abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206487849
De trein is bijna leeg. Kaartjes dus best exclusief
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:53:42 #104
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206487857
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:52 schreef pvdplanet het volgende:
De trein is bijna leeg. Kaartjes dus best exclusief
Langs de baan is nog leuker...
pi_206487909
twitter
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:24:10 #106
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206488045
Trein staat stil...

Gewoon een geplande pauze, begrijp ik?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:37:00 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206488123
Ja, geplande stop voor machinistenwissel. Ze rijden weer en het record is zojuist gezet. :D
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:47:25 #108
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_206488210
Gefeliciteerd! 🥳
pi_206488949
twitter
pi_206489226
Voor de kinderen, throwback naar ons eigen record
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206489246
Twee jaar later stalen die reserveLimburgers het record:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206489322
Aan het einde van dit filmpje kan je ook zien dat er bij het Nederlandse record echt nog verdomd veel snelheid in zat:
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206489345
Ja dat ding mocht onder geen beding tot stoppen moeten komen omdat ze bang waren dat de boel van alle kanten bestormd zou worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:20:59 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206489373
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor de kinderen, throwback naar ons eigen record
Die man rond 14:00
"Ja ik werk bij het door spoor, dus je hart gaat er naar uit"
"Ja ik ben buschauffeur" :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:22:32 #115
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206489383
Hoezo was het remmen een probleem? Te dunne leidingen om de hele trein van lucht te voorzien?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206489479
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:22 schreef derLudolf het volgende:
Hoezo was het remmen een probleem? Te dunne leidingen om de hele trein van lucht te voorzien?
Het is een puur pneumatische rem dus als 'ie aan de voorkant op de rem stampt dan gaat het in serie na elkaar door naar achteren. Met 12 rijtuigen voel je dat effect al, laat staan met 60. Het is 1989 eah. Zag je die mensen op het spoor staan? Toen kraaide daar echt geen haan naar. Tegenwoordig zit er een half dozijn soorten remmen op materieel, hehehe.

Als je een elektrische rem hebt, of een compressor in het rijtuig en elektrische aansturing, dan heb je deze vertraging uiteraard niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:30:50 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206490938
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor de kinderen, throwback naar ons eigen record
Wat leuk, ik woonde toen in het buitenland en heb dat compleet gemist :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206491238
quote:
Dat ze niet onder hun echte naam willen praten zegt al wel genoeg imo.
pi_206491347
quote:
Welke werkdruk als je geen controle kan uitvoeren? De drie sterren sudoku?
pi_206491362
Ik neem maar even aan dat de trein op lage snelheid gereden heeft, en niet alle treinstellen tractie leverde. Met zoveel stroomopname klapt alles er uit lijkt mij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:06:30 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206491396
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik neem maar even aan dat de trein op lage snelheid gereden heeft, en niet alle treinstellen tractie leverde. Met zoveel stroomopname klapt alles er uit lijkt mij.
in ieder geval heel beperkte tractie.

Daarnaast hebben ze ook gesleuteld aan de teruglevering omdat bij het remmen anders de bovenleiding te warm zou worden.

Communicatie ging via de ouderwetse veldtelefoon _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206491480
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 21:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
in ieder geval heel beperkte tractie.

Daarnaast hebben ze ook gesleuteld aan de teruglevering omdat bij het remmen anders de bovenleiding te warm zou worden.

Communicatie ging via de ouderwetse veldtelefoon _O-
Het is een sneer naar de NS. Want in deze trein was voldoende zitplek voor reizigers.

Hier alles over de Nederlandse langste reizigerstrein:
https://www.feijenoordsemeesters.nl/LRtW/

Bij de Nederlandse langste trein mochten er alleen in de voorste x-wagons reizigers mee. Dat is bij de Zwitserse recordpoging niet het geval.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:13:28 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206491517
ook logisch, want ze maakten van 25 machinisten gebruik en de geleverde tractie was veel meer gelijkmatig, naast het remmen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206491548
7 machinisten, 25 treinstellen, 100 additionele rijtuigen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:28:29 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206492659
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.

Hier te vinden, en blij word je er niet van :N

https://nsdr.bemined.nl/2023-1/

Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.

Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:38:01 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206492836
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad)
Ik ben geschokt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206492965
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.

Hier te vinden, en blij word je er niet van :N

https://nsdr.bemined.nl/2023-1/

Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.

Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Ik zie ook niet hoe ze de trend gaan keren. Er zal nog veel meer geschrapt gaan worden denk ik.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:45:47 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206493015
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206493071
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
Bij Arriva is het ook een bende schijnbaar, maar die rijden sowieso in het weekend op veel plekken al een uurdienst.
pi_206493600
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.

Hier te vinden, en blij word je er niet van :N

https://nsdr.bemined.nl/2023-1/

Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.

Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
We gaan weer terug naar 19wat? 1970 of zo? Kansloos wat een onkunde -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206493679
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
We gaan weer terug naar 19wat? 1970 of zo? Kansloos wat een onkunde -O-
Hoi lieve Flesbeer, hoe is het in Deventer?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:25:15 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206493842
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
In het buitenland speelt dit probleem ook. En Arriva heeft er ook last van.

Keolis NL heeft er ook mee te maken, maar voor zover ik weet ik mindere mate.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:56:08 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206494190
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 23:25 schreef James1988 het volgende:

[..]
In het buitenland speelt dit probleem ook. En Arriva heeft er ook last van.

Keolis NL heeft er ook mee te maken, maar voor zover ik weet ik mindere mate.
In het noorden worden met name op de zaterdag veel treinen geschrapt, maar ook doordeweeks vallen er diensten uit.

Keolis heeft er ook mee te maken dat ze niet altijd alle diensten kunnen stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206495575
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.

Hier te vinden, en blij word je er niet van :N

https://nsdr.bemined.nl/2023-1/

Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.

Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Wat zou jouw voorstel zijn om het beter in te richten? Lijkt alsof je er van uit gaat dat de beschikbaarheid gelijkmatig over het land verdeeld is maar dat hoeft denk ik niet zo te zijn. Daarbij zou het mogelijk kunnen zijn dat in westelijke randstad meer mensen worden aangenomen dan elders in het land? En dan laat ik de dikte van de vervoersstromen nog maar even buiten beschouwing en focus op een minimale bediening.
  zondag 30 oktober 2022 @ 08:58:05 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206495691
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Hoi lieve Flesbeer, hoe is het in Deventer?
Spoor 2 is helemaal weg en op Goederen liggen geen wissels meer. Verder nog alles bij het oude eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 09:09:25 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206495761
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Spoor 2 is helemaal weg en op Goederen liggen geen wissels meer. Verder nog alles bij het oude eigenlijk.
Oh ja, minder spoor. Want we moeten minder met de trein in de toekomst :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206496154
Tja, het is wat. Van programma hoogfrequent spoor naar het programma 1 stoptrein per uur.

ik was al helemaal vergeten wat het werk voor PHS zou inhouden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 oktober 2022 @ 10:06:52 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206496177
Op deze manier gaat PHS mogelijk nooit helemaal uitgerold worden aan de kant van de vervoerder vanwege te weinig personeel. Niet alleen op de korte termijn, maar ook de langere termijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206496264
Ik zie niet in waarom het op de langere termijn in gevaar zou komen. Echt niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206496495
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 10:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zie niet in waarom het op de langere termijn in gevaar zou komen. Echt niet.
Te weinig personeel. Ik zie die trend eigenlijk niet gekeerd worden.
pi_206496844
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206497458
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.

Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:48:10 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206497534
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.

Dat is de keerzijde van het streven om iedereen een hbo-diploma of hoger te willen laten halen. Dan eindig je met hordes managementlagen die zich allemaal afvragen waarom er toch geen mensen te vinden zijn die het werk willen doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206497561
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is de keerzijde van het streven om iedereen een hbo-diploma of hoger te willen laten halen. Dan eindig je met hordes managementlagen die zich allemaal afvragen waarom er toch geen mensen te vinden zijn die het werk willen doen.
Dit inderdaad, aangevuld met het feit dat beroepen met de meeste maatschappelijke relevantie, doorgaans ook het meest beroerd betalen. Dat helpt ook niet mee.

Ik wil op zich best machinist worden - maar niet voor het geboden salaris. En ik denk dat veel mensen dat hebben.
pi_206497644
Natuurlijk kan je elders meer verdienen, maar laten we wel zijn, het salaris is niet slecht, zeker als je er een aantal jaar werkt. Een basissalaris van uiteindelijk bijna 4000 euro, en dat is zonder de onregelmatigheidstoeslagen van (als ik naar mijzelf kijk) tussen de 800 en 1000+ euro. En dan draai ik nog niet eens nachtdiensten, die leveren nog meer op. En dat is bij 36 uur per week.
Ik denk niet dat er heel veel MBO beroepen zijn die beter verdienen.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:16:57 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206497770
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
nou ja als de uitholling op de huidige manier doorgaan zijn er best wel reizigers, misschien een procentje of 20, die op een gegeven moment zeggen "Laat maar zitten, op deze manier is het OV geen optie meer voor mij".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206497773
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.

Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.

Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845d
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:20:17 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206497797
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:17 schreef b2py het volgende:

[..]
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845d
paywall :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206497814
De selectie is wellicht streng. NS recruitment laat kandidaten al bij een eerste sollicitatiebrief afvallen als er spelfouten in zitten.
Het is te hopen dat er komende jaren niet al te veel personeelsleden met pensioen gaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206497853
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:17 schreef b2py het volgende:

[..]
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845d
Ja, gelezen inderdaad. Goed stuk. Had van mij nog 3x zo lang gemogen. Geeft precies weer waar de schoen wringt. En dit debat gaan we al decennia uit de weg.
pi_206497860
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
paywall :{w
Even zoeken naar iemand die hem op Twitter heeft gepost, als je via zo’n link opent dan omzeil je de paywall.
pi_206497865
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.

Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.

Het bestaan van stedelijke gebieden als Tokyo en Mumbai bewijzen dat je ongelijk hebt op het gebied van vol ;)

Op een bepaald moment zal er op bepaalde vlakken inderdaad geen groei meer plaats kunnen vinden, maar je zal eerst moeten bewijzen dat de vraag overal gemaximaliseerd is voordat je kan beweren dat groei niet oneindig is; het tegendeel lijkt tot nu toe namelijk waar en als die ruimtevaart een beetje op gang komt dan zijn de zeldzame-grondstoffen-issues ook opgelost.

En dat kan ook best met nog een paar diepe dalen gaan tussendoor.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')