Ben zelf meer fan van het hedendaagse noise omdat die mij in het genre hebben gebracht. Nog meer mensen die dat gevoel van voldoening krijgen bij een dikke ruis en tremolo?quote:Noise rock is een genre van indie rock en punk rock georiėnteerde kunstmuziek dat wordt gekenschetst door de Engelse naam: noise betekent ruis. Het is een moeilijk te beluisteren muziekstijl waarbij wordt gezondigd tegen alle regels die doorgaans in popmuziek gelden. De oorsprong ligt in de punk en de modern klassieke stroming noise. Veel geluiden van niet-muzikale bronnen worden gebruikt in noise-muziek, zie ook soundscapes, of zijn gemaakt met een extended techniek als bijvoorbeeld circuit bending, geprepareerde gitaar en third bridge gitaar. Tevens wordt veelvuldig gebruik gemaakt van scordatura; alternatieve gitaarstemmingen.
Die was ik al van plan de komende Roadburn-editie te gaan bekijken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 02:58 schreef OMG het volgende:
KEN mode afgelopen zondag gezien, topshow. Null van hen komt denk ik wel in m'n top X van dit jaar.
Lekker plaatje welquote:Op zaterdag 24 februari 2024 08:05 schreef bartrid het volgende:
Ik vind deze erg fijn Doet met wel ergens aan Terminal Cheesecake denken.
https://thee-alcoholics.bandcamp.com/album/feedback
Live gezien en zo lekker!!!quote:
FF luisteren.........quote:
Sow, oude post, maar deze klinkt lekker!quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 02:58 schreef OMG het volgende:
KEN mode afgelopen zondag gezien, topshow. Null van hen komt denk ik wel in m'n top X van dit jaar.
dat is een geweldige plaat Nou heeft Shellac nooit een slechte plaat gemaakt vind ik, maar deze is wel 1 van de betere.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:25 schreef tong80 het volgende:
Misschien zet ik deze wel op 1 in de jaarlijst straks.....
Misschien ook door het overlijden. Volgens mij was het dezelfde week van release, iig ik hoorde hem rond zijn overlijden. Maar dat eerste nummer alleen al.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:33 schreef bartrid het volgende:
[..]
dat is een geweldige plaat Nou heeft Shellac nooit een slechte plaat gemaakt vind ik, maar deze is wel 1 van de betere.
Ben met m'n TOP-100 bezig. Ik neem er de tijd voor en luister her en der terug. Deze komt er in. Now playing.....quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:33 schreef bartrid het volgende:
[..]
dat is een geweldige plaat Nou heeft Shellac nooit een slechte plaat gemaakt vind ik, maar deze is wel 1 van de betere.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |