abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 november 2022 @ 17:56:22 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206793071
quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Zijn er mensen die gewoon op de "doe mij die maar" manier een huis kunnen kopen, zonder dat ze moeten dealen met verkopers, contracten, hypotheken, etc etc etc.

M.a.w. volgensmij is een huis kopen zonder ook maar één issue onmogelijk. Zelfs voor een miljardair met veel ervaring zal er bij elk huis wel een dingetje zijn. Als is het maar rubbertje van een kraan die niet goed vervangen is door een aannemer ofzo.

Maar ik vind <5 issues ook wel een reden voor weinig frustraties. :D 0,0 is gewoon nogal veel gevraagd.
Nee, het is niet een kwestie van "doe mij die maar" maar al die dingen die je noemt, zoals contracten, hypotheken enz. enz. vinden anderen misschien niet zo'n punt.

Ik heb beide keren dat ik een hypotheek aangevraagd heb geen issues ervaren; de eerste keer was het heel snel rond en de tweede keer was wat lastiger, maar dat kwam vooral omdat we zelf een huis lieten bouwen en geen cataloguswoning, dus dat was geen standaard verhaal, maar niet minder leuk.
Het huis tekenen, keuzes maken in wat wel, wat niet, en in welke vorm wel, en dingen uitzoeken voor de vloeren, keuken, badkamers; ik vond het allemaal geweldig.
Net als de keuze van welke dakpan, welke baksteen, welke deuren, welke kozijnen enz. enz. enz.

Aan de andere kant realiseer ik me ook dat het voor jou een drama zou zijn; ten eerste hou je niet van keuzes maken, ten tweede weet je niet meer wat je moet als baksteen "mooi" 71 cent per stuk kost en baksteen "wel aardig" 58 cent per stuk is, als er 14.400 nodig zijn.

Dus nee, ik vond het geen drama, maar ik snap wel dat jij het wel een drama vindt, maar dat zegt vooral iets over jou (en een beetje over mij), maar dat betekent niet dat iedereen het of een drama vindt of een "doe mij die maar" houding heeft.

quote:
88s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Mensen hebben andere hobbies, hou je ook van administratie doen en gasprijzen vergelijken op vergelijkingssites. Dan kan ik het wel begrijpen :D
Whahaha ja.... ik hou al jaren bij wat het benzineverbruik van de auto is en ik denk wel na over welke energieleverancier ik heb.... gasprijzen vergelijk ik dan weer niet :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')