Ik schrijf werkelijk nergens dat "persoonlijkheidsstoornissen meer voor de hand liggen dan dat dit soort problemen door roem komen." Dat is een verzinsel van je.quote:Op maandag 7 november 2022 07:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nou ja, het verhaal over kindsterretjes is wel degelijk relevant omdat Aaron er wel een was en je zegt dat mensen altijd (te) snel zeggen dat dit soort problemen (zoals Aaron maar ook Amy) door roem komen (“yeah right”) en dat persoonlijkheidsstoornissen meer voor de hand liggen. Daar ben ik het dus niet mee eens. Overigens sluit het een het ander ook niet uit.
Niet relevant als repliek op mijn tekst, daar ik het alleen over Amy. W. had. En niet over Aaron. Dat "impliciet Aaron meenemen" slaat dan ook werkelijk nergens opquote:Het kindster-verhaal is dus relevant omdat dit topic over Aaron gaat. Dat Amy daaraan te pas is gekomen is omdat iemand haar aanhaalde als nog een voorbeeld van een celeb die ten onder ging aan roem en je vervolgens het algemene, generaliserende standpunt inneemt dat mensen vaak denken dat ‘iemand die toevallig een liedje kan dingen of kan acteren’ aan hun faam ten onder gaan maar dat dat niet zo is (“Yeah right”). Hierin neem je impliciet Aaron mee, het kindsterretje waarover dit topic gaat. Dus vandaar,.
"Zwart-wit", "te simpel", "haken en ogen"quote:Verder ga ik niet in op het specifieke Amy-verhaal want ik vind dat je het te simpel en zwart-wit uitlegt en dat er veel meer haken en ogen aan dat verhaal zitten maar soit. Het topic draait om Aaron,.
Geen verzinsel en slaat wel ergens op aangezien je het niet 'alleen had over Amy W.':quote:Op dinsdag 8 november 2022 00:02 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ik schrijf werkelijk nergens dat "persoonlijkheidsstoornissen meer voor de hand liggen dan dat dit soort problemen door roem komen." Dat is een verzinsel van je.
Verder schreef ik dat een artiest net zo goed getroffen kan worden door persoonlijkheidsproblematiek als Jan of Klaas. Om even te nuanceren dat veel simpele denkers het in mijn optiek te vaak op 'de roem' schuiven als oorzaak van het overlijden van een 'ster'. Terwijl dit natuurlijk overduidelijk niet altijd het geval is..
[..]
Niet relevant als repliek op mijn tekst, daar ik het alleen over Amy. W. had. En niet over Aaron. Dat "impliciet Aaron meenemen" slaat dan ook werkelijk nergens op![]()
Ze (Amy) werd niet aangehaald door de user "iemand" alsof ze "een celeb was die ten onder ging aan roem". Die user wees op alcohol als doodsoorzaak ("..was het uiteindelijk gewoon de alcohol"). En daar reageerde ik op.
Hoe kan mijn standpunt dat mensen te vaak generaliseren over de doodsoorzaak van een artiest "zal wel door de roem komme", een generaliserend standpunt zijn?
[..]
"Zwart-wit", "te simpel", "haken en ogen", maar je gaat er niet op in verder, want het draait om Aaron
![]()
![]()
Als het topic om Aaron ging had je beter niet zo allejezus uitgebreid kunnen reageren op mijn Amy W. post die eruit bestond dat ik vind dat zij door persoonlijke problematiek aan haar eind kwam. En verder niets meer zei dan: het is niet altijd de roem en bijkomende stress die artiesten een te vroege dood injagen. En: ook artiesten worden getroffen door persoonlijkheidsstoornissen, net als een ieder in de 'gewone' wereld.
Wat je doet is m'n woorden verdraaien, er vervolgens nog quotes van me bijhalen, die uit de context trekken en daar dan op voortborduren om je teksten aan de man te brengen. Een beetje wat Trump en Thierry ook doen. Foei Chipsie!
Je spreekt hier (m.n. in de tweede alinea) toch echt in algemene termen met uitspraken als 'iemand die toevallig kan zingen of acteur is (...)'. Aangezien Amy geen actrice was, spreek je dus niet specifiek over haarquote:Lijkt me stug. Een persoonlijkheidsstoornis ligt meer voor de hand.
Er zijn veel mensen die vaak denken "de roem heeft ervoor gezorgd, het was te veel". Yeah right. Iemand die toevallig een liedje kan zingen of acteur is, kan net zo goed een stoornis hebben als Sjoerd uit Heemskerk.
zijn, wederom, wel generaliserende uitspraken die over elk beroemd persoon kunnen gaan (zoals Aaron, gezien het topic) die gestorven is aan drugs/alcohol/zelfmoord/noem maar wat op waarbij 'veel mensen' zeggen dat 'de roem ervoor heeft gezorgd'. Daarna bevestig je nog dat je deze, algemene en generaliserende, uitspraak doet (dus weer niet specifiek gericht op Amy) om te nuanceren dat ook een ster (weer niet specifiek Amy) een persoonlijkheidsstoornis kan hebben.quote:Er zijn veel mensen die vaak denken "de roem heeft ervoor gezorgd, het was te veel". Yeah right.
Ik zag het ook. Lijkt me ondanks alles best heftig als je een dag later 'verplicht' weer leuk op een podium moet gaan zingen en dansen.quote:Op maandag 7 november 2022 12:18 schreef NoemHarry het volgende:
Backstreet Boys hebben gewoon opgetreden gisteravond.
https://www.dailymail.co.(...)er-Aarons-death.html
Ik heb niet het idee dat ze compleet onverschillig naar elkaar keken dus ben het niet helemaal eens met 'dat was dan ook alles', maar ik snap je punt. Ik vroeg me alleen even af óf hij dat zou kunnen als hij zou willen (wat ik inderdaad ook betwijfel).quote:Op maandag 7 november 2022 19:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mwa. Die 2 lagen al jaren in de clinch (en terecht, gezien de bedreigingen en het stalken van Aaron), dus die zal daar zijn handen wellicht niet aan willen branden.
Ze waren broers maar dat was dan ook alles.
Ja, dat was inderdaad wat simpel gesteld.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:10 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ze compleet onverschillig naar elkaar keken dus ben het niet helemaal eens met 'dat was dan ook alles', maar ik snap je punt. Ik vroeg me alleen even af óf hij dat zou kunnen als hij zou willen (wat ik inderdaad ook betwijfel).
Dat je het nog een keer dunnetjes zou overdoen lag in de lijn van m'n verwachting, gekkie.quote:Op dinsdag 8 november 2022 13:06 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Geen verzinsel en slaat wel ergens op aangezien je het niet 'alleen had over Amy W.':
[..]
Je spreekt hier (m.n. in de tweede alinea) toch echt in algemene termen met uitspraken als 'iemand die toevallig kan zingen of acteur is (...)'. Aangezien Amy geen actrice was, spreek je dus niet specifiek over haar. En daaraan voorafgaand zeggen
[..]
zijn, wederom, wel generaliserende uitspraken die over elk beroemd persoon kunnen gaan (zoals Aaron, gezien het topic) die gestorven is aan drugs/alcohol/zelfmoord/noem maar wat op waarbij 'veel mensen' zeggen dat 'de roem ervoor heeft gezorgd'. Daarna bevestig je nog dat je deze, algemene en generaliserende, uitspraak doet (dus weer niet specifiek gericht op Amy) om te nuanceren dat ook een ster (weer niet specifiek Amy) een persoonlijkheidsstoornis kan hebben.
Imo impliceer je wel degelijk dat je hierin Aaron meeneemt gezien het topic en je wél generaliserende uitspraken doet. Je focus ligt helemaal niet specifiek op Amy. In mijn post leg ik ook nog uit dat een persoonlijkheidsstoornis en (de gevolgen van) roem niet per definitie los van elkaar staan. Het is dus niet zwart-wit het een of het ander. Iemand kan dus wel degelijk ten onder gaan aan (extreme) roem waarbij een persoonlijkheidsstoornis zich heeft ontwikkeld.
Je generaliseert dus zelf ook, ondanks dat dat überhaupt niet eens mogelijk is omdat je vind dat mensen te snel generaliseren en je daar een punt van maakt - iets waar ik het niet mee eens ben als ik naar je posts kijk ("Hoe kan mijn standpunt dat mensen te vaak generaliseren over de doodsoorzaak van een artiest "zal wel door de roem komme", een generaliserend standpunt zijn?").
Naar mijn mening verdraai ik je woorden totaal niet maar begrijp ik precies wat je post. Dat je je eigen punt misschien niet goed hebt verwoord zou natuurlijk kunnen. Daar kan ik echter weinig aan doen. Foei Sly! Sluit je maar snel aan bij FvD en de republikeinen.
En ja, ik ga niet specifiek in op Amy verder. Ik weet niet wat je daarmee wil zeggen? Ik kán dat wel, maar het topic gaat over (kind)sterren (Aaron). Niet over een heel epistel over Amy van tig jaar geleden of moeten we dit topic hernoemen naar "Amy's doodsoorzaak: is het roem of een stoornis?". Ik heb haar enkel kort aangehaald in een reactie op de post maar heb me daarna alleen maar gericht op roem, ondergang en sterren in het algemeen.
Niet geklikt, maar wat heeft het voor zin om dit te posten? Het is al erg genoeg om te zien dat die jongen zo worstelde met zo'n beetje alles.quote:
Dat was ook zeker niet voor niks, hij had gedreigd om de destijds zwangere vrouw van Nick te vermoorden waardoor Nick een straatverbod had aangevraagdquote:Op maandag 7 november 2022 19:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mwa. Die 2 lagen al jaren in de clinch (en terecht, gezien de bedreigingen en het stalken van Aaron), dus die zal daar zijn handen wellicht niet aan willen branden.
Ze waren broers maar dat was dan ook alles.
Ik denk dan verder, in hoeverre was Aaron dit die deze bizarre dingen deed.quote:Op donderdag 10 november 2022 06:50 schreef sherezade het volgende:
[..]
Dat was ook zeker niet voor niks, hij had gedreigd om de destijds zwangere vrouw van Nick te vermoorden waardoor Nick een straatverbod had aangevraagd
Deze gast was zwaar mentaal gestoord en zeker niet zielig. De moeder van zijn kind meerdere malen inelkaar geslagen...etc
Jou heb ik lang niet zien postenquote:Op donderdag 10 november 2022 06:50 schreef sherezade het volgende:
[..]
Dat was ook zeker niet voor niks, hij had gedreigd om de destijds zwangere vrouw van Nick te vermoorden waardoor Nick een straatverbod had aangevraagd
Deze gast was zwaar mentaal gestoord en zeker niet zielig. De moeder van zijn kind meerdere malen inelkaar geslagen...etc
Thanks,quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:11 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Dat je het nog een keer dunnetjes zou overdoen lag in de lijn van m'n verwachting, gekkie.
Zonde van m'n tijd en energie verder, dus: vriendelijke groet en ga zo door!@
Thanx mascara-klodder.quote:Op donderdag 10 november 2022 08:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jou heb ik lang niet zien postenWelcome back!
Ik denk inderdaad een combinatie van meerdere factoren. Hij slikte al diverse medicatie voor zover ik het mee gekregen heb.quote:Op donderdag 10 november 2022 08:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk dan verder, in hoeverre was Aaron dit die deze bizarre dingen deed.
Waren mentale problemen niet gewoon op te lossen met medicijnen?
Zijn broer heeft het geluk dat hij 4 stabiele mannen om zich heen heeft, al jaren.quote:Op donderdag 10 november 2022 18:18 schreef sherezade het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad een combinatie van meerdere factoren. Hij slikte al diverse medicatie voor zover ik het mee gekregen heb.
Heb hem nooit echt zo gevolgd maar die dingen die hij door de jaren heen riep/ deed waren wel echt extreem.
Volgens mij ook wel wat jaloezie op het succes van zijn broer.
Dit inderdaad!quote:Op donderdag 10 november 2022 18:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zijn broer heeft het geluk dat hij 4 stabiele mannen om zich heen heeft, al jaren.
Ik heb ook vraagtekens bij die ouders. Vader Carter is al een paar jaar dood en de moeder schijnt een alcoholprobleem te hebben.quote:Op donderdag 10 november 2022 19:07 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Dit inderdaad!
Nick en AJ zijn ook flink onderuit gegaan jaren terug en hebben veel steun aan de andere boys gehad waarbij ik meen vooral Kevin als een soort vaderlijk figuur was.
Heb ook echt het idee dat de Carter ouders niet helemaal jofel waren....
Nee indd, volgens mij waren die vooral bezig met de rijkdom.quote:Op donderdag 10 november 2022 20:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb ook vraagtekens bij die ouders. Vader Carter is al een paar jaar dood en de moeder schijnt een alcoholprobleem te hebben.
Ze hadden Aaron nooit de muziekbusiness in moeten duwen.
Als mannen nou hun piemeltje in de broek laten...quote:Op vrijdag 11 november 2022 01:07 schreef corehype het volgende:
Als vrouwen nou hun benen sluiten voor dit soort troep dan hoeven we ook geen focked op generaties meer te hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |