abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206565592
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:43 schreef Grems het volgende:

[..]
De afgelopen jaren zijn wat dat betreft echt wel een eyeopener geweest voor mij, ergens toch altijd het idee gehad dat "wij" in ieder geval in de westerse wereld bepaalde zaken wel voorbij waren maar het blijkt dat je ook hier met voldoende controle over de informatievoorziening mensen werkelijk alles wijs kunt maken.

Als Oegandese shamans de komende 4 maanden 24/7 propaganda mogen zenden dan staat ook de gemiddelde Nederlander begin februari gewoon in de rij om een kind te laten offeren om hun perceel te beschermen tegen boze geesten. Wat een armoede.
Wat las ik nou op Twitter van willekeurig onbekende...:

"Hitler vonden ze ook geen probleem qua vrijheid van meningsuiting moet je eens zien wat daarvan gekomen is!"
A. Survivalship bias.
B. Als je op basis van niks mensen gaat censureren BEN je die fascistische staat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206565933
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 13:54 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zie je de vraagteken niet staan?

En wat jij zegt klopt ook wel natuurlijk maar hij zegt nergens dat dat niet zo is, hij zegt alleen dat chemo niet altijd werkt en jaren kan duren.
Hij zegt dat niet alleen. Hij stelt dat de chemo 50/50 is met een vraagteken erbij. Waarom denk je dat hij dat doet?
  zaterdag 5 november 2022 @ 17:47:58 #103
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206567263
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 14:40 schreef The_End het volgende:

[..]
Hij zegt dat niet alleen. Hij stelt dat de chemo 50/50 is met een vraagteken erbij. Waarom denk je dat hij dat doet?
Omdat hij niet weet hoe vaak chemo aanslaat, daarom zet hij er een vraagteken achter maar hij gokt 50/50.
To BG or not to BG!
pi_206568553
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206568958
Wrong topic.
pi_206569087
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 19:37 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
we moeten niet vergeten wat ze onze maatschappij hebben aangedaan. Opzettelijk mensen tegen elkaar opzetten vanwege een verkoudheidsvirus
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  zaterdag 5 november 2022 @ 20:59:46 #107
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_206569495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:21 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
we moeten niet vergeten wat ze onze maatschappij hebben aangedaan. Opzettelijk mensen tegen elkaar opzetten vanwege een verkoudheidsvirus
En het is nog niet afgelopen, energie schaarste, voedsel-prijzen door het dak en straks de zorg onbetaalbaar.
There is only one religion
pi_206569634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 20:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]
En het is nog niet afgelopen, energie schaarste, voedsel-prijzen door het dak en straks de zorg onbetaalbaar.
de zorg is niet alleen onbetaalbaar
maar ook nog eens zwaar onvoldoende
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_206575260
twitter

Ik hou van Christine O+
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  zondag 6 november 2022 @ 14:30:27 #110
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206576560
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 12:42 schreef CryptoPunk het volgende:
[ twitter ]

Ik hou van Christine O+
Ik ook.

Oh echt? Niets nieuws dit zeiden 'wappies' vorig jaar al. Schandalig allemaal ondertussen net doen alsof de neus bloedt en komen ze ermee weg.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zondag 6 november 2022 @ 16:36:31 #111
335476 oppiedoppie
pi_206578521
Velen waren er zo van overtuigt dat het belangrijkste was dat zoveel mogelijk mensen, liefst iedereen, zich liet vaccineren dat het niet zoveel uitmaakte hoe dit bereikt werd. Met behoorlijke drang en agressie zelfs. Maar het bleef 'vrijwillig'.

Dat met het idee dat de transmissie aanzienlijk werd vertraagt, wat het niet deed en wat ook aannames waren omdat er niet op was getest.

Zum kotsen was het en mijn onderbuik had al die tijd gelijk. Vertrouwde die cijfers vanaf het begin al niet.
To BG or not to BG!
pi_206578602
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 16:36 schreef oppiedoppie het volgende:
Velen waren er zo van overtuigt dat het belangrijkste was dat zoveel mogelijk mensen, liefst iedereen, zich liet vaccineren dat het niet zoveel uitmaakte hoe dit bereikt werd. Met behoorlijke drang en agressie zelfs. Maar het bleef 'vrijwillig'.

Dat met het idee dat de transmissie aanzienlijk werd vertraagt, wat het niet deed en wat ook aannames waren omdat er niet op was getest.
Dat was het idee niet. Het idee was om het aantal ziekenhuis opnames onder een kritisch punt te houden en dat is gelukt.
quote:
Zum kotsen was het en mijn onderbuik had al die tijd gelijk. Vertrouwde die cijfers vanaf het begin al niet.
Het blijft in de regio van je onderbuik en niet in de regio van onderbouwing.
  zondag 6 november 2022 @ 17:00:54 #113
335476 oppiedoppie
pi_206578994
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 16:40 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat was het idee niet. Het idee was om het aantal ziekenhuis opnames onder een kritisch punt te houden en dat is gelukt.
[..]
Het blijft in de regio van je onderbuik en niet in de regio van onderbouwing.
Dat was het idee wèl anders hadden ze toch alleen de kwetsbaren opgeroepen voor vaccinatie. Maar omdat pietje oma kon besmetten moest pietje ook gevaccineerd worden zodat hij oma niet kon besmetten. Maw dat de transmissie verlaagd was zodat pietje oma niet zou besmetten. Zo is het idee gebracht door Hugo. En als je daar in mee ging kon je kansen nemen zodat je meteen weer kon dansen want dan kon je anderen al niet meer besmetten.
To BG or not to BG!
pi_206579222
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 17:00 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat was het idee wèl anders hadden ze toch alleen de kwetsbaren opgeroepen voor vaccinatie. Maar omdat pietje oma kon besmetten moest pietje ook gevaccineerd worden zodat hij oma niet kon besmetten. Maw dat de transmissie verlaagd was zodat pietje oma niet zou besmetten. Zo is het idee gebracht door Hugo. En als je daar in mee ging kon je kansen nemen zodat je meteen weer kon dansen want dan kon je anderen al niet meer besmetten.
Nee, dat was een deel van het plan. Door de vaccinatie worden minder mensen ziek en worden mensen minder ziek. Dit kan de kans op besmetting verkleinen.
  zondag 6 november 2022 @ 18:32:19 #115
335476 oppiedoppie
pi_206580944
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 17:11 schreef The_End het volgende:

[..]
Nee, dat was een deel van het plan. Door de vaccinatie worden minder mensen ziek en worden mensen minder ziek. Dit kan de kans op besmetting verkleinen.
Het plan bleek achteraf gebaseerd op aannames terwijl het verkocht werd alsof het wetenschappelijk was onderbouwd. Daarbij wat rommelen met de cijfertjes om de vaccinatie bereidheid te vergroten door ongevaccineerden weg te zetten als een potentieel gevaar en druk uit te oefenen door tweedeling te zaaien.

Zelf denk ik dat er een verdienmodel (en flinke lobby) achter de campagne heeft gezeten ipv wetenschappelijke inzichten.

Ben achteraf blij dat ik me niet heb laten vaccineren. Heb corona gehad wat voor mij nog minder was dan een verkoudheid, tis dat ik me voor mijn werk steeds moest testen anders had ik het niet eens geweten. Voor gezonde mensen is corona nooit een probleem geweest. Op een enkele pechvogel na maar die pech kun je ook hebben door het vaccin.
To BG or not to BG!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 6 november 2022 @ 20:25:38 #116
485843 crew  Jippie
pi_206582774
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 14:30 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ik ook.

[ afbeelding ]

Oh echt? Niets nieuws dit zeiden 'wappies' vorig jaar al. Schandalig allemaal ondertussen net doen alsof de neus bloedt en komen ze ermee weg.
Als je coronabeleid critici zelf aanduidt met 'wappies' maak je het voor moderatie lastig om hier tegen op te treden als anderen deze term laatdunkend gebruiken in BNW.
  zondag 6 november 2022 @ 22:47:34 #117
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206584722
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2022 20:25 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als je coronabeleid critici zelf aanduidt met 'wappies' maak je het voor moderatie lastig om hier tegen op te treden als anderen deze term laatdunkend gebruiken in BNW.
Ik zette het tussen aanhalingstekens als een soort van zelfspot of sarcasme. Optreden tegen deze term heeft alleen zin als het fok-breed wordt aangepakt en niet alleen op bnw want een deur verderop wordt nog volop met die term gegooid. Wappies zijn snappies ;)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_206585174
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 14:30 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ik ook.

[ afbeelding ]

Daarom moeten we nooit vergeten wat er gebeurd is. ik ben echt de dreigement van Hugo niet vergeten: "we weten waar de ongevaccineerden wonen en we gaan van deur tot deur, arm voor arm" :r
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_206585441
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 22:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ik zette het tussen aanhalingstekens als een soort van zelfspot of sarcasme. Optreden tegen deze term heeft alleen zin als het fok-breed wordt aangepakt en niet alleen op bnw want een deur verderop wordt nog volop met die term gegooid. Wappies zijn snappies ;)
Persoonlijk boeit het mij niet wat voor namen ze mij/ons geven. voor mij zijn het msmertjes als ze weer eens komen buurten, en de wijsneusjes gaan/gingen uithangen hier op bnw.
Dat is vriendelijk uitgedrukt, vind ik zelf.

Als de spanning wat gaat stijgen, wordt het zombies.
Klinkt wel beter, ligt ook lekker in de mond.
Moeten zij ook niet moeilijk over doen dan
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 7 november 2022 @ 00:25:32 #120
485843 crew  Jippie
pi_206585547
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 22:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Elk subforum heeft zijn eigen functie. CUL over lekker eten, SES over school en studie, FOT over fotografie enz. Genoeg subfora waar het woord wappie niet gebruikt wordt.

BNW heeft als doel om mensen die 'out of the box' denken en graag hun eigen onderzoek doen naar maatschappelijke kwesties en wereldse zaken een eigen podium te bieden. Een soort safe space waar iedereen welkom is om zijn/haar mening te delen mits dat met wederzijds respect gebeurt.

Persoonlijk vind ik het niet nodig om BNW'ers wappies te noemen, maar als je het zelf niet erg vind om op jullie eigen plekje zo genoemd te worden omdat dat elders ook gebeurt dan ga ik me er niet meer druk over maken.

Spreek je namens alle BNW'ers? In dat geval zal ik als er een TR voor het woord wappie wordt geplaatst, de melder verwijzen naar dit door jou gegeven antwoord.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 7 november 2022 @ 00:27:51 #121
485843 crew  Jippie
pi_206585557
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 00:01 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Persoonlijk boeit het mij niet wat voor namen ze mij/ons geven. voor mij zijn het msmertjes als ze weer eens komen buurten, en de wijsneusjes gaan/gingen uithangen hier op bnw.
Dat is vriendelijk uitgedrukt, vind ik zelf.

Als de spanning wat gaat stijgen, wordt het zombies.
Klinkt wel beter, ligt ook lekker in de mond.
Moeten zij ook niet moeilijk over doen dan
Op de eerste plaats is iedereen hier gewoon een FOK!ker, dat vooroordelen is nergens voor nodig.
pi_206585567
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2022 00:27 schreef Jippie het volgende:

[..]
Op de eerste plaats is iedereen hier gewoon een FOK!ker, dat vooroordelen is nergens voor nodig.
Anders roep je dat even uit op elk subforum.
Het heeft geen nut, zinloos
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 7 november 2022 @ 00:33:03 #123
485843 crew  Jippie
pi_206585580
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 00:29 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Anders roep je dat even uit op elk subforum.
Het heeft geen nut, zinloos
Ik modereer hier, niet op heel FOK!
pi_206585671
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 23:32 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Daarom moeten we nooit vergeten wat er gebeurd is. ik ben echt de dreigement van Hugo niet vergeten: "we weten waar de ongevaccineerden wonen en we gaan van deur tot deur, arm voor arm" :r
Dat mag gewoon, want dat is politiek ;) Dat wij dat als een bedreiging zien van de mensen die ons moeten beschermen, maakt niet uit.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_206585825
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2022 00:33 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik modereer hier, niet op heel FOK!
Ok knippie :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')