abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:50:10 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506227




Autódromo Hermanos Rodríguez




















# Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen?
# Tyre compound choices 2022

Max Verstappen
Red Bull Racing

twitter
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206506230
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende: [..] Dat haal ik niet uit de post van @:Weltschmertz. Hij roept alleen dat het record van Max een nep-record is want blahblahyaddayadda. En daarnaast zijn er nogal wat personen in de Formule 1 wereld die ook zeggen dat Max de potentie heeft om de allergrootste te worden. Is niet alleen maar een oranje-dingetje.
Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:52:52 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506232
Laatste post vorige topic:
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:45 schreef mother_mercury het volgende:

[..]
Dat hij ‘een hele grote’ is, is relatief t.o.v. het veld waar hij nu (en vorig jaar) tegen reed. ‘Hele groten’ zijn degenen die het meer dan vijf keer deden en daarmee ook bewezen hebben.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Vanaf het begin vd F1 overigens.

De hele groten zijn NIET persé de recordhouders (zie bijv. een Senna), maar de uitzonderlijk getalenteerden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:53:32 #4
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206506234
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Vanaf het begin vd F1 overigens.

De hele groten zijn NIET persé de recordhouders (zie bijv. een Senna), maar de uitzonderlijk getalenteerden.
Dit dus en bij Max zie je dat die duidleijk een stuk beter is dan de rest en echt uitblinkt.
pi_206506235
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:51 schreef mother_mercury het volgende:

[..]
Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
Ik heb dat werkelijk nooit gehoord over Jos. Noch over Rosberg, junior of senior.
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:54:58 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206506237
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:51 schreef mother_mercury het volgende:

[..]

Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
Je doet nu net alsof Max net pas komt kijken. Die gozer zit in z'n 8e seizoen, joh. Dat is zo'n beetje de hele carrière van Jos. Je denkt toch niet dat ze in 2003 toen Jos bij Minardi reed nog zeiden "dat wordt een hele grote, hoor" :D
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:56:26 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506239
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:51 schreef mother_mercury het volgende:

[..]
Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
Nope.
Maar keep on trying..

Overigens vond ik persoonlijk Rosberg verre van een onwasrdig kampioen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:56:54 #8
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206506240
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:51 schreef mother_mercury het volgende:

[..]
Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
Nee, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 31 oktober 2022 @ 00:57:27 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206506242
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb dat werkelijk nooit gehoord over Jos. Noch over Rosberg, junior of senior.
Er werd wel eens gezegd dat Jos goed was. Door Michael Schumacher bijvoorbeeld. En Jos had ook wel duidelijk wat talent. Maar het werd ook al vrij snel duidelijk dat-ie nogal een driftkikker was die altijd meer wil dan daadwerkelijk mogelijk is. Niet voor niks waren er steeds minder serieuze teams in 'm geïnteresseerd naarmate z'n loopbaan vorderde.
pi_206506246
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Vanaf het begin vd F1 overigens.

De hele groten zijn NIET persé de recordhouders (zie bijv. een Senna), maar de uitzonderlijk getalenteerden.
Clark

Door zijn generatiegenoten ook als uitzonderlijk gezien. Oa door Steward.
Zegt ook wel heel veel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:00:04 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206506248
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:45 schreef mother_mercury het volgende:

Dat hij ‘een hele grote’ is, is relatief t.o.v. het veld waar hij nu (en vorig jaar) tegen reed. ‘Hele groten’ zijn degenen die het meer dan vijf keer deden en daarmee ook bewezen hebben.
Dus niet Prost, Vettel, Brabham, Stewart, Lauda, Piquet, Senna, Ascari, Hill, Clark, Fittipaldi, Hakinnen en Alonso? :')

Ben je 'for real' of gewoon anti-Max?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:01:27 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206506251
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nope.
Maar keep on trying..

Overigens vond ik persoonlijk Rosberg verre van een onwasrdig kampioen.
Rosberg had samen met hamilton natuurlijk wel de beste wagen van het veld, had alleen z'n teamgenoot als directe tegenstander.
En vriendjes waren Hamilton en Rosberg dat seizoen niet, ging Rosberg oa vlak voor de race nog even naar het toilet... wetende dat hamilton nog niet geweest was.
Bleef Rosberg rustig 15 minuten zitten tot vlak voor de race zodat hamilton niet even voor de race kon pissen. :D
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:02:32 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506255
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Clark

Door zijn generatiegenoten ook als uitzonderlijk gezien. Oa door Steward.
Zegt ook wel heel veel.
Zijn er nog wel (behoorlijk wat) meer te noemen die als hele groten worden gezien zonder dat ze -statistisch gezien- de "allerbeste ooit" waren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:02:45 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206506256
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:01 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Rosberg had samen met hamilton natuurlijk wel de beste wagen van het veld, had alleen z'n teamgenoot als directe tegenstander.
En vriendjes waren Hamilton en Rosberg dat seizoen niet, ging Rosberg oa vlak voor de race nog even naar het toilet... wetende dat hamilton nog niet geweest was.
Bleef Rosberg rustig 15 minuten zitten tot vlak voor de race zodat hamilton niet even voor de race kon pissen. :D
Want ze hebben maar 1 toilet op het circuit :+
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:03:59 #15
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206506258
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:02 schreef Tijn het volgende:

[..]
Want ze hebben maar 1 toilet op het circuit :+
Vlak voor de race kan je nergens heen.
Zo gaan de verhalen in elk geval
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:04:45 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506260
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:01 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Rosberg had samen met hamilton natuurlijk wel de beste wagen van het veld, had alleen z'n teamgenoot als directe tegenstander.
En vriendjes waren Hamilton en Rosberg dat seizoen niet, ging Rosberg oa vlak voor de race nog even naar het toilet... wetende dat hamilton nog niet geweest was.
Bleef Rosberg rustig 15 minuten zitten tot vlak voor de race zodat hamilton niet even voor de race kon pissen. :D
Hij versloeg Hamilton. Deden er niet veel als teammaat...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206506262
F1 is een beetje dood. Saaie races, geen kampioenschap. De nieuwe auto's hebben niet gebracht wat was gehoopt. In 2025 nog maar een keer proberen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:05:55 #18
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206506264
Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of Ferrari niet opzettelijk aan het "tanken" is geslagen, maar aan de andere kant denk ik dat je dat niet gaat doen voor een 5% voordeel in windtunnel/CFD tijd.

... of heeft Mercedes serieus zo goed lopen ontwikkelen?

... of allebei?
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:07:04 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506266
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef MoreDakka het volgende:
F1 is een beetje dood. Saaie races, geen kampioenschap. De nieuwe auto's hebben niet gebracht wat was gehoopt. In 2025 nog maar een keer proberen?
Whut? :?
Zoveel beter dan in de Mercedesdominante tijd _O_
Niet eens om Max maar de races zijn echt stukken interessanter
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206506267
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:57 schreef Tijn het volgende:

[..]
Er werd wel eens gezegd dat Jos goed was. Door Michael Schumacher bijvoorbeeld. En Jos had ook wel duidelijk wat talent. Maar het werd ook al vrij snel duidelijk dat-ie nogal een driftkikker was die altijd meer wil dan daadwerkelijk mogelijk is. Niet voor niks waren er steeds minder serieuze teams in 'm geïnteresseerd naarmate z'n loopbaan vorderde.
Ja, maar goed is niet hetzelfde als een uitzonderlijk talent, natuurlijk. Senna, Prost, Schumacher, Hamilton bijvoorbeeld zijn de uitzonderlijke talenten en ik denk dat Max in dat rijtje hoort, Jos niet, Jos had genoeg talent om een F1 coureur te zijn maar niet om dat nivo te halen.

De meeste F1 coureurs die nu actief zijn kunnen, onder de juiste omstandigheden, een race winnen, dat maakt ze geen gelijke van de grote coureurs.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2022 01:07:52 ]
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:07:58 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_206506270
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef MoreDakka het volgende:
F1 is een beetje dood. Saaie races, geen kampioenschap. De nieuwe auto's hebben niet gebracht wat was gehoopt. In 2025 nog maar een keer proberen?
Weinig saaie races gezien dit jaar, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:08:27 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506271
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:07 schreef Jane het volgende:

[..]
Weinig saaie races gezien dit jaar, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Dát
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206506272
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef Evenstar het volgende:
Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of Ferrari niet opzettelijk aan het "tanken" is geslagen, maar aan de andere kant denk ik dat je dat niet gaat doen voor een 5% voordeel in windtunnel/CFD tijd.

... of heeft Mercedes serieus zo goed lopen ontwikkelen?

... of allebei?
Tanken lijkt mij niet, er is nogal wat geld mee gemoeid namelijk of je 2e of 3e wordt en ik denk niet dat de Ferrari eigenaren dat op prijs zouden stellen als dat opzettelijk vernaggeld werd.
pi_206506274
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dus niet Prost, Vettel, Brabham, Stewart, Lauda, Piquet, Senna, Ascari, Hill, Clark, Fittipaldi, Hakinnen en Alonso? :')

Ben je 'for real' of gewoon anti-Max?
Niet anti-Max maar wel realistisch. Er kan zomaar een dip komen of een andere betere rijder en dat het dan bij twee wereldtitels blijft. Niemand (en ook Max niet) heeft dat allemaal in de hand. En natuurlijk, dat is niet slecht. Maar om nou te spreken van epische proporties, nee.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:09:10 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206506275
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef MoreDakka het volgende:
F1 is een beetje dood. Saaie races, geen kampioenschap. De nieuwe auto's hebben niet gebracht wat was gehoopt. In 2025 nog maar een keer proberen?
Eerste helft van seizoen was prima wat mij betreft. Goede races, leuke battles. Sowieso zijn er genoeg gevechten te zien als je niet alleen naar de top 4/6 kijkt. Ook vandaag waren er genoeg gevechten en inhaalacties op de baan. Dat hebben wij echt al jaren niet gezien hoor. Voorin reed Mercedes weg en achterin reden ze in treintjes.

Dat de regels niet gebracht hebben wat men gehoopt had ben ik echt niet mee eens. De auto's kunnen echt veel langer veel dichter op elkaar racen. De komende jaren zouden de subtoppers dichterbij de toppers moeten kunnen komen.

Tweede helft van seizoen is, voorin het veld, best saai ja. Dat komt echter vooral door Ferrari als team, maar ook door de twee Ferrari coureurs die fout op fout gingen stapelen.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:09:19 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506276
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar goed is niet hetzelfde als een uitzonderlijk talent, natuurlijk. Senna, Prost, Schumacher, Hamilton bijvoorbeeld zijn de uitzonderlijke talenten en ik denk dat Max in dat rijtje hoort, Jos niet, Jos had genoeg talent om een F1 coureur te zijn maar niet om dat nivo te halen.

De meeste F1 coureurs die nu actief zijn kunnen, onder de juiste omstandigheden, een race winnen, dat maakt ze geen gelijke van de grote coureurs.
Hamilton niet. Sorry.

Gevoelsding.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:09:19 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206506277
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef Evenstar het volgende:
Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of Ferrari niet opzettelijk aan het "tanken" is geslagen, maar aan de andere kant denk ik dat je dat niet gaat doen voor een 5% voordeel in windtunnel/CFD tijd.

... of heeft Mercedes serieus zo goed lopen ontwikkelen?

... of allebei?
Misschien wel allebei. Die paar procent extra kan voor volgend jaar veel betekenen, maar als je dat ieder jaar doet kom je nog geen steek verder
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206506279
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:07 schreef Jane het volgende:

[..]
Weinig saaie races gezien dit jaar, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Dit was een spektakel? Kom op zeg, er iets niets anders dan voor 2021, met het verschil dat Red Bull niet zo dominant is als Mercedes toen.
pi_206506281
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat de regels niet gebracht hebben wat men gehoopt had ben ik echt niet mee eens. De auto's kunnen echt veel langer veel dichter op elkaar racen.
Als dat al zo is (wat dan alleen maar door de banden komt) waarom zijn er dan niet meer gevechten op de baan?
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:10:35 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506282
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit was een spektakel? Kom op zeg, er iets niets anders dan voor 2021, met het verschil dat Red Bull niet zo dominant is als Mercedes toen.
Kom op zelf op zeg :')
Dit jaar waren er echt veel toffe races
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:11:15 #31
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206506285
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit was een spektakel? Kom op zeg, er iets niets anders dan voor 2021, met het verschil dat Red Bull niet zo dominant is als Mercedes toen.
GP van Mexico staat gelijk aan een heel seizoen? Sowieso was dit van te voren al bestempeld als één van de circuits waar de huidige reglementen niet goed zouden werken i.v.m. ijle lucht.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:12:18 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506288
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:10 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als dat al zo is (wat dan alleen maar door de banden komt) waarom zijn er dan niet meer gevechten op de baan?
Door de banden?!
Whut? |:( |:( |:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206506289
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:11 schreef Evenstar het volgende:

[..]
GP van Mexico staat gelijk aan een heel seizoen?
:? Dat zeg ik toch helemaal niet.

Maar er zijn net als vorig jaar spannende races en saaie races. Er is bijna niets veranderd. Het gevecht in het middenveld was er vorig jaar ook al.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:12:31 #34
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206506290
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef Evenstar het volgende:
Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of Ferrari niet opzettelijk aan het "tanken" is geslagen, maar aan de andere kant denk ik dat je dat niet gaat doen voor een 5% voordeel in windtunnel/CFD tijd.

... of heeft Mercedes serieus zo goed lopen ontwikkelen?

... of allebei?
Ferrari heeft de kleinste turbo van alle wagens, en met ijle lucht werkt die turbo nog minder goed.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:12:40 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206506291
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit was een spektakel? Kom op zeg, er iets niets anders dan voor 2021, met het verschil dat Red Bull niet zo dominant is als Mercedes toen.
Een spektakel is misschien wat anders, maar ik vond de race vandaag echt goed en spannend.
pi_206506293
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Een spektakel is misschien wat anders, maar ik vond de race vandaag echt goed en spannend.
Wat was er dan anders aan dan de gemiddelde race in 2021?
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:13:32 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506294
:W
Morgen (vandaag) en overmorgen (morgen) weer idioot vroeg op
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:17:23 #38
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206506302
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat was er dan anders aan dan de gemiddelde race in 2021?
Wat dit jaar echt goed is, is dat auto's elkaar goed kunnen volgen. Vorige jaar moest iedereen 2s achter z'n voorganger blijven en als ze er een keer voor gingen hadden ze een kans en daarna moest er weer afstand worden genomen omdat anders alles oververhitte. Dat is dit jaar duidelijk anders, we hebben al meerdere keren auto's dicht op elkaar rondenlang achter elkaar zien rijden.

Bovendien: omdat het grondeffectconcept werkt is daarmee de deur opengezet naar het afbouwen van DRS. Als dat er over een paar jaar uit is, wordt het racen alleen maar beter. Tegen die tijd zal je hopelijk ook de gevolgen van de budgetcap beginnen te zien, waardoor er meer teams zijn die kans maken op een overwinning.

Dus al met al zijn ze op de goede weg en is de situatie stukken beter dan-ie een paar jaar geleden was.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:20:03 #39
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206506305
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
:? Dat zeg ik toch helemaal niet.

Maar er zijn net als vorig jaar spannende races en saaie races. Er is bijna niets veranderd. Het gevecht in het middenveld was er vorig jaar ook al.
Ik heb wel het gevoel dat er meer gevechten zijn en dat men veel dichter op elkaar kan rijden dan vorig jaar. Tuurlijk waren de gevechten er vorig jaar ook, maar toch was dat anders. Je ziet nu echt wel wat meer inhaalpogingen op plekken waar dat vroeger onmogelijk was.

Daarnaast denk ik dat je de regels nog even kans moet geven. De windtunnel/CFD penalties gaan denk ik echt nog wel zorgen dat teams buiten de grote drie aansluiting gaan vinden bij sommige GP's. Teams als HAAS etc. gaan nu ook tegen budgetcap aanzitten en krijgen meer windtunnel/CFD tijd dan de rest.

Begin van dit jaar hebben wij echt wel leuke gevechten gezien tussen Max en Leclerc waar ik op het puntje van mijn stoel zat bijvoorbeeld en dat zou moeten toenemen.

Denk ook dat heel veel teams al heel vroeg naar volgend jaar zijn gaan kijken, maar dat is meer een "gut feeling".
pi_206506306
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:17 schreef Tijn het volgende:

[..]
Wat dit jaar echt goed is, is dat auto's elkaar goed kunnen volgen. Vorige jaar moest iedereen 2s achter z'n voorganger blijven en als ze er een keer voor gingen hadden ze een kans en daarna moest er weer afstand worden genomen omdat anders alles oververhitte.
Dat komt omdat de banden veranderd zijn. Lang volgen kon niet omdat de banden dan kapot gingen, niet de auto. Die verandering heeft gewerkt. Maar wat levert het op?

Voor de rest verwijs ik je naar de race op Imola als je wil weten wat racen zonder DRS is met deze auto's.

Het is een beetje het Ferrari-excuus: volgend jaar wordt alles beter jongens!
pi_206506307
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:20 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik heb wel het gevoel dat er meer gevechten zijn en dat men veel dichter op elkaar kan rijden dan vorig jaar. Tuurlijk waren de gevechten er vorig jaar ook, maar toch was dat anders. Je ziet nu echt wel wat meer inhaalpogingen op plekken waar dat vroeger onmogelijk was.

Daarnaast denk ik dat je de regels nog even kans moet geven. De windtunnel/CFD penalties gaan denk ik echt nog wel zorgen dat teams buiten de grote drie aansluiting gaan vinden bij sommige GP's. Begin van dit jaar hebben wij echt wel leuke gevechten gezien tussen Max en Leclerc waar ik op het puntje van mijn stoel zat bijvoorbeeld.

Denk ook dat heel veel teams al heel vroeg naar volgend jaar zijn gaan kijken, maar dat is meer een "gut feeling".
Vind het toch weinig overtuigend. Dit soort dingen las ik vorig jaar ook al, in 2022 zou alles anders zijn. Nu wordt dat schijnbaar 2023. Ga je je zorgen maken als het vorig jaar niet noemenswaardig anders wordt?

Max vs Leclerc was leuk aan het begin van het jaar, als de auto's enigszins gelijkwaardig zijn geven de banden in ieder geval de kans om aan te vallen. Dat ze niet meer hoeven te starten op afgeragde kwalificatiebanden is ook een stap in de juiste richting.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:25:33 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206506315
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

in 2022 zou alles anders zijn.
Is toch ook zo? Compleet nieuw concept, Mercedes slaat de plank mis. Allerlei teams hadden last van stuiterende auto's. Dit is toch duidelijk een breuk met de generatie auto's van hiervoor?
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:25:40 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206506316
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat komt omdat de banden veranderd zijn. Lang volgen kon niet omdat de banden dan kapot gingen, niet de auto. Die verandering heeft gewerkt. Maar wat levert het op?

Voor de rest verwijs ik je naar de race op Imola als je wil weten wat racen zonder DRS is met deze auto's.

Het is een beetje het Ferrari-excuus: volgend jaar wordt alles beter jongens!
Het heeft NIETS met de banden te maken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:26:57 #44
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206506318
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat komt omdat de banden veranderd zijn. Lang volgen kon niet omdat de banden dan kapot gingen, niet de auto. Die verandering heeft gewerkt. Maar wat levert het op?

Voor de rest verwijs ik je naar de race op Imola als je wil weten wat racen zonder DRS is met deze auto's.
Dat volgen komt niet alleen door de banden, maar ook door het feit dat er veel minder vuile lucht achter een auto hangt. Vorig jaar glibberde je alle kanten op als je dichterbij kwam. Nu kan je achter elkaar rijden, alsof je samen op rails rijdt. De oververhitting van de banden had juist één op één te maken met het feit dat je in vuile lucht zat te rijden waardoor je belachelijk veel grip verloor en dus je banden op ging rijden.

Is het perfect? Nope! Denk wel dat het heeft geholpen. Weet ook niet zo goed wat ze nog verder moeten doen. Het zou helpen als er meer banen zoals COTA komen waar je echt kan racen. Leuk dat nostalgische Monaco, maar als je kan daar niks, noppes, nada. Zo zijn er wel meer GP's waar de circuits nergens op slaan.

Wat betreft zorgen maken. Nee, niet echt. Ik vind namelijk niet dat dit jaar saai was. Heb genoten, leuke gevechten en veel inhaalpogingen gezien etc. Als Ferrari niet totaal "noob" was gegaan was het nog veel leuker geweest.

Hopelijk zijn er volgend jaar drie teams die voor de overwinningen kunnen strijden.

Ik vind de dominantie van vandaag echt een uitzondering dit jaar. Ik zal mij wel zorgen gaan maken als dit iedere GP gaat gebeuren, want dan is voorin het veld de lol er wel van af.
pi_206506320
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:25 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is toch ook zo? Compleet nieuw concept, Mercedes slaat de plank mis. Allerlei teams hadden last van stuiterende auto's. Dit is toch duidelijk een breuk met de generatie auto's van hiervoor?
Dat heeft toch helemaal niets met de actie op de baan te maken? Daar hebben we het over namelijk, want dat is wat de nieuwe regels probeerden te doen.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:29:35 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206506321
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef mother_mercury het volgende:

Niet anti-Max maar wel realistisch.
Eerder negatief.

quote:
Er kan zomaar een dip komen of een andere betere rijder en dat het dan bij twee wereldtitels blijft. Niemand (en ook Max niet) heeft dat allemaal in de hand. En natuurlijk, dat is niet slecht. Maar om nou te spreken van epische proporties, nee.
Zeker. Hij kan morgen ook onder de bus lopen. En dan zal in de toekomst er nog steeds over hem gezegd worden wat voor uitzonderlijk talent hij was. Net zoals ze dat bij Ayrton Senna doen. Die heeft tenslotte ook 'maar' drie titels.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:30:05 #47
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206506322
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat heeft toch helemaal niets met de actie op de baan te maken? Daar hebben we het over namelijk, want dat is wat de nieuwe regels probeerden te doen.
Ze rijden wel degelijk dichter op elkaar. De reden dat er "te weinig actie" is, komt door de DRS. In plaats van een spannende inhaalpoging te doen, kun je beter even wachten en op het rechte stuk erlangs. Maar ik heb goede hoop dat ze DRS de komende jaren gaan uitfaseren nu het grondeffectconcept lijkt te werken.
pi_206506323
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat volgen komt niet alleen door de banden, maar ook door het feit dat er veel minder vuile lucht achter een auto hangt. Vorig jaar glibberde je alle kanten op als je dichterbij kwam. Nu kan je achter elkaar rijden, alsof je samen op rails rijdt.

Tja dit is helaas een mythe. Volgen kon vorig jaar ook prima, maar dan gaven de banden gewoon op na een tijdje. We hebben vorig jaar ook gewoon gevechten op de baan gehad, identiek aan dit jaar. De banden zijn beter en dat scheelt, maar de auto's zelf hebben absoluut niet de impact gehad die men had gehoopt. Het is toch niet zo moeilijk om dat gewoon toe te geven?

Als je F1 nu leuk vindt dan vond je dat vorig jaar ook. En dus is er met die compleet nieuwe regelgeving bijna niets veranderd.
pi_206506325
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ze rijden wel degelijk dichter op elkaar.
Dit is onwaar. Ze rijden langer achter elkaar, omdat de banden dat nu aankunnen.

Verder vind ik het argument 'over een paar jaar is DRS misschien weg' wel heel erg slap. Dat snap je zelf ook wel mag ik hopen. Nogmaals, als de nieuwe auto's zo'n verschil maken waarom was (bijvoorbeeld) Imola dan zo bagger? Heb je daar een antwoord op?
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:34:03 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206506327
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nogmaals, als de nieuwe auto's zo'n verschil maken waarom was (bijvoorbeeld) Imola dan zo bagger? Heb je daar een antwoord op?
Omdat deze auto's groot en zwaar zijn. Zou mooi zijn als ze daar wat aan doen bij de volgende generatie.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:34:03 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206506328
Je kon het de vorige paar GP's trouwens goed zien.

Vorig jaar kon je naar iemand toe rijden en dan had je twee opties, of je ging er binnen een rondje of twee voorbij, of je ging er 2-3 seconden achter hangen. Als je er voorbij was dan was je 9 van de 10 keer ook gewoon meteen weg, omdat diegene achter je dan weer in vuile lucht terecht kwam en afstand moest nemen en meteen uit je "tow" verdween.

Dit jaar is het heel anders. Je kan naar iemand toe rijden en dan ronden lang binnen een second volgen, zonder dat je belachelijk veel last hebt. Als je dan iemand inhaalt rij je ook niet heel snel weg. Vorige GP hebben wij dat bijvoorbeeld gezien met Max op Leclerc en daarna met Max op Lewis. Hij kon er makkelijk naar toe rijden, inhalen ging ook, maar om ze buiten die 2 seconden te krijgen duurde wel steeds een paar rondjes. Daarna kon hij pas echt weglopen bij ze.

Je kan nu echt veel langer, veel beter volgen. GP zei vandaag nog tegen Max dat hij moest proberen om de tow van Lewis te breken, zodat hij kon weglopen bij hem en dat lukte maar niet. Dat is echt een groot verschil met vorig jaar.

Levert niet altijd spektakel op, maar het werkt wel precies zoals men had verwacht.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:34:06 #52
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206506329
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:30 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ze rijden wel degelijk dichter op elkaar. De reden dat er "te weinig actie" is, komt door de DRS. In plaats van een spannende inhaalpoging te doen, kun je beter even wachten en op het rechte stuk erlangs. Maar ik heb goede hoop dat ze DRS de komende jaren gaan uitfaseren nu het grondeffectconcept lijkt te werken.
Ze gaan DRS ook uitfaseren, 2024 of 2025 dacht ik.
pi_206506331
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:34 schreef Evenstar het volgende:
Je kon het de vorige paar GP's trouwens goed zien.

Vorig jaar kon je naar iemand toe rijden en dan had je twee opties, of je ging er binnen een rondje of twee voorbij, of je ging er 2-3 seconden achter hangen. Als je er voorbij was dan was je 9 van de 10 keer ook gewoon meteen weg, omdat diegene achter je dan weer in vuile lucht terecht kwam en afstand moest nemen en meteen uit je "tow" verdween.
Nee, omdat de banden opgerookt waren. Dát hebben ze gefixt. Zet deze banden onder de 2021 auto's en je krijgt precies hetzelfde.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:37:06 #54
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206506332
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:33 schreef MoreDakka het volgende:

Dit is onwaar. Ze rijden langer achter elkaar, omdat de banden dat nu aankunnen.
Dit is onwaar. Ze rijden langer, dichter achter elkaar, omdat ze meer downforce/grip behouden en de banden daardoor niet oververhitten zoals voorheen altijd gebeurde.

quote:
Verder vind ik het argument 'over een paar jaar is DRS misschien weg' wel heel erg slap.
Maar dat is wel de intentie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206506333
quote:
3s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Omdat deze auto's groot en zwaar zijn. Zou mooi zijn als ze daar wat aan doen bij de volgende generatie.
Maar natuurlijk. Grondeffect was niet de magic bullet, dus moet er een volgende zondebok gevonden worden :)

Dat ze veel te zwaar zijn lijkt me duidelijk. Waarom hebben ze daar nu voor 2022 niet wat aan gedaan?
pi_206506335
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dit is onwaar. Ze rijden langer, dichter achter elkaar, omdat ze meer downforce/grip behouden en de banden daardoor niet oververhitten zoals voorheen altijd gebeurde.
Heeft niets met grip te maken. De constructie van de banden is veranderd zodat dat oververhitten niet meer voorkomt. Dat was een expliciet doel van Pirelli. Zelf was ik er nogal skeptisch over, maar het lijkt ze daadwerkelijk gelukt te zijn :) .Er is nog steeds een enorm verlies aan downforce bij het dicht volgen van iemand. Dat was al zo en is nog steeds zo. Het zou kunnen dat er nu wat minder verlies is dan vorig jaar, maar echt merkbaar is het niet of nauwelijks.

Inhalen is zonder DRS nog steeds onmogelijk bij gelijkwaardige banden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:47:12 #58
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206506337
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja dit is helaas een mythe. Volgen kon vorig jaar ook prima, maar dan gaven de banden gewoon op na een tijdje. We hebben vorig jaar ook gewoon gevechten op de baan gehad, identiek aan dit jaar. De banden zijn beter en dat scheelt, maar de auto's zelf hebben absoluut niet de impact gehad die men had gehoopt. Het is toch niet zo moeilijk om dat gewoon toe te geven?

Als je F1 nu leuk vindt dan vond je dat vorig jaar ook. En dus is er met die compleet nieuwe regelgeving bijna niets veranderd.
Ik vind dat het wel impact heeft gehad, dat mag toch ook gewoon? Ik ben het er niet mee eens dat je alles maar op de banden gooit en de rest een mythe noemt, maar als dat je oprechte mening is is het toch ook prima.

Coureurs zeggen bijna allemaal dat de nieuwe regels er voor hebben gezorgd dat je beter kan volgen. Ze zeggen dus niet "de nieuwe banden", maar "de nieuwe regels".

Uit een stuk van BBC of de regelwijzigingen werken:
quote:
As world champion Max Verstappen puts it: "I do think that the cars are better to follow. At least you don't have these weird moments anymore of like, big oversteer,
quote:
Alpha Tauri's Pierre Gasly adds: "I do feel it is an improvement compared to last year on all aspects. So I'm pretty happy so far with what we've seen. I do believe we can race closer to each other.
quote:
“The new rules? Yeah, I think they seem to be working,” came the assessment of Haas team principal Guenther Steiner ahead of the race weekend in Budapest. “We’ve definitely seen… I don’t know how many overtaking manoeuvres there are, but there seems to me there’s more overtaking going on. So I think they’re on the right step.”
Nogmaals, het is nog niet perfect en inhalen is nog steeds te afhankelijk van DRS, maar het zijn echt niet de banden alleen die er voor zorgen dat men nu achter elkaar aan kan rijden.

... of de coureurs en team principals moeten allemaal maar wat lullen.
  maandag 31 oktober 2022 @ 01:47:46 #59
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206506338
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:41 schreef MoreDakka het volgende:

Heeft niets met grip te maken.
Het heeft alles met downforce/grip te maken. Dat Pirelli daarnaast ook geprobeerd heeft de banden beter bestand tegen oververhitting te maken is leuk. Maar aangezien er nog steeds elke quali en race gesproken wordt om de banden in het juiste temperatuur-window te houden, kunnen banden dus nog steeds oververhitten. Sterker nog, bij veel quali-runs op zachte banden, lukt het de coureurs om de banden aan het einde van hun vliegende ronde nog steeds buiten het temperatuur-window te krijgen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 01:49:46 #60
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206506339
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Inhalen is zonder DRS nog steeds onmogelijk bij gelijkwaardige banden.
Dit laatste ben ik het wel gewoon mee eens hoor en daar moet men nog steeds iets op vinden. Vele coureurs geven dit ook aan. Volgen is makkelijker, maar inhalen is nog steeds DRS afhankelijk.

... maar goed over de rest gaan wij het niet eens worden, maar dat is niet erg ;)
  maandag 31 oktober 2022 @ 02:22:08 #61
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_206506356
We moeten natuurlijk ook niet vergeten dat Mexico op hoogte wordt gereden, Brazilie is iets lager maar ook ijler dan Abu Dhab bijv.
De teams reden ook met de grootste vleugels rond dit weekend.

En als DRS gaat stoppen moeten ze wel, hoeven ze ook niet te wachten op een moment dat ze een voordeel krijgen.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 31 oktober 2022 @ 07:04:27 #62
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206506435
twitter
pi_206506447
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Pit stop mocht toch niet korter dan 2 seconden duren?
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_206506456
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:10 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Pit stop mocht toch niet korter dan 2 seconden duren?
Dat was ook het eerste wat ik dacht
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_206506493
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:10 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Pit stop mocht toch niet korter dan 2 seconden duren?
Dat klopt
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_206506496
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Daar gaan straffen komen
pi_206506500
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Bedankt Mercedes :+
SOONY
pi_206506506
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dit laatste ben ik het wel gewoon mee eens hoor en daar moet men nog steeds iets op vinden. Vele coureurs geven dit ook aan. Volgen is makkelijker, maar inhalen is nog steeds DRS afhankelijk.

Maar het is toch helder hoe dat komt? De verschillen tussen coureurs/auto's zijn gewoon te klein om op de relatief korte rechte stukken een voldoende snelheidsverschil te creëren om er zonder drs voorbij te komen.

Slipstreamen geeft niet genoeg snelheidswinst en dat is niet iets wat je zomaar oplost.

Mede door de uitgebreide technische analyses van elke ronde wordt het ook steeds makkelijker voor coureurs om per bocht de meest perfecte lijn en rempunten te pakken, waardoor het langzaam binnen hengelen van de auto voor je pols reeds lastiger wordt.
pi_206506728
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 00:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
14 wins in een seizoen is een echt record. Dat jij daar een afwijkende mening over hebt is weinig relevant.
[..]
De enige die suggereert dat dat respect er niet is ben jij. Niemand hier die beweert dat Schumi's en Vettel's 13 wins niet bijzonder waren.
Vind ik eigenlijk ook niet, het is vooral de record van een seizoen waarin een coereur de tegenstanders op hun rug heeft liggen, de beste coureur in de beste auto. Het bijzondere van dit seizoen was hoe Verstappen op voorsprong kwam tegen Ferrari terwijl ze nog de snellere waren en hoe hij won van lage startposities. Na de K.O. loopt hij er dan helemaal mee weg mede omdat Ferrari opgegeven heeft, het vuur is weg. Mohammed Ali is ook niet de grootste bokser omdat hij zijn tegenstanders na het K.O. slaan ook nog even ging kopschoppen.

Maar het is een ander record. Het is een record uit de periode van 22 races per seizoen, een nieuw nog niet bestaand record dus. Als je een 70 jaar oude sport hebt dan heb je records die wat voorstellen, het breken daarvan is bijzonder omdat het moeilijk is en dus niet vaak gebeurt. De laatste jaren wordt het ene record naar het andere gebroken, is het elk jaar feest .We moeten en zullen in een periode zitten van een bijzonder grote coureur, terwijl dat puur iets was wat uit de reglementen voortkwam, inclusief het beschermen van de voorsprong van de superieure Mercedes. Het is gewoon inflatie, het wordt opgeblazen, het is lucht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206507057
races worden wel erg saai zo....

een max die uiterst dominant alles controleerd.
perez die niks doet
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 31 oktober 2022 @ 09:43:01 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206507145
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:30 schreef Predator40 het volgende:
races worden wel erg saai zo....

een max die uiterst dominant alles controleerd.
perez die niks doet
Dit was wel extreem ja, ook omdat Ferrari niet mee deed en Mercedes te conservatief was.
  maandag 31 oktober 2022 @ 09:43:58 #72
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206507156
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dit laatste ben ik het wel gewoon mee eens hoor en daar moet men nog steeds iets op vinden. Vele coureurs geven dit ook aan. Volgen is makkelijker, maar inhalen is nog steeds DRS afhankelijk.
Kleinere en lichtere auto's zou die situatie beter moeten maken. Hopelijk wordt dat de focus voor de volgende reglementswijziging.
pi_206507193
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:07 schreef Jane het volgende:

[..]
Weinig saaie races gezien dit jaar, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Dit.
Genoeg actie gisteren op de baan. Niet voorin maar de rest was weer leuk.

Maar als je alleen kijkt voor de crashes....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206507200
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Euhm?!
Whut?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 31 oktober 2022 @ 09:54:29 #75
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206507232
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:30 schreef Predator40 het volgende:
races worden wel erg saai zo....

een max die uiterst dominant alles controleerd.
perez die niks doet
Dit soort dingen zijn over voordat je het door hebt. Je kunt er dus maar beter van genieten voor zolang het duurt.
  maandag 31 oktober 2022 @ 09:56:58 #76
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206507255
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit.
Genoeg actie gisteren op de baan. Niet voorin maar de rest was weer leuk.

Maar als je alleen kijkt voor de crashes....
En zelfs zonder actie kan het spannend zijn, omdat het een strategisch spelletje is en je weet niet hoe het uitpakt. Houden de banden het? Blijft iedereen op de baan? Hebben er mensen issues? Ik vond de race van gisteren serieus niet saai.
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:00:42 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206507290
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:43 schreef Tijn het volgende:

[..]
Kleinere en lichtere auto's zou die situatie beter moeten maken. Hopelijk wordt dat de focus voor de volgende reglementswijziging.
Veel ruimte is daar niet voor, ik weet niet wat zo'n MGU-H weegt maar dat zal ook niet de wereld zijn die ze vanaf 2026 kunnen besparen
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:06:02 #78
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206507334
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
Veel ruimte is daar niet voor, ik weet niet wat zo'n MGU-H weegt maar dat zal ook niet de wereld zijn die ze vanaf 2026 kunnen besparen
Nee, dat geloof ik wel. Dat het moeilijk is, zag je ook wel aan het feit dat ondanks het hogere minimumgewicht, de meeste auto's aan het begin van het jaar daar toch nog boven zaten.
pi_206507344
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:30 schreef Predator40 het volgende:
races worden wel erg saai zo....

een max die uiterst dominant alles controleerd.
perez die niks doet
Ik denk dat Mercedes Ferrari nu wel voorbij is. Volgend jaar voorzie ik een strijd tussen Max en Lewis.
pi_206507349
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:06 schreef Nia het volgende:

[..]
Ik denk dat Mercedes Ferrari nu wel voorbij is. Volgend jaar voorzie ik een strijd tussen Max en Lewis.
och jee............
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:08:03 #81
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206507355
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:06 schreef Nia het volgende:

[..]
Ik denk dat Mercedes Ferrari nu wel voorbij is. Volgend jaar voorzie ik een strijd tussen Max en Lewis.
mwoah de motor hebben ze moeten terug schroeven.
Ik zou nog even de komende races aan kijken voordat we een conclusie kunnen trekken.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206507371

Lijkt me toch wel een eer als je dat ff in elkaar hebt geknutseld en ze het 2x! draaien tijdens de gp.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:11:18 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206507376
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:06 schreef Nia het volgende:

[..]
Ik denk dat Mercedes Ferrari nu wel voorbij is. Volgend jaar voorzie ik een strijd tussen Max en Lewis.
Omdat Toto heeft gezegd de costcap te gaan overschrijden? :s)

Wat heeft Perez precies fout gedaan gisteren? Heb alleen de start gezien. Hij finisht 3 sec achter Lewis en 32 voor Russel. In ieder geval een podium plaats en Leclerc ingehaald in de standings.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:14:19 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206507399
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:11 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat heeft Perez precies fout gedaan gisteren? Heb alleen de start gezien. Hij finisht 3 sec achter Lewis en 32 voor Russel.
Omdat RBR op een 1-stopstrategie van soft-medium stond, kon Pérez het risico niet nemen een aanval op Lewis te plaatsen. Qua pace kon-ie 'm wel bijblijven, maar het was al moeilijk genoeg zo om z'n banden heel te houden, denk ik.
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:15:07 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206507404
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Omdat RBR op een 1-stopstrategie van soft-medium stond, kon Pérez het risico niet nemen een aanval op Lewis te plaatsen. Qua pace kon-ie 'm wel bijblijven, maar het was al moeilijk genoeg zo om z'n banden heel te houden, denk ik.
Niks mis mee dus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206507433
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
Omdat Toto heeft gezegd de costcap te gaan overschrijden? :s)

Wat heeft Perez precies fout gedaan gisteren? Heb alleen de start gezien. Hij finisht 3 sec achter Lewis en 32 voor Russel. In ieder geval een podium plaats en Leclerc ingehaald in de standings.
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Omdat RBR op een 1-stopstrategie van soft-medium stond, kon Pérez het risico niet nemen een aanval op Lewis te plaatsen. Qua pace kon-ie 'm wel bijblijven, maar het was al moeilijk genoeg zo om z'n banden heel te houden, denk ik.
en pech met een pitstop van 5 seconden.
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:22:27 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206507464
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:18 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
[..]
en pech met een pitstop van 5 seconden.
Dat hielp niet, nee. Anders had-ie misschien wel voor Lewis gezeten.
pi_206507466
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:04 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Eh, pitstops under 2 seconden zijn illegaal, dacht ik?
pi_206507472
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
En zelfs zonder actie kan het spannend zijn, omdat het een strategisch spelletje is en je weet niet hoe het uitpakt. Houden de banden het? Blijft iedereen op de baan? Hebben er mensen issues? Ik vond de race van gisteren serieus niet saai.
Vond het vooral interessant dat Mercedes bij kon blijven. Vooral Hamilton. Perez kwam niet dichterbij en hij kon het tempo van Verstappen bijbenen. Maar toch merkte je iets. Iedere keer als Hamilton onder de 1,5 kwam, was het de volgende ronde weer 2,2. Bandensparen, jojo'en. Tot de pitstop.

Wederom de hele stop, inclusief inlap en outlap. Bij het ingaan zat Hamilton op 1,4, na de outlap had Verstappen 'maar' 18 seconden achterstand, terwijl de gemiddelde tijd die je verliest 22seconden was. Ook daar hebben ze 3 seconden gepakt.
Het is niet zo extreem als in Hongarije waar Verstappen 6 seconden pakte op Russel, maar wederom echt fenomenaal. Anderen laten hier zoveel tijd liggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:29:03 #90
37887 Dauthi
Progressive
pi_206507533
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vond het vooral interessant dat Mercedes bij kon blijven. Vooral Hamilton. Perez kwam niet dichterbij en hij kon het tempo van Verstappen bijbenen. Maar toch merkte je iets. Iedere keer als Hamilton onder de 1,5 kwam, was het de volgende ronde weer 2,2. Bandensparen, jojo'en. Tot de pitstop.

Zo hard jojo'de het echt niet.
Het was lange tijd rond de 1.5s tot Max te horen kreeg dat hij de slipstream moest breken. Toen liep het gat op tot 2.4s, om vervolgens tussen de 2 en 2.2s te blijven, en uiteindelijk terug te lopen naar 1.8 - 2.0s.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_206507545
Wel jammer, dat uitjoelen is sowieso al kansloos, maar hier kon ik ook niet bedenken wat Lewis verkeerd heeft gedaan dit weekend:
twitter
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 10:30:22 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206507549
Verstappen reed de hele race constant, Hamilton deed dat niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 10:31:21 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206507556
quote:
15s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:30 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Wel jammer, dat uitjoelen is sowieso al kansloos, maar hier kon ik ook niet bedenken wat Lewis verkeerd heeft gedaan dit weekend:
[ twitter ]
Komt door de Britse fans, die hebben dit normaal gemaakt. Zal komend weekend ook wel weer feest worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:32:41 #94
37887 Dauthi
Progressive
pi_206507579
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2022 01:34 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Ze gaan DRS ook uitfaseren, 2024 of 2025 dacht ik.
Nee, dat staat nog helemaal niet op de planning. Dat was wensdenken en speculatie van journalisten, als de regels veel beter zouden werken dan voorgesteld/geplanned.

DRS verwijderen staat op de planning voor het nieuwe technische regelement dat in 2026 van start moet gaan.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:36:51 #95
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_206507604
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
En zelfs zonder actie kan het spannend zijn, omdat het een strategisch spelletje is en je weet niet hoe het uitpakt. Houden de banden het? Blijft iedereen op de baan? Hebben er mensen issues? Ik vond de race van gisteren serieus niet saai.
Het strategische spel is dit hele seizoen al smullen.
Mercedes die solid, maar te conservatief is en merkt dat je dan moeilijk kunt winnen als je auto niet de absoluut snelste is, tegenover RB de afgelopen jaren bijna alleen maar kon winnen met een superieure, aanvallende strategie en dat nu bijna tot kunst verheven heeft. En ja, Ferrari natuurlijk voor de komische noot, omdat ze de plank af en toe zo gigantisch missloegen.

Alleen daarom al waren de races niet saai, maar als je alleen naar het scorebord kijkt heb je dat niet door natuurlijk.

Ik vraag me af of Mercedes volgend seizoen anders met de strategie om zal gaan. We hebben Russell er natuurlijk al een paar keer op aan horen dringen tijdens races en met name in Zandvoort bewees hij zijn gelijk. Interessant om te zien of daar iets verandert op dat gebied.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_206507620
Op telegraaf.nl lees ik:
AlphaTauri-coureur Pierre Gasly moet de komende races op zijn hoede zijn. De Fransman staat inmiddels op tien strafpunten op zijn licentie. Bij twaalf van die punten in één jaar volgt een wedstrijd schorsing.

In het voetbal pakken spelers wel eens bewust een gele kaart om zo een schorsing strategisch in te plannen.
Zit me af te vragen of dat voor Gasly ook niet handig zou zijn, tenminste als er niet te veel meer op het spel staat in de laatste wedstrijd.

Maar iemand van de baan rossen om extra strafpunten gaat wel erg ver. Met welke acties zou je dat doel kunnen bereiken zonder anderen te schaden?
-
pi_206507624
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:38 schreef quo_ het volgende:
Op telegraaf.nl lees ik:
AlphaTauri-coureur Pierre Gasly moet de komende races op zijn hoede zijn. De Fransman staat inmiddels op tien strafpunten op zijn licentie. Bij twaalf van die punten in één jaar volgt een wedstrijd schorsing.

In het voetbal pakken spelers wel eens bewust een gele kaart om zo een schorsing strategisch in te plannen.
Zit me af te vragen of dat voor Gasly ook niet handig zou zijn, tenminste als er niet te veel meer op het spel staat in de laatste wedstrijd.

Maar iemand van de baan rossen om extra strafpunten gaat wel erg ver. Met welke acties zou je dat doel kunnen bereiken zonder anderen te schaden?
Te veel afstand houden onder een safety car levert punten op, bijvoorbeeld maar dan moet Gasly wel opschieten want hij heeft nog maar een race waarin hij een schorsing voor dit seizoen kan oplopen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2022 10:40:18 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2022 @ 10:47:13 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206507710
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Te veel afstand houden onder een safety car levert punten op, bijvoorbeeld maar dan moet Gasly wel opschieten want hij heeft nog maar een race waarin hij een schorsing voor dit seizoen kan oplopen
Al zijn 10 punten blijven staan tot Spanje komend jaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_206507717
Valt me nog wat op.

Verstappen had na Italië 335 punten en dacht toen laten we dit even in de gaten houden want volgens mij komt niemand daar meer aan en is hij dus nu technisch gezien al kampioen.
Wat blijkt:

Perez staat nu op 280, Leclerc op 275.

8+26+26=60 punten is nog te halen. Leclerc zou dus nog op 335 punten kunnen komen, maar had toen al een stuk minder overwinningen dan Max.
Alleen Perez, als hij alle races wint en maximaal 5de wordt zou dat aantal nog kunnen overtreffen.

Ik durf hem wel aan, technisch gezien was Max Verstappen na de overwinning op Monza al kampioen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:49:15 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206507725
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:29 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Zo hard jojo'de het echt niet.
Het was lange tijd rond de 1.5s tot Max te horen kreeg dat hij de slipstream moest breken. Toen liep het gat op tot 2.4s, om vervolgens tussen de 2 en 2.2s te blijven, en uiteindelijk terug te lopen naar 1.8 - 2.0s.
Op het moment ingaan laatste bocht/ pits was het 1,4.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206507736
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh, pitstops under 2 seconden zijn illegaal, dacht ik?
Nee, dat is geen regel.

Er werd gezegd dat het effect van de nieuwe regels zou zijn dat pitstops onder de twee seconden niet meer mogelijk zijn, maar dat staat niet op die manier in de regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')