Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende: [..] Dat haal ik niet uit de post van @:Weltschmertz. Hij roept alleen dat het record van Max een nep-record is want blahblahyaddayadda. En daarnaast zijn er nogal wat personen in de Formule 1 wereld die ook zeggen dat Max de potentie heeft om de allergrootste te worden. Is niet alleen maar een oranje-dingetje.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Vanaf het begin vd F1 overigens.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:45 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Dat hij ‘een hele grote’ is, is relatief t.o.v. het veld waar hij nu (en vorig jaar) tegen reed. ‘Hele groten’ zijn degenen die het meer dan vijf keer deden en daarmee ook bewezen hebben.
Dit dus en bij Max zie je dat die duidleijk een stuk beter is dan de rest en echt uitblinkt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Vanaf het begin vd F1 overigens.
De hele groten zijn NIET persé de recordhouders (zie bijv. een Senna), maar de uitzonderlijk getalenteerden.
Ik heb dat werkelijk nooit gehoord over Jos. Noch over Rosberg, junior of senior.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:51 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
Je doet nu net alsof Max net pas komt kijken. Die gozer zit in z'n 8e seizoen, joh. Dat is zo'n beetje de hele carrière van Jos. Je denkt toch niet dat ze in 2003 toen Jos bij Minardi reed nog zeiden "dat wordt een hele grote, hoor"quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:51 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
Nope.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:51 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
Nee, hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:51 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Dat zei men destijds ook over andere rijders (waaronder zijn vader Jos maar ook bijvoorbeeld Rosberg).
Er werd wel eens gezegd dat Jos goed was. Door Michael Schumacher bijvoorbeeld. En Jos had ook wel duidelijk wat talent. Maar het werd ook al vrij snel duidelijk dat-ie nogal een driftkikker was die altijd meer wil dan daadwerkelijk mogelijk is. Niet voor niks waren er steeds minder serieuze teams in 'm geïnteresseerd naarmate z'n loopbaan vorderde.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb dat werkelijk nooit gehoord over Jos. Noch over Rosberg, junior of senior.
Clarkquote:Op maandag 31 oktober 2022 00:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld. Vanaf het begin vd F1 overigens.
De hele groten zijn NIET persé de recordhouders (zie bijv. een Senna), maar de uitzonderlijk getalenteerden.
Dus niet Prost, Vettel, Brabham, Stewart, Lauda, Piquet, Senna, Ascari, Hill, Clark, Fittipaldi, Hakinnen en Alonso?quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:45 schreef mother_mercury het volgende:
Dat hij ‘een hele grote’ is, is relatief t.o.v. het veld waar hij nu (en vorig jaar) tegen reed. ‘Hele groten’ zijn degenen die het meer dan vijf keer deden en daarmee ook bewezen hebben.
Rosberg had samen met hamilton natuurlijk wel de beste wagen van het veld, had alleen z'n teamgenoot als directe tegenstander.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope.
Maar keep on trying..
Overigens vond ik persoonlijk Rosberg verre van een onwasrdig kampioen.
Zijn er nog wel (behoorlijk wat) meer te noemen die als hele groten worden gezien zonder dat ze -statistisch gezien- de "allerbeste ooit" waren.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Clark
Door zijn generatiegenoten ook als uitzonderlijk gezien. Oa door Steward.
Zegt ook wel heel veel.
Want ze hebben maar 1 toilet op het circuitquote:Op maandag 31 oktober 2022 01:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Rosberg had samen met hamilton natuurlijk wel de beste wagen van het veld, had alleen z'n teamgenoot als directe tegenstander.
En vriendjes waren Hamilton en Rosberg dat seizoen niet, ging Rosberg oa vlak voor de race nog even naar het toilet... wetende dat hamilton nog niet geweest was.
Bleef Rosberg rustig 15 minuten zitten tot vlak voor de race zodat hamilton niet even voor de race kon pissen.
Vlak voor de race kan je nergens heen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Want ze hebben maar 1 toilet op het circuit
Hij versloeg Hamilton. Deden er niet veel als teammaat...quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:01 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Rosberg had samen met hamilton natuurlijk wel de beste wagen van het veld, had alleen z'n teamgenoot als directe tegenstander.
En vriendjes waren Hamilton en Rosberg dat seizoen niet, ging Rosberg oa vlak voor de race nog even naar het toilet... wetende dat hamilton nog niet geweest was.
Bleef Rosberg rustig 15 minuten zitten tot vlak voor de race zodat hamilton niet even voor de race kon pissen.
Whut?quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef MoreDakka het volgende:
F1 is een beetje dood. Saaie races, geen kampioenschap. De nieuwe auto's hebben niet gebracht wat was gehoopt. In 2025 nog maar een keer proberen?
Ja, maar goed is niet hetzelfde als een uitzonderlijk talent, natuurlijk. Senna, Prost, Schumacher, Hamilton bijvoorbeeld zijn de uitzonderlijke talenten en ik denk dat Max in dat rijtje hoort, Jos niet, Jos had genoeg talent om een F1 coureur te zijn maar niet om dat nivo te halen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er werd wel eens gezegd dat Jos goed was. Door Michael Schumacher bijvoorbeeld. En Jos had ook wel duidelijk wat talent. Maar het werd ook al vrij snel duidelijk dat-ie nogal een driftkikker was die altijd meer wil dan daadwerkelijk mogelijk is. Niet voor niks waren er steeds minder serieuze teams in 'm geïnteresseerd naarmate z'n loopbaan vorderde.
Weinig saaie races gezien dit jaar, dus ik weet niet waar je het over hebt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef MoreDakka het volgende:
F1 is een beetje dood. Saaie races, geen kampioenschap. De nieuwe auto's hebben niet gebracht wat was gehoopt. In 2025 nog maar een keer proberen?
Dátquote:Op maandag 31 oktober 2022 01:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Weinig saaie races gezien dit jaar, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Tanken lijkt mij niet, er is nogal wat geld mee gemoeid namelijk of je 2e of 3e wordt en ik denk niet dat de Ferrari eigenaren dat op prijs zouden stellen als dat opzettelijk vernaggeld werd.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef Evenstar het volgende:
Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of Ferrari niet opzettelijk aan het "tanken" is geslagen, maar aan de andere kant denk ik dat je dat niet gaat doen voor een 5% voordeel in windtunnel/CFD tijd.
... of heeft Mercedes serieus zo goed lopen ontwikkelen?
... of allebei?
Niet anti-Max maar wel realistisch. Er kan zomaar een dip komen of een andere betere rijder en dat het dan bij twee wereldtitels blijft. Niemand (en ook Max niet) heeft dat allemaal in de hand. En natuurlijk, dat is niet slecht. Maar om nou te spreken van epische proporties, nee.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus niet Prost, Vettel, Brabham, Stewart, Lauda, Piquet, Senna, Ascari, Hill, Clark, Fittipaldi, Hakinnen en Alonso?
Ben je 'for real' of gewoon anti-Max?
Eerste helft van seizoen was prima wat mij betreft. Goede races, leuke battles. Sowieso zijn er genoeg gevechten te zien als je niet alleen naar de top 4/6 kijkt. Ook vandaag waren er genoeg gevechten en inhaalacties op de baan. Dat hebben wij echt al jaren niet gezien hoor. Voorin reed Mercedes weg en achterin reden ze in treintjes.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef MoreDakka het volgende:
F1 is een beetje dood. Saaie races, geen kampioenschap. De nieuwe auto's hebben niet gebracht wat was gehoopt. In 2025 nog maar een keer proberen?
Hamilton niet. Sorry.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar goed is niet hetzelfde als een uitzonderlijk talent, natuurlijk. Senna, Prost, Schumacher, Hamilton bijvoorbeeld zijn de uitzonderlijke talenten en ik denk dat Max in dat rijtje hoort, Jos niet, Jos had genoeg talent om een F1 coureur te zijn maar niet om dat nivo te halen.
De meeste F1 coureurs die nu actief zijn kunnen, onder de juiste omstandigheden, een race winnen, dat maakt ze geen gelijke van de grote coureurs.
Misschien wel allebei. Die paar procent extra kan voor volgend jaar veel betekenen, maar als je dat ieder jaar doet kom je nog geen steek verderquote:Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef Evenstar het volgende:
Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of Ferrari niet opzettelijk aan het "tanken" is geslagen, maar aan de andere kant denk ik dat je dat niet gaat doen voor een 5% voordeel in windtunnel/CFD tijd.
... of heeft Mercedes serieus zo goed lopen ontwikkelen?
... of allebei?
Dit was een spektakel? Kom op zeg, er iets niets anders dan voor 2021, met het verschil dat Red Bull niet zo dominant is als Mercedes toen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Weinig saaie races gezien dit jaar, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Als dat al zo is (wat dan alleen maar door de banden komt) waarom zijn er dan niet meer gevechten op de baan?quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat de regels niet gebracht hebben wat men gehoopt had ben ik echt niet mee eens. De auto's kunnen echt veel langer veel dichter op elkaar racen.
Kom op zelf op zegquote:Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit was een spektakel? Kom op zeg, er iets niets anders dan voor 2021, met het verschil dat Red Bull niet zo dominant is als Mercedes toen.
GP van Mexico staat gelijk aan een heel seizoen? Sowieso was dit van te voren al bestempeld als één van de circuits waar de huidige reglementen niet goed zouden werken i.v.m. ijle lucht.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit was een spektakel? Kom op zeg, er iets niets anders dan voor 2021, met het verschil dat Red Bull niet zo dominant is als Mercedes toen.
Door de banden?!quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als dat al zo is (wat dan alleen maar door de banden komt) waarom zijn er dan niet meer gevechten op de baan?
quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
GP van Mexico staat gelijk aan een heel seizoen?
Ferrari heeft de kleinste turbo van alle wagens, en met ijle lucht werkt die turbo nog minder goed.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:05 schreef Evenstar het volgende:
Ik begin mij trouwens serieus af te vragen of Ferrari niet opzettelijk aan het "tanken" is geslagen, maar aan de andere kant denk ik dat je dat niet gaat doen voor een 5% voordeel in windtunnel/CFD tijd.
... of heeft Mercedes serieus zo goed lopen ontwikkelen?
... of allebei?
Een spektakel is misschien wat anders, maar ik vond de race vandaag echt goed en spannend.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit was een spektakel? Kom op zeg, er iets niets anders dan voor 2021, met het verschil dat Red Bull niet zo dominant is als Mercedes toen.
Wat was er dan anders aan dan de gemiddelde race in 2021?quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een spektakel is misschien wat anders, maar ik vond de race vandaag echt goed en spannend.
Wat dit jaar echt goed is, is dat auto's elkaar goed kunnen volgen. Vorige jaar moest iedereen 2s achter z'n voorganger blijven en als ze er een keer voor gingen hadden ze een kans en daarna moest er weer afstand worden genomen omdat anders alles oververhitte. Dat is dit jaar duidelijk anders, we hebben al meerdere keren auto's dicht op elkaar rondenlang achter elkaar zien rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat was er dan anders aan dan de gemiddelde race in 2021?
Ik heb wel het gevoel dat er meer gevechten zijn en dat men veel dichter op elkaar kan rijden dan vorig jaar. Tuurlijk waren de gevechten er vorig jaar ook, maar toch was dat anders. Je ziet nu echt wel wat meer inhaalpogingen op plekken waar dat vroeger onmogelijk was.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]Dat zeg ik toch helemaal niet.
Maar er zijn net als vorig jaar spannende races en saaie races. Er is bijna niets veranderd. Het gevecht in het middenveld was er vorig jaar ook al.
Dat komt omdat de banden veranderd zijn. Lang volgen kon niet omdat de banden dan kapot gingen, niet de auto. Die verandering heeft gewerkt. Maar wat levert het op?quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat dit jaar echt goed is, is dat auto's elkaar goed kunnen volgen. Vorige jaar moest iedereen 2s achter z'n voorganger blijven en als ze er een keer voor gingen hadden ze een kans en daarna moest er weer afstand worden genomen omdat anders alles oververhitte.
Vind het toch weinig overtuigend. Dit soort dingen las ik vorig jaar ook al, in 2022 zou alles anders zijn. Nu wordt dat schijnbaar 2023. Ga je je zorgen maken als het vorig jaar niet noemenswaardig anders wordt?quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik heb wel het gevoel dat er meer gevechten zijn en dat men veel dichter op elkaar kan rijden dan vorig jaar. Tuurlijk waren de gevechten er vorig jaar ook, maar toch was dat anders. Je ziet nu echt wel wat meer inhaalpogingen op plekken waar dat vroeger onmogelijk was.
Daarnaast denk ik dat je de regels nog even kans moet geven. De windtunnel/CFD penalties gaan denk ik echt nog wel zorgen dat teams buiten de grote drie aansluiting gaan vinden bij sommige GP's. Begin van dit jaar hebben wij echt wel leuke gevechten gezien tussen Max en Leclerc waar ik op het puntje van mijn stoel zat bijvoorbeeld.
Denk ook dat heel veel teams al heel vroeg naar volgend jaar zijn gaan kijken, maar dat is meer een "gut feeling".
Is toch ook zo? Compleet nieuw concept, Mercedes slaat de plank mis. Allerlei teams hadden last van stuiterende auto's. Dit is toch duidelijk een breuk met de generatie auto's van hiervoor?quote:
Het heeft NIETS met de banden te maken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat komt omdat de banden veranderd zijn. Lang volgen kon niet omdat de banden dan kapot gingen, niet de auto. Die verandering heeft gewerkt. Maar wat levert het op?
Voor de rest verwijs ik je naar de race op Imola als je wil weten wat racen zonder DRS is met deze auto's.
Het is een beetje het Ferrari-excuus: volgend jaar wordt alles beter jongens!
Dat volgen komt niet alleen door de banden, maar ook door het feit dat er veel minder vuile lucht achter een auto hangt. Vorig jaar glibberde je alle kanten op als je dichterbij kwam. Nu kan je achter elkaar rijden, alsof je samen op rails rijdt. De oververhitting van de banden had juist één op één te maken met het feit dat je in vuile lucht zat te rijden waardoor je belachelijk veel grip verloor en dus je banden op ging rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat komt omdat de banden veranderd zijn. Lang volgen kon niet omdat de banden dan kapot gingen, niet de auto. Die verandering heeft gewerkt. Maar wat levert het op?
Voor de rest verwijs ik je naar de race op Imola als je wil weten wat racen zonder DRS is met deze auto's.
Dat heeft toch helemaal niets met de actie op de baan te maken? Daar hebben we het over namelijk, want dat is wat de nieuwe regels probeerden te doen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Compleet nieuw concept, Mercedes slaat de plank mis. Allerlei teams hadden last van stuiterende auto's. Dit is toch duidelijk een breuk met de generatie auto's van hiervoor?
Eerder negatief.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:09 schreef mother_mercury het volgende:
Niet anti-Max maar wel realistisch.
Zeker. Hij kan morgen ook onder de bus lopen. En dan zal in de toekomst er nog steeds over hem gezegd worden wat voor uitzonderlijk talent hij was. Net zoals ze dat bij Ayrton Senna doen. Die heeft tenslotte ook 'maar' drie titels.quote:Er kan zomaar een dip komen of een andere betere rijder en dat het dan bij twee wereldtitels blijft. Niemand (en ook Max niet) heeft dat allemaal in de hand. En natuurlijk, dat is niet slecht. Maar om nou te spreken van epische proporties, nee.
Ze rijden wel degelijk dichter op elkaar. De reden dat er "te weinig actie" is, komt door de DRS. In plaats van een spannende inhaalpoging te doen, kun je beter even wachten en op het rechte stuk erlangs. Maar ik heb goede hoop dat ze DRS de komende jaren gaan uitfaseren nu het grondeffectconcept lijkt te werken.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat heeft toch helemaal niets met de actie op de baan te maken? Daar hebben we het over namelijk, want dat is wat de nieuwe regels probeerden te doen.
Tja dit is helaas een mythe. Volgen kon vorig jaar ook prima, maar dan gaven de banden gewoon op na een tijdje. We hebben vorig jaar ook gewoon gevechten op de baan gehad, identiek aan dit jaar. De banden zijn beter en dat scheelt, maar de auto's zelf hebben absoluut niet de impact gehad die men had gehoopt. Het is toch niet zo moeilijk om dat gewoon toe te geven?quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat volgen komt niet alleen door de banden, maar ook door het feit dat er veel minder vuile lucht achter een auto hangt. Vorig jaar glibberde je alle kanten op als je dichterbij kwam. Nu kan je achter elkaar rijden, alsof je samen op rails rijdt.
Dit is onwaar. Ze rijden langer achter elkaar, omdat de banden dat nu aankunnen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze rijden wel degelijk dichter op elkaar.
Omdat deze auto's groot en zwaar zijn. Zou mooi zijn als ze daar wat aan doen bij de volgende generatie.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nogmaals, als de nieuwe auto's zo'n verschil maken waarom was (bijvoorbeeld) Imola dan zo bagger? Heb je daar een antwoord op?
Ze gaan DRS ook uitfaseren, 2024 of 2025 dacht ik.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze rijden wel degelijk dichter op elkaar. De reden dat er "te weinig actie" is, komt door de DRS. In plaats van een spannende inhaalpoging te doen, kun je beter even wachten en op het rechte stuk erlangs. Maar ik heb goede hoop dat ze DRS de komende jaren gaan uitfaseren nu het grondeffectconcept lijkt te werken.
Nee, omdat de banden opgerookt waren. Dát hebben ze gefixt. Zet deze banden onder de 2021 auto's en je krijgt precies hetzelfde.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:34 schreef Evenstar het volgende:
Je kon het de vorige paar GP's trouwens goed zien.
Vorig jaar kon je naar iemand toe rijden en dan had je twee opties, of je ging er binnen een rondje of twee voorbij, of je ging er 2-3 seconden achter hangen. Als je er voorbij was dan was je 9 van de 10 keer ook gewoon meteen weg, omdat diegene achter je dan weer in vuile lucht terecht kwam en afstand moest nemen en meteen uit je "tow" verdween.
Dit is onwaar. Ze rijden langer, dichter achter elkaar, omdat ze meer downforce/grip behouden en de banden daardoor niet oververhitten zoals voorheen altijd gebeurde.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:33 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is onwaar. Ze rijden langer achter elkaar, omdat de banden dat nu aankunnen.
Maar dat is wel de intentie.quote:Verder vind ik het argument 'over een paar jaar is DRS misschien weg' wel heel erg slap.
Maar natuurlijk. Grondeffect was niet de magic bullet, dus moet er een volgende zondebok gevonden wordenquote:Op maandag 31 oktober 2022 01:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat deze auto's groot en zwaar zijn. Zou mooi zijn als ze daar wat aan doen bij de volgende generatie.
Heeft niets met grip te maken. De constructie van de banden is veranderd zodat dat oververhitten niet meer voorkomt. Dat was een expliciet doel van Pirelli. Zelf was ik er nogal skeptisch over, maar het lijkt ze daadwerkelijk gelukt te zijnquote:Op maandag 31 oktober 2022 01:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit is onwaar. Ze rijden langer, dichter achter elkaar, omdat ze meer downforce/grip behouden en de banden daardoor niet oververhitten zoals voorheen altijd gebeurde.
Ik vind dat het wel impact heeft gehad, dat mag toch ook gewoon? Ik ben het er niet mee eens dat je alles maar op de banden gooit en de rest een mythe noemt, maar als dat je oprechte mening is is het toch ook prima.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja dit is helaas een mythe. Volgen kon vorig jaar ook prima, maar dan gaven de banden gewoon op na een tijdje. We hebben vorig jaar ook gewoon gevechten op de baan gehad, identiek aan dit jaar. De banden zijn beter en dat scheelt, maar de auto's zelf hebben absoluut niet de impact gehad die men had gehoopt. Het is toch niet zo moeilijk om dat gewoon toe te geven?
Als je F1 nu leuk vindt dan vond je dat vorig jaar ook. En dus is er met die compleet nieuwe regelgeving bijna niets veranderd.
quote:As world champion Max Verstappen puts it: "I do think that the cars are better to follow. At least you don't have these weird moments anymore of like, big oversteer,
quote:Alpha Tauri's Pierre Gasly adds: "I do feel it is an improvement compared to last year on all aspects. So I'm pretty happy so far with what we've seen. I do believe we can race closer to each other.
Nogmaals, het is nog niet perfect en inhalen is nog steeds te afhankelijk van DRS, maar het zijn echt niet de banden alleen die er voor zorgen dat men nu achter elkaar aan kan rijden.quote:“The new rules? Yeah, I think they seem to be working,” came the assessment of Haas team principal Guenther Steiner ahead of the race weekend in Budapest. “We’ve definitely seen… I don’t know how many overtaking manoeuvres there are, but there seems to me there’s more overtaking going on. So I think they’re on the right step.”
Het heeft alles met downforce/grip te maken. Dat Pirelli daarnaast ook geprobeerd heeft de banden beter bestand tegen oververhitting te maken is leuk. Maar aangezien er nog steeds elke quali en race gesproken wordt om de banden in het juiste temperatuur-window te houden, kunnen banden dus nog steeds oververhitten. Sterker nog, bij veel quali-runs op zachte banden, lukt het de coureurs om de banden aan het einde van hun vliegende ronde nog steeds buiten het temperatuur-window te krijgen.quote:
Dit laatste ben ik het wel gewoon mee eens hoor en daar moet men nog steeds iets op vinden. Vele coureurs geven dit ook aan. Volgen is makkelijker, maar inhalen is nog steeds DRS afhankelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Inhalen is zonder DRS nog steeds onmogelijk bij gelijkwaardige banden.
Pit stop mocht toch niet korter dan 2 seconden duren?quote:
Dat was ook het eerste wat ik dachtquote:Op maandag 31 oktober 2022 07:10 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Pit stop mocht toch niet korter dan 2 seconden duren?
Dat kloptquote:Op maandag 31 oktober 2022 07:10 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Pit stop mocht toch niet korter dan 2 seconden duren?
Maar het is toch helder hoe dat komt? De verschillen tussen coureurs/auto's zijn gewoon te klein om op de relatief korte rechte stukken een voldoende snelheidsverschil te creëren om er zonder drs voorbij te komen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit laatste ben ik het wel gewoon mee eens hoor en daar moet men nog steeds iets op vinden. Vele coureurs geven dit ook aan. Volgen is makkelijker, maar inhalen is nog steeds DRS afhankelijk.
Vind ik eigenlijk ook niet, het is vooral de record van een seizoen waarin een coereur de tegenstanders op hun rug heeft liggen, de beste coureur in de beste auto. Het bijzondere van dit seizoen was hoe Verstappen op voorsprong kwam tegen Ferrari terwijl ze nog de snellere waren en hoe hij won van lage startposities. Na de K.O. loopt hij er dan helemaal mee weg mede omdat Ferrari opgegeven heeft, het vuur is weg. Mohammed Ali is ook niet de grootste bokser omdat hij zijn tegenstanders na het K.O. slaan ook nog even ging kopschoppen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 00:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
14 wins in een seizoen is een echt record. Dat jij daar een afwijkende mening over hebt is weinig relevant.
[..]
De enige die suggereert dat dat respect er niet is ben jij. Niemand hier die beweert dat Schumi's en Vettel's 13 wins niet bijzonder waren.
Dit was wel extreem ja, ook omdat Ferrari niet mee deed en Mercedes te conservatief was.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:30 schreef Predator40 het volgende:
races worden wel erg saai zo....
een max die uiterst dominant alles controleerd.
perez die niks doet
Kleinere en lichtere auto's zou die situatie beter moeten maken. Hopelijk wordt dat de focus voor de volgende reglementswijziging.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit laatste ben ik het wel gewoon mee eens hoor en daar moet men nog steeds iets op vinden. Vele coureurs geven dit ook aan. Volgen is makkelijker, maar inhalen is nog steeds DRS afhankelijk.
Dit.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:07 schreef Jane het volgende:
[..]
Weinig saaie races gezien dit jaar, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Euhm?!quote:
Dit soort dingen zijn over voordat je het door hebt. Je kunt er dus maar beter van genieten voor zolang het duurt.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:30 schreef Predator40 het volgende:
races worden wel erg saai zo....
een max die uiterst dominant alles controleerd.
perez die niks doet
En zelfs zonder actie kan het spannend zijn, omdat het een strategisch spelletje is en je weet niet hoe het uitpakt. Houden de banden het? Blijft iedereen op de baan? Hebben er mensen issues? Ik vond de race van gisteren serieus niet saai.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Genoeg actie gisteren op de baan. Niet voorin maar de rest was weer leuk.
Maar als je alleen kijkt voor de crashes....
Veel ruimte is daar niet voor, ik weet niet wat zo'n MGU-H weegt maar dat zal ook niet de wereld zijn die ze vanaf 2026 kunnen besparenquote:Op maandag 31 oktober 2022 09:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kleinere en lichtere auto's zou die situatie beter moeten maken. Hopelijk wordt dat de focus voor de volgende reglementswijziging.
Nee, dat geloof ik wel. Dat het moeilijk is, zag je ook wel aan het feit dat ondanks het hogere minimumgewicht, de meeste auto's aan het begin van het jaar daar toch nog boven zaten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Veel ruimte is daar niet voor, ik weet niet wat zo'n MGU-H weegt maar dat zal ook niet de wereld zijn die ze vanaf 2026 kunnen besparen
Ik denk dat Mercedes Ferrari nu wel voorbij is. Volgend jaar voorzie ik een strijd tussen Max en Lewis.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:30 schreef Predator40 het volgende:
races worden wel erg saai zo....
een max die uiterst dominant alles controleerd.
perez die niks doet
och jee............quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:06 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik denk dat Mercedes Ferrari nu wel voorbij is. Volgend jaar voorzie ik een strijd tussen Max en Lewis.
mwoah de motor hebben ze moeten terug schroeven.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:06 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik denk dat Mercedes Ferrari nu wel voorbij is. Volgend jaar voorzie ik een strijd tussen Max en Lewis.
Omdat Toto heeft gezegd de costcap te gaan overschrijden?quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:06 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik denk dat Mercedes Ferrari nu wel voorbij is. Volgend jaar voorzie ik een strijd tussen Max en Lewis.
Omdat RBR op een 1-stopstrategie van soft-medium stond, kon Pérez het risico niet nemen een aanval op Lewis te plaatsen. Qua pace kon-ie 'm wel bijblijven, maar het was al moeilijk genoeg zo om z'n banden heel te houden, denk ik.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat heeft Perez precies fout gedaan gisteren? Heb alleen de start gezien. Hij finisht 3 sec achter Lewis en 32 voor Russel.
Niks mis mee dus.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat RBR op een 1-stopstrategie van soft-medium stond, kon Pérez het risico niet nemen een aanval op Lewis te plaatsen. Qua pace kon-ie 'm wel bijblijven, maar het was al moeilijk genoeg zo om z'n banden heel te houden, denk ik.
quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat Toto heeft gezegd de costcap te gaan overschrijden?![]()
Wat heeft Perez precies fout gedaan gisteren? Heb alleen de start gezien. Hij finisht 3 sec achter Lewis en 32 voor Russel. In ieder geval een podium plaats en Leclerc ingehaald in de standings.
en pech met een pitstop van 5 seconden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat RBR op een 1-stopstrategie van soft-medium stond, kon Pérez het risico niet nemen een aanval op Lewis te plaatsen. Qua pace kon-ie 'm wel bijblijven, maar het was al moeilijk genoeg zo om z'n banden heel te houden, denk ik.
Dat hielp niet, nee. Anders had-ie misschien wel voor Lewis gezeten.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:18 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
[..]
en pech met een pitstop van 5 seconden.
Vond het vooral interessant dat Mercedes bij kon blijven. Vooral Hamilton. Perez kwam niet dichterbij en hij kon het tempo van Verstappen bijbenen. Maar toch merkte je iets. Iedere keer als Hamilton onder de 1,5 kwam, was het de volgende ronde weer 2,2. Bandensparen, jojo'en. Tot de pitstop.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
En zelfs zonder actie kan het spannend zijn, omdat het een strategisch spelletje is en je weet niet hoe het uitpakt. Houden de banden het? Blijft iedereen op de baan? Hebben er mensen issues? Ik vond de race van gisteren serieus niet saai.
Zo hard jojo'de het echt niet.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vond het vooral interessant dat Mercedes bij kon blijven. Vooral Hamilton. Perez kwam niet dichterbij en hij kon het tempo van Verstappen bijbenen. Maar toch merkte je iets. Iedere keer als Hamilton onder de 1,5 kwam, was het de volgende ronde weer 2,2. Bandensparen, jojo'en. Tot de pitstop.
Komt door de Britse fans, die hebben dit normaal gemaakt. Zal komend weekend ook wel weer feest worden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:30 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Wel jammer, dat uitjoelen is sowieso al kansloos, maar hier kon ik ook niet bedenken wat Lewis verkeerd heeft gedaan dit weekend:
[ twitter ]
Nee, dat staat nog helemaal niet op de planning. Dat was wensdenken en speculatie van journalisten, als de regels veel beter zouden werken dan voorgesteld/geplanned.quote:Op maandag 31 oktober 2022 01:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ze gaan DRS ook uitfaseren, 2024 of 2025 dacht ik.
Het strategische spel is dit hele seizoen al smullen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
En zelfs zonder actie kan het spannend zijn, omdat het een strategisch spelletje is en je weet niet hoe het uitpakt. Houden de banden het? Blijft iedereen op de baan? Hebben er mensen issues? Ik vond de race van gisteren serieus niet saai.
Te veel afstand houden onder een safety car levert punten op, bijvoorbeeld maar dan moet Gasly wel opschieten want hij heeft nog maar een race waarin hij een schorsing voor dit seizoen kan oplopenquote:Op maandag 31 oktober 2022 10:38 schreef quo_ het volgende:
Op telegraaf.nl lees ik:
AlphaTauri-coureur Pierre Gasly moet de komende races op zijn hoede zijn. De Fransman staat inmiddels op tien strafpunten op zijn licentie. Bij twaalf van die punten in één jaar volgt een wedstrijd schorsing.
In het voetbal pakken spelers wel eens bewust een gele kaart om zo een schorsing strategisch in te plannen.
Zit me af te vragen of dat voor Gasly ook niet handig zou zijn, tenminste als er niet te veel meer op het spel staat in de laatste wedstrijd.
Maar iemand van de baan rossen om extra strafpunten gaat wel erg ver. Met welke acties zou je dat doel kunnen bereiken zonder anderen te schaden?
Al zijn 10 punten blijven staan tot Spanje komend jaar.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Te veel afstand houden onder een safety car levert punten op, bijvoorbeeld maar dan moet Gasly wel opschieten want hij heeft nog maar een race waarin hij een schorsing voor dit seizoen kan oplopen
Op het moment ingaan laatste bocht/ pits was het 1,4.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:29 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Zo hard jojo'de het echt niet.
Het was lange tijd rond de 1.5s tot Max te horen kreeg dat hij de slipstream moest breken. Toen liep het gat op tot 2.4s, om vervolgens tussen de 2 en 2.2s te blijven, en uiteindelijk terug te lopen naar 1.8 - 2.0s.
Nee, dat is geen regel.quote:Op maandag 31 oktober 2022 10:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, pitstops under 2 seconden zijn illegaal, dacht ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |