abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2022 @ 18:46:59 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206456974
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206457018
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende: [..] Niet alleen de top hoor. Rusland kun je het beste compleet isoleren en sanctioneren. Dat land zal nooit iets anders dan een bedreiging voor ons, Europese burgers, zijn.
Dit is wel erg boud gesteld. Dit zeiden ze over Duitsland ook toen Hitler er zat, en toen er eenmaal mensen voor in de plaats kwamen met wie fatsoenlijk te praten viel, was het zo opgelost.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 18:50:11 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206457024
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)hamburgse-haven.html

Van vandaag. Ze spelen gewoon door hoor.
ja nee, dat snap ik ook wel. Ik ben prima op de hoogte van alle investering die china doet. Volg ook hun binnenlandse constructie van vliegvelden, havens, spoorlijnen etc uit interesse.

Het probleem is de lange termijn. Waar jij het ook over had. De Chinese overheid heeft namelijk geen oplossing vooralsnog voor de bevolkingskrimp. Die een aantal jaar geleden begonnen is. En de prognoses zijn niet mals. Al die infrastructuur moet ook onderhouden worden de komende 50-100 jaar (leeftijd van een brug bijvoorbeeld). Als je daar geen mensen voor hebt... Ze zetten groot in op AI en robots maar of dat gaat lukken...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206457050
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
ja nee, dat snap ik ook wel. Ik ben prima op de hoogte van alle investering die china doet. Volg ook hun binnenlandse constructie van vliegvelden, havens, spoorlijnen etc uit interesse.

Het probleem is de lange termijn. Waar jij het ook over had. De Chinese overheid heeft namelijk geen oplossing vooralsnog voor de bevolkingskrimp. Die een aantal jaar geleden begonnen is. En de prognoses zijn niet mals.
In 2050 hebben ze nog altijd 1.35 miljard mensen. En tot die tijd is er nog genoeg te verzinnen voor de overheid om die cijfers weer omhoog te krijgen. Jij denkt dat je lange termijn denkt, maar je komt niet verder dan de middellange termijn.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 18:52:55 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206457064
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
In 2050 hebben ze nog altijd 1.35 miljard mensen. En tot die tijd is er nog genoeg te verzinnen voor de overheid om die cijfers weer omhoog te krijgen. Jij denkt dat je lange termijn denkt, maar je komt niet verder dan de middellange termijn.
We gaan het zien. Ik ben iig een stuk somberder geworden over wat ik van Xi lees en zie, en dan toen hij net begon. Het is allemaal ego nu, zo lijkt het.
pi_206457072
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
We gaan het zien. Ik ben iig een stuk somberder geworden over wat ik van Xi lees en zie, en dan toen hij net begon. Het is allemaal ego nu, zo lijkt het.
Je was in eerste aanleg enthousiast over een Chinese overheersing?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 18:54:56 #7
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_206457097
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De greep die de Chinezen hebben op cruciale markten en wereldwijde infrastructuur is echt ongekend en niet te onderschatten.
Ik ben benieuwd; welke markten heb je het over?

En infrastructuur is alweer achterhaald. Menig land zit allang niet meer te wachten op dure infrastructurele projecten, tegen woekertarieven die ook nog eens onder je gat vandaan worden getrokken op het moment je de lening niet kan betalen. Zelf het kopen van ruime belangen in westerse havens zegt niet zo veel. Betekent dat china x percentage van de operationele winst van het gezeul met containers vangt. Fijn voor ze. Tenzij jij jezelf vertelt dat je slapend rijk wordt van het schuiven van dozen. Of dat China dan ineens wel gaat bepalen welke vracht er waar allemaal binnen mag komen.

Voor de rest is china structureel gemankeerd. Geen innovatie, alleen maar meeliften en jatten van het westen, totdat trump/biden daar dus een stokje voor staken. Geen vrij verhandelbare munt; 0 kans dus om ooit de rol van de dollar over te nemen. Demografische problemen, politieke instabiliteit.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 18:55:51 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206457118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je was in eerste aanleg enthousiast over een Chinese overheersing?
Ik was idd in de ban van China lange tijd. Wou er ook een app bedrijfje opzetten oid, met een vriend die chinees studeerde. Geen concrete plannen maar was zeer positief toen over China. Dat was rond 2008, toen de olympische spelen er kwamen. Was naief toen :P
pi_206457217
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat dacht je van zo'n beetje de hele maakindustrie? En een vrijwel monopoly op diverse zeldzame aardmetalen (zeker nu ze Rusland zo goed als in hun zak hebben). En vergeet de belangen die ze op dat vlak hebben in mijnen in Afrika ook niet.

quote:
En infrastructuur is alweer achterhaald. Menig land zit allang niet meer te wachten op dure infrastructurele projecten, tegen woekertarieven die ook nog eens onder je gat vandaan worden getrokken op het moment je de lening niet kan betalen. Zelf het kopen van ruime belangen in westerse havens zegt niet zo veel. Betekent dat china x percentage van de operationele winst van het gezeul met containers vangt. Fijn voor ze. Tenzij jij jezelf vertelt dat je slapend rijk wordt van het schuiven van dozen. Of dat China dan ineens wel gaat bepalen welke vracht er waar allemaal binnen mag komen.
Tot het moment dat ze daadwerkelijk als aandeelhouder mede de koers kunnen bepalen. Of hun belang dusdanig groot is dat ze zo'n terminal failliet kunnen laten gaan als de 'verkeerde' koers wordt gevolgd.

Dat is allemaal veel minder onschuldig als je denkt.

quote:
Voor de rest is china structureel gemankeerd. Geen innovatie, alleen maar meeliften en jatten van het westen, totdat trump/biden daar dus een stokje voor staken. Geen vrij verhandelbare munt; 0 kans dus om ooit de rol van de dollar over te nemen. Demografische problemen, politieke instabiliteit.
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Inmiddels zijn we voor de maakindustrie wel volledig afhankelijk van ze. Of denk je dat we binnenkort onze telefoons en televisies weer zelf gaan maken?
pi_206457231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is wel erg boud gesteld. Dit zeiden ze over Duitsland ook toen Hitler er zat, en toen er eenmaal mensen voor in de plaats kwamen met wie fatsoenlijk te praten viel, was het zo opgelost.
Duitsland was echter al in de loop van de negentiende eeuw een modern, hoogtechnologisch land geworden met een ontluikende democratie (die eerst door de Hindenburg/Ludendorff dictatuur en later door de Nazi-dictatuur opzij geschoven werd), arbeidsrechten enz. Rusland is nooit verder gekomen dan een misdadige dictatuur met een bevolking van apathische horigen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206457428
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
het proberen om militaire overmacht te creren. En terwijl ze die strijd verliezen van China,
Gelachen
  woensdag 26 oktober 2022 @ 19:19:07 #12
6484 ExTec
pi_206457439
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat dacht je van zo'n beetje de hele maakindustrie? En een vrijwel monopoly op diverse zeldzame aardmetalen (zeker nu ze Rusland zo goed als in hun zak hebben). En vergeet de belangen die ze op dat vlak hebben in mijnen in Afrika ook niet.
Ja, maar het westen kiest er niet voor om plastic rotzooi te maken, voor de aanbiedingen bak voor de super. Dat zit een beetje in dat we snappen dat in een giffabriek werken om die rommel te maken geen hoogwaardige baan is. Ik krijg van jou de indruk dat je denkt dat wij dat berhaupt niet kunnen, en we zonder die uitgesproken laagwaarde rommel verloren zouden zijn. Beide is natuurlijk gewoon niet waar.

quote:
Tot het moment dat ze daadwerkelijk als aandeelhouder mede de koers kunnen bepalen. Of hun belang dusdanig groot is dat ze zo'n terminal failliet kunnen laten gaan als de 'verkeerde' koers wordt gevolgd.

Dat is allemaal veel minder onschuldig als je denkt.
Daarvoor hebben landen handig gereedschap, noemen we "nationaliseren". Is inzake deze oorlog dus al met verdomd veel rus gas gerelateerde infrastructuur gebeurt.

quote:
Beter goed gejat dan slecht bedacht. Inmiddels zijn we voor de maakindustrie wel volledig afhankelijk van ze. Of denk je dat we binnenkort onze telefoons en televisies weer zelf gaan maken?
Je kiest overigens, al dan niet onbewust, zeer slechte voorbeelden. Zowel telefoons als TV's denk ik dat Zuid-Korea marktleider is. Want daar innoveren ze wel.

China is qua mobiel uit Google's Android getrapt, geen Android meer voor hun, en Apple heeft z'n productie verhuist naar India, omdat vanwege die absurde lockdowns de leveringen te veel haperde.

En ik acht de kans dat we onszelf uitleveren aan de volgende mongool, die feitelijk niet eens iets unieks heeft te bieden (zoals olie/gas voor rus), enkel en alleen omdat we goedkope plastic rommel zo fijn vinden niet zo groot.
pi_206457458
Weer een tirade van Solovyov. Hij gaat helemaal door het lint.

twitter
  woensdag 26 oktober 2022 @ 19:28:01 #14
6484 ExTec
pi_206457578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:18 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Gelachen
Ja, met die stelling is zoveel mis, dat het lastig is om te weten waar te beginnen.
pi_206457622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:20 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Soms lijkt ie wel een regelrechte kopie van dit.

woensdag 26 oktober 2022 @ 19:31:41 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206457635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:20 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Dat zou een mooie bak zijn, dat ze jaren met spierballen hebben gerold die ze niet hadden :D
pi_206457691
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:30 schreef havanagila het volgende:

[..]
Soms lijkt ie wel een regelrechte kopie van dit.

_O-
Inderdaad. Een n op n kopie van Lewis Prothero van V for Vendetta.

Ik denk dat ik did film maar eens opnieuw ga bekijken met Putler's Rusland in het achterhoofd.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 19:39:04 #18
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206457780
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Duitsland was echter al in de loop van de negentiende eeuw een modern, hoogtechnologisch land geworden met een ontluikende democratie (die eerst door de Hindenburg/Ludendorff dictatuur en later door de Nazi-dictatuur opzij geschoven werd), arbeidsrechten enz. Rusland is nooit verder gekomen dan een misdadige dictatuur met een bevolking van apathische horigen.
Gaat erom dat je gevoel van superioriteit een beetje leidt tot extremisme. Het uitroeien van russen enzo.

Dat zijn geen gezonde denkbeelden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 26 oktober 2022 @ 19:42:31 #19
6484 ExTec
pi_206457835
  Overall beste user 2022 woensdag 26 oktober 2022 @ 19:42:58 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206457843
Poetin wil weer tijd winnen.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206457868
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:42 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Ahahahahahahahaa

_O- _O- _O-
pi_206457909
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat zou een mooie bak zijn, dat ze jaren met spierballen hebben gerold die ze niet hadden :D
Dat hebben ze toch ook?
Ik heb naar die lezing geluisterd. De Russen hebben van laag tot hoog verteld wat de meerdere graag wilde horen, en hadden daardoor een totaal scheef beeld van de werkelijke situatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 16:43 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar als het ze gelukt was om Ukraine in 3 weken te veroveren dan was het juist een geniale zet geweest. En dat wel een reeele mogelijkheid geweest, bijvoorbeeld als ze dat vliegveld in de buurt van Kyiv hadden veroverd en daarna tienduizenden troepen konden invliegen.
In die lezing werd verteld dat de Russische legerleiding al geboekt had in restaurants en zich met partners hadden ingeschreven in hotels omdat ze dachten dat het een walk-over zou worden. Maar ook dat het Oekraense leger aan iedereen met twee handen die dat wilde een wapen gaf om Kyiv te verdedigen. Daar hebben de trollen hier zich indertijd nogal druk over gemaakt, omdat mensen met een wapen doodgeschoten zouden worden en niet krijgsgevangen gemaakt.
Toen wist nog niemand wat er met niet-weerbare burgers zonder wapen zou gebeuren als ze in Russische handen vielen.
pi_206457915
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:42 schreef Ulx het volgende:
Poetin wil weer tijd winnen.

[ twitter ]
Precies. Laat Putin eerst maar eens een eenzijdig staakt het vuren afkondigen.

Of gewoon rechtsomkeert maken, dat mag ook. Gaan we daarna praten over de toekomst.
pi_206457964
quote:
7s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik denk dat je je beter moet inlezen. We zijn bijna op een kantelpunt waarbij het westen afhankelijk is van China ipv andersom. Ook op het gebied van technologie is China steeds belangrijker ipv alleen maar goedkope meuk maken.
pi_206457981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Precies. Laat Putin eerst maar eens een eenzijdig staakt het vuren afkondigen.

Of gewoon rechtsomkeert maken, dat mag ook. Gaan we daarna praten over de toekomst.
Dat laatste liever, praten over herstelbetalingen nadat de laatste Rus is opgehoepeld uit Oekrane.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')