abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206636695
Volgende WVJG project in de vooraankondiging:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206637306
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:18 schreef zeeland6 het volgende:
Ik heb liever dat ze signalen van investeerders snel opvolgen, dan het maar laten sloffen.
Eens, elk platform zou ontzettend blij moeten zijn met opmerkingen/info van investeerders, dat zijn tenslotte extra ogen en oren die regelmatig over info en/of kennis beschikken over het object en/of geldnemer die het platform niet heeft.
pi_206637860
SiG Kleingraverstraat loopt nog niet hard, alleen de hoogste schijf gaat redelijk. Ik ontvang trouwens steeds meer mailtjes over vertragingen en complicaties bij allerlei projecten en ook P2P gaat niet goed: steeds meer loan originators die hun buyback verplichtingen niet nakomen. Op een verantwoorde wijze rendement maken wordt steeds lastiger
pi_206639140
Ik zie zowaar 2 bijschrijvingen van onze vrind Valentino Meerzorg op CCF.

Alleen rente
pi_206639803
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 15:55 schreef zeeland6 het volgende:
Ik zie zowaar 2 bijschrijvingen van onze vrind Valentino Meerzorg op CCF.

Alleen rente
Update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206640165
Vervroegde aflossing bij GVE:

U bent een van de investeerders in het project 17442 | 't Perronneke.

Van dit project zijn reeds 56 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (57-58) in één keer af te lossen. Voor de termijnen 59 en 60 is het depot gebruikt.

Deze termijnen ontvangt u met de aankomende verzamelbetaling. Project 17442 is hiermee volledig afgehandeld.
Wij vertrouwen er op u met deze mail voldoende geïnformeerd te hebben.

Hulde: Horeca die de coronatijd is doorgekomen.
pi_206649478
Overname wereldrestaurant bij HCN met 6 ondernemers.

SPOILER
pi_206650234
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 17:23 schreef Crowdyfunder het volgende:
Vervroegde aflossing bij GVE:

U bent een van de investeerders in het project 17442 | 't Perronneke.

Van dit project zijn reeds 56 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (57-58) in één keer af te lossen. Voor de termijnen 59 en 60 is het depot gebruikt.

Deze termijnen ontvangt u met de aankomende verzamelbetaling. Project 17442 is hiermee volledig afgehandeld.
Wij vertrouwen er op u met deze mail voldoende geïnformeerd te hebben.

Hulde: Horeca die de coronatijd is doorgekomen.
idem voor La Cubanita Helmond, gisteren laatste termijn, Thijmen Rijksen en crew Helmond chapeau *O*
pi_206650405
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 november 2022 14:27 schreef peterc het volgende:

[..]
idem voor La Cubanita Helmond, gisteren laatste termijn, Thijmen Rijksen en crew Helmond chapeau *O*
Nog meer deze maand/recent:

CCF/Saigon Snacks
CCF/Lumado
CCF/Sofie-Flowers
CCF/Familie Gangl-Margriet
FNC/FMA Railservice

En: CC/I Love sushi 2 en CC/family tilburg Akan.
Medio oktober.
Pecunia non olet
pi_206659886
Lex van Hoepen lost zijn project bij gve niet af:
quote:
Aflossing van de lening is niet ontvangen. De geldnemer heeft verzocht om 3 maanden uitstel. De contracten hiervoor zijn opgesteld maar niet ondertekend ontvangen.
Blijkbaar kan dit zonder stemming en zonder aanpassing van de voorwaarden bv. de rente van 5,3% dit niet meer past bij de actuele marktsituatie. Ook de rentebetaling is nog niet voldaan

[ Bericht 4% gewijzigd door KrekelJapie op 13-11-2022 12:56:46 ]
pi_206660061
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 12:50 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Blijkbaar kan dit zonder stemming en zonder aanpassing van de voorwaarden bv. de rente van 5,3% dit niet meer past bij de actuele marktsituatie.
Bij al mijn Lex projecten heb ik 1e hypo's, dus dat zie ik wel OKE komen, ook als ik geldnemer was, zou nu gaan voor de 5,3% voor die 3 mnd, maar Lex onderteken dan asap die ovek en betaal de termijn, nu krijg je "discussie" met de ¤verstrekkers met je getreuzel. Met ondertek staan wij voor een "voldongen" feit van verlenging voor 3 mnd tegen 5,3% en dan denken we ...nou ja (@3@#) .... vooruit. Nu roept Lex zelf het "gedonder" op met zijn getreuzel.
Zekerheden voor dit project zijn 1e hypo en pandrecht op de huurpenningen. GVE moet ff hard op de deur kloppen bij Lex

[ Bericht 0% gewijzigd door peterc op 13-11-2022 15:54:59 ]
pi_206660363
quote:
[..]
Blijkbaar kan dit zonder stemming en zonder aanpassing van de voorwaarden bv. de rente van 5,3% dit niet meer past bij de actuele marktsituatie. Ook de rentebetaling is nog niet voldaan
Het moment dat je wist dat ging komen.
pi_206660513
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 13:40 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Het moment dat je wist dat ging komen.
Hoe bedoel je, hoe zagen jullie dit aankomen?
pi_206661188
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 13:54 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, hoe zagen jullie dit aankomen?
Lex heeft nogal wat financieringen /
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 13-11-2022 16:41:58 ]
  zondag 13 november 2022 @ 16:48:50 #241
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206661759
quote:
12s.gif Op zondag 13 november 2022 15:27 schreef peterc het volgende:

[..]
Lex heeft nogal wat financieringen /
SPOILER
Lex heeft mogelijk gedacht dat hij beter is dan de rest van de wereld. MAAR is nu achterhaalt.
Waardoor hij in relatief grote problemen komt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_206664584
quote:
[..]
De algemene oorwaarden van GVE (artikel 20.1) bieden inderdaad een mogelijkheid voor verzoek tot uitstel (max 12 maanden) van betaling als geldnemer aannemelijk kan maken dat dit in het belang van het voortbestaan van de onderneming is en en er een gemotiveerd verzoek wordt ingediend. Dit uitstel is alleen van toepassing op toekomstige betalingen, niet op reeds gemiste betalingen en de rente moet gewoon betaald worden. Dit is dus iets anders dan een betalingsregling die ook in de av staat beschreven en wel stemming noodzakelijk maakt. (Lex heeft de av denk ik goed gelezen)
pi_206664746
quote:
Loopt nog niet hard. Ook de andere projecten maken niet veel voortgang, er staan er momenteel nog 9 open. Komt dit nu door de (te lage?) rente of wordt toch het risico van waarde daling (en/of kwaliteit) van de betreffende panden anders ingeschat en loopt het daarom nu niet hard door?

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 13-11-2022 19:58:56 ]
pi_206665528
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 19:52 schreef tnhb het volgende:

[..]
Loopt nog niet hard. Ook de andere projecten maken niet veel voortgang, er staan er momenteel nog 9 open. Komt dit nu door de (te lage?) rente of wordt toch het risico van waarde daling (en/of kwaliteit) van de betreffende panden anders ingeschat en loopt het daarom nu niet hard door?
De waardepeildatum 1-1-23 komt weer dichtbij (6,17% belasting) , mensen houden het op de spaarrekening (ongeveer 0% belasting).
Als iets 3 jaar loopt zit je in drie peildata en dan maakt de maand van starten ook niets uit. Tenzij het eerder wordt afgelost, wat bij SIG nogal eens het geval is....
pi_206666184
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 20:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
De waardepeildatum 1-1-23 komt weer dichtbij (6,17% belasting) , mensen houden het op de spaarrekening (ongeveer 0% belasting).
Als iets 3 jaar loopt zit je in drie peildata en dan maakt de maand van starten ook niets uit. Tenzij het eerder wordt afgelost, wat bij SIG nogal eens het geval is....
Komt bij dat met de snel stijgende rente en de hogere VRH nu geld lang vast zetten tegen 4% netto na VRH ook risico's met zich mee brengt.
pi_206667003
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 20:57 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Komt bij dat met de snel stijgende rente en de hogere VRH nu geld lang vast zetten tegen 4% netto na VRH ook risico's met zich mee brengt.
Risico om geld te verliezen of risico om minder rendement te genieten dan je graag zou willen? :)
Pecunia non olet
pi_206667194
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 21:42 schreef obligataire het volgende:

[..]
Risico om geld te verliezen of risico om minder rendement te genieten dan je graag zou willen? :)
Het gaat vooral om de vraag of de risico rendementsverhouding voor SiG nog op orde is, afgezet tegen een alternatief dat naar verwachting oplopende rendementen zal laten zien en per 1-1-2023 nog amper VRH zal betekenen. Aangezien een investering nu door de VRH tot begin 2023 een negatief rendement laat zien, is de optie om dat even af te wachten op dit moment gratis of geeft zelfs relatief een beter rendement.
pi_206667395
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 21:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het gaat vooral om de vraag of de risico rendementsverhouding voor SiG nog op orde is, afgezet tegen een alternatief dat naar verwachting oplopende rendementen zal laten zien en per 1-1-2023 nog amper VRH zal betekenen. Aangezien een investering nu door de VRH tot begin 2023 een negatief rendement laat zien, is de optie om dat even af te wachten op dit moment gratis of geeft zelfs relatief een beter rendement.
Idd denk dat projecten nu wel ook slachtoffer zijn van het nieuwe box3 systeem voor mij is dat wel de reden dat ik nu 4 weken niets doe. Is namelijk nu negatief rendement om te investeren en spaarr. Bij lloyds, krijg ik teminste nog een half%
En kan ik in januari wel weer bezien.
pi_206667768
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 21:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Precies dit.

Ook ik zit al een aantal weken op mijn handen. In januari kijk ik weer verder. Grote kans dat als bonus de rente tegen die tijd ook nog wat opgelopen is.

Het is verder waar dat bijvoorbeeld een driejarig project altijd drie ijkpunten heeft maar los van eventueel vervroegde aflossingen zijn de meeste projecten 5 jaar en daarbij gaat over een paar jaar uiteindelijk het werkelijke rendement belast worden. Voor mij is de laatste maanden van het jaar het beste rendement (in crowdfinance) te behalen door niet te investeren.
pi_206669522
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 20:28 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Dat speelt inderdaad bij prive investeerders al verwacht ik uiteindelijk ook gewoon weer rechtszaken hierover, of die kansrijk zijn weet ik niet, maar daar twijfelde ik bij de eerste bezwaren ook erg aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')