abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 7 november 2022 @ 01:36:13 #126
485843 crew  Jippie
pi_206585834
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 01:30 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Ok knippie :)
O+ Koos-vibes-blasterd
pi_206587924
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2022 00:25 schreef Jippie het volgende:

[..]
Elk subforum heeft zijn eigen functie. CUL over lekker eten, SES over school en studie, FOT over fotografie enz. Genoeg subfora waar het woord wappie niet gebruikt wordt.

BNW heeft als doel om mensen die 'out of the box' denken en graag hun eigen onderzoek doen naar maatschappelijke kwesties en wereldse zaken een eigen podium te bieden. Een soort safe space waar iedereen welkom is om zijn/haar mening te delen mits dat met wederzijds respect gebeurt.

Persoonlijk vind ik het niet nodig om BNW'ers wappies te noemen, maar als je het zelf niet erg vind om op jullie eigen plekje zo genoemd te worden omdat dat elders ook gebeurt dan ga ik me er niet meer druk over maken.

Spreek je namens alle BNW'ers? In dat geval zal ik als er een TR voor het woord wappie wordt geplaatst, de melder verwijzen naar dit door jou gegeven antwoord.
Ik erger me dood aan het bashen van BNW op andere sub delen van FOK
en snap werkelijk niet waarom dit mag
Wappies is voor mij not done
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 7 november 2022 @ 11:11:13 #128
485843 crew  Jippie
pi_206588070
quote:
99s.gif Op maandag 7 november 2022 11:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ik erger me dood aan het bashen van BNW op andere sub delen van FOK
en snap werkelijk niet waarom dit mag
Wappies is voor mij not done
Daar wordt aan gewerkt.

Wat 'wappies' betreft, als BNW totaal vrij zou zijn van aanduidingen zoals klootzak, lul, leugenaar voor bijvoorbeeld een Rutte, de Jonge, Zelenskyy en noem maar op dan heb je zeker een punt. Het beste wat ik kan bieden is BNW vrij houden van het aanduiden van corona beleid critici met de omschrijving wappies. Maar als dat dus niet gewenst is omdat 'elders op FOK!' deze aanduiding evengoed wordt gebruikt dan houdt het voor mij op.
pi_206588095
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2022 11:11 schreef Jippie het volgende:

[..]
Daar wordt aan gewerkt.

Wat 'wappies' betreft, als BNW totaal vrij zou zijn van aanduidingen zoals klootzak, lul, leugenaar voor bijvoorbeeld een Rutte, de Jonge, Zelenskyy en noem maar op dan heb je zeker een punt. Het beste wat ik kan bieden is BNW vrij houden van het aanduiden van corona beleid critici met de omschrijving wappies. Maar als dat dus niet gewenst is omdat 'elders op FOK!' deze aanduiding ook wordt gebruikt dan houdt het voor mij op.
ik persoonlijk vind het een denigrerend woord en zo wordt het over het algemeen ook gebruikt
ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 7 november 2022 @ 12:34:49 #130
485843 crew  Jippie
pi_206589067
quote:
99s.gif Op maandag 7 november 2022 11:12 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik persoonlijk vind het een denigrerend woord en zo wordt het over het algemeen ook gebruikt
ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken
Ik ken de term 'wappie' als iemand die stoned is. Zoals met meer woorden is het gebruik van dit woord omgebogen om een bepaalde groep met een andere mening aan te duiden.

Zelf vind ik het niet echt een scheldwoord, (vergelijkbaar met rooie voor een roodharige zoals ik :P ) maar ik begrijp wel dat het voor sommigen zo voelt en daarom vind ik het niet erg om het woord 'wappie'
van BNW te weren maar dan moeten de BNW'ers niet zichzelf er mee aan gaan duiden want dan kan ik er niets mee mee.
pi_206589097
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2022 12:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik ken de term 'wappie' als iemand die stoned is. Zoals met meer woorden is het gebruik van dit woord omgebogen om een bepaalde groep met een andere mening aan te duiden.

Zelf vind ik het niet echt een scheldwoord, (vergelijkbaar met rooie voor een roodharige zoals ik :P ) maar ik begrijp wel dat het voor sommigen zo voelt en daarom vind ik het niet erg om het woord 'wappie'
van BNW te weren maar dan moeten de BNW'ers niet zichzelf er mee aan gaan duiden want dan kan ik er niets mee mee.
snap ik helemaal
ik zie het vaak gebruikt worden om aan te geven dat een andersdenkende wel heel dom moet zijn
en dat stoort me :@
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 7 november 2022 @ 13:21:46 #132
485843 crew  Jippie
pi_206589632
quote:
99s.gif Op maandag 7 november 2022 12:37 schreef greysbones het volgende:

[..]
snap ik helemaal
ik zie het vaak gebruikt worden om aan te geven dat een andersdenkende wel heel dom moet zijn
en dat stoort me :@
Nee, iemand die anders denkt als dom wegzetten is pas dom.
pi_206590460
Een maat van mij gaat trouwen, heeft iemand nog een bachelor feestje die ik kan copy pasten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 7 november 2022 @ 16:39:54 #134
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206591789
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 14:25 schreef ludovico het volgende:
Een maat van mij gaat trouwen, heeft iemand nog een bachelor feestje die ik kan copy pasten?
Kost je wel een ticket naar Bangkok c_/
Mai pben rai~!
pi_206594210
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 16:39 schreef KNAK het volgende:

[..]
Kost je wel een ticket naar Bangkok c_/
ow dan ben ik ook van de partij
heb hele goede ideeen :P
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_206594531
quote:
99s.gif Op maandag 7 november 2022 19:55 schreef greysbones het volgende:

[..]
No surprises there then! :)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_206597196
twitter

en daar is het RIVM weer
dat vaccineren wil nog niet zo lukken
dus dan maar een :X bericht erin gooien
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_206601998
Even mijn stem ook in dit topic laten horen omdat die hier altijd zo gewaardeerd wordt ;)

quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2022 23:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mijn mening:

Als je wetenschappelijk opgeleid bent en je draagt de titel "professor" of PhD en je publiceert onderzoek en begrijpt wat van wetenschap etc etc etc.

Dan is het vreemd dat:

- Mondkapjes bullcrap
- Stelligheid omtrent niet airborne zijn van Sars-Cov2.
- Het gefaal met terugfluiten van desinfo dat de vaccinaties besmettingen zouden tegenhouden (als in, je wordt niet meer ziek, of kan anderen niet meer besmetten).

Dan zijn ze niet corrupt en ziek in het brein, maar dan zijn het wel waardeloze wetenschappers.

Overigens verbaast het me helemaal niks dat zo een Koopmans guurlinkse politieke ideeën heeft.
Voor zo een halve communist is groepen dwingen hetzelfde te doen als de commune het ultieme genot, zij die niet mee willen doen verdienen straf.

Marc Bonten (OMT lid): "97% lager risico om op de IC te komen als je gevaccineerd bent!" terwijl de cijfers in de UK 80% uitwezen, het in Nederland niet gemeten werd, en Bonten nergens een bron heeft aangehaald, misschien gebruikte die Pfizer Trial data, wie weet, op dat moment overduidelijk achterhaalde desinfo.

Menno de Jong: https://nos.nl/artikel/23(...)ok-na-milde-infectie
Ik kan dat hele artikel wel copy pasten om mijn punt duidelijk te maken, fuck off met je 50% long-covid na een besmetting, DESINFO.

Als een wappie totale kolder roept, prima, het is een wappie, niemand neemt hem serieus, deze geweldenaars doen wat in de wetenschap, bestuurden praktisch het land zonder democratische legitimering, beetje grondrecht brekende maatregelen te propageren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 8 november 2022 @ 15:15:32 #139
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206602909
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 13:52 schreef ludovico het volgende:
Even mijn stem ook in dit topic laten horen omdat die hier altijd zo gewaardeerd wordt ;)
[..]

In het longcovidonderzoek van het RIVM geeft een op de drie aan dat die klachten zo ernstig zijn dat ze niet meer kunnen werken. Van de ruim 1700 deelnemers geeft opvallend genoeg 95 procent aan kort na besmetting alleen last te hebben gehad van milde klachten. Slechts 5 procent van hen was opgenomen geweest in het ziekenhuis, bleek uit de deze week gepubliceerde onderzoeksresultaten.

Dus 5 procent van die 1700 jongeren tussen de 16 en 25 jaar, want dat was de doelgroep van het onderzoek, zijn opgenomen geweest in het ziekenhuis? Dat zijn er al 85 mensen toch? Dit doortrekken op alle jongeren, we hebben er immers meer dan 1700 , sowieso ruim 1,5 miljoen mensen zijn dit totaal dus dan zouden er ongeveer 75.000 jongeren in het ziekenhuis zijn geweest vorig jaar?

Dat zijn er nogal wat. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
To BG or not to BG!
pi_206603032
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 15:15 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
In het longcovidonderzoek van het RIVM geeft een op de drie aan dat die klachten zo ernstig zijn dat ze niet meer kunnen werken. Van de ruim 1700 deelnemers geeft opvallend genoeg 95 procent aan kort na besmetting alleen last te hebben gehad van milde klachten. Slechts 5 procent van hen was opgenomen geweest in het ziekenhuis, bleek uit de deze week gepubliceerde onderzoeksresultaten.

Dus 5 procent van die 1700 jongeren tussen de 16 en 25 jaar, want dat was de doelgroep van het onderzoek, zijn opgenomen geweest in het ziekenhuis? Dat zijn er al 85 mensen toch? Dit doortrekken op alle jongeren, we hebben er immers meer dan 1700 , sowieso ruim 1,5 miljoen mensen zijn dit totaal dus dan zouden er ongeveer 75.000 jongeren in het ziekenhuis zijn geweest vorig jaar?

Volgens mij stel je nu dat A dat getal van 5% klopt, en B dat 100% van de 1.5 miljoen jongeren besmet zijn geweest, wat de vraag is, maar dat is nooit gemeten iig niet met antistoffen.
Leek eerder iets van 30% op jaarbasis te zijn op basis van antistoffen. Maar dat is een hele grove schets.

Maar ja, met dit soort cijfers zou je toch wel snel 30-40k jongeren in het ziekenhuis verwachten vanwege Covid ja afgelopen 2 jaar.

Maar dat is een totaal niet serieus te nemen berekening verder.

"slechts 5% opgenomen in het ziekenhuis" is natuurlijk ook lachwekkend

Anyhow, ik heb niet zoveel zin om er al te diep naar te kijken, het is feitelijk net allemaal wat anders denk ik maar het is niet interessant omdat met een eerste blik duidelijk is dat het bullcrap is.
  dinsdag 8 november 2022 @ 15:59:25 #141
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206603284
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 november 2022 15:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Volgens mij stel je nu dat A dat getal van 5% klopt, en B dat 100% van de 1.5 miljoen jongeren besmet zijn geweest, wat de vraag is, maar dat is nooit gemeten iig niet met antistoffen.
Leek eerder iets van 30% op jaarbasis te zijn op basis van antistoffen. Maar dat is een hele grove schets.

Maar ja, met dit soort cijfers zou je toch wel snel 30-40k jongeren in het ziekenhuis verwachten vanwege Covid ja afgelopen 2 jaar.

Maar dat is een totaal niet serieus te nemen berekening verder.

"slechts 5% opgenomen in het ziekenhuis" is natuurlijk ook lachwekkend

Anyhow, ik heb niet zoveel zin om er al te diep naar te kijken, het is feitelijk net allemaal wat anders denk ik maar het is niet interessant omdat met een eerste blik duidelijk is dat het bullcrap is.
Ja ik stel dat die getallen kloppen en dan zouden er tientallen duizenden jongeren tot 25 jaar in het ziekenhuis zijn gekomen en dat is gewoon niet gebeurt dus inderdaad bs verhaal. Slechts 5%, hoe komen ze erop.

Maar valt me mee dat ze niet stellen dat 1,7 miljoen mensen 'gered' zijn want dat werd in het begin gezegt met die ifr van 3 of 4% ofzo. Ze hebben dus wss wel meegenomen dat corona is 'afgezwakt'.
To BG or not to BG!
pi_206604441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 15:59 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja ik stel dat die getallen kloppen en dan zouden er tientallen duizenden jongeren tot 25 jaar in het ziekenhuis zijn gekomen en dat is gewoon niet gebeurt dus inderdaad bs verhaal. Slechts 5%, hoe komen ze erop.

Maar valt me mee dat ze niet stellen dat 1,7 miljoen mensen 'gered' zijn want dat werd in het begin gezegt met die ifr van 3 of 4% ofzo. Ze hebben dus wss wel meegenomen dat corona is 'afgezwakt'.
In Italië was het allang duidelijk dat de gemiddelde dode 80+ was. Toen moest het hier nog komen.
  Vis een optie? dinsdag 8 november 2022 @ 18:15:16 #144
70532 loveli
N
pi_206604539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 15:15 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Volgens mij worden er dingen door elkaar gehaald. Het LongCovid onderzoek loopt sinds mei 2021, hier in een update van juli 2021. Ik zie zo snel niet waar jouw 1700 jongeren vandaan komen.
https://www.rivm.nl/nieuw(...)sentijdse-resultaten
quote:
Het LongCOVID-onderzoek ging in mei dit jaar van start. Aan het onderzoek doen nu al bijna 2.800 personen mee. Bij meer dan 1.740 deelnemers was bij aanmelding al sprake van langdurige klachten. Onduidelijk is nog in hoeverre deze deelnemers representatief zijn voor alle mensen die longCOVID klachten hebben. Om dat goed te kunnen onderzoeken moeten mensen worden gevolgd vanaf het moment dat ze besmet zijn met het coronavirus.
Ik denk dat de mensen die met het onderzoek meedoen, geen representatieve groep zijn voor de bevolking (ik doe er ook aan mee, bij de weg).
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 8 november 2022 @ 18:17:42 #145
70532 loveli
N
pi_206604566
Leuk weetje: veel klachten die onder de paraplu van long-covid vallen, zijn vergelijkbaar met klachten die bij veel stress voorkomen. De volgende keer dat ik een lijst invul, ga ik eens kijken of er vragen tussen zitten die corrigeren voor dat soort factoren.
crap in = crap out
  dinsdag 8 november 2022 @ 18:18:18 #146
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206604575
quote:
99s.gif Op maandag 7 november 2022 19:55 schreef greysbones het volgende:

[..]
13 jaar in Azie gewoond.. Ik ken de mooiste sluiproutes daar *)
Mai pben rai~!
pi_206604605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 18:18 schreef KNAK het volgende:

[..]
13 jaar in Azie gewoond.. Ik ken de mooiste sluiproutes daar *)
wanneer gaan we ?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 8 november 2022 @ 18:28:07 #148
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206604714
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 november 2022 18:20 schreef greysbones het volgende:

[..]
wanneer gaan we ?
Voiorlopig niet - personeelsgebrek en werk al sinds maart zonder 1 vrije dag gehad te hebben 8)7

Ik zou bijna om een lockdown vragen :')
Mai pben rai~!
pi_206604726
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 18:28 schreef KNAK het volgende:

[..]
Voiorlopig niet - personeelsgebrek en werk al sinds maart zonder 1 vrije dag gehad te hebben 8)7

Ik zou bijna om een lockdown vragen :')
:o
denk je wel een beetje aan jezelf?
Horeca toch?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 8 november 2022 @ 18:41:16 #150
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206604902
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 november 2022 18:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
:o
denk je wel een beetje aan jezelf?
Horeca toch?
Ja, en geen keus. Dat wat er rondloopt zou onder normale omstandigheden niet eens kans hebben om aangenomen te worden, maar nu pakt iedereen wat 'ie pakken kan, zelfs tot aan elkaars-medewerker-inpik acties toe, iets wat ook weer zorgt voor de nodige boosheid onder de ondernemers. Van sowieso bescheiden marges waar je het mee moet doen tot aan de Coronazooi, gevolgd door verhoging inkoop en nu verhoging energie.. Geen idee hoe ondernemend Nederland dit vol kan houden
Mai pben rai~!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')