abonnement Unibet Coolblue
pi_206554539


The Handmaid's Tale is een (vooralsnog) 10-delige serie naar het gelijknamige dystopische boek uit 1985. In de hoofdrollen Elisabeth Moss (West Wing, Mad Men, Top of the Lake), Alexis Bledel (Gilmore Girls), Samira Wiley (Orange is the New Black) en een erg getalenteerde supporting cast.

Korte omschrijving:
In Noord Amerika is al jaren sprake van verminderde vruchtbaarheid en sterk teruggelopen aantal geboortes. In de daaruit ontstane onrust grijpt een religeuze groep de macht en worden vrouwen alle rechten ontnomen. Vrouwen die vruchtbaar zijn en de wet overtreden worden handmaids: zij worden, als in de Bijbel, gebruikt als lopende baarmoeders voor hun meester en zijn onvruchtbare vrouw.

De serie is begonnen met 3 afleveringen op 26 april en elke woensdag komt er een nieuwe aflevering.

Deze serie moet je gezien hebben. Het acteerwerk van Moss en Bledel is geweldig. Het is zeker geen makkelijke serie om te zien, erg indringend en qua thematiek redelijk actueel met politici die van mening zijn dat vrouwen geen zeggenschap over hun lichaam mogen hebben, maar dat neemt niet weg dat je deze serie niet kan overslaan. Ik verwacht dan ook een sloot Emmy nominaties de volgende ronde.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206554554
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 10:33 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]
Nope, bij mij deed de ondertiteling het gewoon, heb het juist uitgezet omdat ik het irritant vond.

Dat Hannah opgehaald zou worden was ook gewoon te mooi om waar te zijn, bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Wel mooi om even gezien te hebben dat Hannah nog niet vergeten is wie ze daadwerkelijk is en niet compleet gehersenspoeld is O+
Volgende keer graag met spoiler.... ik kijk nu pas aflevering 9....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206567843
Ik vind dit seizoen echt geen reet aan.
pi_206598718
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:05 schreef Vicky het volgende:

[..]
Volgende keer graag met spoiler.... ik kijk nu pas aflevering 9....
Maar de aflevering was al gewoon uitgebracht op Videoland, dan is het volgens mij gewoon aan jou om niet in het topic te kijken tot je de aflevering wel hebt gezien...
pi_206598885
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 18:44 schreef Jauke het volgende:
Ik vind dit seizoen echt geen reet aan.
Ik vind het juist tig keer beter dan vorig seizoen. Toen dacht ik echt "brei er maar een eind aan, want hier is amper door te komen". Dit seizoen geregeld wendingen gezien die ik niet zag aankomen
pi_206598901
Ik vind alle seizoenen 10/10
Go hard or go home
  woensdag 9 november 2022 @ 11:46:21 #7
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_206612309
Ik vind het prachtig. En ik hoop eigenlijk dat Serena nu goed terecht komt en June gaat helpen.


En Hannah ❤
Mooi ook dat ze laten zien dat ze geen lessen in schrijven krijgt. Duidelijk nog haar hanenpotenhandschrift van toen ze ontvoerd werd
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_206628396
Dit was het alweer ;(

Ik kreeg major Auschwitz vibes van die trein, jakkes :X
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_206631815
Mooi hoe ze een 'perfect storm' weten te creëren in de laatste aflevering. Belooft een mooi laatste seizoen te worden.
  Moderator vrijdag 11 november 2022 @ 11:25:52 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_206635419
Ik vind het een heel somber seizoen, maar wel goed. Janice gaat nog wel iets flikken, commander Lawrence en mevrouw Putmann vermoorden of zo als ze vrij komt tenminste.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:47:38 #11
71048 Tokay
makes your day!
pi_206636791
Is het vijfde seizoen nu klaar met tien afleveringen?

Ik volg de serie ook nog steeds, omdat ik het toch nog steeds wel spannend vind.

Maar ik geniet nu echt wel stukken minder, de schoonheid van het visuele is weg
Zoals de shots vanuit de lucht, van die Handmaids in hun rode capes ploegend door het witte winterlandschap.
Wat dat betreft was Gilead zo mooi!
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 11 november 2022 @ 12:57:30 #12
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206636937
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:47 schreef Tokay het volgende:
Is het vijfde seizoen nu klaar met tien afleveringen?

Ik volg de serie ook nog steeds, omdat ik het toch nog steeds wel spannend vind.

Maar ik geniet nu echt wel stukken minder, de schoonheid van het visuele is weg
Zoals de shots vanuit de lucht, van die Handmaids in hun rode capes ploegend door het witte winterlandschap.
Wat dat betreft was Gilead zo mooi!
Ja, aflevering 10 was de laatste van het seizoen. Volgend seizoen is het laatste. Wat ik wel fijn vind, ieder seizoen voelt toch minder aan imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206638619
Ik vond het weer een super goed seizoen! Kijk uit naar hoe het verder verloopt
  zaterdag 12 november 2022 @ 16:28:27 #14
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_206650886
Of zouden ze nu allemaal in New Betlehem komen O-)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_206679736
Volgend seizoen word Janice's revenge... oO/
pi_206695844
Ik vind het einde van dit seizoen toch wel weer heel ongeloofwaardig. De serie is sowieso natuurlijk niet de meest geloofwaardige serie ooit, maar dit gaat toch wel heel ver. Er wordt tot tweemaal toe een aanslag op June gepleegd en de Canadese overheid besluit om haar verder geen bescherming te bieden? Sterker nog, voor haar eigen veiligheid moet ze blijkbaar naar Hawaii toe met alle andere vluchtelingen uit Gilead? En dan het allervaagste: Luke die niet mee kan omdat hij blijkbaar wordt aangeklaagd omdat hij die man die zijn vrouw probeerde te overrijden dood heeft geslagen. Echt hoezo is die man van die paar tikjes opeens dood en hoezo is dat geen zelfverdediging? De hele buurt was aan het verhuizen, ik neem aan dat er genoeg getuigen zijn. Totaal ongeloofwaardig verhaal. Ook van Nick trouwens.

Fijn dat seizoen 6 het einde wordt want deze serie is heel duidelijk toe aan een laatste seizoen en snel ook!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_206695971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:08 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind het einde van dit seizoen toch wel weer heel ongeloofwaardig. De serie is sowieso natuurlijk niet de meest geloofwaardige serie ooit, maar dit gaat toch wel heel ver. Er wordt tot tweemaal toe een aanslag op June gepleegd en de Canadese overheid besluit om haar verder geen bescherming te bieden? Sterker nog, voor haar eigen veiligheid moet ze blijkbaar naar Hawaii toe met alle andere vluchtelingen uit Gilead? En dan het allervaagste: Luke die niet mee kan omdat hij blijkbaar wordt aangeklaagd omdat hij die man die zijn vrouw probeerde te overrijden dood heeft geslagen. Echt hoezo is die man van die paar tikjes opeens dood en hoezo is dat geen zelfverdediging? De hele buurt was aan het verhuizen, ik neem aan dat er genoeg getuigen zijn. Totaal ongeloofwaardig verhaal. Ook van Nick trouwens.

Fijn dat seizoen 6 het einde wordt want deze serie is heel duidelijk toe aan een laatste seizoen en snel ook!
Het was altijd al en erg fictieve setting maar dat stoorde me niet zo heel erg. Erg benieuwd naar wat Serena gaat doen, nu Luke er niet is zie ik Juen en Serena wel wat problemen veroorzaken voor Gilead.....
Maar idd bij de 2e aanslag hoezo doe je er zo lang over om iemand overhoop te rijden? En idd zelfverdediging mag blijkbaar niet meer? Luke kan natuurlijk ook gepiepeld worden door de Canadezen omdat ze de Amerikanen gewoon weg willen hebben dus dat stuk geloof ik nog wel. Nick die zijn glazen ineens op zo'n domme manier ingooide was wel erg raar idd. Snap zijn frustatie maar al die jarenis di eheel slim bezig en dan sla je nu de machtigste man die jou als rechterhand ziet voor iedere andere commander op z'n bakkes? Nee niet sterk maar wie weet wat er in seizoen 6 gedaan wordt met hem.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_206702344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:22 schreef ser het volgende:

[..]
Het was altijd al en erg fictieve setting maar dat stoorde me niet zo heel erg. Erg benieuwd naar wat Serena gaat doen, nu Luke er niet is zie ik Juen en Serena wel wat problemen veroorzaken voor Gilead.....
Maar idd bij de 2e aanslag hoezo doe je er zo lang over om iemand overhoop te rijden? En idd zelfverdediging mag blijkbaar niet meer? Luke kan natuurlijk ook gepiepeld worden door de Canadezen omdat ze de Amerikanen gewoon weg willen hebben dus dat stuk geloof ik nog wel. Nick die zijn glazen ineens op zo'n domme manier ingooide was wel erg raar idd. Snap zijn frustatie maar al die jarenis di eheel slim bezig en dan sla je nu de machtigste man die jou als rechterhand ziet voor iedere andere commander op z'n bakkes? Nee niet sterk maar wie weet wat er in seizoen 6 gedaan wordt met hem.
Inderdaad, heel vreemd dat hij Lawrence nu opeens zomaar in zijn gezicht zou slaan vanwege June terwijl hij zich jaren heeft lopen inhouden en hij nu een leuke (zwangere) vrouw heeft!

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom al die Amerikanen opeens weg moesten; vanwege die protesten enzo? Welke democratie neemt nu allemaal vluchtelingen op om ze vervolgens weer het land uit te sturen? Die Tuello mag ook wel een enkeltje richting Geneve hebben.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 16:51:27 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_206710204
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:28 schreef Vlinder het volgende:
Of zouden ze nu allemaal in New Betlehem komen O-)
Oe dat is wel een goede, want wat ik best gek vond is dat ze naar Hawaii gingen, wel lekker daar niet van, maar toch, beetje vreemde keuze misschien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_206710415
Kan ook zo genieten van Aunt Lydia. Zij speelt zo ontzettend goed. Kan echt met haar te doen hebben tot haat binnen 1 seconde
Go hard or go home
pi_206719249
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:16 schreef Noek het volgende:
Kan ook zo genieten van Aunt Lydia. Zij speelt zo ontzettend goed. Kan echt met haar te doen hebben tot haat binnen 1 seconde
ja klopt speelt het heel goed. Lijkt me ook een echte true believer te zijn itt de rest die het allemaal voor de macht doen. Erg benieuwd wat er met Nick gaat gebeuren en waar die trein naartoe gaan. Allemaal naar Bethlehem sturen zou wel een mop zijn _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:38 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Inderdaad, heel vreemd dat hij Lawrence nu opeens zomaar in zijn gezicht zou slaan vanwege June terwijl hij zich jaren heeft lopen inhouden en hij nu een leuke (zwangere) vrouw heeft!

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom al die Amerikanen opeens weg moesten; vanwege die protesten enzo? Welke democratie neemt nu allemaal vluchtelingen op om ze vervolgens weer het land uit te sturen? Die Tuello mag ook wel een enkeltje richting Geneve hebben.
Denk dat de Canadese bevolking genoeg heeft van de vluchtelingen en dat probeerde men duidelijk te maken door de protesten bij June voor de deur bij de begrafenis etc.
Tuello kan en mag niet veel in Canada omdat hij een US government (in exile) is dus alles moet eerst via de Canadese regering lopen, tenminste dat is mijn interpretatie ervan.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_206719318
Ik vond het een erg goed seizoen maar wat ik nou echt niet kon plaatsen was de muziekkeuze op de laatste scene.
June en Serena die als een soort "bad bitches" elkaar weer ontmoeten moet de bedoeling zijn ofzo? Ik snap dat sentiment echt niet, June is net van haar man gescheiden die word opgepakt, huis alles kwijt, op de vlucht tussen allemaal vluchtelingen die opnieuw ook alles kwijt zijn en het word afgesloten met een soort coole vibe ofzo?

Ik ben zelf fan van Billie Eilish maar dit vond ik er echt niet bij passen :N
Twiddel
pi_206719329
Ook wil ik nog steeds passende straf voor Serena en dat Nicole's naam alsnog word veranderd in Holly, want haar Nicole noemen slaat echt nergens op.
Twiddel
pi_206719784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 17:16 schreef Noek het volgende:
Kan ook zo genieten van Aunt Lydia. Zij speelt zo ontzettend goed. Kan echt met haar te doen hebben tot haat binnen 1 seconde
Precies dit :D
pi_207008601
Eindelijk kunnen kijken :')
Vond het een goed seizoen beter dan vorige. En Nick O+
  zaterdag 10 december 2022 @ 18:18:22 #26
71048 Tokay
makes your day!
pi_207030350


Kijk eens hoe leuk Aunt Lydia in het echt is!
Ze is inderdaad een steengoede actrice, die Ann Dowd.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 11 december 2022 @ 22:59:00 #27
485843 crew  Jippie
pi_207048208
Seizoenen zijn veels te kort }:|
pi_207201725
Was inderdaad weer een memorabel en goed seizoen! Heb weer zitten genieten :).

Ann Dowd speelt haar rol briljant. Ze tikken overigens allemaal een heel hoog niveau aan :D
pi_207201775
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 08:56 schreef Noek het volgende:
Ik vind alle seizoenen 10/10
Ik vind seizoen 1 wel echt het sterkst, maar dat heb ik bij meerdere series. En dan vooral bij originele verhalen zoals deze!
pi_210793784
De nieuwe reeks van The handmaid´s tail is weer begonnen! Erg spannend en een echte aanrader! Ik bekijk deze altijd op FOX. Elke maandag rond 21.00 uur. De eerste 2 delen zijn afgelopen maandag achter elkaar uitgezonden. Vind het de moeite waard om dit topic weer aan te zwengelen, wie doet mee? *O* *O* *O* *O* *O*
  Moderator zaterdag 30 september 2023 @ 11:25:11 #31
382129 crew  Donna
pi_210793850
Welk seizoen??
pi_210793895
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:25 schreef Donna het volgende:
Welk seizoen??
Volgens mij is dat seizoen 5 wat al op Videoland een lange tijd staat. Het laatste seizoen is namelijk nog niet uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door DKUp op 30-09-2023 12:18:14 ]
SOONY
  Moderator zaterdag 30 september 2023 @ 11:56:08 #33
382129 crew  Donna
pi_210794051
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:33 schreef DKUp het volgende:

[..]
Volgens mij is dat seizoen 5 wat al op Videoland een lange tijd staat. Het laatste seizoen is namelijk nogniet uit.
Ik vroeg me al af wat ik gemist had. :D
pi_210794272
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vroeg me al af wat ik gemist had. :D
Precies, ik moet seizoen 5 nog kijken. Een trailer of een teaser van het laatste seizoen is nog niet uit.
SOONY
pi_210803550
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:25 schreef Donna het volgende:
Welk seizoen??
Blijkt dat ik ook deze serie al eens heb gezien! Toch volg ik het weer om een beetje bij te blijven. Vind het een hele goeie serie en weer eens wat anders dan de doorsnee series.
Aunt Lydia is amper te herkennen op bovengeplaatste foto. Vind haar ook in deze reeks weer een geweldige rol spelen! Hoofdrolspeelster, ben naam vergeten, is ook onvergetelijk in haar rol. ^O^
pi_210807499
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vroeg me al af wat ik gemist had. :D
Nou dit!! Ik werd al blij :P met een dooie mus uiteindelijk haha
pi_210821642
Ik kijk gewoon wekelijks de uitzendingen op Fox en daar werd de nieuwe serie aangekondigd. Weet niet welke dat dan is. :N
pi_210831078
Ben benieuwd naar de rest want ben pas bij aflevering 6, seizoen 5.
Ondanks alles wat hierboven vermeld wordt wil ik het tóch bekijken en mijn eigen conclusie trekken.
pi_210833567
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 11:56 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vroeg me al af wat ik gemist had. :D
zo ik schrok even inderdaad _O-
pi_210852822
quote:
17s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 16:19 schreef Mazikeen het volgende:

[..]
zo ik schrok even inderdaad _O-
Excuses voor mijn vergissing en dat ik je heb laten schrikken. _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')