Thanks!quote:
Heel mooi 👍quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Crosspost vanuit het "Foto's van vogels" topic:
Spreeuw vangt waterjuffer...
[ afbeelding ]
Meer tekst in het artikel zelf.quote:Het is heet: de mussen vallen van het dak. En dat is momenteel letterlijk het geval. Vogels, maar ook bijvoorbeeld egels, kunnen door de aanhoudende droogte moeilijk voedsel vinden. Daardoor zitten dierenopvangcentra vol met uitgedroogde en verzwakte dieren.
Al zeker 35 dagen valt er op een paar druppels na geen regen in ons land. De grond is kurkdroog en in combinatie met de hoge temperaturen is het voor dieren lastig om water en voedsel te vinden.
"Ze raken uitgedroogd en uitgehongerd en daardoor versuft", meldt Dierenopvangcentrum Groningen. Door de hitte en droogte is het drukker dan normaal bij dierenopvangcentra. Mensen vinden vooral verzwakte vogels en egels en brengen ze dan naar de dierenopvang.
"We kunnen ze niet allemaal redden, maar we doen wat we kunnen", zegt Stichting Vogelopvang Utrecht. Opvangcentra zien vooral jonge vogels. "Kraaien, eksters, mezen en mussen, allemaal hebben moeite met het weer", zegt de stichting.
De Kokarde zaagbek niet gezien?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heel mooi 👍
Vanmorgen excursie in de Zouweboezem bij Ameide / Lexmond. Niet veel geslaagde foto's gemaakt maar ik plaats er een paar.
Grauwe vliegenvanger
[ afbeelding ]
Zwarte stern
[ afbeelding ]
Purperreiger
[ afbeelding ]
Oh dat is zeker een handige tip, dankjewel!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb een tip voor je.. kijk eens op deze website www.waarneming.nl en zoek dan op jouw gemeente. Als je vervolgens kiest voor de optie 'soorten gezien' krijg je een overzicht van alle waargenomen soorten in een gebied. Ik zou dan kijken waar ijsvogels in 2023 regelmatig zijn waargenomen en daar eens een kijkje nemen.
Mooi!quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:03 schreef Mani89 het volgende:
Het was me eindelijk een keer gegund, niet de meest scherpe foto’s maar hij staat erop 🤙🏻 @ De Groene Jonker-Zevenhoven
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja je moet echt geluk hebben om het te zien.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 12:52 schreef Blues het volgende:
Ja![]()
Ik heb het al die keren gewoon gemist.
Er lag er een paar weken wel eentje dood/aangevrotenin de tuin.
quote:Op donderdag 29 juni 2023 15:01 schreef Blues het volgende:
Een winterkoninkje in de mooie Thijsse's hof hier in het dorp vandaag
Ik hoorde veel andere birdies, maar lastig op de camera te krijgen met al dat blad aan de bomen.
[ afbeelding ]
Hier in de tuin:quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Keizersmantel
[ afbeelding ]
In de zomer kijk ik ook naar andere beestjes dan alleen vogels
Prachtige waarneming!quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:55 schreef Clayton1 het volgende:
Gooi ik ook maar een vlinder in het vogeltopic
Grote weerschijnvlinder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf 👍 nog nooit gezien, zal wel zeldzaam zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2023 20:55 schreef Clayton1 het volgende:
Gooi ik ook maar een vlinder in het vogeltopic
Grote weerschijnvlinder
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is idd zeldzaamquote:Op donderdag 13 juli 2023 23:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Gaaf 👍 nog nooit gezien, zal wel zeldzaam zijn.
Waarquote:Op zondag 16 juli 2023 20:50 schreef Clayton1 het volgende:
Zwarte Ooievaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als niet vogelaar zou ik zeggen dat het inderdaad een buizerd is.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 15:20 schreef Blues het volgende:
Ik maakte een duinfietsrit. Een hele tijd staan kijken en luisteren naar deze mooierd.
Buizerd (toch ? )
Eindelijk ging ie zitten maar ja.... dan inzoomen to the max. verder gaat mijn camera niet. Dus niet heel scherp maar wel tof.
[ afbeelding ]
Gaaf is dat he zo'n excursiequote:Op zondag 30 juli 2023 14:11 schreef Symphonic het volgende:
Net een leuke excursie gehad door een natuurgebiedje hier. Volgens de gids was het een dag vol Mohikanen (vogels die allang weg hadden moeten zijn, en die hij steevast de laatste der Mohikanen noemde).
Gezien:
Kluut
Kievit
Lepelaar
Witgatje
Bergeend
Grauwe ganzen
Huiszwaluw
Visdiefjes
Bruine kiekendief
Gierzwaluw
Gehoord:
Rietgors (en veel)
Veldleeuwerik
Fitis
Kijk eens op www.dagjeindenatuur.nlquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 18:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat is zeker gaaf, en dat ga ik ook vaker doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |