Welnee. Die kunnen er écht geen ene klote van. Als je daarvan verliest moet je Schreuder gelijk ontslaan en het halve elftal met hem meesturen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:20 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik denk dat je serieus moet uitkijken dat Rangers ook nog even het EL ticket steelt.
RTquote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:21 schreef Oriente het volgende:
[..]
Welnee. Die kunnen er écht geen ene klote van. Als je daarvan verliest moet je Schreuder gelijk ontslaan en het halve elftal met hem meesturen.
Dit is wat mij betreft de aids van het Nederlands voetbal, de nadruk op dit soort middenvakspelers "want daarmee kun je zo lekker opbouwen". Blind is een back, die moet vooral kunnen rennen. Als hij passes wil geven moet hij op 8 spelen. Nu is het verdedigend een enorm lek, dat dan de rest van het elftal moet opvangen, waardoor creatieve spelers niet meer aan creeren toekomen want dat brengt risico met zich mee. Als rechtsback die niet een hele kant kan bestrijken bevindt hij zich op de meest zinloze positie om passes te geven, op die positie kun je alleen de 6, de linker CV of je linksbuiten aanspelen. Zijn aanvallende output is dus laag terwijl anderen kunst- en vliegwerk moeten uitvoeren om hem verdedigend te ontzien.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 23:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik blijf de haat op Blind niet zo goed snappen, geweldige Ajacied en geeft de beste passes van het team. Oké hij kan niet zo hard rennen
So closequote:
Dan moeten ze toch met minimaal 4-0 van Ajax winnen, toch? Gaat nooit gebeuren.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:20 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ik denk dat je serieus moet uitkijken dat Rangers ook nog even het EL ticket steelt.
Meer den 4 goals verschil. Bij 4-0 is onderling resultaat gelijk en gaat Ajax door op basis van doelsaldo (Rangers staat op 1-19 nuquote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dan moeten ze toch met minimaal 4-0 van Ajax winnen, toch? Gaat nooit gebeuren.
Zelfs 4-0 is niet genoeg voor Rangers, want ze komen dan op drie punten en een doelsaldo van 5-19.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dan moeten ze toch met minimaal 4-0 van Ajax winnen, toch? Gaat nooit gebeuren.
Godver, bericht voor niks getyptquote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Meer den 4 goals verschil. Bij 4-0 is onderling resultaat gelijk en gaat Ajax door op basis van doelsaldo (Rangers staat op 1-19 nu)
Blind is een geval apart, verdedigen heeft hij nooit gekund maar opbouwend/aanvallend wel van grote waarde en vorig seizoen stond hij op papier ook linksback alleen had hij toen die pitbull achter hem die nagenoeg alles opruimde, dus dat hij op 8 moet spelen om dat te doen slaat gewoon nergens op, het gaat altijd om de balans.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is wat mij betreft de aids van het Nederlands voetbal, de nadruk op dit soort middenvakspelers "want daarmee kun je zo lekker opbouwen". Blind is een back, die moet vooral kunnen rennen. Als hij passes wil geven moet hij op 8 spelen. Nu is het verdedigend een enorm lek, dat dan de rest van het elftal moet opvangen, waardoor creatieve spelers niet meer aan creeren toekomen want dat brengt risico met zich mee. Als rechtsback die niet een hele kant kan bestrijken bevindt hij zich op de meest zinloze positie om passes te geven, op die positie kun je alleen de 6, de linker CV of je linksbuiten aanspelen. Zijn aanvallende output is dus laag terwijl anderen kunst- en vliegwerk moeten uitvoeren om hem verdedigend te ontzien.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Godver, bericht voor niks getypt
Daar los je dat verdedigende probleem niet mee op maar aan de andere kant, alleen op Europees niveau komen die zwaktes je heel duur te staan.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:56 schreef Marcoss het volgende:
Voor Blind heb je met Wijndal in principe een goed alternatief, maar die heeft z’n broer gestuurd, geloof ik
Wel eens ja, die wedstrijd moet je echt laten zien dat er stappen gemaakt zijn tov JC schaal.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:03 schreef TheVulture het volgende:
Tja, misschien verwachten we Europees op dit moment ook wel echt teveel. Ajax is al jaren kwetsbaar in de omschakeling of spelhervattingen, of het nou onder Bosz, Ten Hag of Schreuder is. Ten Hag wist er tactisch beter mee om te gaan en nu mis je ook net die extra kwaliteit bij sommige spelers (Bassey en Sanchez nieuw, Blind zwaar op retour). De topploegen weten er wel raad mee weten en tegen de kleintjes kom je er mee weg. Loten tegen Liverpool en een bizar goed Napoli maakt het ook wel wat vertekender dan het in werkelijkheid is.
Ben wel benieuwd naar PSV thuis, want dat is ook weer bij uitstek een wedstrijd waarbij je op spelhervattingen en in de counter/omschakeling gepakt wordt. Als je die pot ook verliest mag Schreuder wel echt onder druk komen te staan voor zover dat nu nog niet het geval is, want dan verlies je echt elke pot tegen een betere/gelijkwaardige tegenstander: PSV (Cruijfschaal), Liverpool, Napoli, AZ en dan opnieuw PSV.
Die EL wordt inderdaad ook een zware opgave als je ziet wat er allemaal uit de CL instroomt alleen alquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:04 schreef Houniet het volgende:
Het is gewoon wat het is, teveel kwaliteit vertrokken, andere trainer etc. We kunnen gewoon niet mee in de CL. Ik ga er van uit in de EL ook niet, komen behoorlijke teams voorbij.
Focus volledig op einde break, winnen van psv en een groot gat slaan in de ED. Dan even dat kut WK er tussendoor, wellicht kan er nog iemand op de kop worden getikt.
Gezien de eerste 20 minuten waarin we wél hoog tempo konden spelen, druk konden zetten en snelle combinaties lieten zien snap ik niet hoe deze tussenstand nu aan Schreuder ligt. We kúnnen het dus wel, dat hebben we kunnen zien.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens ja, die wedstrijd moet je echt laten zien dat er stappen gemaakt zijn tov JC schaal.
Eens al raken ze wel teveel van slag na een tegengoal, dat kan gewoon niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:08 schreef Houniet het volgende:
[..]
Gezien de eerste 20 minuten waarin we wél hoog tempo konden spelen, druk konden zetten en snelle combinaties lieten zien snap ik niet hoe deze tussenstand nu aan Schreuder ligt. We kúnnen het dus wel, dat hebben we kunnen zien.
In de el ookquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:10 schreef Pedroso het volgende:
EL is ook gewoon het niveau van Ajax op dit moment, daar heb je meer kans om nog even langer actief te zijn in Europa dan in de CL. Daar had je er in de 1/8 finale sowieso direct uitgevlogen, onder welke coach dan ook.
Het is ook maar de vraag of je met het team van vorig jaar wel 1e of 2e was geworden, je had het wel spannender gemaakt uiteraard.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:10 schreef Pedroso het volgende:
EL is ook gewoon het niveau van Ajax op dit moment, daar heb je meer kans om nog even langer actief te zijn in Europa dan in de CL. Daar had je er in de 1/8 finale sowieso direct uitgevlogen, onder welke coach dan ook.
Het heeft te maken met het kennen van je team. Als je zo'n speelwijze geen 90 minuten kunt volhouden moet je je spelers zo neerzetten dat de zwaktes worden gemaskeerd of hun beperkingen worden geneutraliseerd. Het lijkt er nu op dat vroeg of laat iemand in de fout gaat of dat men als team steken laat vallen met deze manier van spelen. Dan moet je dus iets anders verzinnen...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:08 schreef Houniet het volgende:
[..]
Gezien de eerste 20 minuten waarin we wél hoog tempo konden spelen, druk konden zetten en snelle combinaties lieten zien snap ik niet hoe deze tussenstand nu aan Schreuder ligt. We kúnnen het dus wel, dat hebben we kunnen zien.
Ik denk dat Napoli nog steeds te sterk was geweest in deze flowquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook maar de vraag of je met het team van vorig jaar wel 1e of 2e was geworden, je had het wel spannender gemaakt uiteraard.
Dat is toch leuk, liever dat dan Getafe.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Als ze een beetje pech hebben krijgen ze in de EL knockout ronde gewoon Man United, Lazio of AS Roma tegen.
Super leuk ja, lig je er meteen uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is toch leuk, liever dat dan Getafe.
Tegen Getafe ookquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Super leuk ja, lig je er meteen uit.
Tja, zelfs tegen RKC en Volendam geef je de ene na de andere kans weg. In de laatste 9 wedstrijden is het alleen tegen Excelsior enigszins overtuigend geweest en wat dat waard is? Echt een dramatische reeks.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Was misschien ook wel leuk geweest als Ajax de afgelopen weken alvast wat meer weerstand had opgebouwd ipv al die nietszeggende eredivisiepotjes tegen Volendam, Excelsior en RKC.
Die hadden het wel kunnen belopen met deze tactiek inderdaad!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:38 schreef Houniet het volgende:
Je had gewoon Vertonghen of Alderweireld moeten terughalen.
Je weet wat ik bedoel eikelquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die hadden het wel kunnen belopen met deze tactiek inderdaad!
Liverpool staat ook glansrijk bovenaan in de PL inderdaadquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
so what? dit kon je verwachten
Napoli en Liverpool zijn gewoon elite teams, die kunnen nooit verliezen
de PL is ook 1000 maal meer kwaliteit competitie dan de flut amateur ''competitie'' wat eredivisie isquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Liverpool staat ook glansrijk bovenaan in de PL inderdaad
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:48 schreef Houniet het volgende:
[..]
Je weet wat ik bedoel eikel.
Ik vond het interview met Bogarde ook sterk, jullie ook gezien?
Bassey wel ja, Wijndal ben ik nog niet zo van overtuigd qua verdedigen dan, ik vind wel dat Bassey en Sanchez teveel happen in 1 tegen 1, daar moeten ze echt wel stappen in zetten.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:52 schreef TheVulture het volgende:
Bassey en Wijndal moet je gewoon het vertrouwen geven, als je zo wil spelen als Schreuder heb je snelle verdedigers nodig en geen Blind.
Ten Hag had ook zijn schoothondje, kontenlikkertje Antony tochquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vertonghen en Alderweireld zijn prima verdedigers, maar die zouden niet passen in de tactiek die Ajax speelt, ook onder Ten Hag al. Bij Ten Hag staat het qua organisatie beter dan nu onder Schreuder (zeker Europees), maar ook toen had je situaties in een wedstrijd waarbij je zaken met snelheid op moest lossen. Als je dan iemand als Alderweireld of Vertonghen haalt (en eigenlijk geldt nu voor Blind misschien wel hetzelfde), moet je tactisch wel wat omzetten om ze in hun kracht te laten spelen
Het is niet dat ik hem een geweldenaar vind ofzo. Maar kijkend gisteren, bijna alle goals en aanvallen van Liverpool gingen over onze rechterflank. Je zou kunnen zeggen dat Blind een verkeerde keuze maakt in het doordekken bij de 0-3, maar dan pak je er wel een heel willekeurige fout uit van de vele fouten. Toch hoor je gejuich in de Arena als hij gewisseld wordt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 05:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat het tegenwoordig niet alleen maar blijft bij dat hij niet hard kan rennen. Zijn passing was de vorige seizoenen ook beter. Ik zie hem nu veel vaker ballen inleveren. En daarnaast is zijn positionering ook gewoon minder. Kortom, hij kan zijn gebrek aan snelheid veel minder compenseren dan in het verleden en dan blijft er echt niet zo gek veel over.
We hebben gezien dat je met goed beleid een heel eind kan komen richting de Europese subtop, een idee dat totaal lachwekkend werd gevonden.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:53 schreef TheVoice4ever het volgende:
realitycheck tijd voor arrogant ajax, geen enkele nl club hoort in de CL thuis
we zijn gewoon een nietig kutlandje die niet tegen de corruptie van de echte elite opkunnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |