En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFilequote:Op vrijdag 23 oktober 2020 02:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
De oorzaak van deze brand is inmiddels bekend: https://www.eisenbahn-unf(...)_Hbf.html?nn=2172098
Kort samengevat: de verwarming in de trein werkt door middel van een verwarmingselement dat water verwarmt wat vervolgens als stoom door het rijtuig de warmte afgeeft. Alleen was de hoofdschakelaar verkleefd waardoor het element niet meer uitgeschakeld werd. Daardoor ontstond er steeds meer hitte waarbij er dus ook water uit het systeem verdween. Wat niet verdween wat de antivries (hoger kookpunt blijkbaar), waardoor het gehalte hiervan steeds hoger werd. Uiteindelijk bij bijna 200 graden is dit ook een gaswolk gaan vormen die vervolgens door een omgezette lichtschakelaar in een coupé tot ontploffing is gekomen.
Interessant, dank je!quote:Op woensdag 2 november 2022 14:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFile
¤155.000 zijn dat de reparatiekosten of vervangingswaarde? Of wat kost zo'n rijtuig nu nog?quote:Op woensdag 2 november 2022 14:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFile
Vergeleken met de jaren 90 vind ik de NS ernstig achteruit gegaan. Dofgele treinen die ook nog eens vies zijn. Vroeger glommen die dingen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Vind het wel meevallen. Veel treinen hebben tegenwoordig wel echt matige stoelen maar ik vind de treinen doorgaans wel schoon hoor. Wc’s zijn soms wel vies maar goed het zijn uiteindelijk toch de reizigers zelf die het smerig maken.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vergeleken met de jaren 90 vind ik de NS ernstig achteruit gegaan. Dofgele treinen die ook nog eens vies zijn. Vroeger glommen die dingen.
Vroeger waren ze van binnen ook een stuk schoner en werd na praktisch elke rit even opgeruimd. Prullenbakken leeg enzo.
Tegenwoordig is het maar een ranzige bende
Is de R1 al gedaan dan? Het materieel is een jaar of zes in dienst toch?quote:Op woensdag 2 november 2022 18:56 schreef toblorone het volgende:
[..]
Sow mogguh, dit is natuurlijk gewoon R2
Alsnog niks van te zeggen. Zeker als je kijkt wat die regionale dagkaarten nu al kosten.quote:Op donderdag 3 november 2022 08:30 schreef derLudolf het volgende:
Er is officieel een opvolger voor het ¤9-Ticket: het ¤49 abonnement.
https://www.ndr.de/nachri(...)ommt,energie512.html
Een QdL zit op ¤42, dat is enkel voor treinen. Voor ¤7 extra de hele maand en alle andere soorten OV is een goede deal.quote:Op donderdag 3 november 2022 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsnog niks van te zeggen. Zeker als je kijkt wat die regionale dagkaarten nu al kosten.
Voor langere afstanden is het regionalverkehr natuurlijk wel ongeschikt, en als je een dagje op en neer wil dan kom je niet ver. Maar voor een lang weekend ofzo kan het best lucratief zijn en dan heb je het geld er ook zo uit.quote:Op donderdag 3 november 2022 08:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een QdL zit op ¤42, dat is enkel voor treinen. Voor ¤7 extra de hele maand en alle andere soorten OV is een goede deal.
Ik ga nu niet elke maand zo'n abonnement nemen, zeker omdat het niet een tijdelijk iets is, maar ik hoop wel regelmatig.
Jij bent wel helemaal "om" sinds Lüdenscheid hequote:Op donderdag 3 november 2022 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het wel een reden voor een rondje, het ¤49 ticket
Inderdaad dat vind ik ook het nadeel. Je moet redelijk op tijd weg wil je dezelfde dag nog terug. Twee QdL tickets zijn best duur voor een weekend, kun je beter met het Fernverkehr.quote:Op donderdag 3 november 2022 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Voor langere afstanden is het regionalverkehr natuurlijk wel ongeschikt, en als je een dagje op en neer wil dan kom je niet ver. Maar voor een lang weekend ofzo kan het best lucratief zijn en dan heb je het geld er ook zo uit.
En je bent flexibeler omdat je niet vooraf hoeft te reserveren.
Ik heb vorige week een retourtje Frankfurt veiliggesteld voor ¤60. In februari. Wil de Linke Rheinstrecke graag eens gaan doen.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inderdaad dat vind ik ook het nadeel. Je moet redelijk op tijd weg wil je dezelfde dag nog terug. Twee QdL tickets zijn best duur voor een weekend, kun je beter met het Fernverkehr.
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....quote:Op donderdag 3 november 2022 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het wel een reden voor een rondje, het ¤49 ticket
Dat duurt nog wel even, die zetten echt nog vol in op het voorkomen van zoveel mogelijk besmettingen.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....
Als je het goed timed kun je in plaats daarvan een eurostar inhalen die 40 rijdtquote:Op donderdag 3 november 2022 15:10 schreef b2py het volgende:
Ziet er ook niet uit als je op de A4 rijdt en je een ICD inhaalt die 40 rijdt
7 april 2023 moet het klaar zijn met de mondneusmaskerverplichting in Duitsland, of er moet weer of een forse opleving komen van het coronavirus waardoor ziekenhuizen weer zwaarder belast worden. Je ziet dat in Duitsland de mondneusmaskers steeds vaker of onjuist of helemaal niet worden gedragen in het openbaar vervoer.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |