abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207252906
Wij hadden dus een rustige kerst, lekker in quarantaine thuis. :D Mijn schoonmoeder kwam wel eten van het kerstdiner met de familie brengen, dat was wel lief. Gisteravond zouden we sowieso al zelf koken, dus dat was geen enkel probleem.
pi_207264670
Jeejtje Komkommer wat een zure timing. Hopelijk blijft het beperkt tot een snotneus bij je man. Veel plezier in de Beekse Bergen.

Hier ook meerdere tanden en kiezen onderweg. Gelukkig geen uren wakker in de nacht. Hopelijk komen ze snel door.
pi_207266525
Hi, daar ben ik weer na 500 jaar!

Alles met Elvie gaat voorspoedig. Het is zo'n blij kind. Slaapt goed, eet alles en heeft 'ik wil' ontdekt. Ik dacht eerst dat het gewoon napraten van wat ze fonetisch hoort was, maar ze blijkt vanalles te willen en prima te begrijpen wat het betekent. Wel is het een enorme boef met nee als haar comfort zone. Lachen gieren brullen wanneer iets niet mag.

Ik las iets over moeilijke eten. Daar ben ik dankzij nr. 1 helemaal pro in. De beste tactiek is altijd één product serveren bij de maaltijd waarvan je weet dat ze het sowieso lusten. Vervolgens de maaltijd incl. dessert als je dat al eet neerzetten en eetsmakelijk zeggen en dat is alles wat je verder over het eten of eetgedrag zegt. Geen complimenten, geen dreigementen, geen omkopingen, geen druk, geen 'yum yum lekker he?' 'Een hapje!', geen eigen meningen over het eten, niks. En ook zeker geen vervangende producten geven.

Hier werd er soms op letterlijk 2 plakjes komkommer per dag geleefd. Haar voorkeur ging uit naar rauwe groente, dus erg voedzaam was het allemaal niet en ze is dan ook flink qua lijn afgebogen. Super stressvol en echt zonde van al het eten wat onaangeraakt de prullenbak in ging. Met 3 jaar begon ze ineens van alles uit zichzelf te proeven en sinds een aantal maanden eet ze vrijwel elke dag drie maaltijden, een fruitmoment en een snack. Er is licht aan het einde van de tunnel. Maar de tunnel is wel heel lang.. Maar hij is nog langer als je je wel actief tegen het eten aan gaat bemoeien.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 27 december 2022 @ 22:39:58 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207269902
Knap dat dat je is gelukt, Rebubbled. Ging je partner er helemaal in mee? Ik snap het advies in theorie maar het voelt voor mij toch best tegennatuurlijk om over alle aspecten van zijn leven te praten maar vervolgens het onderwerp voedsel en wat hij aan tafel doet en waar hij eventueel van geniet helemaal dood te zwijgen. Ik heb bovendien nog een kleuter aan tafel die over het eten praat en we betrekken de dreumes er automatisch in.

Hier hoeft overigens geen bord leeg, ik prop niks in monden en ik maak me niet druk. Maar ik moedig wel aan om te proeven en ik verzoek bestek te gebruiken ipv vingers bij yoghurt en ik zeg 'lekker he!' als hij zit te smullen en ik giechel als hij geschrokken de chocolademousse er weer probeert uit te werken en ik zeg 'gekkie dit vond je vorige week heerlijk' als hij de pasta opzij schuift.

Disclaimer niemand heeft hier een eetprobleem en iedereen groeit minstens het minimum van de curves. De dreumes slaat wel maaltijden vrijwel over.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207274571
De oudste had de mazzel dat ze nog enig kind was en we ons dus in allerlei bochten konden wringen. :P Als ze zelf over het eten sprak, dan hadden we het er wel over natuurlijk. Maar zelf namen we dat initiatief niet, om eten zo neutraal mogelijk te houden. We gebruikte dan ook neutrale termen, zoals het eten is zoet, zout, crunchy, zacht etc. We stonden er allebei achter, dus konden we elkaar er ook op wijzen als we ons er toch tegenaan bemoeide. Vooral de 'lekker he!' was hardnekkig. Het hielp dat we bij de kinderdietiste in het ziekenhuis liepen vanwege haar kippenei-allergie en dit dus professioneel advies was. Anders had hij het er wellicht lastiger mee gehad.

En ook ik heb echt wel in tijden dat ze helemaal niet at boos of verdrietig aan tafel gezeten, of haar net zolang laten zitten tot het bedtijd was, opnieuw aanbieden bij de volgende maaltijd, toch laten proeven etc. Maar allemaal maar een keer, want ten eerste werkte het niet en ten tweede voelde het echt niet goed. Tevens belandde we dan vaak in een powerstruggle en ging het voor haar niet meer om het eten, maar om winnen. Dus dat ene voedingswaardeloze hapje dat ze dan moest proberen, woog niet op tegen de ellende de dagen erna. Dat leer je snel af dan.

Elvie eet gelukkig zonder problemen en ik merk dat dat Lily soms ook wel overtuigd om toch iets te proberen. Maar ik kan er nu echt van genieten wanneer Elvie zo vol liefde alles naar binnen propt. Die eet echt de hele dag door. Ze heeft overigens evengoed ondergewicht waarvoor we in januari weer naar het ziekenhuis moeten, dus dat is een aparte saga. :') Laatste meting met 14 maanden was ze nog steeds 8 kilo. Dat was ze toen ze 4 maanden was ook al.
  woensdag 28 december 2022 @ 11:22:11 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_207276679
Wat vervelend dat ze niet groeit! Zo houden ze je wel bezig he, die kinderen....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_207277662
Ach Rebubbled :*
pi_207289060
Ze groeit wel in de lengte gelukkig, maar ook niet volgens het lijntje. Het helpt ook niet dat ze de pepti en sojamelk maar ranzig vindt (kma). Maar nu eet ze sinds een maand een avocado per dag, extra olie door haar avondeten, boter onder haar pindakaas op brood enzo. Begin januari weer wegen. Als ze dan nog niet zwaarder is, dan is verder onderzoek toch wel nodig. Misschien is er dan toch iets met haar stofwisseling.
pi_207301522
Ach Rebubbled, wat een zorgen wat betreft haar groei. Hopelijk komt er toch vooruitgang in. Hier vindt F. Griekse yoghurt (10% vet) erg lekker, maar dat lukt natuurlijk bij jullie niet door de KMA. Is er een plantaardig alternatief van? Ach, jullie zullen het wellicht allemaal al uitgezocht hebben. :D

Hier gelukkig een goede eter. 's Morgens een mooie portie Griekse yoghurt met een schepje havermout en fruit (frambozen vaak), tussen de middag een hele boterham met boter met beleg (pindakaas/appelstroop/banaan) en 's avonds ook een goede portie van avondeten, meestal wat wij ook eten (tenzij erg zout / vet). Ze is gek op een toetje nadien, ook Griekse yoghurt.
Tussendoor krijgt ze vaak een knijpfruit, nog een ander stuk fruit of een Maria-koekje of maisboogjes. Avocado wil ze echt niet, en pannenkoeken zijn ook nog een no go. :D

Ze vindt het erg leuk in de Beekse Bergen! Het weer is niet opperbest, maar gelukkig wel droge periodes. In het treintje naar het safaripark is erg leuk. De dieren vindt ze ook leuk. De olifanten waren een groot succes.
pi_207318065
Beekse Bergen is ook echt super leuk! Snapt ze een beetje wat ze ziet? Zijn alle dieren buiten met dit weer eigenlijk?

Elvie eet 's ochtends 1,5 a 2 snee brood met dik beleg en boter, en een smoothie van fruit met extra hennep-/lijn-/chiazaad met een klodder kokosyoghurt. Als snack 2 stuks fruit, bvb een banaan en 100 gr blauwe bessen. Om 12u lunch, vaak een avocado met een krentenbol, broodje of iets en iets met proteïne, zoals een ei of wat vleeswaren. Na haar slaapje is rond 14.30 een snackmoment waar ze tomaatjes/komkommer/paprika en wat lekkers zoals een soepstengel/koekje/chocolaatje/dadels/gedroogd fruit of een cracker met beleg, soep in een bekertje of zoiets krijgt. Rond 17u krijgt ze weer een broodje met beleg. Om 19u eten we warm en eet ze een bord vol. En dan dus vaak juist vette dingen. Liever frietjes of gebakken aardappels dan gekookte, riep de diëtiste. En dus olie over de groente. Mayonaise er standaard bij. :') Echt alles wat juist afgeraden wordt. Voor het slapen vaak nog een hele of halve banaan en 200ml sojamelk. En ja, ze poept de hele dag door ja.. :')

Ik heb overigens wel goede hoop voor de komende weging. Ik heb het idee dat ze dit keer echt is gegroeid, in beide richtingen. :D Mag ook wel, ze vreet me arm.
pi_207318613
Gespuis in kwestie, uiteraard met eten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 30 december 2022 @ 07:44:03 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207324576
Joh, die eet zo'n beetje meer dan ik op een dag! Fingers crossed voor de volgende weging.

Vraag nav je laatste post: waar vind jij koemelkvrije krentenbollen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207327709
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 07:44 schreef Tink89 het volgende:
Joh, die eet zo'n beetje meer dan ik op een dag! Fingers crossed voor de volgende weging.

Vraag nav je laatste post: waar vind jij koemelkvrije krentenbollen?
Goede vraag, die vind je niet namelijk. :) We zitten in de fase van langzaam kleine beetjes koemelk introduceren. Producten bereid op een hoge temperatuur zijn de eerste categorie. Dit gaat tot nog toe goed. Ze had laatst ook de pompoen mac 'n cheese van haar zus te pakken en dat ging ook goed voor die paar happen. Maar het glas melk wat ze op de opvang kreeg van een invalster, zorgde direct voor diarree. Kan toeval zijn natuurlijk. Ze staat op de wachtlijst voor de provocatietest.
pi_207334922
Jeetje Rebubbled, wat eet die Elvie weg. :D Dat is haast meer dan ik eet. En dan niet aankomen? Bizar zeg. Hopelijk is je gevoel nu juist en is ze gegroeid.
Heerlijk om haar zo te zien met die krentenbol. Hier inderdaad ook vaak een halve krentenbol, vindt ze erg lekker. Ik geef hem alleen wel in stukjes, F. is nogal een propper. Met alles ook. Dus ik kan zelf nog niet echt rustig eten tijdens ontbijt en lunch, want ik moet steeds weer een nieuw stukje op de plank leggen. Tips hoe we dit aan kunnen pakken?
pi_207334996
Ik had trouwens wel het idee dat ze er wat van snapte, ja! Toen we de tweede keer gingen en ik zei dat we weer naar de dieren gingen, ging ze helemaal klappen en met haar handjes bouncen en 'ja ja ja' roepen.
pi_207337206
Oh ik ben daar dus echt te lui voor. Wil je proppen? Succes. Ze leren vanzelf dat wat kleinere hapjes prettiger eet. En ze leren het nooit als je kleine stukjes blijft aanbieden. ;)

Net gebeld en dinsdag is de provocatietest al! Weten we ook meteen wat ze nu weegt.
pi_207337638
Ik laat ook gewoon proppen hoor, wordt vanzelf minder. J. is bijna twee nu en eet best goed. Ze eet ook zelfstandig soep bijvoorbeeld. Wel vaak wat dikkere soep en het kan zeker nog niet zonder knoeien, maar dat boeit me echt niet. Ze eet beter met bestek dan T. van 5.

Over twee weken heb ik nooit meer een dreumes in huis, raar idee wel! Ze is ook echt geen dreumes meer. Driftbuien, erop los kletsen, rollenspellen met poppen en knuffels... Zo leuk allemaal! O+
  vrijdag 30 december 2022 @ 18:22:03 #193
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207337852
Ik ben team reepjes geven, zodat ze leren af happen. En tenzij ze echt bijna stikken in het geprop, laat ik ze lekker doen.

Mocht je toch koemelkvrij krentenbrood zoeken btw: Afbak liefde en passie rogge krente van de AH. En het suikerbrood van de Lidl :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207338096
Ik heb ook altijd laten proppen, en dat heeft zichzelf inderdaad snel opgelost ook :P
pi_207346427
Wat een knapperd, Rebubbled. O+

Hier ook team laten proppen in de hoop dat ze het afleert. Maar ze blijft het doen. Haar probleem.

Long time no see trouwens. Werken en een dreumes vraagt veel van me en hoewel ze echt chill is, is het nog best zwaar op de dagen dat ik vanuit huis werk. Ze doet het verder heel goed en is echt een bitch heb ik gisteren ontdekt. Ik schrok van mijn eigen kind, lol.

Ze kan ook al praten, echt heel leuk maar dat maakt het dat ik nu echt naar het Arabisch over moet omdat ze woorden nu echt oppikt en ik het belangrijk vind dat ze haar moedertaal kan verstaan en spreken. Balen dat mijn ouders zo ver wonen omdat ze anders veel meer haar moedertaal zou horen en leren. Nu moet ik het zelf doen.

Ik hoop dat het verder goed gaat met iedereen.

P.S. die 15 maanden sprong is heftig. Viel ook net op het moment dat we een paar dagen op vakantie waren ( zijn net terug). Echt niet kunnen genieten en ik nu weer een vakantie nodig om bij te komen.
  vrijdag 30 december 2022 @ 22:50:57 #196
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207346582
:D J laat ik zich soms ook wel eens volproppen en dan kan die ineens niet meer kauwen en kijkt ie je aan van "help", tjah spuug dan maar wat uit om ruimte te maken! _O-

J heeft een nieuwe paniek ofzo deze week. Ineens weigeren om te douchen of in bad te gaan. Vond hij altijd het leukste van de dag, nu dikke paniek. Nadat hij plasje op potje gedaan heeft meteen huilen "I WANT A NAPPY ON" + dikke tantrum.

Morgen komen we er hopelijk achter of ik een jongen of meisje verwacht nu! O+
pi_207348722
Ja, dat gevoel had ik ook altijd, tot ze een tijd terug zoveel banaan in haar mond had en in 1x door wilde slikken dat het niet helemaal lekker ging. Sindsdien ben ik ook een beetje huiverig voor dingen in een groot stuk aanbieden. Maar ik ga het maar eens proberen met een krentenbol weer.
pi_207369703
En wat wordt het Bien?
  zondag 1 januari 2023 @ 00:32:16 #199
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207370364
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 23:41 schreef Rebubbled het volgende:
En wat wordt het Bien?
We krijgen een meisje! :D
pi_207373128
De beste wensen allemaal!

Leuk Bien een meisje!

Hier weigerde de dreumes te slapen in het vreemde bed gisteravond. Maar sliep ze thuis probleemloos tot 10 uur door. Wij hebben een prima oud en nieuw gehad dus. En de rest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')