abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206497882
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
nou ja als de uitholling op de huidige manier doorgaan zijn er best wel reizigers, misschien een procentje of 20, die op een gegeven moment zeggen "Laat maar zitten, op deze manier is het OV geen optie meer voor mij".
Ja maar zeg nou zelf, al die conducteurs op die stoptreinen, waar is dat allemaal nodig voor? Zitten die zelf ook niet liever in ICs? En hoezo ervaar je dat als uitholling dat je geen conducteur tegenkomt? Ik vind 't lekker rustig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:33:04 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206497895
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:31 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ja maar zeg nou zelf, al die conducteurs op die stoptreinen, waar is dat allemaal nodig voor? Zitten die zelf ook niet liever in ICs? En hoezo ervaar je dat als uitholling dat je geen conducteur tegenkomt? Ik vind 't lekker rustig.
Nee dat is helemaal niet wat ik met uitholling bedoel. Uitholling is voor mij het uitdunnen van frequenties net zo lang tot er niemand meer van de trein gebruik maakt (waarna dat vervolgens gebruikt wordt als smoes om de boel nog verder uit te kleden "kijk er is geen vraag naar"). Wat er in o.a. Duitsland en Engeland in de jaren '60 op grote schaal gebeurd is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:34:12 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206497902
of ik al of niet een conducteur tegen kom maakt me vrij weinig uit. De baas betaalt mijn kaartje en aan sociale veiligheid iets bijdragen zie ik ze heel eerlijk gezegd ook niet doen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206497939
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nee dat is helemaal niet wat ik met uitholling bedoel. Uitholling is voor mij het uitdunnen van frequenties net zo lang tot er niemand meer van de trein gebruik maakt (waarna dat vervolgens gebruikt wordt als smoes om de boel nog verder uit te kleden "kijk er is geen vraag naar"). Wat er in o.a. Duitsland en Engeland in de jaren '60 op grote schaal gebeurd is.
Ja okay, vanwege waar ik het over had dacht ik in de dienstverlening aan de niet treinen rijden kant. Daar ben ik ook bang voor, ik ben ook overtuigd dat als je vaak genoeg treinen en bussen laat rijden in middelgrote en grotere steden dat je daar ook het aantal reizigers significant mee kan verhogen, zeg maar het tegenovergestelde.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:42:23 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206497967
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ja okay, vanwege waar ik het over had dacht ik in de dienstverlening aan de niet treinen rijden kant. Daar ben ik ook bang voor, ik ben ook overtuigd dat als je vaak genoeg treinen en bussen laat rijden in middelgrote en grotere steden dat je daar ook het aantal reizigers significant mee kan verhogen, zeg maar het tegenovergestelde.
Ja, maar dan moet je wel willen. En mensen aantrekken om het te kunnen uitvoeren. En niet zoals nu dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206498006
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja, maar dan moet je wel willen. En mensen aantrekken om het te kunnen uitvoeren. En niet zoals nu dus.
Precies. Dit is ook waarom ik tegen al die Thalyssen en Eurostars ben; Zorg er gewoon voor dat er ieder half uur een HSL naar Brussel en dan drie om één verder rijdt naar Londen met open instapregime en vaste, betaalbare, lage prijzen. Eerste klas eruit, bordrestaurant of bistro behouden. Voor je het weet moet je Duplexen in gaan zetten en gekoppeld gaan rijden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:56:56 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206498084
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:33 schreef b2py het volgende:

[..]
Wat zou jouw voorstel zijn om het beter in te richten? Lijkt alsof je er van uit gaat dat de beschikbaarheid gelijkmatig over het land verdeeld is maar dat hoeft denk ik niet zo te zijn. Daarbij zou het mogelijk kunnen zijn dat in westelijke randstad meer mensen worden aangenomen dan elders in het land? En dan laat ik de dikte van de vervoersstromen nog maar even buiten beschouwing en focus op een minimale bediening.
Ik kan niet bij NS in de keuken kijken en ik weet dus ook niet wat ze beschikbaar hebben aan personeel per standplaats.

Het zou me niet verbazen als ze pas in de loop van de zomer tot de ontdekking kwamen dat ze het personeel helemaal niet hebben voor alles dat ze willen rijden (toen verscheen die brief naar het Locov), en op het laatste moment zijn gaan schrappen om de planning weer sluitend te krijgen.

Wat mij steekt is dat de gevolgen die dit kan hebben voor het OV als geheel lijken te worden genegeerd.

In absolute getallen is 6->4 of 4->2 pijnlijker dan 2->1, maar het omgekeerde is waar qua aantrekkelijkheid. Iemand die niet afhankelijk is van het OV zal in het weekend minder snel geneigd zijn om de trein te pakken als die maar 1× per uur rijdt - dat is een klant die je kwijt bent en die niet snel terug komt.
pi_206498718
In absolute getallen lijkt dat inderdaad waar, maar ik heb de goede hoop dat NS ook rekening houdt met de dikte van vervoersstromen.
  zondag 30 oktober 2022 @ 20:21:50 #162
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206502475
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:56 schreef James1988 het volgende:

[..]
Ik kan niet bij NS in de keuken kijken en ik weet dus ook niet wat ze beschikbaar hebben aan personeel per standplaats.

Het zou me niet verbazen als ze pas in de loop van de zomer tot de ontdekking kwamen dat ze het personeel helemaal niet hebben voor alles dat ze willen rijden (toen verscheen die brief naar het Locov), en op het laatste moment zijn gaan schrappen om de planning weer sluitend te krijgen.

Wat mij steekt is dat de gevolgen die dit kan hebben voor het OV als geheel lijken te worden genegeerd.

In absolute getallen is 6->4 of 4->2 pijnlijker dan 2->1, maar het omgekeerde is waar qua aantrekkelijkheid. Iemand die niet afhankelijk is van het OV zal in het weekend minder snel geneigd zijn om de trein te pakken als die maar 1× per uur rijdt - dat is een klant die je kwijt bent en die niet snel terug komt.
Ik hoop dat de NS in de toekomst met een slimmere dienstregeling komt waarbij op sommige momenten Intercities ook op kleinere stations stoppen om zo een sprinter uit te sparen. Zo kunnen IC’s naar Leeuwarden ‘s avonds en in het weekend ook op Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum stoppen, IC’s naar Arnhem (de directe verbinding Utrecht-Nijmegen zou ‘s avonds en in het weekend verdwijnen) zouden ‘s avonds en in het weekend ook op Wolfheze en Oosterbeek stoppen en de IC’s naar Vlissingen zouden ‘s avonds en in het weekend ook in Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Oudenbosch stoppen.

De achterliggende gedachte is dat een aantal sprinterverbindingen kan verdwijnen, waardoor er ruimte er staat om op drukkere verbindingen toch ieder half uur een sprinter te laten rijden zoals de sprinter Nijmegen-Dordrecht.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206502589
Er dient een minimale afstand te zijn tussen sprinterstations als je wilt dat er IC-materieel stopt. Tussen Zwolle en Leeuwarden zit dat wel goed maar tussen Ede - Arnhem en Roosendaal - Zwolle zijn de tussengelegen afstanden te klein om met VIRM gereden te mogen worden. Hooguit een enkele keer per dag voor de eerste/laatste treinen.
  zondag 30 oktober 2022 @ 20:32:36 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206502680
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:21 schreef Erno-BE het volgende:
(de directe verbinding Utrecht-Nijmegen zou ‘s avonds en in het weekend verdwijnen)
Huh?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 30 oktober 2022 @ 20:33:41 #165
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206502692
Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Oudenbosch zouden bedient worden door de IC Amsterdam-Vlissingen. De IC Zwolle-Roosendaal laat ik juist ongemoeid omdat deze in allerlei knopen zit (Zwolle, Zutphen, Roosendaal).
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 30 oktober 2022 @ 20:38:31 #166
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206502755
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Huh?
De IC Den Helder-Nijmegen zou ik ‘s avonds en in het weekend tot Arnhem laten rijden om zo ook de stations Wolfheze en Oosterbeek te bedienen. Bovendien is de IC tussen Arnhem en Nijmegen ‘s avonds en in het weekend vrij leeg en is naar mijn mening 2x/uur een Sprinter (Zutphen-)Arnhem-Nijmegen en 2x/uur een IC Zwolle-Roosendaal ‘s avonds en in het weekend voldoende tussen Arnhem en Nijmegen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206502770
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:21 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Ik hoop dat de NS in de toekomst met een slimmere dienstregeling komt waarbij op sommige momenten Intercities ook op kleinere stations stoppen om zo een sprinter uit te sparen. Zo kunnen IC’s naar Leeuwarden ‘s avonds en in het weekend ook op Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum stoppen, IC’s naar Arnhem (de directe verbinding Utrecht-Nijmegen zou ‘s avonds en in het weekend verdwijnen) zouden ‘s avonds en in het weekend ook op Wolfheze en Oosterbeek stoppen en de IC’s naar Vlissingen zouden ‘s avonds en in het weekend ook in Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Oudenbosch stoppen.

De achterliggende gedachte is dat een aantal sprinterverbindingen kan verdwijnen, waardoor er ruimte er staat om op drukkere verbindingen toch ieder half uur een sprinter te laten rijden zoals de sprinter Nijmegen-Dordrecht.
Die naar Leeuwarden prima en begrijpelijk maar Arnhem-Nijmegen zou eigenlijk 200km/u-verbinding moeten zijn met IC's die alleen in Arnhem en Nijmegen stoppen. Er zijn ook genoeg potentiële reizigers.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 30 oktober 2022 @ 20:40:48 #168
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_206502780
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:27 schreef Ireyon het volgende:
Er dient een minimale afstand te zijn tussen sprinterstations als je wilt dat er IC-materieel stopt. Tussen Zwolle en Leeuwarden zit dat wel goed maar tussen Ede - Arnhem en Roosendaal - Zwolle zijn de tussengelegen afstanden te klein om met VIRM gereden te mogen worden. Hooguit een enkele keer per dag voor de eerste/laatste treinen.
:?

Ik weet niet beter dan dat bijvoorbeeld een paar jaar terug de IC Zwolle-Roosendaal tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein reed. Waarom zou dat nu niet meer mogen?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 30 oktober 2022 @ 20:41:50 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206502802
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:38 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De IC Den Helder-Nijmegen zou ik ‘s avonds en in het weekend tot Arnhem laten rijden om zo ook de stations Wolfheze en Oosterbeek te bedienen. Bovendien is de IC tussen Arnhem en Nijmegen ‘s avonds en in het weekend vrij leeg en is naar mijn mening 2x/uur een Sprinter (Zutphen-)Arnhem-Nijmegen en 2x/uur een IC Zwolle-Roosendaal ‘s avonds en in het weekend voldoende tussen Arnhem en Nijmegen.
Oh, jij bent je eigen spoorboekje aan het verzinnen. Ik dacht even dat de NS zelf inmiddels de IC Nijmegen-Utrecht aan het schrappen was.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 30 oktober 2022 @ 20:51:20 #170
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206502922
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Die naar Leeuwarden prima en begrijpelijk maar Arnhem-Nijmegen zou eigenlijk 200km/u-verbinding moeten zijn met IC's die alleen in Arnhem en Nijmegen stoppen. Er zijn ook genoeg potentiële reizigers.
Het probleem is dat je maar een beperkt aantal treinen kan inzetten door de personeelstekorten. De vele uursdiensten in het weekend zijn gewoon niet verkoopbaar als je nog steeds op sommige verbindingen 6x per uur een trein rijdt, terwijl er eigenlijk helemaal geen vraag is voor 6x per uur een trein. Als je dan slim bent dan laat je een aantal IC’s tussen Den Helder en Arnhem ‘s avonds en in het weekend stoppen op Wolfheze en Oosterbeek zodat de Sprinter Arnhem-Ede ook weg kan in de avonduren en in het weekend.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206502991
Dan zet je maar treinen in waar minder personeel voor nodig is, dus maximaal zeven bakken ipv acht. Of je past de wet aan dat er niet op alle treinen conducteurs nodig zijn. Ook prima.

Schrappen van meer treinen lijkt me niet effectief op dit soort assen, helemaal niet op de belangrijke basisassen die de rest van het netwerk z'n bestaansrecht geven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 30 oktober 2022 @ 21:00:54 #172
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206503105
Ik ben voor eenmansbediening bij sprinters, maar die vervelende vakbonden blokkeren de eenmansbediening op sprinters.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206503226
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:40 schreef Eix het volgende:

[..]
:?

Ik weet niet beter dan dat bijvoorbeeld een paar jaar terug de IC Zwolle-Roosendaal tussen Arnhem en Nijmegen als stoptrein reed. Waarom zou dat nu niet meer mogen?
DDZ heeft een jaar langs de kant gestaan met versleten wielen omdat het o.a. op dat stuk dus als sprinter werd ingezet. Intercitymaterieel is gewoon niet geschikt om zo vaak af te remmen en op te trekken. Alleen op trajecten waar een knip niet praktisch of politiek gevoelig is (Roosendaal-Vlissingen, Hoorn-Enkhuizen) gebeurt het nog wel maar op de trajecten die Erno noemt gaat NS echt geen VIRM als sprinter inzetten.
pi_206503251
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:00 schreef Erno-BE het volgende:
Ik ben voor eenmansbediening bij sprinters, maar die vervelende vakbonden blokkeren de eenmansbediening op sprinters.
Daar kan vast in goed overleg iets aan gedaan worden, bijvoorbeeld door verandering van rol, door het anders inzetten van controleteams. Dit zijn ook dingen die ze zelf al tijden roepen en die nu ook geroepen worden door de stewards van de gedecentraliseerde lijnen, maar jah, waarom zou je luisteren naar de mensen die het werk uitvoeren! Wat weten die nou :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 21:07:32 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206503265
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 21:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]
DDZ heeft een jaar langs de kant gestaan met versleten wielen omdat het o.a. op dat stuk dus als sprinter werd ingezet. Intercitymaterieel is gewoon niet geschikt om zo vaak af te remmen en op te trekken. Alleen op trajecten waar een knip niet praktisch of politiek gevoelig is (Roosendaal-Vlissingen, Hoorn-Enkhuizen) gebeurt het nog wel maar op de trajecten die Erno noemt gaat NS echt geen VIRM als sprinter inzetten.
Maar als DDAR heeft het wel als stoptrein gereden. Waren er toen ook problemen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206503524
Je kan prima met dat spul als stoptrein rijden, net als met VIRM. Maar inderdaad moet daar wel het onderhoud op aangepast zijn in verband met de hogere slijtage van o.a. de remmen.
Bij VIRM is dan ook een van de eisen (geweest? Het is alweer even geleden dat ik dit hoorde, dus geen idee of het nog steeds van toepassing is) dat voor de planmatige langdurige inzet van een treinstel als stoptrein de remmen een extra controle moesten krijgen om te zien of die nog voldoende op dikte waren voor de stoptreindiensten.
Bij DDZ was dat dus niet gebeurd, en daarop ging het mis. De treinen werden onderhouden als intercity, maar maakten meer kilometers als stoptrein.
  zondag 30 oktober 2022 @ 22:10:23 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206504417
NS is onlangs gestart met de aanbesteding voor de S5G ("Sprinter 5e Generatie") en één van de eisen daarbij is dat het materieel ook geschikt moet zijn voor inzet op "intercity-achtige verbindingen".

Hopelijk bedoelen ze daarmee ook comfort en niet alleen de technische aspecten. Vorig jaar was er noodgedwongen SNG beland in de IC Zwolle - Roosendaal en dat was qua zitcomfort echt driewerf niks :N

Over de inzet van conducteurs: voor zover ik weet is dat nergens wettelijk verplicht (anders hadden de regionale vervoerders óók HCs op hun treinen), het is hoogstens een eis in de HRN-concessie. Die loopt op z'n eind, in een volgende concessie zou erop gestuurd kunnen worden dat IC-treinen een conducteur moeten hebben en dat dat op sprinters een optie is.

Hoeveel HCs er per treinlengte worden ingezet is een NS-eigen regeltje, daarvoor is helemaal niks geregeld in concessies of wetten.
pi_206504519
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:02 schreef MTL het volgende:
Natuurlijk kan je elders meer verdienen, maar laten we wel zijn, het salaris is niet slecht, zeker als je er een aantal jaar werkt. Een basissalaris van uiteindelijk bijna 4000 euro, en dat is zonder de onregelmatigheidstoeslagen van (als ik naar mijzelf kijk) tussen de 800 en 1000+ euro. En dan draai ik nog niet eens nachtdiensten, die leveren nog meer op. En dat is bij 36 uur per week.
Ik denk niet dat er heel veel MBO beroepen zijn die beter verdienen.
Het testrijden van treintjes verdiend leuk bij zo te lezen 😁😁, ik heb nog geen 3k+ gezien (incl. ort) laat staan dat het richting de 4 gaat
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 oktober 2022 @ 23:01:42 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206505551
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:10 schreef James1988 het volgende:
NS is onlangs gestart met de aanbesteding voor de S5G ("Sprinter 5e Generatie") en één van de eisen daarbij is dat het materieel ook geschikt moet zijn voor inzet op "intercity-achtige verbindingen".

Hopelijk bedoelen ze daarmee ook comfort en niet alleen de technische aspecten. Vorig jaar was er noodgedwongen SNG beland in de IC Zwolle - Roosendaal en dat was qua zitcomfort echt driewerf niks :N
Ik zie dat soort treinen zomaar 1x per uur op de uitlopers van het net verschijnen om te voldoen aan de eisen voor toegankelijkheid
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206506425
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:10 schreef James1988 het volgende:
NS is onlangs gestart met de aanbesteding voor de S5G ("Sprinter 5e Generatie") en één van de eisen daarbij is dat het materieel ook geschikt moet zijn voor inzet op "intercity-achtige verbindingen".

Hopelijk bedoelen ze daarmee ook comfort en niet alleen de technische aspecten. Vorig jaar was er noodgedwongen SNG beland in de IC Zwolle - Roosendaal en dat was qua zitcomfort echt driewerf niks :N
Wellicht bedoelen ze verbindingen als Zwolle-Groningen/Leeuwarden en de Zeeuwse Lijn. Dat wordt nu allemaal met SNG gereden maar die zijn qua (zit)comfort eigenlijk zwaar ontoereikend voor dat soort afstanden. Die stoelen zouden door reizigers zijn uitgekozen maar ik ken niemand die positief is over die stoelen.

Utrecht-Leiden is vorig jaar ook een tijd met SLT/SNG gereden toen DDZ aan de kant stond.

Maar goed die nieuwe sprinter. Misschien iets van Stadler ofzo, maar dan met comfortabel interieur.
pi_206506545
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:15 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Het testrijden van treintjes verdiend leuk bij zo te lezen 😁😁, ik heb nog geen 3k+ gezien (incl. ort) laat staan dat het richting de 4 gaat
Bruto, hč, geen netto :P
pi_206506557
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 06:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed die nieuwe sprinter. Misschien iets van Stadler ofzo, maar dan met comfortabel interieur.
Alsjeblieft niet nog meer van die Stadler meuk. Dat spul is zo onbetrouwbaar als de pest ;(
Ze zijn nu maar met een vervroegde revisie op een aantal onderdelen bezig in de hoop dat het een beetje beter gaat worden :')
  maandag 31 oktober 2022 @ 09:20:11 #183
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_206506960
Op uitlopers van het intercitynet zie ik zomaar DDNG verschijnen. Lijkt me tenminste het meest logische voor trajecten als Den Helder-Nijmegen.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 06:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Utrecht-Leiden is vorig jaar ook een tijd met SLT/SNG gereden toen DDZ aan de kant stond.
Niet alleen vorig jaar hoor, er rijdt daar nu standaard SLT. En dat blijft zo want de huidige dienstregeling is alleen haalbaar met sprinters.
pi_206507063
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:20 schreef ReisT het volgende:
Op uitlopers van het intercitynet zie ik zomaar DDNG verschijnen. Lijkt me tenminste het meest logische voor trajecten als Den Helder-Nijmegen.
[..]
Niet alleen vorig jaar hoor, er rijdt daar nu standaard SLT. En dat blijft zo want de huidige dienstregeling is alleen haalbaar met sprinters.
Hoe kan er nu ineens een tekort aan intercitymaterieel zijn? Of heeft dat te maken met de buitendienststelling van ICM?
pi_206507134
Er is geen tekort aan intercitymaterieel of tekort aan materieel in het algemeen. Hoe kom je daarbij?
pi_206507159
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 09:41 schreef MTL het volgende:
Er is geen tekort aan intercitymaterieel of tekort aan materieel in het algemeen. Hoe kom je daarbij?
Ik las verkeerd denk ik. Je bedoelt dat de rijtijden op Utrecht-Leiden niet gehaald worden met intercitymaterieel. Ik las het als: er is niet genoeg IC-materieel om de huidige dienstregeling te rijden.

Het is nog vroeg :P
pi_206507239
Het is nog vroeger, want niet ik, maar ReisT postte dat :P

Maar inderdaad, vanwege de ondergrond is het de bedoeling dat er geen dubbeldekstreinen rijden, en de ICM haalt de rijtijden niet voor de kwartiersdienst, dus kom je automatisch op sprintermaterieel uit dat het wel aankan.
pi_206507328
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan zet je maar treinen in waar minder personeel voor nodig is, dus maximaal zeven bakken ipv acht. Of je past de wet aan dat er niet op alle treinen conducteurs nodig zijn. Ook prima.

Schrappen van meer treinen lijkt me niet effectief op dit soort assen, helemaal niet op de belangrijke basisassen die de rest van het netwerk z'n bestaansrecht geven.
Het staat niet in de wet, anders hadden de regionale vervoerders massaal dagelijks de wet overtreden ;-)
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:32:08 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206507569
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:10 schreef James1988 het volgende:
één van de eisen daarbij is dat het materieel ook geschikt moet zijn voor inzet op "intercity-achtige verbindingen".
Wat dacht je van een cursus "aanbesteding formuleren voor dummy's"? ;(

Heb de broek inmiddels op de enkels van dit soort nulpunterij :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206507672
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:15 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
ik heb nog geen 3k+ gezien (incl. ort)
ik wel regelmatig maar ik zit in een voorkeursrooster met alleen maar laat en nacht :P en ja dat is netto
pi_206507761
quote:
13s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wat dacht je van een cursus "aanbesteding formuleren voor dummy's"? ;(

Heb de broek inmiddels op de enkels van dit soort nulpunterij :N
Doe maar niet, straks pakken ze je nog op voor schennispleging.
  maandag 31 oktober 2022 @ 10:54:10 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206507780
Welnee joh, ook geen personeel voor *O* :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206508684
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]
ik wel regelmatig maar ik zit in een voorkeursrooster met alleen maar laat en nacht :P en ja dat is netto
Lekker, hoeveel jaar zit je er al bij?
Zelf draai ik alleen laat, kom zelden boven de 2300 uit maar moet er wel bij vermelden dat ik 32u werk en de zorgverzekering er al af is gehouden. Ohja en ik koop elk jaar 8-12 dagen verlof bij :')

Ben benieuwd of de overheid die meerwerkbonus er doorheen weet te krijgen en zo ja of het een beetje aantrekkelijk wordt, dan wil ik fulltime wel weer overwegen.
  maandag 31 oktober 2022 @ 12:13:48 #194
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206508712
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:54 schreef MTL het volgende:

[..]
Alsjeblieft niet nog meer van die Stadler meuk. Dat spul is zo onbetrouwbaar als de pest ;(
Dat hoor ik de laatste tijd juist vooral over SNG.

Dat, gevolgd door "dat gaat nog wat worden met DDNG, ik hou m'n hart vast."
pi_206509265
Er zijn voor zover ik weet geen structurele betrouwbaarheidsissues met SNG. Je kan uiteraard wat vinden over de afvering/rijcomfort en de kwaliteit van de afwerking, maar voor zover ik weet ligt het aantal vertragingsminuten met als oorzaak een technische storing bij SNG behoorlijk laag.
Uiteraard zijn er wel eens storingen en natuurlijk worden er wel dingen gevonden die voor verbetering vatbaar zijn om de betrouwbaarheid omhoog te krijgen, net als bij elk type materieel. Het blijft gewoon techniek en treinen worden altijd doorontwikkeld tot vlak voor het einde.
pi_206511032
Vertragingsminuten met technische oorzaak per miljoen bakkm geeft een leuke weergave, maar de ene keer duurt een afhandeling langer dan de andere keer ;)
pi_206511361
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:10 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Lekker, hoeveel jaar zit je er al bij?
Zelf draai ik alleen laat, kom zelden boven de 2300 uit maar moet er wel bij vermelden dat ik 32u werk en de zorgverzekering er al af is gehouden. Ohja en ik koop elk jaar 8-12 dagen verlof bij :')

Ben benieuwd of de overheid die meerwerkbonus er doorheen weet te krijgen en zo ja of het een beetje aantrekkelijk wordt, dan wil ik fulltime wel weer overwegen.
taakgroep 57/17 gewoon voor 36 uur wtv en co in tijd.
pi_206511910
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 07:54 schreef MTL het volgende:

[..]
Alsjeblieft niet nog meer van die Stadler meuk. Dat spul is zo onbetrouwbaar als de pest ;(
Ze zijn nu maar met een vervroegde revisie op een aantal onderdelen bezig in de hoop dat het een beetje beter gaat worden :')
Overigens is dit echt onzin.
pi_206512671
Ja, want NS vindt het gewoon leuk om dingen aan te passen, ondanks dat het prima werkt natuurlijk :D
Daarnaast vindt NS het ook gewoon leuk om zo ongeveer dagelijks treinen te schrappen die met FLIRT hadden moeten rijden omdat er weer eens wat defect staat. Alles natuurlijk om de reiziger te kunnen pesten :')

[ Bericht 40% gewijzigd door MTL op 31-10-2022 19:37:58 ]
pi_206512813
Haha, touché. Maar vervroegde revisie speciaal om zaken te verbeteren, nope.

Het is eerder meeliften met de standaard revisie om wat zaken eerder aan te pakken.

Gemiste kans als je dat niet zou doen toch?
pi_206512912
Je hebt inderdaad gelijk dat de revisie in z'n algemeenheid is inderdaad niet vervroegd, maar die specifieke wijzigingen worden wel direct daarin meegenomen. Dus die onderdelen krijgen daarmee een vervroegde revisie, zo bedoelde ik mijn post.

[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 31-10-2022 19:38:25 ]
pi_206513111
SNG heeft dan weer wel last van bijzondere kwaaltjes:



Hoef je tenminste niet te douchen voordat je naar je werk gaat...
pi_206513176
Het lijkt daarin op de voorganger, SGM. Daar heb ik datzelfde ook wel eens gehad. Sta je toch even raar te kijken :D
pi_206513283
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 19:31 schreef MTL het volgende:
Je hebt inderdaad gelijk dat de revisie in z'n algemeenheid is inderdaad niet vervroegd, maar die specifieke wijzigingen worden wel direct daarin meegenomen. Dus die onderdelen krijgen daarmee een vervroegde revisie, zo bedoelde ik mijn post.
Yes. Duidelijk voor de mee-lezers. Ben zelf werkzaam in deze wereld namelijk ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')