Langs de baan is nog leuker...quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 14:52 schreef pvdplanet het volgende:
De trein is bijna leeg. Kaartjes dus best exclusief
Die man rond 14:00quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor de kinderen, throwback naar ons eigen record
Het is een puur pneumatische rem dus als 'ie aan de voorkant op de rem stampt dan gaat het in serie na elkaar door naar achteren. Met 12 rijtuigen voel je dat effect al, laat staan met 60. Het is 1989 eah. Zag je die mensen op het spoor staan? Toen kraaide daar echt geen haan naar. Tegenwoordig zit er een half dozijn soorten remmen op materieel, hehehe.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:22 schreef derLudolf het volgende:
Hoezo was het remmen een probleem? Te dunne leidingen om de hele trein van lucht te voorzien?
Wat leuk, ik woonde toen in het buitenland en heb dat compleet gemistquote:Op zaterdag 29 oktober 2022 18:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor de kinderen, throwback naar ons eigen record
Dat ze niet onder hun echte naam willen praten zegt al wel genoeg imo.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:10 schreef pitboer het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)al-niet-gehoord.html
Gaat lekker daar.
Welke werkdruk als je geen controle kan uitvoeren? De drie sterren sudoku?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 20:10 schreef pitboer het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)al-niet-gehoord.html
Gaat lekker daar.
in ieder geval heel beperkte tractie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik neem maar even aan dat de trein op lage snelheid gereden heeft, en niet alle treinstellen tractie leverde. Met zoveel stroomopname klapt alles er uit lijkt mij.
Het is een sneer naar de NS. Want in deze trein was voldoende zitplek voor reizigers.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in ieder geval heel beperkte tractie.
Daarnaast hebben ze ook gesleuteld aan de teruglevering omdat bij het remmen anders de bovenleiding te warm zou worden.
Communicatie ging via de ouderwetse veldtelefoon
Ik ben geschokt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad)
Ik zie ook niet hoe ze de trend gaan keren. Er zal nog veel meer geschrapt gaan worden denk ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Bij Arriva is het ook een bende schijnbaar, maar die rijden sowieso in het weekend op veel plekken al een uurdienst.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
We gaan weer terug naar 19wat? 1970 of zo? Kansloos wat een onkundequote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Hoi lieve Flesbeer, hoe is het in Deventer?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We gaan weer terug naar 19wat? 1970 of zo? Kansloos wat een onkunde
In het buitenland speelt dit probleem ook. En Arriva heeft er ook last van.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
In het noorden worden met name op de zaterdag veel treinen geschrapt, maar ook doordeweeks vallen er diensten uit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het buitenland speelt dit probleem ook. En Arriva heeft er ook last van.
Keolis NL heeft er ook mee te maken, maar voor zover ik weet ik mindere mate.
Wat zou jouw voorstel zijn om het beter in te richten? Lijkt alsof je er van uit gaat dat de beschikbaarheid gelijkmatig over het land verdeeld is maar dat hoeft denk ik niet zo te zijn. Daarbij zou het mogelijk kunnen zijn dat in westelijke randstad meer mensen worden aangenomen dan elders in het land? En dan laat ik de dikte van de vervoersstromen nog maar even buiten beschouwing en focus op een minimale bediening.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Spoor 2 is helemaal weg en op Goederen liggen geen wissels meer. Verder nog alles bij het oude eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoi lieve Flesbeer, hoe is het in Deventer?
Oh ja, minder spoor. Want we moeten minder met de trein in de toekomstquote:Op zondag 30 oktober 2022 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoor 2 is helemaal weg en op Goederen liggen geen wissels meer. Verder nog alles bij het oude eigenlijk.
Te weinig personeel. Ik zie die trend eigenlijk niet gekeerd worden.quote:Op zondag 30 oktober 2022 10:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zie niet in waarom het op de langere termijn in gevaar zou komen. Echt niet.
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.quote:Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
Dat is de keerzijde van het streven om iedereen een hbo-diploma of hoger te willen laten halen. Dan eindig je met hordes managementlagen die zich allemaal afvragen waarom er toch geen mensen te vinden zijn die het werk willen doen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
Dit inderdaad, aangevuld met het feit dat beroepen met de meeste maatschappelijke relevantie, doorgaans ook het meest beroerd betalen. Dat helpt ook niet mee.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de keerzijde van het streven om iedereen een hbo-diploma of hoger te willen laten halen. Dan eindig je met hordes managementlagen die zich allemaal afvragen waarom er toch geen mensen te vinden zijn die het werk willen doen.
nou ja als de uitholling op de huidige manier doorgaan zijn er best wel reizigers, misschien een procentje of 20, die op een gegeven moment zeggen "Laat maar zitten, op deze manier is het OV geen optie meer voor mij".quote:Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845dquote:Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.
Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
paywallquote:Op zondag 30 oktober 2022 13:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845d
Ja, gelezen inderdaad. Goed stuk. Had van mij nog 3x zo lang gemogen. Geeft precies weer waar de schoen wringt. En dit debat gaan we al decennia uit de weg.quote:Op zondag 30 oktober 2022 13:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845d
Even zoeken naar iemand die hem op Twitter heeft gepost, als je via zo’n link opent dan omzeil je de paywall.quote:
Het bestaan van stedelijke gebieden als Tokyo en Mumbai bewijzen dat je ongelijk hebt op het gebied van volquote:Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.
Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |