik ook zulke 'prinsjes' gekend. Maar wat TS er mee opschiet om zich daar als 30+er nog mee bezig te houden: ik heb geen idee.
Ik ken zulke meiden ook wel. Dat wil zeggen, ontzettend mooi, altijd populair geweest, maar ik kon en kan daar ook niet achter de voordeur kijken he, ik weet niet wat zij voor jeugd hebben gehad en of die echt zo onbezorgd was als TS dan projecteert op die vrouwen.

Bestaan ze? Zeker. Geldt dat voor minder vrouwen dan TS wil doen voorkomen? Ik denk het wel, want de zogenaamde observatie van TS is denk ik minder gestoeld op de daadwerkelijke realiteit, maar meer op de realiteit die hij op die meiden projecteert, en dat heeft dan nog niet eens iets met die meiden te maken, maar álles met TS.

Als je je hele leven al dergelijke vrouwen háát(! wtf...) omdat jij denkt dat zij een soort leven hadden en hebben dat jij niet had en hebt, maar zij de erkenning kregen (volgens jou) die jij (volgens jou) eigenlijk had moeten hebben omdat jij het (volgens jou) veel zwaarder had dan de meeste mensen, dan heeft dat niets met andere mensen te maken, maar álles met jezelf en je eigen verwrongen wereldbeeld.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206574873
Ik lees alleen maar jaloezie en geen enkele reden waarom deze vrouwen verwend zijn en al helemaal geen reden(en) waarom je een (terechte) hekel aan die vrouwen zou moeten hebben.

Overigens ook helemaal niet herkenbaar. Ik ken meer dan genoeg (hele) mooie vrouwen, maar geen van hen gedraagt zich als een prinsesje en de minder mooie vrouwen die ik ken trouwens ook niet.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')