abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207480583
Dochter hier nu 17 maanden. Wat een verschrikkelijke periode.
Al bijna 3 weken slecht (bijna niet) slapen, om alles schreeuwen, de hele dag aan mijn vrouw hangen, kan zichzelf niet meer vermaken. Enige wat het goed doet is Cocomelon, maar dat willen wij liever niet constant.

Please zeg me dat ook dit een fase is :{
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_207485245
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:58 schreef dezomervoorbij het volgende:
Al bijna 3 weken slecht (bijna niet) slapen, om alles schreeuwen, de hele dag aan mijn vrouw hangen, kan zichzelf niet meer vermaken. Enige wat het goed doet is Cocomelon, maar dat willen wij liever niet constant.

Alles is een fase. En tiktak (nee, geen TikTok) van ketnet/te vinden op YouTube Kids is een aanrader 👍🏻. Zowel de oude afleveringen uit de jaren 80 als de nieuwe animaties.
pi_207486595
quote:

Hier een dochter van bijna 17 maanden, dus ze zijn zowaar even oud. Maar heel herkenbaar hoor, is hier de afgelopen weken ook geweest. Vooral het vele jengelen en aan ons hangen. Niets was goed. Ook na 4 uur niet meer willen slapen en met veel moeite pas anderhalf/twee uur later in slaap kunnen brengen. Daar lijken we sinds een dag of 5 weer uit te zijn. Talig ineens weer een sprong vooruit (gisteren de eerste drie woord-zin: papa is ew (papa is er, die kwam net thuis van hardlopen)) en kan zichzelf weer een uur vermaken met haar kookspulletjes, waarbij ze echt 'kookt' (met lepeltje in pannetje roeren, laten proeven). Ik had gevraagd wat ze had gemaakt, zei ze 'bjood' met een big smile. :D Zo leuk ook, deze leeftijd.
pi_207490291
quote:

Sterkte. Ik vind het ook pittiger dan het babyjaar. Mijn baby sliep voor zijn eerste verjaardag alleen maar.

En nu is J 15 maanden en heeft een mening en geen geduld. Hij heeft een maand lang avondeten geweigerd. Kan niet meer zonder toezicht spelen, want kukelt de hele tijd op zijn hoofd. Hij kan namelijk nog niet lopen, maar wil het wel heel graag. En dus gaat hij op de meest gevaarlijke plekken telkens los staan en valt dan om. Al een paar keer tand door de lip.

Hij wil ook alleen staand of lopend spelen en wordt dan gefrustreerd als het niet lukt.

Wil daarnaast overdag ook liefst niet slapen s middags, maar heeft dat 2e slaapje echt nog nodig. Dus vanaf een uur of 3 s middags is het dan vechten tegen de moeheid waardoor hij ook niet meer kan spelen.

En tot slot echt super eenkennig. Wil alleen bij mij en zelfs niet bij zijn vader. Ik heb alleen rust als hij slaapt
pi_207490320
Hij is maar 2 maanden jonger dan die van komkommer en toch is hij stukken minder ver in zijn ontwikkeling. Hij zegt nog geen woordjes, alleen A-klanken. En kan nog geen fantasiespel (broodje maken). Hij doet dingen ergens in en uit.

Heb al wel bedacht dat hij voor zijn 2e verjaardag ook een keukentje krijgt
pi_207491007
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Alles is een fase. En tiktak (nee, geen TikTok) van ketnet/te vinden op YouTube Kids is een aanrader 👍🏻. Zowel de oude afleveringen uit de jaren 80 als de nieuwe animaties.
Hahaha, mijn dochter vindt TikTok leuk en kan zelfs scrollen. #loedermoeder
pi_207491112
L. doet het eigenlijk heel goed en ik heb weinig last van haar. Het enige is dat ze niet in haar bed/slaapkamer slaapt. Het grappige is dan weer dat ze op de kdv wel gewoon alleen slaapt en dit prima gaat. Verder dan dat doet ze het goed, ze kan zelfs al rennen en ze kan ook al heel goed praten. Ze kan kom, hier, hai Kia ( Kiwi is de kat), dag dag, ja, papa, aaien Kia en mijn voornaam (wat echt lastig uit te spreken is) zeggen.

Verder is ze gek op de wipwap en heeft ze buiten ontdekt. Ze loopt dan ook regelmatig naar de voordeur en begint dan te bonken en als de deur dan opengaat en weer dicht dan is het hier drama.
pi_207492889
Keukentje is hier een dikke hit, ja. Tot een paar weken geleden smeet ze ook vooral de nepgroenten en -fruit en haar spiegelei op de grond, maar nu pakt ze echt pannetjes om in te roeren. Een mes, een vork of een lepel om te roeren, maakt haar ook niet uit. Ging ook vrij plotseling hoor. Ineens zag ik dat ze niet meer alleen aan het smijten was en echt iets 'normaals' aan het doen was. :D

Ze heeft van mijn man ook een eigen 'huis' gekregen, een grote kartonnen doos en hij heeft daar een deur en een raam in gesneden. Vorige week had ze haar pannetje en roer-gereedschap meegenomen in haar huis, zat ze daar te roeren. :D Ze wilde ook haar teddy-stoel in het huis zetten, maar dat was nog moeilijk. :D
  dinsdag 10 januari 2023 @ 06:53:44 #259
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207492984
Keukentje is hier ook een hit inderdaad. Maar hier is het vooral nog veel de deurtjes open en dicht, de pannetjes erin en eruit. Af en toe roeren met wat dan ook in de pannetjes. Het fruit en groente kijkt ze nog niet echt naar om. Verder houdt ze vooral van rennen en gek doen. Het kan haar niet gek genoeg ook. Op de kop ronddraaien is wel een van de favorieten. Praten begint ook langzaamaan. Papa, mama, ama (oma), tete (eten), hap, titte (zitten), kaa (klaar) en ja en nee zitten hier in ieder geval al standaard in het repertoire. Verder ook veel oefenen met praten. Je ziet echt dat ze goed naar je mond kijkt als je weer een nieuw woord wil leren en dan probeert ze het eerst geluidloos na te doen. Heel schattig O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_207497419
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2023 17:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Tiktak, Juf Roos, Brandweerman Sam. Hebben ze allemaal al gezien :P
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 14:26:22 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_207497521
quote:

Nee, ze is nu voor altijd stuk, sorry ;(
disclaimer
pi_207500231
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:17 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]
Tiktak, Juf Roos, Brandweerman Sam. Hebben ze allemaal al gezien :P
Nijntje :P

Keukentje is hier een matig succes bij Anna, ze speelt liever met haar muziekinstrumentenset. Tenzij ze met lepels op de pannen kan rammen. Maar het allerliefst speelt ze met dingen die ze bij haar grote broer uit de handen kan trekken, dat is het allerleukst *O*.

Verder is het echt een kletskous. Mama, papa, aai, bal, eten, buiten, kijken, ja, nee, auto, die, daar, (ba)naan en gisteren deed ze een verstaanbare poging tot boterham :D. Ik vergeet waarschijnlijk nog een heleboel andere woorden. Ook snapt ze veel dagelijks gebruikte zinnen en reageert erop.
pi_207500936
Oh heerlijk als ze zo gaan kletsen! Otis kletst ook een boel. Hij kent al een heleboel dieren en dino's, hoewel hij elke wilde katachtige een leeuw noemt :') en nijdig als ik hem verbeter naar tijger/cheetah/panter.

Hoewel er wel meer pit in dit kind zit (dan bij m'n oudste), kan ook Otis zo heerlijk zelf spelen O+ lekker bouwen met de regenboog en de blokken en dan met de dieren/dino's erbij spelen is echt z'n favoriete spel! Maar het keukentje kan ie ook waarderen. En als ik de treinbaan opbouw is dat ook weer een paar dagen leuk (en dan moet het ook wel weer even een paar dagen weg).
De laatste dagen is kleien ook weer hip, dan zitten ze met z'n tweeën makkelijk een uur samen aan tafel en heb ik er geen omkijken naar :D

Ohja en had ik al gezegd dat het een boef is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:15:13 #264
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207502581
Mijn dreumes zit in de 'ik mep iedereen de hele dag, liefst in het gezicht' en 'ik gil bij alles wat ook maar een fractie anders gaat dan ik dacht of wil'-fase.

En de 4-jarige is doodmoe van weer wennen aan school en gilt en slaat net zo hard.

Ik ben moe, wil nu naar bed, maar slapen is echt niet nodig als je bijna 2 bent en dus zit ik nu met een kind op de bank. Terwijl ik echt zit te trillen van vermoeidheid. Gezellig...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 11 januari 2023 @ 10:59:17 #265
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207508463
14 maanden check en prikjes bij CB weer gehad. Ze groeit mooi volgens het lijntje (76,4cm en 9,7kg) en ontwikkelt zich zoals het hoort (en sneller). Hoeven dus niet met 18 maanden weer te komen, maar bij 2 jaar pas weer. Ze was ook vet stoer bij de vaccinaties. Alleen even gehuild tijdens de prikjes maar daarna vet snel getroost en weer vrolijk rondlopen O+ Zo trots O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_207508635
Mijnes is ook stuk. Alle energie gaat naar nieuwe woordjes leren, maar ondertussen is ze vreselijk gefrustreerd. Niet zelf spelen, behalve als het met onze spullen is. Driftig schreeuwen en met alles gooien als we haar corrigeren. Mag ik haar nog inruilen? :N
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_207515319
Hier ook een stukke dreumes. Overdag slapen gaat (vooralsnog) goed, maar ‘s avonds is het drama… ze slaapt al een week bij ons in bed nu. Over het algemeen prima hoor, maar een nachtje niet op het randje van m’n bed liggen zou fijn zijn :').
Ze krijgt volgens mij nu in één keer drie tanden en doet allemaal andere nieuwe dingen sinds haar verjaardag vorige week, dus daar zal het vast vandaan komen. Maar kind, ga gewoon slapen! :Z
pi_207518726
Omg, hier zei ze voor het naar bed gaan 'kusje kusje'. 😍
pi_207520309
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2023 10:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
14 maanden check en prikjes bij CB weer gehad. Ze groeit mooi volgens het lijntje (76,4cm en 9,7kg) en ontwikkelt zich zoals het hoort (en sneller). Hoeven dus niet met 18 maanden weer te komen, maar bij 2 jaar pas weer. Ze was ook vet stoer bij de vaccinaties. Alleen even gehuild tijdens de prikjes maar daarna vet snel getroost en weer vrolijk rondlopen O+ Zo trots O+
Wij moeten wel bij 18 maanden terug om oogjes te checken. Verder gaat ie goed. 75cm en 9,4 kg
  donderdag 12 januari 2023 @ 18:35:02 #270
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_207529055
Ik kan niet geloven dat ik over 3,5 week alweer een peuter heb! :'(

J doet het zo goed. Hij praat hele zinnen en gedraagt zich meer als ergens tussen 2,5 / 3 jarig zijnde qua rollenspel en gedrag (en zijn lengte helpt daar ook niet bij mee, want hij is net zo groot als hen!) :D

Laatste tijd heeft hij door dat hij meerdere dingen kan beklimmen. Hebben hem al een paar keer op de eet tafel gevonden. En heb hem ook al eens in de vensterbank gevonden, staand!!! Zo via de schommelstoel in zijn kamer, staan op de kleine vensterbank en naar buiten kijken! :o Mama was ff goed boos!

Alleen dan het 's avonds naar bed gaan. -O- Dat is hier ook absolute drama. Laatste twee weken is het vaak 21.30/22.00 uur tegen de tijd dat hij eindelijk eens slaapt! :{w Hij slaapt wel de hele nacht door, maar ik wil hem het liefst om 20.00 gewoon in slaap hebben natuurlijk! We hebben weinig tijd voor onszelf gehad!

pi_207551698
Mijn dreumes sliep vannacht voor het eerst zelf door! Af en toe wat gerommel, maar niet gaan huilen en zelf weer in slaap gevallen. :'( 😍 Het was 6:45 uur toen ze blij wakker werd (babbelen en rustig liggen, normaal gaat ze meteen huilen en staan).

1 zwaluw maakt nog geen zomer en ksssst Fok!-wet, maar toch. 🤩
pi_207558799
Zij die al een uur bij een dreumes zit die gaat blèren zodra ze in haar bed gelegd wordt, groet u :R
pi_207559264
Toch lekker, Komkommer! Ik heb geen dreumes meer. J. was gisteren jarig en vandaag vierden we dat. Tot ziens bij de peuters!
pi_207566949
Nog gefeliciteerd, Gogo!

Het was inderdaad 1 zwaluw, maar vannacht was ook prima (1x drinken en dan zonder problemen verder slapen tot half 7).
Zolang het 1x drinken blijft en ze weer lief verder gaat slapen, is het ook prima.
pi_207566959
Gisteren overdag sliep ze ook bijna 2,5 uur. :o
Half 12 erin gelegd en iets voor tweeën hoorde ik pas weer gerommel. Ik denk dan gelijk dat ze stuk is als ze langer dan vijf kwartier slaapt. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')