abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206421436
Wie posten hier mee:

Donna - A-tje - november 2020
arvensis - Zielie - November 2020
PKM - Poffertje - November 2020
Gogo83 - J. - Januari 2021
Bienelientjee - Dreumes J. - februari 2021
Aure - Otis - 15 maart 2021
Kwakz0r - Pep - 19 maart 2021
Tink89 - Spruit - maart 2021
Morgane89 - J. - mei 2021
Komkommerschijfje - F. - 16 augustus 2021
Lily - J, 10 oktober 2021

Welkom in het dreumestopic! *O* .

[ Bericht 1% gewijzigd door Peejtur op 24-10-2022 22:36:41 ]
  Moderator zondag 23 oktober 2022 @ 19:11:33 #2
382129 crew  Donna
pi_206422597
Oi oi. Topic 459, zal vast het topic zijn waarin mijn dreumes een peuter wordt.
pi_206422792
@Aure, jullie nog wat speciaals gedaan voor die voedingen? Ze hoeven van mij nog niet weg, maar een of twee keer per nacht is meer dan genoeg. Ik zit lekker 3,5 maand nu met 3 of 4 voedingen tussen 19:00 en 6:00 en het is natuurlijk niet nodig. Ze heeft meer dan een half jaar met 1 voeding per nacht gedaan, dus wat er nu veranderd is... Maar het zou fijn zijn als het naar die frequentie teruggaat of zelfs niet meer zou zijn. We starten in ieder geval rustig met samen slapen op eigen kamer en dat langzaam afbouwen als dat hopelijk beter gaat.
pi_206422943
Zonder dat ik het wist volgde ik ongeveer deze methode:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ken je deze al? Ik heb hem hier vaker gedeeld.

https://www.drjaygordon.c(...)ns-in-the-family-bed

Je hoeft niet per se samen te slapen om deze methode toe te passen. Het is een aantal nachten echt pittig, maar het blijft liefdevol en bij ons werd het echt beter na een week of twee. Ook fijn dat het niet super rigide is, het kan best zijn dat je kindje door omstandigheden toch weer een nachtvoeding nodig heeft en daar is dan ook wel ruimte voor. Dat vond ik wel een fijn idee.
Ik heb mij alleen niet zo strikt aan die aantal dagen per fase gehouden. En inmiddels hou ik mij ook niet meer zo aan die 7 uur, maar is het gewoon een laatste avondvoeding voor het slapen gaan en daarna klaar. Ook al komt hij voor 23.00 uur nog, hij krijgt geen borst meer. En in de ochtend kreeg ie al een tijdje niet meer :P Het kan wel even flink pittig zijn in het begin, die van mij was flink boos. Maar het huilen en boos zijn wordt steeds korter. Hij heeft inmiddels wel echt door dat hij niet meer krijgt dus hij geeft het wat sneller op :D

Hij begint bij ons wel al een hele tijd de nacht in zijn eigen bed, maar als hij wakker wordt als wij ook al in bed liggen dan slaapt ie bij ons verder.
pi_206427219
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 19:11 schreef Donna het volgende:
Of we gaan nu gewoon heel snel het topic volposten voor de verjaardag :P

Mijn dreumes krijgt momenteel gewoon 4 tanden. Arm ding -O-. Haar eczeem werd ook ineens een stuk erger hierdoor, dus ook een aantal pittige nachten gehad door tandenpijn in combinatie met heftige jeuk.
pi_206428647
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 19:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
@:Aure, jullie nog wat speciaals gedaan voor die voedingen? Ze hoeven van mij nog niet weg, maar een of twee keer per nacht is meer dan genoeg. Ik zit lekker 3,5 maand nu met 3 of 4 voedingen tussen 19:00 en 6:00 en het is natuurlijk niet nodig. Ze heeft meer dan een half jaar met 1 voeding per nacht gedaan, dus wat er nu veranderd is... Maar het zou fijn zijn als het naar die frequentie teruggaat of zelfs niet meer zou zijn. We starten in ieder geval rustig met samen slapen op eigen kamer en dat langzaam afbouwen als dat hopelijk beter gaat.
Meer eten nodig overdag?

Mag ik ook in de OP?
J, 10 oktober 2021

Hij had geen koorts en was niet ziek, maar hij heeft 2 dagen geen hap van zijn avondeten willen hebben. Brood, pap en fruit wel prima.
Soms is hij een raadsel….
pi_206437257
Geen idee, Lily. Ze eet goed en ze komt ook goed aan. 's Ochtends een mooie portie Griekse yoghurt met een eetlepel havermout en fruit (framboos/aardbei/banaan/peer), als tussendoortje een mini-krentenbolletje en een knijpfruit, lunch een boterham met boter en rijkelijk beleg, dan weer fruit met een theebiscuitje en 's avonds een portie avondeten met een toetje. Voor en na haar slaapjes ook 1 borst drinken als ik thuis ben. Ze geeft duidelijk aan dat ze genoeg heeft, dus ik denk niet dat ze na haar eetmomenten nog honger heeft. Het lijkt me dan ook niet dat ze 4x per nacht komt. Misschien moet ik eens 2 borsten in de nacht geven.
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:13:44 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206437894
Hier is zeker weten geen relatie tussen (te weinig) eten overdag en frequentie van willen drinken 's nachts. Dat drinken is puur gewenning: wakker -> moeder zoeken -> tepel zoeken -> comfortabel weer in slaap vallen. Echter ik houd dat niet vol met ieder uur willen drinken, net als bij de eerste val ik rond deze tijd (15 mnd) zowat om. En ik weet zeker dat het geen noodzaak is, want mijn dreumes slaapt ook bij z'n vader en daar is er niks aan de hand. Die komt gemiddeld 1x per nacht even een hand op een rug leggen en verder slaapt iedereen door.

Borstweigeren in mijn bed lukt me niet, hij krijst de hele straat bij elkaar. Dus ik ben toch maar weer voor de radicale oplossing gegaan: hij in eigen bed op andere kamer, en niet meer eruit, en nachtvoedingen stop. Alles in 1x want des te eerder zijn we klaar. We zijn er nog niet, hij was weer enorm boos om steeds die moeder aan zijn bed met een teleurstellend bericht, maar het kwartje valt toch weer best snel. En de grap is: hij slaapt zo ook beter. Want relaxed kan het toch niet zijn om 10x per nacht wakker te worden. Verder vind ik het wonderlijk dat zijn ochtendluiers niet perse lichter zijn. Dus hoeveel er nou echt werd gedronken 's nachts? Volgens mij ging het daar echt niet om.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206438196
Ja hier is het ook zeker weten gewenning.

Grappig hoe al die dreumesen zo hun eigen handleiding hebben hé? Ik krijg die van mij dus met geen mogelijkheid meer stil in zijn eigen bed, maar bij ons slaapt ie wel verder :') heb nu al 3 nachten achter elkaar waar bij ie maar één keer wakker werd _O_ ik had dit veel eerder moeten doen :P
pi_206438237
Ik denk dat wij daar ook aan moeten. Maar vind het ook wel lastig, want BV geven is nog wel fijn. Alleen ieder uur 's nachts wakker nu is geen pretje. Ik logeer nu bij haar op haar eigen kamer, zodat ze in ieder geval went aan daar slapen in de nacht. Dat gaat op zich prima. Maar ja, ik blijf hier natuurlijk niet, ik wil straks terug naar mijn eigen bed en man. :D Ben vooral benieuwd hoe het zou gaan als ze 's nachts wakker wordt en er niemand naast haar is. Ze ligt dus ook een verdieping hoger.
We gaan in ieder geval rustig afbouwen dat ik naast haar slaap. Nu even lekker wennen met mama erbij en als dat goed gaat, probeer ik zelf een deel van de nacht beneden te slapen. En later hopelijk de hele nacht, zonder eruit te hoeven. Maar ik denk dat dat nog even duurt. :D
Lemijn, ben jij nu overdag ook gestopt met BV? Overdag vraagt ze niet actief, ik bied het wel aan om het makkelijker te maken om in slaap te vallen. Maar idd, ze heeft het niet nodig. Bij man gaat ze net zo makkelijk slapen als ik aan het werk ben en hij zijn oppasdag heeft.
Misschien moet ik man maar boven laten slapen, zodat ze sowieso geen melk heeft. Dat was hier
afgelopen weekend het vervelende, borstweigeren terwijl ik naast haar lag. :')
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:55:15 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206438338
Ja joh, jij hebt die tweede ouder in je huis, zet 'm in! Jij hebt al genoeg nachten paraat gestaan toch.

Ja, overdag voed ik nog. Hij vraagt er actief om na een dag op de crèche (moe/honger/mama tegelijk), en met voorlezen 's avonds (routine; ik lees zijn broer voor en hij drinkt). Ook voor de (pogingen tot) dutjes bied ik aan, en 's ochtends na wakker worden. Maar allemaal dus in een andere kamer dan waar hij slaapt en drinkend in slaap vallen is afgeschaft.
Ik kolf ook nog 1x op werkdagen. Stoppen vind ik te vroeg, helemaal omdat hij koemelkallergie heeft dus geen koemelk als vervanging kan krijgen en alle mogelijke alternatieven weigert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 24-10-2022 22:04:19 ]
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:57:29 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206438371
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:<knip> en hij zijn oppasdag heeft.
Dit doet toch zo'n pijn aan mijn ogen oO< . Wellicht noem je jouw thuisdag ook oppasdag maar brrrr.
pi_206438470
:D Ik heb een hele tijd mensen stug zitten verbeteren als ze mijn vriend en oppassen in één zin noemden mbt de kinderen. Heb het inmiddels al een tijdje niet meer gehoord :D
  maandag 24 oktober 2022 @ 22:14:57 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206438577
Brrt ja, oppassen doe je op andermans kinderen. Wij gebruiken wel de term papadag, maar ook mamadag, dus dan mag het :6
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 22:26:07 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206438710
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 19:11 schreef Donna het volgende:
In ieder geval degene waarin de mijne een peuter is geworden ;)

Vandaag was het zover, Aapie is 2 jaar! Ongelooflijk hoe snel de tijd is gegaan. Hij is zaterdag flink verwend door familie en vanochtend werden we door mijn ouders nog eens verrast door een verhuisde woonkamer en een taart, en nog meer cadeaus O+ We schuiven dus een topic door :W

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 24 oktober 2022 @ 22:48:14 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_206438947
Gefeliciteerd Majo! Hoe viel de taart in de smaak? *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_206439022
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:13 schreef Lemijn het volgende:
Hier is zeker weten geen relatie tussen (te weinig) eten overdag en frequentie van willen drinken 's nachts. Dat drinken is puur gewenning: wakker -> moeder zoeken -> tepel zoeken -> comfortabel weer in slaap vallen. Echter ik houd dat niet vol met ieder uur willen drinken, net als bij de eerste val ik rond deze tijd (15 mnd) zowat om. En ik weet zeker dat het geen noodzaak is, want mijn dreumes slaapt ook bij z'n vader en daar is er niks aan de hand. Die komt gemiddeld 1x per nacht even een hand op een rug leggen en verder slaapt iedereen door.

Borstweigeren in mijn bed lukt me niet, hij krijst de hele straat bij elkaar. Dus ik ben toch maar weer voor de radicale oplossing gegaan: hij in eigen bed op andere kamer, en niet meer eruit, en nachtvoedingen stop. Alles in 1x want des te eerder zijn we klaar. We zijn er nog niet, hij was weer enorm boos om steeds die moeder aan zijn bed met een teleurstellend bericht, maar het kwartje valt toch weer best snel. En de grap is: hij slaapt zo ook beter. Want relaxed kan het toch niet zijn om 10x per nacht wakker te worden. Verder vind ik het wonderlijk dat zijn ochtendluiers niet perse lichter zijn. Dus hoeveel er nou echt werd gedronken 's nachts? Volgens mij ging het daar echt niet om.
Borst is natuurlijk ook troost. Ik heb ooit een boek gelezen van een antropoloog die uit de doeken deed hoe baby’s vroeger de hele nacht aan de tiet hingen.

Het is (helaas) niet meer compatibel met ons hedendaagse leven.
pi_206439171
En toch ben ik jaloers op komkommer als ik haar Posts lees. Ik kan niet helemaal omschrijven wat ik bedoel, maar ze is er zo ontzettend helemaal voor haar dreumes.

Ikzelf ben er natuurlijk ook voor mijn dreumes maar hier gaat het wel 180 graden anders. En de laatste tijd is m’n balans weer even helemaal zoek met werk en moeder zijn. Ik doe t zelf maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee. Ik ben even m’n modus kwijt.

Ik weet btw niet of J nou een supermakkelijk kind is of dat ik hem gewoon veel te strak heb afgericht. (Tjee wat klinkt dat fout).
Maar ik kom om 19u thuis en leg hem rond 19:30 op bed in zijn eigen kamer. Ik ga ernaast liggen op kussens op de vloer want hij wil absoluut niet alleen in slaap vallen. Maar meestal valt hij uiterlijk een kwartiertje later in slaap en meestal ben ik voor 20u weer in de woonkamer en beginnen man en ik aan onze avond. J slaapt tot de volgende ochtend, ik hoef er meestal niet uit. Soms een keer als hij z’n speen kwijt is.

Maar ik speel niet zo veel met m op deze doordeweekse avonden dat ik t zo druk heb met werk. En ik heb nooit meer borstvoeding gegeven s nachts als hij geen honger had. Ik vind dat bij vlagen toch jammer. En er is stiekem geen bal aan om je kind maar 1 uur per dag te zien. Dus nee, hij zoekt mij niet s nachts.

Nee, m’n balans is weer ff weg. Misschien toch maar weer ouderschapsverlof opnemen.
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 23:18:55 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206439187
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:48 schreef monsterd. het volgende:
Bedankt! Het gekke is, hij houdt niet echt van taart :? :') Hij vond hem wel heel mooi, riep “auto” en “Abel” maar hoefde er niets van :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206439202
Gefeliciteerd majo! Wat een mooie mijlpaal
pi_206440190
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:57 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Borst is natuurlijk ook troost. Ik heb ooit een boek gelezen van een antropoloog die uit de doeken deed hoe baby’s vroeger de hele nacht aan de tiet hingen.

Het is (helaas) niet meer compatibel met ons hedendaagse leven.
Dat is het inderdaad, het is niet vol te houden als je ook nog werkt. Ik werk 'maar' 34 uur (nu even tijdelijk 31), maar icm een kind dat elk uur aan je borst wil is dat niet vol te houden. Dus dan is het een keer echt genoeg, dat ik die nachtvoedingen anderhalf jaar heb vol gehouden vind ik al heel wat :D maar ben blij dat er nu verbetering in de nachten zit en hij steeds beter gaat slapen. Ik was er erg aan toe.
pi_206440367
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:48 schreef monsterd. het volgende:
Heee, toevallig moest ik vanochtend aan je denken. Hoe gaat het met jullie??
pi_206441229
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:57 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dit doet toch zo'n pijn aan mijn ogen oO< . Wellicht noem je jouw thuisdag ook oppasdag maar brrrr.
Ach, nu je het zo zegt... :D Ik had er niet eens bij stil gestaan. Vervang 'oppasdag' maar voor 'thuiswerkdag en ondertussen op F. letten, F. vermaken, samen eten en op bed leggen'.
pi_206441245
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Bedankt! Het gekke is, hij houdt niet echt van taart :? :') Hij vond hem wel heel mooi, riep “auto” en “Abel” maar hoefde er niets van :D
Hier ook een dreumes die er niet mega veel om geeft, hoor. Ze is gelukkiger met een theebiscuitje of een krentenbolletje dan een stuk taart. :D Hetzelfde heeft ze met pannenkoeken en friet. Ze schuift haar pannenkoek weg en een frietpinnetje gooit ze ook op de grond.
pi_206441294
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 23:16 schreef _Lily_ het volgende:
En toch ben ik jaloers op komkommer als ik haar Posts lees. Ik kan niet helemaal omschrijven wat ik bedoel, maar ze is er zo ontzettend helemaal voor haar dreumes.

Ikzelf ben er natuurlijk ook voor mijn dreumes maar hier gaat het wel 180 graden anders. En de laatste tijd is m’n balans weer even helemaal zoek met werk en moeder zijn. Ik doe t zelf maar ik ben er niet helemaal gelukkig mee. Ik ben even m’n modus kwijt.

Ik weet btw niet of J nou een supermakkelijk kind is of dat ik hem gewoon veel te strak heb afgericht. (Tjee wat klinkt dat fout).
Maar ik kom om 19u thuis en leg hem rond 19:30 op bed in zijn eigen kamer. Ik ga ernaast liggen op kussens op de vloer want hij wil absoluut niet alleen in slaap vallen. Maar meestal valt hij uiterlijk een kwartiertje later in slaap en meestal ben ik voor 20u weer in de woonkamer en beginnen man en ik aan onze avond. J slaapt tot de volgende ochtend, ik hoef er meestal niet uit. Soms een keer als hij z’n speen kwijt is.

Maar ik speel niet zo veel met m op deze doordeweekse avonden dat ik t zo druk heb met werk. En ik heb nooit meer borstvoeding gegeven s nachts als hij geen honger had. Ik vind dat bij vlagen toch jammer. En er is stiekem geen bal aan om je kind maar 1 uur per dag te zien. Dus nee, hij zoekt mij niet s nachts.

Nee, m’n balans is weer ff weg. Misschien toch maar weer ouderschapsverlof opnemen.
Heerlijk toch, dat hij zo makkelijk en lekker slaapt in zijn eigen kamer? Hier hebben we vanaf het begin al struggles gehad met slapen. Nou ja, geen struggles, maar vanaf het begin wilde ze al bij ons blijven. Nja, en op een gegeven moment ben je niet anders gewend en is het fijn om haar bij je te hebben 's nachts. Heel lang was het ook dikke prima, 1x wakker 's nachts rond 4:30/5:00 en na het drinken weer anderhalf uur verder slapen.
Het is nu puur gewenning dat ze zo vaak wakker wordt. Al ging het vannacht goed en is ze maar twee keer wakker geweest tussen 19:30 en 6:15! Toen wel borst gegeven (want er zat drie uur tussen) en weer lekker verder slapen. En heel de nacht in eigen bedje gelegen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')