Midden in een midlife crisis? Moet je die nog krijgen of ben je die al voorbij? Hier kun je je ei kwijt over ouder worden en herinneringen aan vervlogen tijden.
Ja, in de 40+ SC hadden we het idee opgepakt om met elkaar wat biertjes te gaan proeven, en, naast er van te genieten, deze ook te beoordelen.
Ah, 40+, heette deze reeks ook niet eerst de Fok! 40+ Bierproeverij?
Klopt, maar omdat iedereen, jong (nouja, wel 18+ natuurlijk ) en oud, welkom is heb ik het 40+-gedeelte nu achterwege gelaten om de toegankelijkheid te vergroten.
Hieronder volgt de OP met uitleg zoals geschreven voor de eerste editie:
Hoe gaat het in zijn werk?
We stellen een lijstje met verschillende biertjes samen, iedereen die mee wil doen schaft deze aan, en op een afgesproken moment trekken we allemaal hetzelfde flesje/blikje open.
Een afgesproken moment?
Na overleg hebben we besloten iedere vrijdagavond 2 biertjes te proeven. Biertje 1 om 20:30u Biertje 2 om 21:15u
Leuk?
LIjkt ons wel
Mij ook wel, kan ik meedoen?
Natuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Mooi! Hoe nu verder?
Allereerst zou ik zeggen, meld jezelf even in dit topic.
Daarnaast moet er natuurlijk een gevarieerd bierlijstje worden samengesteld. Iedereen die mee wil doen mag ook één of twee biertjes nomineren.
Hoe nomineer ik, en welk biertje kies ik daarvoor?
Om het overzichtelijk te houden graag jouw nominatie even via DM naar mij. Zo is het uiteindelijke lijstje ook een verrassing, wel zo leuk.
Welk biertje je kiest is aan jou. Het lekkerste biertje wat je kent, het biertje wat je getipt kreeg van iemand anders, of die met dat leuke etiket, het flesje wat al even bovenaan jouw verlanglijstje stond...
Jouw nominatie, jouw reden
Enige 'eis' is dat het wel te koop moet zijn bij de meeste bierspeciaalzaken, en als maximale prijs houden we 4 euro aan.
En dan?
Met alle verzamelde nominaties ga ik in overleg met enkele andere bierdrinkers een gevarieerd en interessant lijstje maken. Dit zal dan z.s.m. bekend gemaakt worden, zodat iedereen voldoende tijd heeft deze biertjes aan te schaffen.
Zoals al aangegeven gaat het om 4 vrijdagavonden in november. Totaal 8 biertjes dus.
Ik zal ook de 'programmering' bekend maken, zodat je weet wanneer welk biertje gedronken zal worden, da's ook handig voor hen die om welke reden dan ook niet alle 4 de avonden van de partij kunnen/willen zijn.
Als er nog iets mist en/of onduidelijk is zal ik deze OP nog aanpassen
Op vrijdag 4 november 2022 22:00 schreef D. het volgende: Ik kan geen eerlijke mening over de Piranha geven, na het vorige biertje smaakt bijna alles goed
Mijn smaakpapillen waren er wel een beetje kapot van.
Op vrijdag 4 november 2022 22:23 schreef oma-Nijn het volgende: Opoe gaat een paar uurtjes plat. Bedankt voor de gezelligheid en voor straks welterusten. Ook namens SF.
Op vrijdag 4 november 2022 22:23 schreef oma-Nijn het volgende: Opoe gaat een paar uurtjes plat. Bedankt voor de gezelligheid en voor straks welterusten. Ook namens SF.
Bedankt voor de gezelligheid jullie. Slaap lekker!
Ik had wat moeite met de aanhouder, maar de aanhouder wint en op een heel klein bodempje na helemaal opgedronken. Maar daarna was ik ook wel een beetje in slaap gesukkeld.
Iedereen is een kutlultrut Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Op donderdag 10 november 2022 20:27 schreef pullup het volgende: Ik heb alvast een reserve biertje voor de tweede klaar gezet Maar ben wel heel nieuwsgierig En geef hem weer een echte kans
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe. Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiėren!
Op vrijdag 11 november 2022 00:35 schreef Koen66 het volgende: heeft ook nog weinig nut naar Duitsland te gaan voor sterke drank, daar zijn de prijzen nog forser gestegen dan hier
En ook nog winterbanden verplicht (heb ik niet dus blijf even in NL)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
56 jaar wel een beetje raar hoe ging dit liedje ook alweer verder .. jaar hoeveel kaarsjes ook alweer? o het is verdwenen trillend op mijn, wat ook alweer?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
[..] 56 jaar wel een beetje raar hoe ging dit liedje ook alweer verder .. jaar hoeveel kaarsjes ook alweer? o het is verdwenen trillend op mijn, wat ook alweer?
Ik ben deze vrijdag er niet bij, volgende week weer wel en de week erop niet. Hoewel..het concert waar ik vanavond heen ga is maar 1.5 uur. in Hengelo, dus als ik op tijd thuis ben dan kan ik nog aanhaken.
Ik heb wel het bier eindelijk binnen (gisteren dus) dus ik moet die van afgelopen vrijdag ook nog proeven
Silence breaks apart, Brightness comes to life Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Op vrijdag 11 november 2022 16:24 schreef Deisyy het volgende: Ik weet nog niet of ik het ga halen vanavond, dus ik wens jullie alvast veel plezier!
Schiet maar gewoon op
quote:
Op vrijdag 11 november 2022 16:53 schreef Prisha het volgende: Ik ben deze vrijdag er niet bij, volgende week weer wel en de week erop niet. Hoewel..het concert waar ik vanavond heen ga is maar 1.5 uur. in Hengelo, dus als ik op tijd thuis ben dan kan ik nog aanhaken.
Ik heb wel het bier eindelijk binnen (gisteren dus) dus ik moet die van afgelopen vrijdag ook nog proeven
Laat hem/haar/hun op 78 toeren zingen, dan duurt het maar 3 kwartier Veel plezier
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe. Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiėren!
Op vrijdag 11 november 2022 16:53 schreef Prisha het volgende: Ik ben deze vrijdag er niet bij, volgende week weer wel en de week erop niet. Hoewel..het concert waar ik vanavond heen ga is maar 1.5 uur. in Hengelo, dus als ik op tijd thuis ben dan kan ik nog aanhaken.
Jammer. Wat laat dat pakket zeg. Heeft er bijna weer een week over gedaan dan.
Kut, ik lieg, ik heb vanmiddag in een leuke uitspanning in het bos het weekend al geopend verklaard. Zou je van veel bier drinken vergeetachtig worden toevallig?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."