BehoorlijkKritisch | woensdag 26 oktober 2022 @ 16:17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 26 oktober 2022 @ 16:23 |
Het zegt vooral iets over het kwaliteitsverschil tussen die twee. Of dat Perez daarbij onderschat of overschat wordt doet niet eens ter zaken. Perez is een prima racer, maar wat minder consistent in het formidabel rijden van snelle ronde na snelle ronde. Bandenfluisteren en verdedigen zijn zijn sterke kanten en daarmee is hij af en toe gewoon belangrijk voor het team. Maar in een snelle overstuur auto legt hij het ruim af tegen Verstappen, net als vermoedelijk het merendeel van de grid. | |
Tarado | woensdag 26 oktober 2022 @ 16:39 |
be staat voor Belg? | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 26 oktober 2022 @ 16:42 |
Ja, daar ging iets niet goed ![]() | |
Sked | woensdag 26 oktober 2022 @ 16:43 |
Ik neem aan dat je niet Belg bedoelde. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 26 oktober 2022 @ 16:43 |
Nee. Daar stond begonnen inderdaad. | |
Evenstar | woensdag 26 oktober 2022 @ 17:21 |
Nattekat | woensdag 26 oktober 2022 @ 17:25 |
Leclerc en engineer ![]() Ik kan trouwens Youtube aanraden, iets betere kwaliteit. | |
Nattekat | woensdag 26 oktober 2022 @ 17:26 |
Oh, plan E. Hehe ![]() | |
Evenstar | woensdag 26 oktober 2022 @ 17:27 |
Is that a bird? Question! Detail dat de Alonso train opeens de Alonso plane is geworden. Die kleine dingen doen het hem bij hem ![]() | |
Rianne84 | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:10 |
Evenstar | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:21 |
Nou, ben benieuwd ![]() Hopelijk wordt het echt wat. | |
TearsoftheKingdom | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:32 |
Nou, hoeven we het daar ook niet meer over te hebben: https://racingnews365.nl/(...)tappen-uit-te-pakkenEn dat wil denk ik elke sportman.
| |
BehoorlijkKritisch | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:35 |
Zou Pitt ook echt de hoofdrol krijgen? Want dat zou me enorm tegenvallen van Lewis. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:43 |
Zou hij beter worden dan Rush en Ford vs Ferrari? Met name van die laatste heb ik echt genoten. | |
Starflyer | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:48 |
Ja! Het wordt een Driven 2. Met Brad Pitt in de rol van Stallone. https://pagesix.com/2022/(...)link-up-for-formula- | |
Starflyer | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:49 |
Ik van beide. En van Le Mans en Grand Prix om nog maar een paar films te noemen. | |
Evenstar | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:49 |
Heerlijk clich verhaal in ieder geval ![]() | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 26 oktober 2022 @ 18:52 |
En dan zal die rookie wel een afro-amerikaan zijn uit de Bronx. ![]() En dan net doen of het autobiografisch is ![]() ![]() | |
daNpy | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:03 |
Pitt identificeerd zich als zwarte man, wie ben jij om daarover te oordelen? Hmm? ![]() | |
daNpy | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:04 |
Dat klinkt als een uniek plot, dat heeft echt nog helemaal niemand bedacht! Lijkt wel een beetje op Cars, en Planes. | |
Rianne84 | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:06 |
Als ie de aanpak van Jos gebruikt, kan het nog wat worden | |
TearsoftheKingdom | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:06 |
RockyCreed with Cars. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:07 |
Inderdaad. Moest meteen aan Creed denken. Met Pitt in de rol van Stallone en dan een jonge zwarte acteur er bij. | |
Knurft-Zork3 | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:09 |
Hewitt Lamilton | |
Starflyer | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:09 |
Wat Stallone dus al eerder in een IndyCar film heeft gedaan ![]() Driven (2001) - Reference View - IMDb | |
Knurft-Zork3 | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:16 |
In belangrijker nieuws, wie volgt wie op instagram... ![]() ![]() | |
Rianne84 | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:19 |
Duidelijk dat de kampioenen wat beters te doen hebben | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:21 |
Bij Alonso, Vettel en Hamilton zal het ook een leeftijddingetje zijn. Max is van zijn leeftijdsgenoten een beetje de uitzondering. Wat ik persoonlijk wel positief vind. ![]() | |
Rianne84 | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:23 |
HAM volgde aardig wat coureurs, maar na Abu Dhabi 2021 heeft hij alles verwijderd om een of andere vreemde reden. | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:34 |
Gek was dat he. Alsof er wat gebeurd was. | |
beantherio | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:43 |
Wat heeft Gasly tegen Goatifi ![]() | |
Evenstar | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:44 |
Die power rankings ![]() Max pakt Sainz al bij de start en rijdt weg bij iedereen, heeft een pitstop van 11s, haalt Leclerc in op de baan, haalt Lewis in op de baan, wint met +5s verschil Lewis pakt tweede plek bij de start omdat zijn teamgenoot Sainz er af beukt. Haalt niemand in, maar rijdt gewoon prima rondjes. Komt op plek n door foutje van Red Bull, wordt daarna met gemak ingehaald door Max, maar krijgt wel een hogere cijfer. Als er twee coureurs zijn die een hoger cijfer verdienen dan waren dat Vettel en Alonso. Niet Lewis. | |
Predator40 | woensdag 26 oktober 2022 @ 19:59 |
is altijd met de power rankings......viel me al meerdere races op | |
tripel7 | woensdag 26 oktober 2022 @ 21:10 |
De bijna 40 jaar oude rookie LH? | |
Starflyer | woensdag 26 oktober 2022 @ 21:20 |
Volgens mij is LH alleen producer en gaat er niet in spelen op misschien een cameo na. | |
tripel7 | woensdag 26 oktober 2022 @ 21:34 |
Ach, Tom Cruise wilde hem in Top Gun 2, dus vond het opzich niet heel ver gezocht. | |
Starflyer | woensdag 26 oktober 2022 @ 22:00 |
Hij zegt zelf in ieder geval dat hij het niet van plan is. https://deadline.com/2022(...)ge-lucas-1235154122/ | |
Rianne84 | woensdag 26 oktober 2022 @ 22:06 |
![]() | |
Gremen | woensdag 26 oktober 2022 @ 22:24 |
En de kneuzen volgen iedereen [ Bericht 3% gewijzigd door Gremen op 26-10-2022 22:47:12 ] | |
hole1988 | donderdag 27 oktober 2022 @ 00:08 |
Evenstar | donderdag 27 oktober 2022 @ 00:45 |
Tranen in mijn ogen bij dat stukje over dat alles de schuld van Latifi was, geniaal weer. Hij is zo heerlijk to the point. | |
Rianne84 | donderdag 27 oktober 2022 @ 09:10 |
Hardop gelachen ![]() | |
Zorro | donderdag 27 oktober 2022 @ 09:47 |
Een "je moeder" grap aan het eind. Geef hem een erelidmaatschap op FOK! ![]() | |
Nattekat | donderdag 27 oktober 2022 @ 10:23 |
General admission voor Vegas is duurder dan bijna alle gold tribunes op Spa ![]() Maar het is voor de Amerikaanse fans hoor. Met je $500 | |
Perox | donderdag 27 oktober 2022 @ 10:25 |
Geen paniek gewoon met $250 gaan en alles inzetten op rood. Of misschien zwart aangezien rood het dit seizoen niet zo geweldig doet .. ![]() | |
Dauthi | donderdag 27 oktober 2022 @ 10:31 |
He, je kan dus wel je mening uiteenzetten, je wil dus normaal gesproken niet, wanneer daar om gevraagd wordt (getuigd van weinig respect tov andere forum users daar niet van) Maar ik begrijp hieruit dat jij graag het gevoel van onmacht wil ervaren als de AM of Maserati weer eens niet start in de parkeergarage, of oververhit langs de snelweg staat. Dan zit bij Engelse en Italiaanse merken uitstekend. Dat is inderdaad een charme die je bij Porsche niet kan ervaren, zelfs een 356 pre-A uit 1948 is super betrouwbaar. | |
Questular | donderdag 27 oktober 2022 @ 10:38 |
Die gast verdiend een 10-voud aan volgers op Youtube. | |
vosss | donderdag 27 oktober 2022 @ 10:54 |
Heb je in beide gereden? En dan hard en op het randje? Zo nee, dan kan je helemaal niets zeggen over meer gevoel bij de een dan bij die andere. Hooguit iets over emotie. Misschien bedoelde je dat? Gevoel krijg je toch echt bij het hard rijden. | |
Sabata | donderdag 27 oktober 2022 @ 11:02 |
ahum, pa heeft dus een 356 gehad. liep als een zonnetje maar had wel heel veel last van roest. sterker, hij heeft hem in de sixties geruild voor een alfa Spider die hij veertien jaar heeft gehouden. over die Porsche gesproken, twee jaar na die ruil belde die man die de 356 had overgenomen op, auto was afgekeurd omdat de bodem er onder uit was geroest wat het merk Porsche betreft, de sportwagens zijn erg leuk. en ja de 911 is een sportwagen. twee jaar terug heb ik een hele dag mogen rijden met een Carrera uit 2019, dat ding gaat als een kanonskogel zo hard, stuurt heerlijk op b weggetjes en voelt zich niet op zijn gemak als het 50 of langzamer gaat. de Suv modellen en Panamera stationwagens dat is dan weer andere Haverkoek, snel maar te zwaar en meer op 'show' gebouwd dan op 'go'. dat je net een beetje oefening zo wegrijd in een 911 is een pre, ik heb liever een auto die me niet levend opvreet als ik te hard het stuur beet heb (want daardoor komen die YouTube fails, nieuwe supersport wagen wordt geshowd in een episch filmpje , kluns achter het stuur schrikt van de acceleratie en grijpt het stuur stevig beet. als kluns zich met de linkervoet schrap had gezet was het rijgedrag van zijn supercar veel minder zenuwachtig geweest en was hij/zij/het er niet mee het decor ingevlogen) | |
Nattekat | donderdag 27 oktober 2022 @ 11:07 |
Hij had amper een paar duizend views per video nog niet zo heel lang geleden. | |
Red_85 | donderdag 27 oktober 2022 @ 11:17 |
Wat is dit goed. Houden we van. | |
Evenstar | donderdag 27 oktober 2022 @ 11:28 |
Wacht maar totdat #TeamLH er lucht van krijgt ![]() | |
Sabata | donderdag 27 oktober 2022 @ 11:30 |
Staat ook in de comments inderdaad. tijd voor een Rocket powered mohawk protection program | |
Bonobo11 | donderdag 27 oktober 2022 @ 12:45 |
30 subscribers bij de Bahrain race. Zn videos waren altijd al inhoudelijk goed,nu zijn ze iets beter ge-edit. | |
Evenstar | donderdag 27 oktober 2022 @ 14:21 |
Lewis zegt nog een paar jaar door te willen. Op zich wel goed voor de sport denk ik. Leclerc, Sainz, Russell en Perez hebben gewoon niet de klasse van Max. Enige die in de buurt komt is dan, ondanks alles, Lewis Hamilton. Hopen op een paar mooie gevechten tussen die twee ![]() Denk dat Lewis niet wil stoppen zonder die achtste titel en zonder dat die Max in een rechtstreeks duel heeft verslagen | |
Red_85 | donderdag 27 oktober 2022 @ 14:21 |
Dacht dat we vandaag meer zouden horen over de costcap... | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 27 oktober 2022 @ 14:57 |
De vraag is dus, wat is er eerder: de 8e titel of zijn pensioen ![]() | |
Evenstar | donderdag 27 oktober 2022 @ 14:58 |
Nah, volgens mij gingen ze vanaf woensdag weer in overleg. Verwacht er weinig van nog eigenlijk. | |
Tijn | donderdag 27 oktober 2022 @ 15:03 |
Het gaat bij Mercedes heel lastig worden voor Lewis om een 8e titel te scoren, want George Russell is ondanks alles toch niet zo'n tam figuur als Bottas was. Dus zelfs wanneer Mercedes een dominante auto weet te bouwen, zal-ie toch flink in gevecht met George moeten om nog een keer kampioen te worden. | |
daNpy | donderdag 27 oktober 2022 @ 15:18 |
Dit, ik denk dat Lewis toch niet (meer) bij de absolute top hoort. Leclerc lijkt me een stuk sneller, Norris kan aardig meekomen in een goede wagen. Russel is moeilijk in te schatten, leek het goed te doen, nu is Ham weer sneller. Sainz valt door de mand als het op natte banen op stuurmanskunst aankomt. De rest is B-klasse. Van Ham had ik meer racecraft verwacht, maar dat valt tegen. Enkel DRS overtakes en in directe duels komt het regelmatig tot een botsing, iets wat we bij "heethoofden" Leclerc en Verstappen dit jaar nauwelijks gezien hebben. [ Bericht 9% gewijzigd door daNpy op 27-10-2022 15:23:38 ] | |
Tarado | donderdag 27 oktober 2022 @ 15:38 |
Hamilton is nog steeds heel snel maar racecraft is hij al een tijdje kwijt, voor zover hij dat nog wel had dan want het was gewoon niet echt nodig in die Mercedes van 14-20. Verder lijkt hij ook meer fouten te maken dan voorheen al kan het zijn dat het nu meer opvalt, ik zie hem niet nog een WK pakken omdat je niet zo eenvoudig van de 3e auto een winnende maakt zonder grote regelwijzigingen, ik geef Leclerc meer kans. | |
Tarado | donderdag 27 oktober 2022 @ 15:56 |
Dit interview met Hamilton, veel blabla en weinig nieuws maar dit vond ik wel grappig om weer te lezen
https://the-race.com/form(...)his-future-f1-plans/ | |
daNpy | donderdag 27 oktober 2022 @ 15:58 |
Daar heeft iemand met een modelletje zitten fucken ![]() | |
hole1988 | donderdag 27 oktober 2022 @ 16:13 |
Toch denk ik wel dat hij al ervaring had in het maken van video's als je kijk wat voor spul hij al heeft in zijn 1e video. | |
Sabata | donderdag 27 oktober 2022 @ 16:20 |
Lotus 80 en Arrows A2 send their regards, en dat was met computers die evenveel rekenkracht hebben als een wetenschappelijke calculator van tegenwoordig | |
Nattekat | donderdag 27 oktober 2022 @ 16:24 |
Het is heel makkelijk om een auto te maken met heel veel downforce, maar je schiet er geen moer mee op als de wegligging bagger is en je een lage topsnelheid hebt. | |
TagForce | donderdag 27 oktober 2022 @ 16:41 |
Mja, wat al die rekenkracht vooral heeft gedaan is het nobele vak van code optimalisatie de nek omgedraaid. Als alle software van vandaag net zo goed geoptimaliseerd was als 20/30 jaar terug moest, dan hadden we nu GPs op Mars. | |
Nattekat | donderdag 27 oktober 2022 @ 16:55 |
Het probleem is alleen dat het exponentieel veel tijd gaat kosten om steeds complexere software te optimaliseren ![]() En rekenkracht is allang niet meer de limiterende factor. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 27 oktober 2022 @ 17:07 |
Als HAM het geluk heeft weer een seizoen in de beste auto te zitten (wat ik niet uitsluit) dan kan die 8e titel er zomaar komen hoor. Met of zonder racecraft. Ik zie hem Russell de komende tijd gewoon kraken. | |
Mano_ | donderdag 27 oktober 2022 @ 17:35 |
![]() | |
Tarado | donderdag 27 oktober 2022 @ 17:49 |
Het zou mij verbazen als ze dat lukt, die beste auto bouwen, dat Mercedes zo succesvol was had vooral met de powertrain te maken en natuurlijk hebben ze echt wel goeie auto's gebouwd maar nu zonder dat powervoordeel is dat gewoon moeilijker. | |
Rianne84 | donderdag 27 oktober 2022 @ 17:51 |
Kijken op eigen risico. | |
Mano_ | donderdag 27 oktober 2022 @ 17:52 |
Ik moet nog eten straks ![]() | |
Sked | donderdag 27 oktober 2022 @ 17:59 |
Buiten dat domme talkshowpubliek valt het allemaal best mee | |
daNpy | donderdag 27 oktober 2022 @ 19:03 |
Die Mercedes reed ook gewoon strak hoor, afgezien van de power die ze hadden. Ging goed de bocht om, was niet nerveus. Wellicht zat er nog meer in dan we ooit gezien hebben, pas als je moet vechten met de auto rijd je op de limiet... | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:09 |
Maar die kon natuurlijk ook strak rijden mede door die power. Die motor knalde gewoon door de drag heen. | |
daNpy | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:30 |
Dat is niet wat ik bedoel. Dat ding kwam ook gewoon goed de bochten om. Het 'probleem' met veel power is vaak dat je helemaal niet goed de hoek om hoeft te gaan om het op het rechte stuk weer bij te trekken, maar die Mercedes deed het gewoon allebei. | |
Gremen | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:39 |
Fia en RedBull hebben de deal gesloten https://www.autosport.com(...)s-with-fia/10391173/ | |
Perox | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:43 |
Dat ben ik wel met je eens denk ik. Die auto was echt een strijkijzer super betrouwbaar in het bochtenwerk, ging waar je hem wees te gaan. Dat moet ook meteen de reden zijn dat Hamilton zijn racecraft een beetje kwijt was. Ik heb toch een still hoop dat hij het nog wel terug vindt. Gewoon om de dingen leuker te maken. Voor mij staat het talent van Hamilton buiten kijf ook al is hij niet mijn favoriet. Hij is klasse beter dan de meesten net zoals Max. Alleen Charles en Lando zie ik daar ook zijn/komen op termijn van het huidige veld. B.t.w. Vettel - Alonso - top maar wel over the top ook als je begrijpt wat ik bedoel. Dat zij die klasse ook hadden staat buiten kijf alleen zijn ze wel op leeftijd. Alonso in een RBR is nog steeds geen bedreiging voor Max, Lando of Lewis wel. | |
WheeledWarrior | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:44 |
Reductie in aero-test voor 2023 dus waarschijnlijk. Lijkt me ook wel logisch. | |
Perox | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:48 |
Ik vind wel dat ze snel bakzeil halen dan bij RBR... Dus toch lekker hard blaffen naar de FIA maar uiteindelijk het bod (bot) accepteren? Zo zeker waren ze dus toch niet van hun zaak. Jammer want dit gaat weer aan Max kleven. | |
daNpy | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:48 |
Lando ook niet, Lewis ook zeker niet. Dat hebben we vorig jaar wel gezien waar hij alle registers moest open trekken en het moest hebben van DNF's van Max om ook maar in de buurt te komen. In gelijkwaardig materiaal rijd Max hem ook zoek. Staat geen maat op. Denk dat Leclerc er dichterbij komt zelfs. En Alonso - nooit fan geweest ofzo - maar die heeft echt wel een portie meer wagengevoel dan het gros. Die rijd je ook niet zomaar weg. | |
daNpy | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:49 |
Vreemd dat er toch een ABA komt als het op interpretaties aankomt, verschillen in vergoedingen (catering) en bovendien de regels na het jaar zijn veranderd. Dit is weer olie op de molen voor Toto en de gang. | |
Perox | donderdag 27 oktober 2022 @ 21:51 |
Nou ik heb een iets hoger pet van Lewis op dan, wat niet erg is, dat is heel persoonlijk. Maar ook van Lando. Je moet je voorstellen dat Norris nog niet in een echte concurrerende auto heeft gereden en de wanprestatie die aan Ricciardo toegedicht wordt is misschien wel het geweldige talent van Lando. | |
WheeledWarrior | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:02 |
Het kleeft vooral aan Max in de wereld van de Lewis-fanboys en de Britse pers. Niet zozeer bij de rest van de wereld. | |
Evenstar | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:05 |
Red Bull gebruikt gewoon AT windtunnel, opgelost ![]() | |
Peterselieman | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:05 |
er boven dankzij Mercedes dus | |
Starflyer | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:06 |
Blijkbaar willen ze het niet nog maanden laten duren, wat het geval zou zijn als ze de ABA niet accepteren. | |
daNpy | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:10 |
De McLaren zat er vorig jaar een stuk beter bij. Goed chassis en MB motor. Lando is een van de weinige talenten in mijn ogen, maar Max heeft veel meer ervaring. Die rijd gewoon van Lando weg ook. | |
daNpy | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:11 |
Als je ervan overtuigt bent dat je niet fout zit dan interesseren die maanden je minder dan de slechte naam, die er al is alleen door de aanteigingen. | |
Perox | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:12 |
Ja, ik weet niet hoor. Ik weet ergens dat ik me daar niet druk over moet maken maar toch irriteert het me dat sommige reporters op Sky nog steeds elke keer kunnen roepen dat Lewis bestolen was in Abu Dhabi. Openlijk. Zonder consequenties, terwijl Sky Sports in veel landen de enige ingang is naar F1. Ik vind het storend. En ik weet ook hoe Sky Sports hiermee om zal gaan. Dus ik vind het frustrerend want de prestaties van Verstappen zijn fenomenaal dit seizoen. Echt super gefocust en geconcentreerd. Enige foutje dat ik kan bedenken is Singapore inhaalpoging. | |
Perox | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:13 |
F1 is te Brits dat moet echt anders. | |
Evenstar | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:17 |
Boeien. Over een paar jaar is iedereen het vergeten. Net zoals "Rocketpoweredmohawk" in zijn filmpje uitlegt. Senna en Prost wonnen kampioenschappen door elkaar zonder consequenties van de baan te rammen. Schumacher wordt door velen gezien als de GOAT en deed het ook tot twee keer toe. Lewis won zijn eerste WK nadat zijn team 100 miljoen aan boete moest betalen omdat ze zaten te spieken bij de buren. Je hebt dan nog de crashgate etc. etc. etc. | |
trein2000 | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:19 |
Hangt er maar net van af wat de deal precies is. Procederen heeft ook een inherent risico, je kunt altijd een arbitragepanel treffen dat er heel anders in staat dan de rest van de juristerij zeg maar. Gewoon een koele kosten/baten afweging die je maakt, doet elk bedrijf. | |
Perox | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:25 |
Ja dat klop natuurlijk. Wat bij mij in mijn hoofd de hele tijd speelt is de affaire Ferrari brandstoftoevoer en hoe dat met de mantel der liefde werd bedekt. Red Bull is publiek door het slijk gehaald door dat lek bij de FIA. Daar zou ik toch meer mijn hakken in het zand zetten dan als we dit even in der minne kunnen schikken en met een mooi verhaal kunnen komen zonder al dat lekken. Snap je? Er is geen win kant aan het schikken, behalve de angst voor meer verlies. En dat geeft aan dat ze ook niet een rock-solid zaak hebben. | |
trein2000 | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:28 |
Dat weet je simpelweg niet, wat de ene jurist een waterdichte zaak vind kan voor de ander toch net nog dat ene haakje bevatten om het toch nog anders te doen. Zeker in zaken waar de belangen groot zijn ga je dan toch afwegen, ik vind dat op zich niet vreemd. Als straks blijkt dat ze een significante te straf hebben geaccepteerd kan dat wel enders liggen natuurlijk. | |
Starflyer | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:30 |
Dat kwaad is imho al geschied. Zeker bij TeamLH. Ongeacht welke uitspraak er nog volgt. En nu loop je het risico dat de panels in de volgende fases het ook niet met je eens zijn en de straf alleen maar meer wordt. | |
Starflyer | donderdag 27 oktober 2022 @ 22:30 |
Je vergeet nog Option 13 bij Schumacher ![]() | |
Evenstar | donderdag 27 oktober 2022 @ 23:22 |
Ja, en fuel valve gedoe ook nog waardoor Jos in de fik vloog uiteindelijk ![]() Gebeurt echt zoveel zooi en Ferrari gedoe was ook nog niet zo lang geleden. Het is gewoon een onderdeel van F1, maar nu wordt het uitvergroot. | |
Nebelwerfer | vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:40 |
Dus eigenlijk is het gewoon een kutsport ! | |
King_Merc | vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:46 |
Mag niet… of moet aangevraagd worden ,doen ze het toch en worden betrapt zijn ze de sjaak… | |
Dauthi | vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:47 |
Heeft vrij weinig met Porsche te maken, en alles met de staat van metallurgie in de jaren 40 en 50. Iedere auto uit die tijd roest weg, omdat roest bescherming in andere vormen dan lak niet bestond. Welkom in de wondere wereld van old timers. Spijtig dat je niet kan auto rijden, maar wees niet ongerust oefening baart kunst. Afgezien van de G modellen uit de late jaren 80 en de eerste turbo modellen, die zeer levendig kunnen zijn zeker wanneer je de limiet op zoekt (grote vraag waarom zoek je die limiet op, op de openbare weg) is een 911 een fantastische auto om mee te rijden. Ik zag ook wat opmerkingen voor de gewichtsverhouding van auto's zoals de 911, omdat men blijkbaar denkt dat een 50/50 verhouding wenselijk zou zijn. Hier de uitleg waarom 50/50 voor sportwagens niet wenselijk is: | |
daNpy | vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:57 |
Het zijn wel andere tijden als vroeger. De wereld is veel kleiner door internet. Je ziet nu al dat Abu Dhabi langer blijft hangen. Als je iemand van de baan ramde was het vechten in de pitstraat. Als je nu een duwtje geeft krijg je straf ![]() | |
Questular | vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:05 |
Ik denk dat Max redelijk schijt heeft aan wat de Lewis fanboys en biased media van zijn kampioenschappen vinden. Het is ook gewoon vervelend als je posterboy niks in te brengen heeft in de F1 op dit moment, en dan kun je beter met je vingertje naar Max wijzen i.p.v. toegeven dat sir Lewis niet op het niveau van Max zit op dit moment. | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:06 |
Dat is altijd zo geweest. Max wil racen en niks anders. | |
Zorro | vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:24 |
Fixed | |
aesop | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:22 |
Ik ben wel erg benieuwd naar de persconferentie van Horner en of hij voldoende overtuigend kan aangeven dat de overschrijding niet performance gerelateerd is. Dat kan imo alleen als de kosten in spare parts zitten die niet zijn gebruikt. Kosten voor Catering is dubieus. Had je die uitgaven niet gedaan als je had geweten dat het meetelde? Of te wel iedereen neemt zijn eigen bammetjes mee? Het is indirect loon. Meest overtuigend zou dan zijn als Horner kan aantonen dat de catering voor eigen rekening is n dat niet is gecompenseerd in het salaris. Verder is het much a do about nothing. Mercedes heeft 8 jaar lang gemiddeld 100 miljoen meer uitgegeven per jaar dan Redbull. | |
Questular | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:31 |
Hoe laat wordt het e.e.a. officieel bekend gemaakt? | |
Marcoss | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:36 |
Dat laatste boeit dan weer niet als er geen budgetcap is.. | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:41 |
En RB 100 miljoen meer dan Williams. Maar dat was allemaal legaal, net zo als 100 of 1000 miljoen van Mercedes. NU RB moet voor de regels van NU boeten. NU zijn ze misschien de pineut. Lullig dat het dan ook een Nederlander treft maar ja soms zit het mee soms zit het tegen | |
aesop | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:42 |
Formeel gezien heb je gelijk, maar kan geen kwaad om om een en ander in perspectief te zetten ![]() | |
Nattekat | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:50 |
Geld liegt niet. De documenten die RB naar de FIA heeft gestuurd zullen alles open en bloot op tafel leggen. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:55 |
Vooral omdat nu wordt gedaan alsof LH veel beter had kunnen presteren tov VER wanneer ze die 1,5 miljoen of wat het ook is wel hadden mogen uitgeven. Als dat al zo is dan kun je dat andersom uiteraard ook over zijn 6 MERC-titels zeggen. | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:59 |
Maar zo kun je ook andersom zeggen dat het vooral Red Bull is geweest die van de budgetcap geprofiteerd heeft. Want zonder die cap had Mercedes nog steeds die 100 miljoen meer uit kunnen geven en dominant 1 en 2 kunnen worden in 2021. En dat uitgerekend RB zich er dan als enige niet aan houdt zet hier en daar kwaad bloed. | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:00 |
En dan volgend jaar weer janken bij Mercedes als Red Bull ze ondanks een reductie in aero-tijd weer te snel af is. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:06 |
Ik blijf erbij dat die budgetcap over een paar jaar een wassen neus blijkt te zijn. MERC en andere teams schreeuwen nu moord ben brand, maar in mijn optiek is die hele cap totaal niet te controleren. Dat zeg ik niet omdat het team van VER nu in het beklaagdenbankje zit, maar vooral omdat het gewoonweg niet kn werken. Veel teams hebben een motorenafdeling (Ferrari, Mercedes, Alpine, RB) waarbij je heel makkelijk wat knappe koppen naar die divisie kunt verplaatsen waar ze gewoon buiten de budgetcap zitten nadenken en met ideetjes kunnen aankloppen bij de mensen die wel onder de cap vallen en die dan ineens zelf een goed idee hebben. Of in geval van RB dat een eigen technology-centrum heeft waar sommige mensen wel en sommige mensen niet onder de cap vallen. Om nog maar te zwijgen over welke prijzen je opgeeft wanneer je spullen inkoopt bij bedrijfjes die ook weer aan het team gelieerd zijn. Het klonk allemaal leuk en ik vind het wel komisch om te zien hoe teams nu het hardst roepen om strenge straffen, maar ik durf er mijn huis op te verwedden dat wanneer je cht inzage hebt in alles (en dus ook in de processen achter de schermen en niet alleen in de boeken) je zult zien dat ze allemaal cheaten of in elk geval hard hun best doen. En dat het dan in de boeken er netjes uit ziet en RB nu op een fout betrapt wordt zegt me helemaal niets. | |
daNpy | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:10 |
Dit | |
aesop | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:10 |
Deels kun je dit misschien ondervangen door te werken met een begroting die vooraf moet worden goedgekeurd, maand- of kwartaalrapportages en een jaarrekening die niet pas na drie kwartjaar wordt geaccordeerd. En je moet als FIA natuurlijk niet na afloop van het boekjaar de regels gaan aanpassen (zodta ongebruikte reserveonderdelen ineens wel meetellen) | |
daNpy | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:12 |
DIt is waarom ik de ABA niet snap. Verkeerde interpretaties, oke, juridisch niet echt goed te weerleggen. Maar regels aanpassen nadat de gegevens in zijn geleverd, daar maakt elke stagair toch gehakt van? | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:14 |
Ipv een budgetcap invoeren kunnen ze beter de alsmaar drukker wordende kalender terugbrengen tot maximaal 20 races per seizoen. Scheelt weer een heleboel reis- en hotelkosten, plus minder risico op schade tijdens GP-weekends. Maar ja, we moeten natuurlijk wel de sjeiks en de ultra-rijken blijven pleasen dus gaan we volgend jaar lekker racen in Qatar en Las Vegas. | |
WismutVeilchen83 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:14 |
Het kan allemaal beter dan nu, dat zeker. En in zijn totaliteit zorgt het ervoor dat de sport gezonder wordt. Want je kunt wel cheaten, maar niet voor 100 miljoen ofzo. Dat maakt dat teams ook aantrekkelijker voor sponsoren, want met een bepaalde investering kun je nu ook bij kleinere teams best wat bereiken. Teams maken nu zelfs winst in sommige gevallen in plaats van dat ze op omvallen staan. Maar de essentie is wel dat je bedrog nooit kunt voorkomen. Nogmaals, je kunt 3 of 4 top engineers elders in je bedrijf stallen die geweldige concepten uitdenken en die dan droppen bij iemand die wel binnen de budgetcap vallen. Die gaan het vervolgens zelf 'bedenken' en uitvoeren. Dan hoef je die top engineers die in de praktijk best duur zullen zijn niet op te voeren onder je cap. Het zal vast niet zo eenvoudig zijn als ik nu stel, maar die gaten zullen er ongetwijfeld zijn en geloof maar dat die nu ook al benut worden. Daarmee is het nooit 100% zuiver. | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:07 |
Dat het een gedrocht is ben ik op zich met je eens maar toch denk ik dat een cost cap de enige manier is om de F1 een toekomst te geven. Tot iemand een beter idee heeft dan. | |
RAVW | vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:17 |
Weet niet of het al langs gekomen is : FIA-stewards stellen Alpine alsnog in het gelijk: Alonso krijgt P7 terug https://nl.motorsport.com(...)t-p7-terug/10391351/ ![]() ![]() ![]() Maar wat een faal van de FIA weer | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:29 |
Adames | vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:33 |
Budget cap is een prima idee, maar het is wel lastig om het vanuit het niks in te voeren in de financieel lastigste sport. Tokensysteem voor aero, cfd en windtunnel vermindering voor betere ploegen en meer standaardonderdelen was al een goede stap in de richting. | |
Tarado | vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:16 |
Ze zouden eigenlijk alle budgetten die onder de cap vallen openbaar moeten maken, ik vermoed dat er best wel wat slim boekhouden bijzit van deze en gene wat nu niet aan het licht komt en die teams hebben dan ook weer een voordeel tov anderen die het niet op die manier opschrijven. | |
Red_85 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:05 |
Ja, heerlijk. | |
Nattekat | vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:16 |
Blimey | |
Red_85 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:56 |
Gerechtigheid | |
Predator40 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:02 |
16:00 geweest | |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:06 |
Volgens de Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)er-ontwikkelingstijd En Twitter: | |
Tarado | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:06 |
| |
greysbones | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:07 |
TheStigsDutchCousin | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:08 |
Valt allemaal wel mee dus. | |
tja77 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:09 |
10% Minder windtunnel tijd, de komende 3 GP’s dan maar wat 2023 dingetjes testen alvast. Daarnaast is Newey een aero god die dat wel weet te compenseren. | |
Tarado | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:10 |
Lijkt me ook niet zo'n enorm probleem | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:12 |
Britse bekken zullen wel weer schuimen nu er geen puntenaftrek is gevolgd die Sir Lewis een titel zou hebben opgeleverd. | |
tja77 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:14 |
In de ogen van de Britten zijn het hele RedBul team en Verstappen sowieso cheaters met hun asterisk titles. | |
TearsoftheKingdom | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:16 |
Al die ophef voor een half miljoen. ![]() | |
Tarado | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:19 |
Die boete slaat ook nergens op, als je het dan toch doet verminder dan het budget met hetzelfde bedrag of dubbel van de overtreding, zo'n boete betalen hoe fors ook doet niet zoveel pijn. | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:22 |
Die reacties ook op o.a. Racefans: '10.28.2022 – the day F1 officially died' en 'So... no penalty then... nice FIA....' ![]() Echt hoor, er is een overtreding geconstateerd, ze zijn gestraft, maar voor de fanboys is uiteraard maar 1 ding goed genoeg. [ Bericht 2% gewijzigd door WheeledWarrior op 28-10-2022 16:28:36 ] | |
Questular | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:23 |
Als ik RBR was zou ik wel even navragen of deze boete binnen de kosten van het budget van volgend jaar vallen of dat het een afzonderlijke uitgave is. Anders zit #teamLH volgend jaar weer te schuimbekken. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:25 |
Iemand poste hier laatst een regel uit het financieel Reglement waaruit bleek dat boetes ivm het niet voldoen aan de costcap niet onder de costcap vallen. Ik vind dat raar, maar het is zo vastgelegd. | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:26 |
Boetes vallen niet binnen budget. Dat staat ook zo in de reglementen Wat ik niet snap is dat blijkbaar 1 miljoen in "unused parts" zit en dat dit komt door regelwijzigingen vanuit de FIA. Blijkbaar kan Red Bull dit of niet hard maken of hebben ze geen in gezeur, want anders blijft het gek. Als ik het goed begrijp is daadwerkelijke straf ook maar 7% windtunnel tijd. Omdat ze dit jaar hebben gewonnen krijgen ze sowieso maar 70% van totaal, daar gaat nu dan nog eens 10% van af, dus blijft er 63% over. Geen ramp, maar ik vind het nog steeds een overdreven reactie op een overtreding van nog geen half miljoen. Aan de andere kant sluit dit wel meteen de deur voor andere teams om volgend jaar iets te proberen, want als je voor een half miljoen al 10% krijgt dan gaat het hard. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:26 |
Ja, dit vind ik ook. Zo'n boete die geen invloed heeft op de costcap van een later jaar wordt door elk topteam lachend afgetikt. Die windtunnel tijd daarentegen gaat wel serieus pijn doen. | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:27 |
Medland zegt net dat windtunnel tijd nu al ingaat. Dat scheelt misschien ook al, want ze hoeven voor dit jaar niks meer te doen en hopelijk waren ze al bezig met volgend jaar, dus schade zal wel meevallen, want anders denk ik niet dat RB akkoord was gegaan, terwijl ze toch nog wel wat punten hadden waar ze gelijk hadden kunnen krijgen. | |
Tarado | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:30 |
Het scheelt dat er niet zoveel gewijzigd is en wordt in de reglementen dus van 70% naar 63% vind ik dan best wel meevallen. | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:38 |
Benieuwd waar Toto volgend jaar weer over gaat huilen als Mercedes nog steeds geen races wint. | |
daNpy | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:40 |
Dit bandje draait nog wel even door hoor. De 'fans' slikken het toch als zoete koek. | |
RAVW | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:45 |
lol dat is net zo iets van 40 miljoen verdienen en dan 7 Mil aan belasting moeten betalen ... om dan vervolgens de bruto belasting weer naar beneden te gooien omdat er 7 Mil meer is betaald ![]() ![]() dat voelen die bedrijven echt niet gewoon weer teug vragen aan de belasting als inkomen verliest | |
Red_85 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:46 |
Wanne fuzz voor niks. Toto mag ook achter zijn oren krabben. Klootzak met zijn geruchten. | |
Predator40 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:50 |
Niet frauduleus gehandeld De FIA erkent dat Red Bull Racing niet frauduleus heeft gehandeld. En als de renstal een belastingaftrekpost van 1,4 miljoen pond op de juiste wijze had gedocumenteerd, zouden de cijfers hebben geklopt. Red Bull Racing-teambaas Christian Horner houdt vanavond om 18:30 uur Nederlandse tijd een persconferentie. | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:52 |
Hij heeft zijn zin gekregen en het heeft gewoon gewerkt. FIA zegt letterlijk dat er maar een "overspending" is van nog geen half miljoen. Dat bedrag is opgedeeld in meer dan tien punten. Deel komt van "unused parts", deel komt door catering, deel komt door "sick leaves" etc. Het gaat dus steeds over wat wisselgeld hier en daar. Daarnaast geeft FIA toe dat RB geen kwade bedoeling, niet frauduleus heeft gehandeld en dat ze goed hebben meegewerkt aan alles. Dat zegt indirect dat RB geen voordeel had wat betreft het ontwikkelen van de auto. Waarom straf je ze dan m.b.t. het ontwikkelen? Enige reden dat ik kan bedenken is dat dat komt omdat men een lek heeft bij de FIA .Als dit niet was gelekt was het heel anders gelopen en had RB waarschijnlijk een reprimande en een boete gehad. Die -10% is het werk van Toto, Lewis, Binotto en Brown, dus wat dat betreft hebben ze goed werk geleverd. | |
Nober | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:01 |
Bijzonder.![]() | |
fietsie | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:01 |
Komt doe boete dan weer in het budget van 2022 terug en veroorzaakt ie daarmee dan direct weer een kans op overschrijding in 2022 ? | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:05 |
Nope. | |
Dazalbest | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:07 |
Dit is allemaal hartstikke fijn enzo vor RB maar waarom gaan ze dan toch akkoord? Vind het echt walgelijk van die Toto en z'n gevolg bahbah | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:14 |
Ik denk, en hoop, dat ze er gewoon af van willen zijn en dat ze dus denken dat die 10% ze geen pijn gaat doen. | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:22 |
Ze zijn er overheen gegaan, ik denk dat dit niet te ontkennen valt. Ze zijn akkoord gegaan om de lange procedure te voorkomen. Wat ook beter is want nu hebben ze nog een aero-voordeel op de rest waardoor die 7 procentpunt beter te behappen is zonder competitiviteit te verliezen | |
Rianne84 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:22 |
pmponer | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:23 |
Mooier zou zijn dat team laatst dan gewoon die boete volgend jaar mag overspenden en de windtunnel tijd erbij krijgt | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:26 |
Het gaat natuurlijk per post om peanuts en er was geen intentie om te veel uit te geven. Maar in totaal betekent het 'overal een beetje' wel dat ze 4 ton teveel hebben uitgegeven en hoewel dat maar 0,37% is, is het wel een bedrag waarmee je een stel mooie extra updates mee kunt brengen gedurende het jaar. Dat daar dus een straf voor komt is logisch. De andere kant van het verhaal is natuurlijk de reden waarom die overspend is ontstaan. Mogelijk heeft RB inderdaad een goed verhaal waarmee ze kunnen beargumenteren dat het vooral de schuld is van de FIA en gewijzigde richtlijnen. Maar kennelijk vertouwen ze daar niet genoeg op om het gevecht aan te gaan en zijn ze bang voor de straf die dan kan volgen. Jammer allemaal, want als RB nu een periode van succes in gaat zal men altijd roepen dat dat komt door de voorsprong die ze met cheaten hebben verkregen. Zoals Mercedes met hun motordeal voor het hybride tijdperk. | |
maan_man | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:45 |
Ik begrijp de gedachtegang dat men de sport spannender wil maken en het veld dichter bij elkaar wil brengen, maar ik begin mij steeds meer te storen aan al die regeltjes. Geen enkele sport die zoveel gekkigheden kent. Stel je voor dat Ajax 10% minder met een bal mag trainen om de competitie spannender te maken. Of dat Mathieu van der Poel met 20% minder lucht in de banden moet rijden om de concurrentie meer kansen te geven. | |
-XOR- | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:48 |
Windtunneltijdreductie deert RB op zich nauwelijks aangezien Max doorgaans netjes even meldt als het waait. | |
Mano_ | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:50 |
De vergelijkingen gaan niet echt op, omdat bij F1 de auto ongeveer 85% van de prestaties is. Die sneller maken kost geld, de rijkste kan in principe de snelste auto bouwen en daarmee resultaten 'kopen'. Dat is bij andere sporten niet zo. | |
Starflyer | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:54 |
En dat terwijl Ferrari aan het begin van het seizoen nog zei, dat ze niet zo streng moesten zijn in dit eerste jaar van de budget cap. Want het zijn ingewikkelde regels die nog verder uitgekristalliseerd moeten worden. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:57 |
Ergerde je je er ook aan toen precies dit in het voordeel van Max Verstappen werkte? | |
Tarado | vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:59 |
Zo werkt F1 nu eenmaal, als ze anderen kunnen remmen zullen ze het niet nalaten al denk ik wel dat @Evenstar een punt heeft dat dit door lekken groot is gemaakt en daardoor ook zwaarder bestraft. | |
Nattekat | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:05 |
Muah, dat weet ik zo net niet. Als je in n klap uit het niets bekend maakt wat er gebeurd is en wat de straf is, pak je al die weken aan Twitter idioten in n dag. Heel Twitter was ontploft. | |
Tarado | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:07 |
Hangt er natuurlijk vanaf wat je bekend maakt, als het 400k is dan waait dat snel over, nu ging het van 10 miljoen naar beneden. | |
Nattekat | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:07 |
En als er n team wel met alternatieven heel ver kan komen, is dat RB. Newey is een wandelende windtunnel. | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:08 |
In het voetbal kan de rijkste club ook de beste spelers halen en dus het kampioenschap 'kopen'. Daarom wordt Ajax vaker kampioen dan RKC. | |
Mano_ | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:10 |
F1-teams kunnen ook de beste coureurs kopen met hoge salarissen en bonussen. Die vallen niet binnen de budget cap. | |
-XOR- | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:17 |
Mooie trollfoto bij dat artikel | |
Drekkoning | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:19 |
Vrij forse straf. FIA moest ook wel een voorbeeld stellen, mgoed. | |
-XOR- | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Salomonsoordelen FIA-style | |
Rianne84 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:27 |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:31 |
Zorg jij nou maar dat je auto op orde is Brown. Die gast valt ook door de mand hoor. Als je nu nog durft te zeuren dan ben je gewoon een eikel. | |
TweedeKlum | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:36 |
Brown ![]() ![]() | |
-XOR- | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:37 |
Binnen nu en een paar jaar is een van de klaagteams de sjaak wegens een budget cap overschrijding, kijken of ze dan nog steeds vinden dat er zo hard gestraft moet worden en dat er geen minor overschrijdingen bestaan. | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:42 |
Ik hoop het zo. 0.37% breach, 10% straf en dan nog zeuren. | |
DeeBee | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:43 |
Ach, het altijd vals spelende Red Bull | |
JopJuh | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:43 |
Telt de penalty mee in de cost cap? | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:44 |
Nee. | |
maan_man | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:44 |
Ja | |
-XOR- | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:47 |
Die budget cap is een uitstekend nivelleringsmiddel en een straf is terecht maar de compleet doorgedraaide Engelse clowntjes die vinden dat die paar ton overschrijding RB tot een straaljager maakten en dat VER zijn titels moet worden afgenomen: ![]() ![]() | |
Marcoss | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:52 |
Met wilfully wel als cruciaal woord | |
-XOR- | vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:54 |
Ja, dat suggereert hij maar kan hij natuurlijk niet bewijzen. | |
Marcoss | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:01 |
Ja, daarom, maar in dat geval verwacht ik dat gevraagd wordt om dat verder toe te lichten en niet dat het een loze kreet blijft.. | |
Marcoss | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:07 |
opgebaarde | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:09 |
FIA was het blijkbaar met 5,6 miljoen oneens. Dat is fors. Aangezien de FIA relatief mild is en benadrukt dat er niet gefraudeerd is, mogen wij er vanuit gaan dat de bij de andere teams ook het nodige op te merken was op de ingeleverde cijfers? Is (nog) niks over bekend, toch? | |
-XOR- | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:11 |
Veel teams zaten er ver onder, RB balanceerde natuurlijk op het randje. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:12 |
Is ook niet relevant omdat het merendeel van de teams onder de costcap blijft omdat ze simpelweg het geld niet hebben om er boven te gaan. | |
opgebaarde | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:15 |
Daarom mijn vraag. Theoretisch kan het zo zijn dat 7 van de 9 concurrenten ook flinke aanpassingen op de ingeleverde cijfers hebben gekregen, maar omdat hun budget toch al ver onder het limiet zit en zat heeft dit geen consequenties. | |
Rnie | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:19 |
Wat smul ik van de comments op racingnews365. Daar zitten de grootste no-no's & randdebielen die kosten wat het kost Red Bull aan het verdedigen zijn. ![]() ![]() ![]() "Punt uit en door!" ![]() Als het Mercedes was geweest, dan hadden ze met zijn alle naar Brackley vertrokken om een "capitooltje" te doen | |
Adames | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:19 |
Zelfs Haas zit voor komend jaar tegen de cost cap aan, naar eigen zeggen. | |
Questular | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:20 |
De ironie in deze post is legendarisch. | |
-XOR- | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:21 |
Ik snap wat je bedoelt en neem aan dat wanneer er bij de andere teams ook veel onregelmatigheden in hun declaraties zijn gevonden, de FIA een algemene mededeling aan de teams zou doen dat daar een beetje op gelet moet worden worden. Echter gok ik dat de meeste teams wat minder naar zichzelf toerekenden dan RB omdat dat verder toch niet uitmaakte. | |
opgebaarde | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:21 |
Het is enigszins relevant omdat de FIA 13 posten aangepast heeft. Als (big if) deze discrepanties alleen bij RBR waren, dan is de emotie van (vooral) Ferrari en Mercedes beter te begrijpen. Zij zaten ook op de maximale limiet en zij hebben geen (aanname) commentaar gekregen Daarom dat het wel interessant is wat het commentaar bij de andere negen teams was | |
daNpy | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:35 |
Wat een hoop onzin in 1 tekst. | |
daNpy | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:37 |
Feiten zijn niet relevant | |
Newone82 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:42 |
Volgend jaar geen Red Bull als nummer 1 in het WK. Mercedes zal er wel weer staan. En Ferrari verprutst alles. Kortom, volgend jaar Max vs Hamilton deel 2 | |
Rnie | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:43 |
Zeker ![]() | |
WheeledWarrior | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:45 |
Oke Nostradamus. | |
Newone82 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:47 |
Duidelijk is dat Red Bull al minder windtunnel tijd kreeg doordat ze nummer 1 zijn geworden in het WK. Kortom, Red Bull gaat het veel moeilijker krijgen komend jaar. Horner heeft het over 0.2 tot 0.5 tiende per rondje. Dan zouden ze nu het derde team zijn achter Ferrari en mercedes | |
Whiskers2009 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:53 |
"Wilfully" ![]() De FIA zegt dat er geen opzet en geen fraude in het spel was... | |
Peterselieman | vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:09 |
het zaakje blijft aan alle kanten stinken, zoveel is wel duidelijk | |
Evenstar | vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:43 |
Denk dat die 0.2-0.5 wel overdreven is. Als 10% 0.2-0.5 zou zijn dan zou dus een winning constructor een jaar na hun overwinning 0.6-1.5 seconde moeten verliezen. Red Bull zou dan volgend jaar achterin moeten meevechten. Het zou dan bijna onmogelijk worden om back-to-back constructor titles te pakken. | |
SiGNe | vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:56 |
De Alpha Tauri identiek maken aan de Red Bull en dan gebruik maken van de windtunnelgegevens van AT ![]() | |
THEFXR | vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:32 |
opgebaarde | vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:53 |
DombohetOlifantje1 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:05 |
Feit is dat iedereen zicH er DUS WELfatsoenlijk aangehouden heeft met het 'etensgeld' voor bezoekers, i.t.t. RB. | |
Newone82 | vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:26 |
Als dit echt zo is, is Red Bull gewoon de sjaak. Dan gaan ze echt niet meer 1,2,3 zo winnen. | |
Nattekat | vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:42 |
Max Verstappen 4-voudig wereldkampioen na 2024 bevestigd. | |
Peterselieman | vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:47 |
Wordt die windtunneltijd (en de bijbehorende rest) niet per half jaar verdeeld? | |
Starflyer | vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:50 |
Ja. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:25 |
Dat weet je helemaal niet, want de meeste teams kwamen in 2021 sowieso niet aan de costcap. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:27 |
Ja, ze gaan het dus pas echt voelen in 2024. Het is dus te hopen dat ze in 2023 geen achterstand in hoeven te halen, want dat gaat dan heel lastig worden. | |
Tijn | vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:31 |
Als ze echt op achterstand komen, zakken ze ook in de constructeursstand, waardoor ze weer extra windtunnel- en CDF-tijd krijgen. Bovendien hebben ze ook nog AlphaTauri die ze kunnen vragen dingen te testen. | |
Drekkoning | vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:31 |
Het is ook gewoon een zware straf, ongeacht wat sommigen willen doen geloven. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:46 |
Maar ook dan krijgen ze 10% minder dan zonder penalty. Bovendien is het kwaad dan al geschied. Nee, natuurlijk niet. Die auto heeft een totaal ander concept. | |
Tijn | vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:48 |
Dat wil niet zeggen dat ze niet een vleugeltje hier of een vloerdingetje daar kunnen testen. | |
BehoorlijkKritisch | zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:26 |
Jawel. Want je test zo'n onderdeel als deel van een totaal pakket. Je hebt er geen reet aan om een vleugel die op de RB te testen op de AT. | |
Evenstar | zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:36 |
Dat het pijn gaat doen is wel een feit, maar hoeveel pijn? Blijkbaar deed de Mercedes het dit jaar belachelijk goed in de windtunnel, maar in het echt was het een hobbelezel. Denk dat RB genoeg capaciteit en kennis heeft om er een beetje omheen te werken. Wat beter voorbereid, iedere sessie achter een computer, in een windtunnel etc. 100% benutten. Volgens mij hadden ze zelfs nog wat tijd over van dit jaar. Weet niet hoe ze daar bijv. mee omgaan. Het gaat pas eind 2023 / begin 2024 pijn doen denk ik, dus het beste zou zijn als ze halverwege 2023 er al dusdanig goed voorstaan dat ze de rest van 2023 niet meer nodig hebben. Windtunnel gebruiken van een ander team is wat lastig, maar ze kunnen vast wel wat berekeningen laten uitvoeren door AT. Zal vast niet mogen, maar daar vinden ze dan ook wel weer wat op. Geen enkel team speelt dit volgens de regels. De rest was alleen wat beter in het uitwissen van hun sporen. | |
Nattekat | zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:39 |
Als er geen regelementswijzigingen komen, is die windtunnel sowieso niet zo heel erg belangrijk, want je weet al heel veel. | |
Evenstar | zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:40 |
Ik wil die Crofty echt op zijn bek slaan. Wat een triest figuur is dat toch? "I ask you once again" ... het is niet je fucking kind waar je tegen praat. Echt knap hoe rustig Horner blijft. | |
#ANONIEM | zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:59 |
Eh...ja, alleen veranderen deze auto's maar weinig volgend jaar omdat ze nogal strak in de regels zijn gezet. Dus ik denk dat dit wel meevalt. | |
Evenstar | zaterdag 29 oktober 2022 @ 01:03 |
https://www.racefans.net/(...)it-accepted-penalty/ Als je dit leest word je toch gewoon boos ... Wat een onzin allemaal van de FIA. Ten eerste dat stukje over "unused part" is echt een gigantische fuck up van de FIA. Ten tweede, en hier kan ik mij dan nog het meest kwaad over maken, is dat gedoe over de medewerker die op "non-active" was gezet echt een heel gevaarlijk precedent. Het gaat hier duidelijk over Dan Fallows, die weg is gekaapt door Aston Martin. Toen hij tijdens 2021 een aanbod van Aston Martin kreeg, en die accepteerde, heeft RB hem uit F1 team gezet. Daarom heeft RB zijn salaris voor rest van dat seizoen niet meegerekend. Volgens FIA moest dat dus wel .... Je kan dus een goed betaalde engineer van een rivaal aan het begin van een seizoen wegkapen en dan moet je rivaal zijn salaris wel gewoon meetellen bij hun eigen budget ![]() Ten derde, je kan je zieke medewerkers beter dood laten gaan, in plaats van zorgen dat ze goed worden behandeld. Ten vieride, als ik het goed begrijp hebben ze dus ALLE catering kosten van Red Bull in Milton Keynes meegerekend ![]() Ene kant snap ik dat RB er klaar mee was, maar aan de andere kant laat je de "bully" wel winnen zo. Diegenen die het hardst aan het schreeuwen waren hebben gewonnen. [ Bericht 6% gewijzigd door Evenstar op 29-10-2022 01:11:51 ] | |
King_Merc | zaterdag 29 oktober 2022 @ 02:02 |
Dat zou ik maar even niet doen… als ik Red Bull was… denk dat de Fia ook wel heel erg hier op gaat letten … mocht er een klokkenluider zich binnen het team bevinden, of Iemand van de fia komt langs on aangekondigd , en Red Bull test in de AT wind tunnel (of gebruikt de tijden van AT) ,dan zal dat nog vele malen zwaarder worden bestraft…. frauderen enzo.. en dan worden beiden uit het WK gegooid… (soort van Straf die McLaren in 2007 had) , waar min of meer McLaren in hun neerwaartse spiraal kwam… | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 29 oktober 2022 @ 02:15 |
Tuurlijk zegt hij dat. Ik vind Horner echt een aardige gozer, maar ook hij is politicus en diplomaat. ![]() | |
KillerBee4ever | zaterdag 29 oktober 2022 @ 06:11 |
Dit denk ik ook, daarnaast is RB / Newey al een poos bezig met de auto van volgend jaar (alhoewel ik geen idee heb of hier al windtunnel tijd voor is gebruikt). Newey is zo'n beetje de beste in zijn vak, ik schat 'm wel zo hoog in dat hij gevoelsmatig weet wat te doen, zelfs met beperkte windtunnel tijd. Ik zeg trouwens niet dat RB volgend jaar ook wel weer een winnende auto neerzet, maar wel dat ze er gewoon goed bij zullen zitten. | |
Donderkonijn | zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:59 |
Newey was de enige die dat porpoising gebeuren aan zag komen, dus je, hij was dit jaar zeker de beste in zijn vak. | |
Rianne84 | zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:48 |
Tarado | zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:09 |
Zijn ook volgend jaar het team to beat, misschien dat ze er in begin 24 met de auto voor dat jaar last van gaan krijgen, dan is het afwachten hoe goed de concurrenten die 24 auto hebben neergezet en of je moet gaan inhalen ja of nee. | |
opgebaarde | zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:32 |
Oud artikel. Mercedes maakte in 2021 dankzij 'pijnlijk' budgetplafond meer winst https://nl.motorsport.com(...)dige-winst/10382986/ Paar bijzondere teksten: * De uitgaven van Mercedes zijn gedaald van 386,5 miljoen euro in 2020 naar 353,8 miljoen euro in 2021 (net geen 33 miljoen) * winst 2021 gestegen naar een indrukwekkende 81,8 miljoen euro * Het grootste gedeelte van deze daling is afkomstig uit het ontwerp- en engineeringsafdeling. Deze afdeling valt onder de nieuwe reglementen, waardoor deze van 906 naar 831 kromp * De administratie-afdeling groeide daarentegen van 157 tot 173, omdat dit niet onder het nieuwe plafond valt. * We hebben een extra dertig medewerkers ingezet op financile zaken, vijftig meer op marketing, communicatie, en sponsoring, allemaal om te voldoen aan de nieuwe regelementen”, legt Wolff uit. Budget cap is 145. Een kleine 200 miljoen blijft buiten de cap ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 29-10-2022 10:42:04 ] | |
Tarado | zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:54 |
Dat is een beetje het punt en hetzelfde geldt voor Ferrari en Red Bull, als ik dan zie waar Red Bull in overtreding is geweest heb ik toch het idee dat ze bij Mercedes betere boekhouders hebben. | |
TweedeKlum | zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:56 |
Of meer smeergeld betaalt. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:01 |
Zou zomaar kunnen. Het kan zijn dat RB door een foutje onder een vergrootglas is komen te liggen, terwijl uit een eerste check bij Mercedes en Ferrari niets is gebleken en ze hierdoor niet dieper zijn gaan graven. | |
opgebaarde | zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:04 |
Als je 1,4 miljoen belastingteruggaaf vergeet dan heeft waarschijnlijk elk ander bedrijf betere boekhouders. | |
Whiskers2009 | zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:47 |
Ze zijn die niet vergeten, ze hebben het verkeerd geboekt: https://www.racefans.net/(...)it-accepted-penalty/ Wat je argument over "slechte boekhouders" niet direct onderuit haalt. Maar het zit dus wl anders dan je beweert. | |
Starflyer | zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:50 |
Volgens Toto ging die regelwijziging over 2023. | |
Zorro | zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:59 |
Dat is nou precies het soort bureaucratie waar ik me dood aan erger. "Hiet is prima, en dat weten wij en dat weten jullie, iedereen is het eens, alleen je hebt het verkeerd opgeschreven dus het telt niet" Paarse krokodil-gedrag. | |
opgebaarde | zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:43 |
Alleen de FIA meldt direct dat ook een 1,4 mio baat meegenomen had moeten worden. Dus er is geen paarse krokodil | |
Starflyer | zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:45 |
Die ze bij de excluded costs hebben geboekt ipv de included costs, aldus Horner. | |
Weltschmerz | zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:08 |
Zolang ze niet het aantal potloden dat Newey mag gebruiken limiteren zal de schade wel meevallen. Toch vind ik het een rare manier van bestraffen. Ik zou zeggen als je over het budget heengaat dan moet dat bedrag van overschrijding er volgend jaar vanaf, en dat verdubbel of verviervoudig je dan voor het punitieve element. Als je bedrijf een verkeerde belastingopgaaf doet krijg je ook een naheffig plus boete die ten koste gaan van het volgende boekjaar. Je krijgt dat niet een ontzegging van de rijbevoegdheid of zo. | |
aesop | zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:14 |
Vallen de kosten voor het gebruik van de windtunnel eigenlijk onder de costcap? Zo ja, is het een broekzak-vestzak straf. Wat Redbull niet kan uitgeven aan de windtunnel kan Redbull voor andere zaken gebruiken. | |
gbm | zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:43 |
Ja, dat was dus ook het commentaar van Ferrari. https://the-race.com/form(...)thats-upset-ferrari/
| |
aesop | zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:56 |
Idee om wat voor bedragen het dan gaat? | |
daNpy | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:02 |
Dus nu is Red Bull bestraft en is het nog niet goed. Ga ergens anders huilen, alsof Ferrari ook maar enig recht van spreken heeft ![]() Maak je eens druk om je eigen team, want daar is nog meer dan zat te verbeteren ook al heb je de snelste auto in het veld ![]() | |
ZaZoe | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:06 |
Wat een toestanden zeg, hoop echt dat Max komend seizoen iedereen zijn snot voor hun ogen rijdt | |
Nattekat | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:11 |
Om een n of andere reden is McLaren nog altijd extreem fel tegen dit hele gebeuren. Zelfs Toto houdt zijn kaken nu op elkaar. | |
Peterselieman | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:18 |
Logisch ook dat hij zich stil houdt, want hij heeft er nu niets meer bij te winnen en anders straalt het ook op hem af. McLaren wordt nu als spreekbuis gebruikt. Vreemd dat Brown zich daarvoor leent. | |
Starflyer | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:26 |
En dat terwijl ze in mei nog hele andere taal bezigden, want het was het eerste jaar, dus ze moeten niet zo streng zijn. En nu het RBR betreft is geen penalty te zwaar. Hypocriet zooitje ![]() | |
daNpy | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:27 |
Zoals de afgelopen 2 jaar. | |
aesop | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:28 |
En Seidl, nare teksten heeft die. | |
daNpy | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:28 |
Pure frustratie | |
Evenstar | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:28 |
Horner had gewoon gelijk toen hij iets van "even if we burn down our wind tunnel, it will not be enough for them" zei. Sowieso kan McLaren, Ferrari of wie dan ook nog hoog en laag willen springen. Het is nu klaar. Niemand kan meer in beroep. FIA niet, RB niet, andere teams niet. Denk ook dat dat de reden is dat RB akkoord is gegaan. Ze hebben gezien wat voor schade andere teams kunnen toebrengen aan RB en de sport. Ze gaan over lijken om hun zin te krijgen en hun achterstand te verkleinen. Dit nog 12 maanden lang door laten etteren zou RB meer schade toebrengen dan die 10% minder tijd. Die 7 miljoen doet ze sowieso geen pijn, dus het is goed zo. Wat betreft schade aan imago maakt het ook niet uit, want iedereen met twee hersencellen snap hoe het zit en alle andere mensen kan je niet op een andere gedachte brengen, zoals Max dat ook mooi zei. Hun probleem. | |
KillerBee4ever | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:53 |
Ik vermoed dat Toto achter de gordijntjes een hoop olie op het vuur heeft gegooid, en de boel flink heeft aangedikt tegenover concullega's. Daarnaast natuurlijk ook het ouderwetse gal spuien via (social) media, alles om RB zwart te maken, en zeer zeer klein te krijgen. Uiteraard in de hoop dat RB komend seizoen uit het veld geslagen is door alle tumult en boze ogen, zodat Toto's geliefde Hamilton er met de 8e titel vandoor kan.... wat zal ik lachen als het Russel wordt... ![]() | |
Evenstar | zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:59 |
No way dat Russell de titel kan pakken daar, terwijl Lewis er nog rijdt. Dat gaan ze nooit toelaten of Lewis moet de eerste paar races zelf de muur in rijden en meteen flink achterstand oplopen. | |
Zwoerd | zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:10 |
Dat geloof ik niet. Als Russell voor Hamilton kwalificeert en in de race sneller is, heeft Lewis niks te willen. Dan teamorders geven gaat zo'n enorme shitstorm opleveren voor Mercedes,dat willen ze ook niet. | |
Knurft-Zork3 | zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:19 |
Die hashtags... ![]() #Maxterisk Fraudstappen #CostCapChampion #CostCapBreech #CostcappenScandal #RedBullCheats #redbullpunished #redbullscoundrels #maxterisk #F1nancialDoping #Fraud #MVisNotThatGood #GiftedChampionships #mv0 #HumanErrorChampion #MaxteriskCostcappen | |
Peterselieman | zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:20 |
#GetaLife | |
Nattekat | zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:09 |
Snobs | |
-XOR- | zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() edit: kut, ik las Getafe | |
tripel7 | zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:05 |
Ik heb begrafenissen gezien met een feestelijkere sfeer dan MB als Russell (of voorheen Bottas) op het podium komt, nog steeds de grote Lewis en Toto show daar. | |
Evenstar | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:14 |
Gast blijft kwaliteit leveren ![]() | |
Nattekat | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:16 |
Ik zat er net lekker in, gaat die gozer zijn post aanpassen. | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:24 |
Even doordrinken, 'fans', de zure beker is bijna leeg. | |
R-woud93 | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:35 |
![]() | |
WheeledWarrior | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:39 |
Hamilton gaat geen titels meer pakken verwacht ik. Als Ferrari volgend jaar de boel op zondagen ook beter op orde krijgt dan zijn er gewoon veel te veel jonge honden die hem kunnen en zullen verslaan over een heel seizoen. Tenzij Mercedes uit het niets een wereldauto aflevert de komende 2 jaar. | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:45 |
Alles is mogelijk! Onwaarschijnlijk, maar mogelijk. | |
aesop | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:50 |
Mocht het hem wel lukken, in min of meer gelijkwaardig materiaal, stijgt ie wel in aanzien bij mij. Ik acht de kans alleen iet zo groot. Dan zie ik nog eerder gebeuren dat de W14 weer zo dominant is als de afgelopen jaren en hij weer alleen zijn teamgenoot hoeft te verslaan. | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:55 |
Lewis stijgt bij mij in aanzien als ie gewoon zijn gevechten op de baan uitvecht en niet om elke scheet de media opzoekt. | |
Evenstar | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:56 |
... ja ... maar, hij heeft het zo zwaar, iedereen is tegen hem ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:58 |
Bullshit ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:40 |
Nyck mag na afloop van het seizoen al voor AlphaTauri gaan testen in Abu Dhabi. Hiermee rijdt hij dit jaar in de vijfde verschillende F1-bolide. Bizar aantal | |
THEFXR | zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:55 |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:23 |
En zijn tegenstanders er niet af rijdt. | |
Donna | zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:24 |
Debris. ![]() | |
Donna | zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:25 |
Tot morgen. Vergeet jullie klokjes niet goed te zetten morgenochtend. ![]() Oeps dit moest in live. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:57 |
Ik heb Peter Heerschop maar even gemaild over wat het nu moet zijn | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2022 @ 01:31 |
Klopt het dat Max en/of Red Bull Sky aan het negeren is? Ik lees het her en der op Twitter, maar er zijn dus geruchten dat ze Sky aan het negeren zijn i.v.m. de uitspraken van Ted van vorige week. | |
Twieki | zondag 30 oktober 2022 @ 02:13 |
Bron..? Maar het zou me niks verbazen eigenlijk. En ik geef ze geen ongelijk. Red Bull en Max hebben wel wat beters te doen dan zich druk maken over Sky en hun nogal suggestieve journalistiek. | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2022 @ 02:17 |
o.a. een RB news account (niet officieel) wat ik al een tijdje volg en op zich altijd goede informatie heeft. Ik kan het nergens bevestigen, dus vandaar de vraag en dus geen bron ![]() Heb verder ook geen RB / Max interview met Sky gezien vandaag, dus vroeg mij af of iemand dat wel had ![]() | |
Twieki | zondag 30 oktober 2022 @ 02:31 |
Ik denk dat Red Bull, en ook Max ver verwijderd willen blijven van allerlei suggestieve dingen. Ze willen gewoon racen op een faire en sportieve manier. En mijn inziens doet ie 't goed getuige de pole die hij vanavond heeft gepakt. | |
Knurft-Zork3 | zondag 30 oktober 2022 @ 02:33 |
Perez deed wel gewoon een interview in "de pen" met Sky na de kwalificatie. | |
Rianne84 | zondag 30 oktober 2022 @ 07:12 |
Wat sneu ![]() ![]() ![]() ![]() | |
pmponer | zondag 30 oktober 2022 @ 08:55 |
ach sneu, als reactie op Alonso vind ik het wel ok. Je moet ook niet alles maar over je kant laten gaan natuurlijk | |
Tarado | zondag 30 oktober 2022 @ 09:04 |
Ik kan er ook niet wakker van liggen maar als je pretendeert een groot kampioen te zijn die overal boven staat moet je dat wel in de praktijk brengen, zal het Engelse bloed zijn. | |
pmponer | zondag 30 oktober 2022 @ 09:16 |
Dus dan moet je altijd de andere wang toekeren? Hoeveel shit je ook over je heen krijgt en hoe in dit geval zelfs collega's zitten te zuigen? | |
TearsoftheKingdom | zondag 30 oktober 2022 @ 09:16 |
Heb ik iets gemist? Is dit een reactie ergens op? | |
pmponer | zondag 30 oktober 2022 @ 09:17 |
https://twitter.com/ESPNF1/status/1586324560475037697/photo/1 | |
exile79 | zondag 30 oktober 2022 @ 09:18 |
Ik denk op de opmerking van Alonso dat de 2 titels van Max meer betekenen dan 7 titels als je alleen maar je teamgenoot als concurrent hebt. Iets in die strekking. | |
Predator40 | zondag 30 oktober 2022 @ 09:19 |
en terecht...... | |
Nieuwschierig | zondag 30 oktober 2022 @ 09:28 |
Ted was gisteravond poeslief in zijn opmerkingen over de strafmaat van de FIA. De bestraffing is keurig volgens de regels gegaan zei hij. | |
Peterselieman | zondag 30 oktober 2022 @ 10:04 |
Klinkt wat schijnheilig als het op deze manier gezegd is. | |
Tarado | zondag 30 oktober 2022 @ 10:20 |
Jammer dat ook in F1 de journalisten (niet dat hij dat is) matig zijn, we weten nu nog niet wie het lek was/is bij de FIA. | |
Predator40 | zondag 30 oktober 2022 @ 11:53 |
hopelijk komt daar gewoon nog een onderzoek naar.....er is wel meer gelekt afgelopen jaren | |
Nieuwschierig | zondag 30 oktober 2022 @ 14:00 |
Oordeel zelf Van 13:00 tot 17:00 | |
Evenstar | zondag 30 oktober 2022 @ 14:08 |
Hier is weinig mis mee naar mijn mening. |