abonnement Unibet Coolblue
pi_206551170
Welkom in deel zoveel van de topicreeks waarin live het Nederlandse clubvoetbal wordt gevolgd in Europa.

Hier wordt de UEFA-ranking uitgelegd.

Hier de bazensite van Bert Kassies met de meest recente ranking en nog zat info.






[ Bericht 5% gewijzigd door Tlaloc op 03-11-2022 23:22:10 ]
pi_206551180
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
In dat geval 2,8 punten erbij vanavond. Nog steeds lekker :D
2.4 Je rekent 4X2 punten dat moet 3X2 punten zijn.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_206551184
quote:
2s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:16 schreef hole1988 het volgende:

[..]
2.4 Je rekent 4X2 punten dat moet 3X2 punten zijn.
Ja ik zag m'n fout idd :D

Al geef ik de schuld aan Twente die nog steeds faalt :P
pi_206551197
Even de laatste versie

pi_206551221
Maar Bert rekent de bonuspunten er dus al bij zodra ze gegarandeerd zijn, ongeacht de ronde

@hhh38
pi_206551222
Turkije gaat dit jaar los in de ECL :')
  donderdag 3 november 2022 @ 23:26:14 #7
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206551247
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:18 schreef tjoptjop het volgende:
Even de laatste versie

[ afbeelding ]
Schotland is al hun teams al kwijt :D

Misschien volgend jaar toch niet meer met 2 teams de CL halen
pi_206551287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Schotland is al hun teams al kwijt :D

Misschien volgend jaar toch niet meer met 2 teams de CL halen
Tientallen miljoenen of voor punten gaan zodat je die tientallen miljoenen uberhaupt kan pakken.... mooi prisoners dillema
pi_206551312
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:26 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Schotland is al hun teams al kwijt :D

Misschien volgend jaar toch niet meer met 2 teams de CL halen
Puntensysteem wel enigszins aan herziening toe eigenlijk. Voor de punten kun je beter op een lager niveau acteren. Vind het nog steeds wel krom dat je bijna net zoveel punten in de ECL en EL kunt halen als in de CL.

Nederland profiteert er nu wel van, maar eigenlijk moet het niet kunnen dat AZ in zo'n bananenpoule op net zoveel punten staat als FC Porto dat eerste in een CL-groep is.
pi_206551323
Feyenoord en AZ zijn wel in rap tempo aan het stijgen op de clubranking, gunstig voor de lotingen aan het begin van het seizoen.

Ajax (10)
Feyenoord (34)
PSV (38)
AZ (42).
  donderdag 3 november 2022 @ 23:36:36 #11
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_206551344
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nederland profiteert er nu wel van, maar eigenlijk moet het niet kunnen dat AZ in zo'n bananenpoule op net zoveel punten staat als FC Porto dat eerste in een CL-groep is.
Onjuist.
Makkelijk tweede.
pi_206551348
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Puntensysteem wel enigszins aan herziening toe eigenlijk. Voor de punten kun je beter op een lager niveau acteren. Vind het nog steeds wel krom dat je bijna net zoveel punten in de ECL en EL kunt halen als in de CL.

Nederland profiteert er nu wel van, maar eigenlijk moet het niet kunnen dat AZ in zo'n bananenpoule op net zoveel punten staat als FC Porto dat eerste in een CL-groep is.
Het verschil zit hem dan ook in de bonuspunten. Daar scoor je er meer van in de CL.
pi_206551353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Onjuist.
Voor de landenranking hebben ze beide 17 punten behaald.
  donderdag 3 november 2022 @ 23:39:22 #14
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_206551358
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:38 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Voor de landenranking hebben ze beide 17 punten behaald.
Wel voor het landencoëfficient idd maar das omdat AZ drie voorrondes moest spelen terwijl Porto direct geplaatst was en ook nog eens vier bonuspunten kreeg. Derhalve moet je het landcoëfficient van AZ vergelijken met die van Gil Vicente.
Makkelijk tweede.
pi_206551359
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:37 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het verschil zit hem dan ook in de bonuspunten. Daar scoor je er meer van in de CL.
Ja, er zit wel iets verschil in, maar de verschillen 38-34-30 als de te behalen punten mogen van mij wel groter.
  donderdag 3 november 2022 @ 23:42:55 #16
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206551374
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:33 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Puntensysteem wel enigszins aan herziening toe eigenlijk. Voor de punten kun je beter op een lager niveau acteren. Vind het nog steeds wel krom dat je bijna net zoveel punten in de ECL en EL kunt halen als in de CL.

Nederland profiteert er nu wel van, maar eigenlijk moet het niet kunnen dat AZ in zo'n bananenpoule op net zoveel punten staat als FC Porto dat eerste in een CL-groep is.
Dat zou er wel voor zorgen dat de verhoudingen veel meer vast komen te liggen. Deze variatie is wel leuk en een goed tegenwicht tegen het extreme financiële voordeel wat je uit die CL deelname haalt.
pi_206551383
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Wel voor het landencoëfficient idd maar das omdat AZ drie voorrondes moest spelen terwijl Porto direct geplaatst was en ook nog eens vier bonuspunten kreeg. Derhalve moet je het landcoëfficient van AZ vergelijken met die van Gil Vicente.
Uiteraard, maar dan vind ik het alsnog rijkelijk beloond. Zeker als je bedenkt dat Porto nog maar 1 bonuspunt meer kan verdienen dan AZ na de winter.

Ik zou willen blijven voor een verdeling als iets van 2.0 voor winst in de CL., 1.5 voor de EL en 1.0 voor de ECL.
pi_206551410
Dat zou funest zijn voor de kleinere clubs/landen en zou het onmogelijk maken de top teams/landen in te halen
pi_206551423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dan vind ik het alsnog rijkelijk beloond. Zeker als je bedenkt dat Porto nog maar 1 bonuspunt meer kan verdienen dan AZ na de winter.

Ik zou willen blijven voor een verdeling als iets van 2.0 voor winst in de CL., 1.5 voor de EL en 1.0 voor de ECL.
Dan zou het teveel vastliggen. Deelnemers aan de CL halen meer punten, waardoor ze volgend jaar weer CL mogen spelen, etc.
pi_206551434
Ik vind de puntenverdeling zoals die nu is wel prima. Dat de CL meer krijgt dan de EL wat wee rmee rkrijgt dan de ECL is logisch, maar het verschil moet ook niet te groot worden. Uiteindelijk is het een soort handicap systeem want je speelt grofweg op je niveau. En omdat het gedeeld wordt voor de landenpositie krijg je echt geen team wat zich op gaat offeren om punten bij elkaar te harken in een lagere klasse.

Portugal heeft gewoon de pech dat het niveau na de top 3 + Braga gewoon instort. Dan is het lastig als er 6 plekken te vergeven zijn. Gaat NL ook last van krijgen als we het vasthouden en ook 6 teams mogen afvaardigen.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:49 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Dan zou het teveel vastliggen. Deelnemers aan de CL halen meer punten, waardoor ze volgend jaar weer CL mogen spelen, etc.
Dat niet, ranglijst bepaalt waar je mag spelen. De punten bepalen wel hoeveel en wat voor startbewijzen er voor het land zijn (en de seeding qua loten).

Als Benfica dit jaar verliezend finalist is van de CL en daarmee ook de meeste punten van elke club hebben verdiend. Dan nog mogen ze mee doen met een voorronde ECL als ze 6e eindigen in de competitie. Ongeacht de punten van het seizoen ervoor
  vrijdag 4 november 2022 @ 00:02:00 #21
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_206551509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dan vind ik het alsnog rijkelijk beloond. Zeker als je bedenkt dat Porto nog maar 1 bonuspunt meer kan verdienen dan AZ na de winter.

Ik zou willen blijven voor een verdeling als iets van 2.0 voor winst in de CL., 1.5 voor de EL en 1.0 voor de ECL.
Ik vind het eigenlijk prima gebalanceerd nu, heb er niks op aan te merken. Het is vooral voor Portugal nadelig dat ze door zes moeten delen terwijl ze maar vier goede ploegen hebben, aan de andere kant als je competitie zo scheef is dat het daarop misgaat is het ook terecht dat je verder afzakt.
Makkelijk tweede.
  vrijdag 4 november 2022 @ 00:07:08 #22
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_206551541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:50 schreef tjoptjop het volgende:
Portugal heeft gewoon de pech dat het niveau na de top 3 + Braga gewoon instort. Dan is het lastig als er 6 plekken te vergeven zijn. Gaat NL ook last van krijgen als we het vasthouden en ook 6 teams mogen afvaardigen.
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik. Die poule van AZ alleen al was een stuk slechter dan die ploegen. Zolang ze maar niet in de EL komen via de beker want dan lever je wel echt punten in.

Het enige vervelende is dat je in de vierde voorronde ECL wel vaak het risico loopt op een zeer lastige tegenstander, das de grootste valkuil nu eigenlijk.
Makkelijk tweede.
pi_206551549
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk prima gebalanceerd nu, heb er niks op aan te merken. Het is vooral voor Portugal nadelig dat ze door zes moeten delen terwijl ze maar vier goede ploegen hebben, aan de andere kant als je competitie zo scheef is dat het daarop misgaat is het ook terecht dat je verder afzakt.
Goed punt idd, als de competitie zo topzwaar is heb je idd ook niks te zoeken in de bovenste regionen. Als nummer 5 en 6 al niet eens kunnen kwalificeren voor de ecl...

Schotland heeft dit helemaal extreem, NL ook wel al zit daar voor mijn gevoel toch wat meer potentie
pi_206551578
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik. Die poule van AZ alleen al was een stuk slechter dan die ploegen. Zolang ze maar niet in de EL komen via de beker want dan lever je wel echt punten in.

Het enige vervelende is dat je in de vierde voorronde ECL wel vaak het risico loopt op een zeer lastige tegenstander, das de grootste valkuil nu eigenlijk.
Mee eens, en wat die boze Portugeesjes vergeten is dat het een waarde is voor de gehele competitie, niet alleen voor de 2-3 topclubs. Dus als de nummer 5-6 falen moet je dat imho niet zomaar kunnen compenseren.
pi_206551598
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 00:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Clubs als Twente, Vitesse, Utrecht en Heerenveen horen in goede doen prima thuis in de ECL denk ik.
Twente, Vitesse en Utrecht bewijzen al jaren dat ze helemaal niets in Europa te zoeken hebben. Heerenveen heeft naar mijn weten al jarenlang geen Europese voorronde gespeeld.

Nederland heeft, net als Portugal, vier teams die met regelmaat Europees kunnen overwinteren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')