abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207443707
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij staat dat nergens in mijn post. Ik haal het aan omdat het wederom de obsessie benadrukt die er bij de NOS heerst mbt klimaatverandering. Elke week moeten er meerdere artikelen op de voorpagina verschijnen over klimaatverandering, dit in de hoop de mening van de burger te kunnen beïnvloeden.
Het valt wel op hè, bepaalde media bericht constant over klimaatverandering en hoe bedreigend het nu wel niet is.
Je zou bijna denken dat ze je een bepaalde kant op willen drukken ;)
De reclame op TV word ik ook een beetje simpel van, constant dat gebedel om geld voor andere landen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:34:01 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207443861
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of iedere week verschijnen er weer artikelen bij de NOS omdat er nu eenmaal iedere week iets te melden is. Zou zomaar kunnen.

En als het wel klopt, waarom zouden ze het artikel dan NIET plaatsen? Ze dienen toch nieuws te brengen?
Precies zoals je al zegt, ze dienen nieuws te brengen. Diversiteit binnen die berichtgeving zou daarom wenselijk zijn, bij de NOS merk je dat sommige onderwerpen veel meer aandacht krijgen dan andere. Zulke selectiviteit is opmerkelijk te noemen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het valt wel op hè, bepaalde media bericht constant over klimaatverandering en hoe bedreigend het nu wel niet is.
Je zou bijna denken dat ze je een bepaalde kant op willen drukken ;)
De reclame op TV word ik ook een beetje simpel van, constant dat gebedel om geld voor andere landen.
En dit is inderdaad ook precies de bedoeling. Sommige journalisten zien het als hun taak om het volk in te lichten en aan te sporen tot activisme, verandering, verscherpt bewustzijn over de vermeende ernst van klimaatverandering. Het is bijzonder om te aanschouwen dat de grenzen tussen activisme en journalistiek bij deze mensen allang zijn verdwenen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207443904
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens mij staat dat nergens in mijn post. Ik haal het aan omdat het wederom de obsessie benadrukt die er bij de NOS heerst mbt klimaatverandering.
Nou ja, obsessie; het is één van de grootste uitdagingen waar we als mensheid voor staan. Dus ja, ik snap wel dat ze daar over berichten.
pi_207443921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je zou bijna denken dat ze je een bepaalde kant op willen drukken.
Ja, de kant op van de wetenschappelijke consensus. :')

Dit klinkt een beetje als de creationist die wil dat het scheppingsverhaal òòk wordt besproken op scholen vanwege het eenzijdige beeld dat de biologieles schetst.
pi_207444042
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dit klinkt een beetje als de creationist die wil dat het scheppingsverhaal òòk wordt besproken op scholen vanwege het eenzijdige beeld dat de biologieles schetst.
Die doemscenario's zijn ze al decennia mee bezig en het is steeds 5 voor 12.
Er is nog helemaal niks van uit gekomen.
Maar mensen blijven er maar in trappen.

vrijdag 6 januari 2023 @ 15:57:58 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207444113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nou ja, obsessie; het is één van de grootste uitdagingen waar we als mensheid voor staan. Dus ja, ik snap wel dat ze daar over berichten.
In dat soort dogma's zullen ze bij de NOS ook vast en zeker heilig geloven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Welke wetenschappelijk consensus heb je het nu precies over?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207450179
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:57 schreef HowardRoark het volgende:
Welke wetenschappelijk consensus heb je het nu precies over?
Omtrent AGW natuurlijk.
pi_207450195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die doemscenario's zijn ze al decennia mee bezig en het is steeds 5 voor 12.
Er is nog helemaal niks van uit gekomen.
Maar mensen blijven er maar in trappen.

[ afbeelding ]
Heb je daar wetenschappelijke bronnen voor?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:21:25 #209
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207450644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:56 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Heb je daar wetenschappelijke bronnen voor?
Hier speculeren we graag :)
Lach met een schone bips
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:33:25 #210
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207450872
@Haushofer even een serieuze vraag aangezien ik wel jouw mening respecteer ook al sta ik er anders in. Ik weet wel dat jij veel van deze materie weet dus vandaar de vraag aan jou.

We zijn nu in Europa massaal bezig om onze energie om te zetten naar groene energie, als dit in heel Europa lukt om klimaat neutraal te worden, welke impact zou dit dan op het milieu hebben? Dit aangezien de rest van de wereld nog geen echte aanstalten maakt. China, de grootste vervuiler niet, hoewel ze dan weer wel de Gobe Desert aan het volplanten zijn met bomen wat een goed initiatief is. U.S. is ook niet heel hard op weg. Laat staan Australie met hun kolenmijnen.

Zijn we in Europa niet een beetje onszelf voor de gek aan het houden dat als de EU klimaatneutraal zou zijn dit ook maar iets zou veranderen?
Lach met een schone bips
pi_207452206
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
@:Haushofer even een serieuze vraag aangezien ik wel jouw mening respecteer ook al sta ik er anders in. Ik weet wel dat jij veel van deze materie weet dus vandaar de vraag aan jou.

We zijn nu in Europa massaal bezig om onze energie om te zetten naar groene energie, als dit in heel Europa lukt om klimaat neutraal te worden, welke impact zou dit dan op het milieu hebben? Dit aangezien de rest van de wereld nog geen echte aanstalten maakt. China, de grootste vervuiler niet, hoewel ze dan weer wel de Gobe Desert aan het volplanten zijn met bomen wat een goed initiatief is. U.S. is ook niet heel hard op weg. Laat staan Australie met hun kolenmijnen.

Zijn we in Europa niet een beetje onszelf voor de gek aan het houden dat als de EU klimaatneutraal zou zijn dit ook maar iets zou veranderen?
-Knip-

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 07-01-2023 16:50:23 ]
pi_207453052
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 01:39 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
-Knip-
-Knip-
Pas geleden zag ik iemand een reactie plaatsen in NWS en dat was nogal wat complot achtig en een mod vertelde hem dat hij zulke dingen beter in BNW kon bespreken.
Dat vond ik een goede reactie, zo blijft de sfeer overal een beetje gezellig.

[ Bericht 23% gewijzigd door Jippie op 07-01-2023 16:49:35 ]
pi_207454283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:21 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Hier speculeren we graag :)
Dat vind ik een rare insteek. Wat Candymannetje doet is geen speculatie, maar een keiharde claim neerleggen.

Speculeren doe je als er geen informatie voor handen is. Hier is dat zeker wel het geval.

Maar a la, 't is jullie feestje.
pi_207454305
quote:

[..]
-Knip-
Vergeet je glazen bol niet uit het stopcontact te halen :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:33 schreef loveyoulongtime het volgende:
@:Haushofer even een serieuze vraag aangezien ik wel jouw mening respecteer ook al sta ik er anders in. Ik weet wel dat jij veel van deze materie weet dus vandaar de vraag aan jou.

Ik snap deze redenatie niet. Als een obese diabetespatiënt zegt dat hij zijn eetpatroon wil aanpassen, en begint met dagelijks wat minder suiker te eten, zeg je dan ook dat deze persoon zich voor de gek houdt? Het is een begin. Je hoopt dat andere landen meegaan en de noodzaak inzien van het klimaatprobleem.

Natuurlijk ben ik met je eens dat Europa dit probleem niet alleen kan oplossen. Wat is het alternatief dan? Niets doen?

[ Bericht 13% gewijzigd door Jippie op 07-01-2023 16:47:19 ]
  zaterdag 7 januari 2023 @ 11:38:00 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207454555
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Omtrent AGW natuurlijk.
Ah ja, die consensus binnen de wetenschap. Uitstekend je daar over begint. Ik kan mij herinneren dat jij (of was het George?) een tijd terug een artikel The Guardian had gepost. Dit zou dan moeten bewijzen dat de wetenschappers het eigenlijk allemaal eens zijn over klimaatverandering.
quote:
Case closed’: 99.9% of scientists agree climate emergency caused by humans'

Trawl of 90,000 studies finds consensus, leading to call for Facebook and Twitter to curb disinformation

The scientific consensus that humans are altering the climate has passed 99.9%, according to research that strengthens the case for global action at the Cop26 summit in Glasgow.

The degree of scientific certainty about the impact of greenhouse gases is now similar to the level of agreement on evolution and plate tectonics, the authors say, based on a survey of nearly 90,000 climate-related studies. This means there is practically no doubt among experts that burning fossil fuels, such as oil, gas, coal, peat and trees, is heating the planet and causing more extreme weather.

A previous survey in 2013 showed 97% of studies published between 1991 and 2012 supported the idea that human activities are altering Earth’s climate.

This has been updated and expanded by the study by Cornell University that shows the tiny minority of sceptical voices has diminished to almost nothing as evidence mounts of the link between fossil-fuel burning and climate disruption.

The latest survey of peer-reviewed literature published from 2012 to November 2020 was conducted in two stages. First, the researchers examined a random sample of 3,000 studies, in which they found only found four papers that were sceptical that the climate crisis was caused by humans. Second, they searched the full database of 88,125 studies for keywords linked to climate scepticism such as “natural cycles” and “cosmic rays”, which yielded 28 papers, all published in minor journals.

The authors said their study, published on Tuesday in the journal Environmental Research Letters, showed scepticism among experts is now vanishingly small.

“It is really case closed. There is nobody of significance in the scientific community who doubts human-caused climate change,” said the lead author, Mark Lynas, a visiting fellow at Cornell University.

This echoed the view expressed in August by the world’s leading scientific body, the United Nations Intergovernmental Panel on Climate Change, which said: “It is unequivocal that human influence has warmed the atmosphere, ocean and land.”

The general public does not yet understand how certain experts are, nor is it reflected in political debate. This is especially true in the US, where fossil fuel companies have funded a disinformation campaign that falsely suggests the science is not yet settled, similar to the campaign by tobacco industries to cast doubt on the link between smoking and cancer.

The paper cites a 2016 study by the Pew Research Center that found only 27% of US adults believed that “almost all” scientists agreed the climate emergency was caused by human activity.

Many senior Republicans continue to cast doubt on the link between human activity and the climate crisis as market researchers have advised them to do since at least the presidency of George W Bush. According to the Center for American Progress, 30 US senators and 109 representatives “refuse to acknowledge the scientific evidence of human-caused climate change”. Several big media organisations and social networks also promote climate-sceptical views that have little or no basis in science.

Lynas said the study should encourage them to review their policies. “This puts the likes of Facebook and Twitter in a quandary. It is pretty similar to vaccine misinformation; they both lack a basis in science and they both have a destructive impact on society. Social networks that allow climate misinformation to spread need to look at their algorithms and policies or to be forced to do so by regulators.”

Some commentators have challenged the significance of a scientific consensus, saying it is a distraction from more pressing concerns. However, they say it is important for media organisations to avoid giving a false sense of balance by giving equal weight and coverage to for-and-against arguments. Most important, a consensus is seen as vital for a concerted international response to the climate crisis.
Zoals je kunt zien, volgens dit artikel zijn er maar 4 studies van de geselecteerde 3000 (wat er minder zijn trouwens omdat er een aantal afvielen na verdere subsampling), die het niet eens zouden zijn met het de achterliggende reden van de opwarming van de aarde.

Laten we vervolgens eens even naar die studie kijken, daar zien we een heel ander verhaal. Heel veel van de geselecteerde studies nemen namelijk geen concreet standpunt in, of beter gezegd het is niet te achterhalen hoe deze wetenschappers over klimaatverandering denken enkel kijkende naar een paar key words.

Maar wat doen de onderzoekers vervolgens van deze studie? Die stellen het volgende:
quote:
However, having reviewed, rated and categorized several thousand papers we believe that there is now a stronger case for the broader approach given how widely accepted ACC has become in the peer-reviewed literature. For example, a majority of the papers we categorized as being about ‘impacts’ of climate change did not state a position on whether the phenomenon they were studying— the changing climate—was human-caused. It seems highly unlikely that if researchers felt sceptical about the reality of ACC they would publish numerous studies of its impacts without ever raising the question of attribution. In other words, given that most 4a (‘no position’) ratings do not either explicitly or implicitly differ from the consensus view of GHG emissions as the principal driver of climate change it does not follow in our view that these analyses should be a priori excluded from the consensus.
Kortom, de 'no position' papers worden voor de leuk maar even meegenomen alsof zij ook een quasi bevestiging geven van de hypothese dat klimaatverandering het resultaat is van menselijk handelen. Het is weer een creatief staaltje activisme binnen de wetenschap. De realiteit is echter dat die vermeende consensus een stuk lager ligt dan men graag wil pretenderen.
pi_207456620
Eindelijk deze discussie weer, die is nog niet heel vaak langsgekomen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_207457830
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:37 schreef Ludachrist het volgende:
Eindelijk deze discussie weer, die is nog niet heel vaak langsgekomen.
Ja, ik moest even kijken of we in het topic over de platte aarde of het topic omtrent klimaatverandering zitten :7

quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah ja, die consensus binnen de wetenschap. Uitstekend je daar over begint. Ik kan mij herinneren dat jij (of was het George?) een tijd terug een artikel The Guardian had gepost. Dit zou dan moeten bewijzen dat de wetenschappers het eigenlijk allemaal eens zijn over klimaatverandering.
[..]
Zoals je kunt zien, volgens dit artikel zijn er maar 4 studies van de geselecteerde 3000 (wat er minder zijn trouwens omdat er een aantal afvielen na verdere subsampling), die het niet eens zouden zijn met het de achterliggende reden van de opwarming van de aarde.

Laten we vervolgens eens even naar die studie kijken, daar zien we een heel ander verhaal. Heel veel van de geselecteerde studies nemen namelijk geen concreet standpunt in, of beter gezegd het is niet te achterhalen hoe deze wetenschappers over klimaatverandering denken enkel kijkende naar een paar key words.

[ afbeelding ]

Maar wat doen de onderzoekers vervolgens van deze studie? Die stellen het volgende:
[..]
Kortom, de 'no position' papers worden voor de leuk maar even meegenomen alsof zij ook een quasi bevestiging geven van de hypothese dat klimaatverandering het resultaat is van menselijk handelen. Het is weer een creatief staaltje activisme binnen de wetenschap. De realiteit is echter dat die vermeende consensus een stuk lager ligt dan men graag wil pretenderen.
Jij beweert dus dat er onder klimaatwetenschappers geen duidelijke consensus is omtrent AGW? Hoe laag ligt deze dan ruwweg volgens jou?

Ik vind dat soort papers trouwens ook niet waterdicht, omdat het sterk van de methodiek afhangt wat voor percentages je eruit krijgt. Maar dat doet volgens mij niks af aan het feit dat er een consensus is. Volgens jou blijkbaar wel, dus dan ben ik erg benieuwd naar onderbouwing. Ik hoef een creationist immers ook niet voor te leggen hoe groot de consensus rondom de acceptatie van de evolutietheorie is.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 7 januari 2023 @ 16:42:43 #218
485843 crew  Jippie
pi_207457956
quote:

[..]
Je moet even 1 ding weten. Haushofer kijkt een beetje neer op mensen die bnw respecteren
Die gozer slikt alles wat ze hem wijs maken op z'n universiteitje, en of wat ze hem hebben wijs gemaakt.
Moet je wel even weten als mod vind ik
Carry on

Graag geen persoonlijke aanvallen! Ieder mag zijn eigen visie hebben, maar we discussiëren hier met wederzijds respect.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:21:52 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_207458449
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, ik moest even kijken of we in het topic over de platte aarde of het topic omtrent klimaatverandering zitten :7
[..]
Jij beweert dus dat er onder klimaatwetenschappers geen duidelijke consensus is omtrent AGW? Hoe laag ligt deze dan ruwweg volgens jou?

Ik vind dat soort papers trouwens ook niet waterdicht, omdat het sterk van de methodiek afhangt wat voor percentages je eruit krijgt. Maar dat doet volgens mij niks af aan het feit dat er een consensus is. Volgens jou blijkbaar wel, dus dan ben ik erg benieuwd naar onderbouwing. Ik hoef een creationist immers ook niet voor te leggen hoe groot de consensus rondom de acceptatie van de evolutietheorie is.
Het zal lastig zijn om precies in te schatten hoe groot die consensus daadwerkelijk is. En ik denk ook dat er binnen de huidige wetenschap heel weinig ruimte is voor dissent mbt het klimaat. Dit zie je wel met betrekking tot meer onderwerpen (bv. gender, diversiteit, racisme, homoseksualiteit, ongelijkheid, Covid-19, etc).

En wat er bij deze studie dan wordt gedaan is eigenlijk gewoon ronduit liegen, met opzet het beeld creëren alsof 99.9% van de wetenschappers exact hetzelfde denkt over de oorzaak van klimaatverandering. Maar ondertussen wordt dit wel opgepikt door een paar activistische journalisten en gepresenteerd aan miljoenen lezers. Ik vind dat een kwalijke zaak.
pi_207458670
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:21 schreef HowardRoark het volgende:
Het zal lastig zijn om precies in te schatten hoe groot die consensus daadwerkelijk is.
Ik vraag ook niet om een precies getal; ik vraag nadrukkelijk om een ruwe schatting.
pi_207459517
Enter verhaal over dat is moeilijk want kritische wetenschapeprs wordt het publiceren onmogelijk gemaakt, zie je ook bij andere gevoelige onderwerpen die de progressieve mores raken, etc.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 8 januari 2023 @ 02:56:12 #222
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207465181
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:15 schreef Haushofer het volgende:
Natuurlijk ben ik met je eens dat Europa dit probleem niet alleen kan oplossen. Wat is het alternatief dan? Niets doen?
Jij weet net als ik dat dit wereldwijd niet gaat werken, het idee is leuk. Maar uiteindelijk kost het ons als belastingbetaler verschrikkelijk veel geld. Om tot de conclusie te komen omdat de rest van de wereld niet mee doet alles voor niks was.

En over 50 jaar staat de planeet er ineens niet zo slecht voor als wat ze ons nu voorspiegelen. Ik moet je eerlijk zeggen, ik geloof in de kracht van de natuur, en die herstelt zich wel. Met of zonder ingrijpen van de mens.
Lach met een schone bips
pi_207465197
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Graag geen persoonlijke aanvallen! Ieder mag zijn eigen visie hebben, maar we discussiëren hier met wederzijds respect.
Wel tof dat we het nog kunne nlezen...thx
pi_207465309
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

[ afbeelding ]

[..]
Zo meet je consensus niet onder wetenschappers maar turf je conclusies van onderzoeken die aan je selectiecriteria voldoen. Totale nonsense dus praktisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_207465310
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 08:25 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
-Knip-
Pas geleden zag ik iemand een reactie plaatsen in NWS en dat was nogal wat complot achtig en een mod vertelde hem dat hij zulke dingen beter in BNW kon bespreken.
Dat vond ik een goede reactie, zo blijft de sfeer overal een beetje gezellig.
Beetje censuur pavlov methodiek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')