abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206479976

De vorige (volle) topics in deze reeks over de Nederlandse inzending 2022 vind je door hierboven bij het paginanummer 1 op de pijl naar links te klikken. Dan ga je naar het vorige deel.

Hierrrrrr staat het hele verslag van onze zoom meet met S10: KLIKKERDEKLIK



twitter



Procentenpolonaise gifjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206479990

Videoclip van Nooit Meer Spijt.

Die clips van de nummers van Froukje en S10 zijn wel altijd echt O+ O+ O+
pi_206484764
Die clip is heel gaaf! Het lied ook :)
pi_206486467
Ik kom even opbiechten dat ikzelf Hoor Je Mij mooier had gevonden dan De Diepte eerlijk gezegd :@ Even een unpopular opinion :D Maar goed, dat is niet heel bijzonder gezien ik echt heel erg in moest komen bij De Diepte en bij Hoor Je Mij ging dat eigenlijk gelijk.

En uiteraard was Dans Mij Naar Huis op het ESF helemáál vet geweest _O_
pi_206486496
Stien is echt de beste artiest die we hebben gestuurd sinds Anouk. Wat een heerlijk album _O_

Als de commissie ballen heeft sturen ze volgend jaar iets elektronisch.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_206486600
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:01 schreef molloot200 het volgende:
Ik kom even opbiechten dat ikzelf Hoor Je Mij mooier had gevonden dan De Diepte eerlijk gezegd :@ Even een unpopular opinion :D Maar goed, dat is niet heel bijzonder gezien ik echt heel erg in moest komen bij De Diepte en bij Hoor Je Mij ging dat eigenlijk gelijk.

En uiteraard was Dans Mij Naar Huis op het ESF helemáál vet geweest _O_
Hoor Je Mij is meer een echte Eurovisie-ballad, die echt opbouwt naar een climax. In die zin had het misschien wel beter kunnen werken. Ik vind het ook mooi hoor, in de studioversie dan want bij Jinek vond ik het nog niet veel. Maar ik kan me voorstellen dat een demo van De Diepte wel intrigerender was, het is een bijzonder liedje waar je niet helemaal van weet wat je ervan moet vinden. Zoals jij dus ook hebt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:38:56 #8
163650 Greys
pi_206488139
De Diepte vind ik wel net iets specialer en anders dan anders. Wat dat betreft is er toch een soort gewaagdere keuze gemaakt qua onvoorspelbaar.
En S10 wilde zelf heel graag dat het De Diepte werd, dus sowieso goede keuze geweest want met je eigen voorkeur sta je denk ik altijd beter op het uiteindelijke podium qua gevoel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_206488221
Hoewel het er in de praktijk niet helemaal uitkwam, denk ik dat De Diepte van die 2 wel het liedje was met meer potentieel inderdaad. Al zou Hoor Je Mij ongetwijfeld ook zonder al te veel problemen punten gepakt hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_206489214
Oh ja, ik denk ook zeker dat qua ESF-potentieel De Diepte een betere keuze was. Maar persoonlijk vind ik Hoor Je Mij een leuker lied :)
pi_206489367
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:38 schreef Greys het volgende:
De Diepte vind ik wel net iets specialer en anders dan anders. Wat dat betreft is er toch een soort gewaagdere keuze gemaakt qua onvoorspelbaar.
En S10 wilde zelf heel graag dat het De Diepte werd, dus sowieso goede keuze geweest want met je eigen voorkeur sta je denk ik altijd beter op het uiteindelijke podium qua gevoel.
Hoor Je Mij voelt ze ook wel hoor. Het komt met een publiek erbij ook wel echt tot leven (en sowieso is de voorkeur van de artiest zelf niet het belangrijkst, er zijn genoeg wereldhits die de artiest eigenlijk helemaal niet uit wilde brengen)

pi_206490060
Hoor klinkt soms wel als whore, dus dan meerdere keren ‘hoor je mij’ was misschien ook niet heel handig geweest :@ :')
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 oktober 2022 @ 00:13:01 #13
163650 Greys
pi_206494327
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hoor Je Mij voelt ze ook wel hoor. Het komt met een publiek erbij ook wel echt tot leven (en sowieso is de voorkeur van de artiest zelf niet het belangrijkst, er zijn genoeg wereldhits die de artiest eigenlijk helemaal niet uit wilde brengen)

Ze zal hem absoluut voelen, maar zelf zei ze destijds echt dat ze zelf erg hoopte dat de commissie De Diepte zou kiezen. En ik denk zelf dat dat mede daarom de juiste keuze was. We zullen inderdaad nooit weten wat deze andere song had gedaan. En je hebt gelijk dat het niet het belangrijkst is dat een artiest zich qua voorkeur goed moet voelen bij het lied, maar het helpt soms toch echt wel. De 3Js hadden destijds ook gewoon met hun eigen keuze moeten gaan ipv Never Alone. Weelderig Waardeloos in het Nederlands was niet laatste geworden. Ik weet het bijna zeker. Laat me maar in die waan. :+ Ik vond dat zo'n mooi liedje dat ik het eeuwig zonde zal blijven vinden dat ze mede door een vakjury die het 'te mooi voor het Songfestival' vond - arghhh - uiteindelijk in maffiapakken iets Engelstaligs stonden te brullen terwijl ze over het podium liepen. ALLES eraan was niet de 3Js. Als artiesten iets doen waar ze zelf achter staan pakt dat regelmatig net iets beter uit.
Met Hoor Je Mij had ze zeker niet voor schut gestaan hoor. Al was de live uitvoering van de week op tv echt verre van goed, op het ESF had dat ook vast goed gekomen. Sowieso blij dat 'we' haar gestuurd hebben. Was alles behalve gênant. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_206495940
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 00:13 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze zal hem absoluut voelen, maar zelf zei ze destijds echt dat ze zelf erg hoopte dat de commissie De Diepte zou kiezen. En ik denk zelf dat dat mede daarom de juiste keuze was. We zullen inderdaad nooit weten wat deze andere song had gedaan. En je hebt gelijk dat het niet het belangrijkst is dat een artiest zich qua voorkeur goed moet voelen bij het lied, maar het helpt soms toch echt wel. De 3Js hadden destijds ook gewoon met hun eigen keuze moeten gaan ipv Never Alone. Weelderig Waardeloos in het Nederlands was niet laatste geworden. Ik weet het bijna zeker. Laat me maar in die waan. :+ Ik vond dat zo'n mooi liedje dat ik het eeuwig zonde zal blijven vinden dat ze mede door een vakjury die het 'te mooi voor het Songfestival' vond - arghhh - uiteindelijk in maffiapakken iets Engelstaligs stonden te brullen terwijl ze over het podium liepen. ALLES eraan was niet de 3Js. Als artiesten iets doen waar ze zelf achter staan pakt dat regelmatig net iets beter uit.
Met Hoor Je Mij had ze zeker niet voor schut gestaan hoor. Al was de live uitvoering van de week op tv echt verre van goed, op het ESF had dat ook vast goed gekomen. Sowieso blij dat 'we' haar gestuurd hebben. Was alles behalve gênant. O+
'Verre van goed' is wat overdreven, beetje weifelend misschien. Het was vooral veel herhaling, maar dat komt omdat er een couplet was uitgehaald. Ik denk uiteindelijk dat het misschien iets beter had kunnen scoren, omdat het meer doet wat je wilt van een ballad en echt die payoff heeft aan het einde. En, ook belangrijk: je bent de eerste keer luisteren meteen mee, ipv dat je denkt 'waarom al die tadadas en oehoes'. Het is ook iets meer jury-friendly. Maar maakt verder niet uit, of je nou 7e wordt of 10e of weetikveel wat ze is geworden uiteindelijk.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 oktober 2022 @ 11:13:33 #15
163650 Greys
pi_206496653
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 09:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
'Verre van goed' is wat overdreven, beetje weifelend misschien. Het was vooral veel herhaling, maar dat komt omdat er een couplet was uitgehaald. Ik denk uiteindelijk dat het misschien iets beter had kunnen scoren, omdat het meer doet wat je wilt van een ballad en echt die payoff heeft aan het einde.
Maakt ook niet uit inderdaad. Maar wel grappig wat een paar dagen en een andere/hele uitvoering horen kunnen doen:

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
'Hoor je mij' heette het. En ik krijg het bijna m'n toetsenbord niet uit, maar de commissie heeft hier een goede keuze gemaakt.
Zo zie je maar, een inschatting/mening over een keuze kan vrij snel iets veranderen. :P Moeten we allemaal onthouden als we straks de nieuwe inzending horen. Ik (en velen met mij) had dit dus een beetje bij CATS na die eerste live uitvoering. Leuk eigenlijk he, hoe dit werkt. Lang leve muziek en het ESF. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_206496782
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 09:38 schreef Em31 het volgende:
Hoe was het @:aERodynamIC1970 @:Crazydutchpunk?
Het was erg leuk. Ik voelde me een beetje misplaatst tussen alle jonge meiden, hun vriendjes of jonge gastjes die zich enorm hadden uitgedost. Een hoop gejoel en gegil (ook wel weer eens leuk om dat mee te maken bij een concert). Ook wat bekende gezichten in het publiek die heel cool rondliepen daar. Froukje zat letterlijk achter me en deed uiteraard mee net als Mula B. Pascal van Bløf was er niet.

Het album werd in z'n geheel gespeeld en dat was dat, geen toegift of oude nummers en dat vond ik prima zo. Duurde daardoor ruim een uur en zelden zo vroeg weer klaar met een concert (het begon om 20.15 uur).
Mooie setting in de kerk en zeer sterke lichtshow.

S10 is gewoon heel sympathiek en dat ik het nieuwe album goed vind helpt ook wel mee. Top avond dus!

Deze foto heb ik zelf gemaakt.

pi_206496785
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:13 schreef Greys het volgende:

[..]
Maakt ook niet uit inderdaad. Maar wel grappig wat een paar dagen en een andere/hele uitvoering horen kunnen doen:
[..]
Zo zie je maar, een inschatting/mening over een keuze kan vrij snel iets veranderen. :P Moeten we allemaal onthouden als we straks de nieuwe inzending horen. Ik (en velen met mij) had dit dus een beetje bij CATS na die eerste live uitvoering. Leuk eigenlijk he, hoe dit werkt. Lang leve muziek en het ESF. O+
Dat ik zeg dat ik vind dat de commissie een goede keuze had gemaakt betekent niet dat ik het heel slecht vond... maar de studioversie is duidelijk beter. Net als die van CATS inderdaad, alleen daar vond ik er écht niks aan bij de eerste live-uitvoering (en nog steeds vind ik het live met de surrogaat-Waylons een stuk minder).
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 oktober 2022 @ 11:48:06 #18
163650 Greys
pi_206496969
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:28 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat ik zeg dat ik vind dat de commissie een goede keuze had gemaakt betekent niet dat ik het heel slecht vond... maar de studioversie is duidelijk beter. Net als die van CATS inderdaad, alleen daar vond ik er écht niks aan bij de eerste live-uitvoering (en nog steeds vind ik het live met de surrogaat-Waylons een stuk minder).
CATS is inderdaad nooit meer zo magisch geweest na het ESF-podium. Ik vind dat gaaf hoe dat werkt, want het is hetzelfde lied. Maar het heeft inderdaad Waylon nodig en hun chemie/spanning én die sfeer en weinige maar doeltreffende visuals van toen. Toen deed het iets, pakte het je. Door de subtiele blikken, alles. Daarna niet meer gebeurd. Gaaf en gek toch, hoe dat werkt. Ik hou ervan. :)

Ik vond De Diepte live op het ESF bijvoorbeeld weer tien keer meer met me doen dan de videoclip. Haar kwetsbaarheid en breekbaarheid op het podium vond ik het lied versterken. Bij Duncan vond ik de clipversie juist weer meer impact hebben dan live maar dat maakte voor het resultaat gelukkig niks uit. :D Heerlijk, hoe een uitvoering soms zo'n toch best groot verschil kan maken. Wel of geen Waylon, wel of geen clip etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_206505904
Nooit meer Spijt _O_ O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 31 oktober 2022 @ 11:55:41 #20
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_206508493
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 09:38 schreef Em31 het volgende:
Hoe was het @:aERodynamIC1970 @:Crazydutchpunk?
Ik vond het geweldig. Als je ziet hoe ze in februari in Carre stond en nu hier, dan merk je wat oa Eurovisie en dit festival seizoen haar gebracht hebben. Ze staat zoveel comfortabeler op dat podium zonder het oprechte te verliezen.

Hoor je mij is wel echt een meezing anthem en ik denk dat ze het ook goed had gedaan ermee in Turijn. Maar niet beter of slechter dan De Diepte. En ik ben zo fan van "Soms", "Jupiter" en "Wat Als Niemand Op Mij Wacht" live. Nu al.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_206540947
Ze was gisteravond bij Kunststof op Radio 1. Daar zei ze iets grappigs over Adem Je In. Ze had eerst de soloversie, toen kwam Frenna en die andere gast erbij, en eigenlijk was het de bedoeling dat die versie werd uitgebracht. Maar ze vond haar eigen versie beter, dus stond ze erop dat die eerst werd gereleased :)
pi_207271329
Vanuit de Slowchat reageer ik hier ook even.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 18:58 schreef NailQueen het volgende:
Onder het motto beter laat dan nooit: Hoor je mij van S10 vind ik een heel mooi nummer. Net zo mooi als De Diepte O+
Hoor je mij had ik pas vorige week ontdekt en vandaag pas echt naar geluisterd :)
pi_207434066
S10 is debutant van Vrienden van Amstel dit jaar!
pi_207584141
S10 is te gast in het nieuwe muziekprogramma Strandgasten (van Nick Schilder, Simon Keizer en Kees Tol).
In dezelfde aflevering zitten ook Kraantje Pappie en Roxeanne Hazes.
De aflevering word uitgezonden op 15 februari, door AVROTROS op NPO3.

quote:
Nick Schilder en Simon Keizer zijn samen met Kees Tol vanaf 15 februari te zien in het nieuwe muziekprogramma Strandgasten. In het AVROTROS-programma gaat het drietal met verschillende Nederlandse artiesten het strand op om muziek te maken.
De Volendammers nodigen in acht afleveringen gasten uit waarmee ze in steeds wisselende settings en samenstellingen muziek maken.
In de eerste aflevering zijn Kraantje Pappie, S10 en Roxeanne Hazes te gast. Ook MEAU, Stef Bos, Typhoon, Goldband, Karin Bloemen en Flemming komen in het programma voorbij.
Eerder maakte het trio al het programma De 3 sterren camping. Ook voor dat programma ontvingen zij bekende Nederlanders om muziek te maken en gesprekken te voeren.
Strandgasten is vanaf 15 februari te zien op NPO3.
Bron: https://www.nu.nl/media/6(...)muziekprogramma.html

[ Bericht 7% gewijzigd door goh op 16-01-2023 13:08:51 (Link naar bron toegevoegd ) ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 16 januari 2023 @ 13:14:39 #27
163650 Greys
pi_207584281
Leuk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_207591353
Ik was gisteren bij Vrienden van Amstel en wat blijft De Diepte toch een ontzettend mooi nummer. En dan zo’n groot stadion wat helemaal meezingt met het nummer. Maakt me ontzettend trots.

En wat deed ze Toen ik je zag ook mooi! O+
pi_207746805
S10 doet samen met Froukje mee aan Lingo VIPS. Het is een korte en snelle versie van Lingo, waarmee geld ingezameld gaat worden voor Stichting Lezen en Schrijven.
Te zien vanaf 6 februari op Net5.

quote:
S10, Froukje, Bilal Wahib en Stefano Keizers doen mee aan Lingo

Onder anderen S10, Froukje, Bilal Wahib en Stefano Keizers zijn te zien in de komende reeks van Lingo VIPS. De afleveringen worden vanaf 6 februari uitgezonden op Net5, maakte de tv-zender bekend.

Ook BN’ers als Tim en Tom Coronel, Tooske en Bastiaan Ragas, Anita Witzier en Roos Schlikker doen mee aan het woordspel. Ze spelen een korte en snelle versie van Lingo om geld op te halen voor Stichting Lezen en Schrijven.

Op 6 februari begint ook het nieuwe reguliere seizoen van Lingo, net als de VIPS-editie gepresenteerd door Jan Versteegh. De presentator maakt daarnaast een nieuwe reeks van de onlineserie Vrienden van Lingo, die op 10 februari start. Daarin nemen BN’er-duo’s als Sylvia Geersen en Gaby Blaaser en Maxim en Danny Froger het tegen elkaar op.
https://www.ad.nl/show/s1(...)-aan-lingo~acd1da582

[ Bericht 1% gewijzigd door goh op 28-01-2023 13:28:52 ]
pi_207769163
Mijn favo’s van “Ik besta voor altijd zolang jij aan mij denkt” zijn momenteel
(in willekeurige volgorde):

Dans mij naar huis, Jupiter, Soms, De ergste dag, Adem je in, De Diepte.

“Nooit meer spijt” vind ik op zich een gaaf nummer, maar live klinkt ie beter dan op de plaat wat mij betreft.
pi_207940901
S10 is genomineerd voor 4 Edisons:
“De Diepte” (categorie Song)
“Ik besta voor altijd zolang jij aan mij denkt” (categorieën Album, Nederlandstalig)
“Zonder gezicht” met Froukje (categorie Videoclip)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 10 februari 2023 @ 21:07:58 #32
163650 Greys
pi_207941968
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:06 schreef goh het volgende:
S10 is genomineerd voor 4 Edisons:
“De Diepte” (categorie Song)
“Ik besta voor altijd zolang jij aan mij denkt” (categorieën Album, Nederlandstalig)
“Zonder gezicht” met Froukje (categorie Videoclip)
De Beyonce van de Lage Landen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 16 februari 2023 @ 17:04:39 #33
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208021362
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 13:03 schreef goh het volgende:
S10 is te gast in het nieuwe muziekprogramma Strandgasten (van Nick Schilder, Simon Keizer en Kees Tol).
In dezelfde aflevering zitten ook Kraantje Pappie en Roxeanne Hazes.
De aflevering word uitgezonden op 15 februari, door AVROTROS op NPO3.
[..]
Bron: https://www.nu.nl/media/6(...)muziekprogramma.html


[ Bericht 0% gewijzigd door usagi414 op 16-02-2023 18:11:23 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208321559
S10 heeft een Edison gewonnen in de categorie Nederlandstalig, onder andere voor haar album Ik besta voor altijd zolang jij aan mij denkt.

Ze was ook genomineerd in 3 andere categorieën, maar de Edisons gingen naar:
Categorie Song: Maan & Goldband (Stiekem)
Categorie Videoclip: Maan & Goldband, regisseur Veras Fawaz (Stiekem)
Categorie Album: Sor (drieluik Bae Doven No. 1/No. 2/ No. 3)
(Overigens staat er op No. 3 een liedje waar S10 ook in te horen is)

Goldband heeft dit jaar in totaal 3 Edisons gewonnen (ook nog categorie Nieuwkomer), Maan in totaal 2, en Sor in totaal ook 2 (ook nog categorie Hiphop).

Andere categorieën en winnaars:
Oeuvreprijs: Kensington
Alternative: Froukje (EP Uitzinnig) (waar ook Zonder Gezicht met S10 op staat)
Rock: Di-Rect (single releases 2022)
Pop: Antoon (single releases 2022)
Dance: Tiësto (single releases 2022)
Hollands: Mart Hoogkamer (single releases 2022)

Bron: https://www.edisons.nl/pop/edities/2023/

[ Bericht 0% gewijzigd door goh op 11-03-2023 12:34:25 ]
pi_208512962
Nog maar eens een prijs ^O^
twitter
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208687752
De Diepte in de Passion O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208688861
Nu ook op Spotify ^O^
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_209023886
https://www.instagram.com/reel/Crta1kLoMhF/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Leuk filmpje van S10 over het Songfestival. O+
pi_209455356
S10 zit in de eerstvolgende aflevering van Boerderij Van Dorst, samen met Bram Krikke.
pi_210759226
https://nos.nl/l/2491799

Verdrietig nieuws..
pi_210811151
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 16:15 schreef Spumonisal het volgende:
https://nos.nl/l/2491799

Verdrietig nieuws..
;(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')