Het is de vraag of dit voor particulieren niet te kort door de bocht is: ook spaargeld telt gewoon mee voor de heffingsvrije voet dus het sommetje kan iets gecompliceerder worden maar het principe klopt wel. Het is wel zo dat depositos sowieso interessanter worden, als je op Raisin kijkt zie je leuke rendementen bij buitenlandse bankenquote:Op zondag 13 november 2022 20:28 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
De waardepeildatum 1-1-23 komt weer dichtbij (6,17% belasting) , mensen houden het op de spaarrekening (ongeveer 0% belasting).
Als iets 3 jaar loopt zit je in drie peildata en dan maakt de maand van starten ook niets uit. Tenzij het eerder wordt afgelost, wat bij SIG nogal eens het geval is....
Rekentechnisch klopt het dat het resultaat in de maanden november en december negatief zal zijn. Echter een project beoordeel je op het rendement gedurende de gehele looptijd. Dat is in mijn geval doorgaans 4 of 5 jaar of soms zelfs langer. Dan maken die 2 maanden niet zo heel veel uit op het projectgemiddelde.quote:Op zondag 13 november 2022 21:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de vraag of de risico rendementsverhouding voor SiG nog op orde is, afgezet tegen een alternatief dat naar verwachting oplopende rendementen zal laten zien en per 1-1-2023 nog amper VRH zal betekenen. Aangezien een investering nu door de VRH tot begin 2023 een negatief rendement laat zien, is de optie om dat even af te wachten op dit moment gratis of geeft zelfs relatief een beter rendement.
Tja, het is maar net een beetje hoe je er naar kijkt, denk ik.quote:Op zondag 13 november 2022 22:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Precies dit.
Ook ik zit al een aantal weken op mijn handen. In januari kijk ik weer verder. Grote kans dat als bonus de rente tegen die tijd ook nog wat opgelopen is.
Het is verder waar dat bijvoorbeeld een driejarig project altijd drie ijkpunten heeft maar los van eventueel vervroegde aflossingen zijn de meeste projecten 5 jaar en daarbij gaat over een paar jaar uiteindelijk het werkelijke rendement belast worden. Voor mij is de laatste maanden van het jaar het beste rendement (in crowdfinance) te behalen door niet te investeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
Zal bij sommige fondsen al eerder zijn. Ik verwacht dat Bijvoorbeeld bij GVE en SIG de toezeggingen na kerst al zullen binnenkomen, omdat je toch pas in januari het betaalverzoek zal ontvangen. Andere fondsen, waar je direct moet betalen, zullen pas in Januari de stortvloed aan geld zien.quote:Op maandag 14 november 2022 09:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Rekentechnisch klopt het dat het resultaat in de maanden november en december negatief zal zijn. Echter een project beoordeel je op het rendement gedurende de gehele looptijd. Dat is in mijn geval doorgaans 4 of 5 jaar of soms zelfs langer. Dan maken die 2 maanden niet zo heel veel uit op het projectgemiddelde.
En zoals gezegd: investeer je voor een aantal gehele jaren dan heb je ook hetzelfde aantal peildata voor de VRH. Toekomstige belastingplannen, het zal allemaal, je weet hoe opportunistisch ze zijn in Den Haag. Ik reken liever met het nu.....
Ik zie eerder een ander risico: er blijft nu veel geld langs de lijn staan terwijl er best veel aardige projecten voorbij komen. Begin januari komt er dan een tsunami aan geld de cf markt op waardoor het dan weer dringen wordt voor de schaarse goede projecten. En dat zal de rente zeker niet opstuwen.
Voor zover ik weet is dit een sterke club. Een van de M*nster Sushi filialen (Zwolle) is gefinancierd via HcN.quote:Op maandag 14 november 2022 13:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoedproject tegen 80% ltv en volledige lineaire aflossing in 30 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/mugenbrands-b-v/
Betreft franchisegever van shubu togo.
Linkje is welkom
"Dit appartement zal onder andere gebruikt worden door de aandeelhouder als hij in Nederland is."quote:Op maandag 14 november 2022 13:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Vastgoedproject tegen 80% ltv en volledige lineaire aflossing in 30 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/mugenbrands-b-v/
Betreft franchisegever van shubu togo.
Linkje is welkom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een tijdje normaal geweest bij Max.quote:Op maandag 14 november 2022 18:08 schreef Slingervinger het volgende:
Meest recente op MAX, de 5e en laatste tranche van een Duitse lening, was vanmiddag in een uurtje vol
Paar Engelse leningen zijn de afgelopen tijd afgelost. Daarom zat er voldoende liquiditeit bij de beleggers daar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 06:15 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Dat is een tijdje normaal geweest bij Max.
Welke zijn er afgelost dan?quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:09 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Paar Engelse leningen zijn de afgelopen tijd afgelost. Daarom zat er voldoende liquiditeit bij de beleggers daar.
niet veel mis mee denk ik toch. weinig schulden en twee hyp. dekkingen.quote:Op maandag 14 november 2022 14:03 schreef KrekelJapie het volgende:
linkje kniekousen en panty's
https://www.collincrowdfu(...)806f7fb1a419892e27ba
1e hypotheek bedrijfsunit + 2e hypotheek woonhuis
Ja, de voorgaande 2. Die verlopen positief.quote:Op dinsdag 15 november 2022 10:50 schreef Slingervinger het volgende:
Morgen bij NLI 6e tranche zonnepanelenbedrijf https://platform.nlinvesteert.nl/invest/Enie_SA_tranche6
Iemand ervaring met eerdere tranches?
Bericht van GVE. Inderdaad verlenging volgens artilel 20.1. Getekende overeenkomst nu binnen.quote:Op zondag 13 november 2022 19:43 schreef tnhb het volgende:
De algemene oorwaarden van GVE (artikel 20.1) bieden inderdaad een mogelijkheid voor verzoek tot uitstel (max 12 maanden) van betaling als geldnemer aannemelijk kan maken dat dit in het belang van het voortbestaan van de onderneming is en en er een gemotiveerd verzoek wordt ingediend. Dit uitstel is alleen van toepassing op toekomstige betalingen, niet op reeds gemiste betalingen en de rente moet gewoon betaald worden. Dit is dus iets anders dan een betalingsregling die ook in de av staat beschreven en wel stemming noodzakelijk maakt. (Lex heeft de av denk ik goed gelezen)
2% extra rente is netjes inderdaad.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:45 schreef Vioolblok het volgende:
[..]
Bericht van GVE. Inderdaad verlenging volgens artilel 20.1. Getekende overeenkomst nu binnen.
De investeerders ontvangen over de verlengde periode 2% rente extra,dus 7.3%
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |