Dit is natuurlijk kul. Wij hebben zelf ooit bepaald welke tijd er bij een bepaalde lengtegraad hoorde, want daar zagen we toen vermoedelijk een bepaald voordeel in. Door nieuwe inzichten hebben we bepaald dat we het anders willen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:07 schreef Gia het volgende:
Dat weet ik, maar het gaat mij erom dat de wintertijd de tijd is gebaseerd op GMT. In maart wijken we er bewust vanaf. Als het dan afgeschaft zou moeten worden, dan zou wmb het dus altijd wintertijd zijn, omdat dat de tijd is die gebaseerd is op GMT.
Als je altijd zomertijd zou houden, dan zouden we dus altijd een andere tijd hebben dan onze lengtegraad aangeeft.
...is gewoon wat we zelf afspreken. Er is geen definitie voor.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De Nederlandse wintertijd is GMT+1 en zomertijd is GMT+2. Qua lengtegraad wijken we zowel in de winter als zomer af van onze geografische tijd.
Jij vindt het onzinnig. Is alleen maar jouw mening.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:16 schreef SpecialK het volgende:
Waarom zou je een onzinnig ritueel blijven uitvoeren.
De enquete was een 'openbare raadpleging'. Er is dus op geen enkele manier te bepalen of het een representatieve weergave is van de bevolking. Hoogstwaarschijnlijk niet, want juist de jankerds die elk half jaar lopen te zeuren, komen hier op af.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 17:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)erzetten-in-de-zomer
Meer dan 80% zelfs. Dus het is een raadsel waarom het allemaal zo lang duurt.
quote:
Stil maar, over een halfjaartje kan je weer genieten van je wintertijdquote:
gewoon zomertijd niet meer in laten gaanquote:Op dinsdag 21 maart 2023 07:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Stil maar, over een halfjaartje kan je weer genieten van je wintertijd
Jammer johquote:Op dinsdag 21 maart 2023 07:46 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon zomertijd niet meer in laten gaan
Zij mogen zich bij ons aansluitenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 08:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Aansluiten bij Engeland.
[ afbeelding ]
Zij wilden brexit. Sluit me helemaal nergens bij aan. Koekoek.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 08:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Aansluiten bij Engeland.
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of mensen die zomertijd willen beseffen dat het dan in de winter heel, heel laat licht wordt.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 05:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bottomline is dat 4 miljoen mensen hebben aangeven dat ze een constante tijd willen (bij voorkeur zomertijd). Dat is minder dan 1%. Er wonen ongeveer 450 miljoen mensen in de EU.
Dus zolang je het niet aan 450 miljoen mensen vraagt telt een meerderheid van de stemmen hebben niet?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 05:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De enquete was een 'openbare raadpleging'. Er is dus op geen enkele manier te bepalen of het een representatieve weergave is van de bevolking. Hoogstwaarschijnlijk niet, want juist de jankerds die elk half jaar lopen te zeuren, komen hier op af.
Bottomline is dat 4 miljoen mensen hebben aangeven dat ze een constante tijd willen (bij voorkeur zomertijd). Dat is minder dan 1%. Er wonen ongeveer 450 miljoen mensen in de EU.
Nouja, 9:50 ofzo. Heb je wel de zon midden op je wakkere dag, en hij gaat pas rond half 6 onder.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:13 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of mensen die zomertijd willen beseffen dat het dan in de winter heel, heel laat licht wordt.
Misschien ook de zetels in de TK zo gaan verdelen. Gewoon leeglaten als er mensen niet stemmenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:21 schreef D. het volgende:
[..]
Dus zolang je het niet aan 450 miljoen mensen vraagt telt een meerderheid van de stemmen hebben niet?
Dan staan de meesten dus in de file met dat extra daglichtquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, 9:50 ofzo. Heb je wel de zon midden op je wakkere dag, en hij gaat pas rond half 6 onder.
Op het hoogst van de winter wel, maar dat is een beperkte periode. Maar nogmaals, snap dat mensen ook eerder op de ochtend licht willen, prima, dan is dat uurtje verzetten een prima compromis wmb.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:34 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dan staan de meesten dus in de file met dat extra daglicht![]()
Zelf interesseert het me niet meer. Ik kan gelukkig mijn eigen dag indelen. Ik heb alleen een ontzettende hekel aan dat gerotzooi met die klok, vooral vanwege de huisdieren die dan van slag zijn.
Wat vind je er achterlijk aan?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Is het raar om de neiging te hebben eenieder die nog met zo'n achterlijk kaartje komt door mijn scherm te trekken en een klap te verkopen?
Die discussie is wel genoeg gevoerd hier, ik ga er geen energie meer in stoppen.quote:
Goede argumentatie wel. Als je zo'n uitspraak doet moet je ook beargumenteren waarom je het als achterlijk ziet.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die discussie is wel genoeg gevoerd hier, ik ga er geen energie meer in stoppen.
Begin er dan niet over.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die discussie is wel genoeg gevoerd hier, ik ga er geen energie meer in stoppen.
Wetenschap en objectiviteit zijn achterlijk. Persoonlijke gevoelens en subjectiveit zijn leidend. Daarom.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goede argumentatie wel. Als je zo'n uitspraak doet moet je ook beargumenteren waarom je het als achterlijk ziet.
Nee het is veel leuker om steeds onze eigen standpunten te blijven herhalenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:59 schreef DX11 het volgende:
Kan dit topic anders niet gewoon dicht totdat de overheid echt iets besloten heeft?
UTC+0 in Nederland in de herfst- en wintermaanden nooit na 18 uur licht en in de lente- en zomermaanden nooit na 20 uur licht, maar wel eind juni licht om half vier (3:30) 's nachts. Extreem onpraktisch en dit leidt tot veel winterdepressies door gebrek aan daglicht in de herfst- en wintermaanden.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 08:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Aansluiten bij Engeland.
[ afbeelding ]
We kunnen het ook over luchtigere zaken hebben. Is die spook in jouw ui bijvoorbeeld de Drekkoning?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 10:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee het is veel leuker om steeds onze eigen standpunten te blijven herhalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |