Dat zeg ik dan ook niet. Het is gewoon een slechte ontwikkeling.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat kan iedereen (en ook elk bedrijf) voor zich bepalen. Moet Elon niet over janken.
Alleen als die bedrijven zelf niet achter de koers van Twitter staan, snap ik het. Als ze het doen omdat een groep activisten zegt dat het 'slecht' is en men als bedrijf bang is voor negatieve publiciteit daardoor (dus niet om wat er gebeurt bij Twitter, maar uitsluitend omdat er boze mensen zijn die dat vinden), snap ik het niet.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja, maar komop, daar heeft onze Elon genoeg aanleiding voor gegeven.
Zo'n bedrijf houdt natuurlijk niet de hele week in de gaten waar ze allemaal adverteren en wat daar allemaal gebeurt. En als er een activist zo'n bedrijf dan op de handel en wandel van Musk bij/binnen twitter wijst, snap ik heel goed dat zo'n firma zegt: "hier wil ik (even) niks mee te maken hebben".
dat is echt niet de schuld van "activist groups", das gewoon een gevalletje, eigenschuld dikke bult.
Wat een onzin. Die bedrijven moeten die activisten niet meer zo serieus nemen. Dan houdt het snel genoeg op. Het is volstrekt idioot dat activisten proberen te gaan bepalen welke meningen wel en niet meer mogen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 16:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja, maar komop, daar heeft onze Elon genoeg aanleiding voor gegeven.
Zo'n bedrijf houdt natuurlijk niet de hele week in de gaten waar ze allemaal adverteren en wat daar allemaal gebeurt. En als er een activist zo'n bedrijf dan op de handel en wandel van Musk bij/binnen twitter wijst, snap ik heel goed dat zo'n firma zegt: "hier wil ik (even) niks mee te maken hebben".
dat is echt niet de schuld van "activist groups", das gewoon een gevalletje, eigenschuld dikke bult.
als de bedrijven een moreel kompas hebben stoppen ze met adverteren.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Alleen als die bedrijven zelf niet achter de koers van Twitter staan, snap ik het. Als ze het doen omdat een groep activisten zegt dat het 'slecht' is en men als bedrijf bang is voor negatieve publiciteit daardoor (dus niet om wat er gebeurt bij Twitter, maar uitsluitend omdat er boze mensen zijn die dat vinden), snap ik het niet.
de mening van een activist telt niet mee? zo'n bedrijf hoeft er niet in mee te gaan, doen ze wel. En das vast niet omdat de activist het zo graag wil, maar omdat men denkt "hmm de activist heeft wellicht wel een punt".quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die bedrijven moeten die activisten niet meer zo serieus nemen. Dan houdt het snel genoeg op. Het is volstrekt idioot dat activisten proberen te gaan bepalen welke meningen wel en niet meer mogen.
Even goed nadenken, waarom denk jij dat bedrijven "activisten" serieus nemen? En waarom denk jij dat activisten ophouden als bedrijven ze negeren en waarom denk jij dat dit positieve effecten voor die bedrijven oplevert?quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Die bedrijven moeten die activisten niet meer zo serieus nemen. Dan houdt het snel genoeg op. Het is volstrekt idioot dat activisten proberen te gaan bepalen welke meningen wel en niet meer mogen.
Musk is niet bepaald een goed voorbeeld van een coherent persoon maar dit zegt hij totaal niet. Als iemand stopt met adverteren op zijn website mag hij daar ook gewoon over klagen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
Musk zit te zeuren over vrijheid van meningsuiting die in gevaar is. Terwijl, ergens niet willen adverteren, of een bedrijf zeggen dat ze ergens niet moeten adverteren, lijkt me prima onder "vrijheid van meningsuiting" vallen.
Dus moeten de activisten monddood? Ik dacht dat hij zo voor vrije meningsuiting was? Schijnbaar zijn meningen die hem geld kosten ongewenst. Heerlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, omdat men dan als bedrijf een goedkoop PR punt kan scoren. Dat heb ik net ook al gezegd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
de mening van een activist telt niet mee? zo'n bedrijf hoeft er niet in mee te gaan, doen ze wel. En das vast niet omdat de activist het zo graag wil, maar omdat men denkt "hmm de activist heeft wellicht wel een punt".
Omdat het ze uitkomt in dat moment. Puur opportunisme. Maar alleen als het op de bottom line en op de lange termijn niets kost.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even goed nadenken, waarom denk jij dat bedrijven "activisten" serieus nemen?
Wie heeft het meteen over monddood maken? Ik zeg dat de bedrijven activisten moeten gaan negeren. Al die extreem linkse en extreem rechtse groeperingen bestaan uit een klein groepje randdebielen die vooral heel veel lawaai maken.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:08 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dus moeten de activisten monddood? Ik dacht dat hij zo voor vrije meningsuiting was? Schijnbaar zijn meningen die hem geld kosten ongewenst. Heerlijk.
Dat mag hij maar het lijkt mij niet erg zinvol als je als Musk zelf aan alle kanten bepaalde activisten steunt. Dan kom je nogal hypocriet over, denk ik. Ook bedrijven hebben freeze peach in de VS.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Musk is niet bepaald een goed voorbeeld van een coherent persoon maar dit zegt hij totaal niet. Als iemand stopt met adverteren op zijn website mag hij daar ook gewoon over klagen.
Iedereen is hypocriet in deze. De gebruikers, de bedrijven, de activisten en Musk zelf.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag hij maar het lijkt mij niet erg zinvol als je als Musk zelf aan alle kanten bepaalde activisten steunt. Dan kom je nogal hypocriet over, denk ik. Ook bedrijven hebben freeze peach in de VS.
Mogen bedrijven zelf nog weten waar ze geld aan uitgeven?quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik zeg dat de bedrijven activisten moeten gaan negeren. Al die extreem linkse en extreem rechtse groeperingen bestaan uit een klein groepje randdebielen die vooral heel veel lawaai maken.
Rare conclusie, ik stel nu juist dat bedrijven deze keuzes maken uit puur eigenbelang en of dat belang dan hun bottom line is of hun reputatie doet er weinig toe.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het ze uitkomt in dat moment. Puur opportunisme. Maar alleen als het op de bottom line en op de lange termijn niets kost.
Het blijft bizar dat zoveel mensen denken dat bedrijven een soort van morele arbiters zouden moeten zijn.
Dat morele kompas is nogal arbitrair. Als het niet bij hun morele kompas past, stoppen ze inderdaad met adverteren. Hun goed recht.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:06 schreef koemleit het volgende:
[..]
als de bedrijven een moreel kompas hebben stoppen ze met adverteren.
Of ze hebben dat niet, en zijn bang voor negatieve publiciteit, (en dus inkomens verlies) dan stoppen ze er ook mee. Ook logisch.
Natuurlijk is het vrijheid van meningsuiting, dat gaf ik eerder al aan. Niks mis mee dat die clubjes dit doen, dat is hun goed recht. Maar nogmaals: ik snap niet dat die bedrijven direct zo hun oren ernaar laten hangen.quote:Musk zit te zeuren over vrijheid van meningsuiting die in gevaar is. Terwijl, ergens niet willen adverteren, of een bedrijf zeggen dat ze ergens niet moeten adverteren, lijkt me prima onder "vrijheid van meningsuiting" vallen.
Nou, de mening van randdebielen moet je nooit serieus nemen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
de mening van een activist telt niet mee? zo'n bedrijf hoeft er niet in mee te gaan, doen ze wel. En das vast niet omdat de activist het zo graag wil, maar omdat men denkt "hmm de activist heeft wellicht wel een punt".
bedoel fakenews verspreiden als eigenaar van twitter. stop toch joh.
Ja, ik wist wel dat het een halvegare was, maar ik had toch niet verwacht dat-ie zich zo publiekelijk zou laten kennen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:07 schreef capricia het volgende:
Wat een jankbal die Musk.
Met zijn free speech.
Maar ze doen het niet uit morele overwegingen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rare conclusie, ik stel nu juist dat bedrijven deze keuzes maken uit puur eigenbelang en of dat belang dan hun bottom line is of hun reputatie doet er weinig toe.
Mischien is jouw conclusie foutief. Mischien laten bedrijven helemaal hun oren niet naar activisten hangen maar kijken en luisteren ze naar wat Musk doet en zegt en trekken ze daar hun conclusies uit. Ik heb nergens gehoord dat Coca Cola naar activisten luistert behalve van Musk en die staat niet bekend om zijn waarheidsgetrouwheid.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat morele kompas is nogal arbitrair. Als het niet bij hun morele kompas past, stoppen ze inderdaad met adverteren. Hun goed recht.
Als ze bang zijn voor negatieve publiciteit en omzetverlies, snap ik ook dat ze ermee stoppen. Ik vind dat alleen nogal zwaar overdreven en vooral ad hoc denken na een week. De 'ophef' wordt mijns inziens nogal eens overschat en ik denk dat 99,9% van de mensen niet stopt met Coca-Cola kopen omdat ze op Twitter adverteren. Daarom snap ik niet dat die bedrijven zo snel hun oren ernaar laten hangen.
[..]
Natuurlijk is het vrijheid van meningsuiting, dat gaf ik eerder al aan. Niks mis mee dat die clubjes dit doen, dat is hun goed recht. Maar nogmaals: ik snap niet dat die bedrijven direct zo hun oren ernaar laten hangen.
Omdat het altijd zo is dat als je een kleuter zijn zin niet geeft als die gaat drammen, dat het drammen dan overgaat. Geef je iedere keer toe, dan wordt het drammen erger.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Even goed nadenken, waarom denk jij dat bedrijven "activisten" serieus nemen? En waarom denk jij dat activisten ophouden als bedrijven ze negeren en waarom denk jij dat dit positieve effecten voor die bedrijven oplevert?
Natuurlijk. Maar het is ook iets heel anders als een bedrijf uit zichzelf besluit niet meer te adverteren.quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Mogen bedrijven zelf nog weten waar ze geld aan uitgeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |