Dit ja, gewoon draadloos, geen gedoe met draadjes.quote:Op maandag 24 oktober 2022 01:17 schreef Nico987 het volgende:
Het makkelijkst is een wifi thermostaat aan te schaffen. Wifi kastje bij de ketel en thermostaat kan overal.
Echt? Is het uitzoeken, bestellen en aansluiten van een nieuwe thermostaat echt makkelijker dan een stukje tweelingsnoer en een kroonsteentje?quote:Op maandag 24 oktober 2022 01:17 schreef Nico987 het volgende:
Het makkelijkst is een wifi thermostaat aan te schaffen. Wifi kastje bij de ketel en thermostaat kan overal.
Dat mag natuurlijk wel,maar dan moet je de kroonsteen wel bereikbaar houden natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 00:43 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Echt? Is het uitzoeken, bestellen en aansluiten van een nieuwe thermostaat echt makkelijker dan een stukje tweelingsnoer en een kroonsteentje?
Het is laagspanning zonder noemenswaardige stroom dus zo lang het contact maakt en geisoleerd is, is het goed. Het vervangen van de complete kabel is, met alle respect, net zo overdreven als het vervangen van de thermostaat.
Waarom een thermostaat met wifi als je geen huis vol Domotica hebt ? Er bestaan ook gewone draadloze thermostaten. Lijkt me veel minder kans op storingen. De meeste mensen stellen hem eenmalig in.quote:Op maandag 24 oktober 2022 01:17 schreef Nico987 het volgende:
Het volgende is uitgevoerd de afgelopen paar dagen;quote:Op zondag 23 oktober 2022 19:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Volledig nieuwe kabel trekken in de bestaande leiding verdient altijd de voorkeur.
beter niet, mogelijk hakt ie dan door de bekabeling van de bovenburen.....quote:Op woensdag 21 december 2022 09:21 schreef Estate2 het volgende:
Hang hem dan recht boven de intercom.. #autistmodus
Haha! Ja dat is ook zo!quote:Op woensdag 21 december 2022 13:42 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
beter niet, mogelijk hakt ie dan door de bekabeling van de bovenburen.....
Hahaha precies dit dus. Ja, die plek waar ie nu hangt kreeg ik zélf ook gelijk OCD van, maar om precies in het midden uit te kunnen komen had ik dwars door de bekabeling van de intercom moeten gaan, lijkt me niet heel verstandigquote:Op woensdag 21 december 2022 13:42 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
beter niet, mogelijk hakt ie dan door de bekabeling van de bovenburen.....
ik weet dat, want ik heb in een oude flat een hoop gezeik met veel van mijn buren gehad. Ik heb toen vanuit mijn intercom al hun bellen doorverbonden. En de deur-openaar afgekoppelt.quote:Op woensdag 21 december 2022 15:28 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hahaha precies dit dus. Ja, die plek waar ie nu hangt kreeg ik zélf ook gelijk OCD van, maar om precies in het midden uit te kunnen komen had ik dwars door de bekabeling van de intercom moeten gaan, lijkt me niet heel verstandig.
Hahaha savagequote:Op woensdag 21 december 2022 15:47 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik weet dat, want ik heb in een oude flat een hoop gezeik met veel van mijn buren gehad. Ik heb toen vanuit mijn intercom al hun bellen doorverbonden. En de deur-openaar afgekoppelt.
toen na een week of zo de wbv langs wilde komen heb ik alles weer netjes aangesloten.
Klopt.. allemaal 0.1 mm2 draadjes bij de lasdoppen ingestoken zonder de doppen los te maken.quote:Op woensdag 21 december 2022 17:13 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Hahaha savage![]()
!!
en natuurlijk ook alles vantevoren weer geheel strak afgewerkt zodat het totaal niet te herleiden was dat de oorzaak bij jou vandaan kwam natuurlijk?
Ik dacht aan: kroonsteentje op de oude aansluiting achter de televisie en dan een stukje dun wit tweelingsnoer óp de muur naar de thermostaat 30 cm verderop. Kwartiertje werk.quote:Op woensdag 21 december 2022 05:01 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Het volgende is uitgevoerd de afgelopen paar dagen;
Gelukkig dat je er zelf even op terug komt. Een grote tv kopen en dat er dan draadjes uitsteken is geen porem.quote:Op woensdag 21 december 2022 22:44 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Ik dacht aan: kroonsteentje op de oude aansluiting achter de televisie en dan een stukje dun wit tweelingsnoer óp de muur naar de thermostaat 30 cm verderop. Kwartiertje werk.
Over de uiteindelijke uitvoering valt te twisten maar respect voor je toewijding. Het eindresultaat ziet er netjes uit.
Achteraf gezien wel eens met de suggestie voor een draadloze thermostaat, dat was vast sneller geweest
Eens, niet fraai, maar wel het makkelijkst. Ts had toen nog niet verteld dat ie z'n muur er voor open wilde kappen...quote:Op donderdag 22 december 2022 00:54 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Gelukkig dat je er zelf even op terug komt. Een grote tv kopen en dat er dan draadjes uitsteken is geen porem.
Terechte opmerking van vonkenboer.quote:Op donderdag 22 december 2022 08:01 schreef Wiedanwel het volgende:
In dit licht was immers de opmerking van vonkenboer ook meer dan terecht: hier had een nieuwe draad in gemoeten in plaats van een las in de muur.
En dan suggereren er ook nog mensen dat kroonsteentjes zo in de muur ook een oplossing zouden zijn geweestquote:Op donderdag 22 december 2022 10:36 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Terechte opmerking van vonkenboer.
Echter als er een storing is zal er gewoon een draadloze schakelaar warden geplaatst.
Ik geef je ook gelijk hoor, zoals ik zei, was slecht een kanttekening.quote:Op donderdag 22 december 2022 11:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En dan suggereren er ook nog mensen dat kroonsteentjes zo in de muur ook een oplossing zouden zijn geweest
Het klopt idd dat een draadloze thermostaat sneller was geweest, maar ik vind het ergens ook wel weer leuk om mezelf nieuwe skills aan te leren en iets zélf te bouwen met mijn handen, zoiets geeft me enorm veel voldoeningquote:Op woensdag 21 december 2022 22:44 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Ik dacht aan: kroonsteentje op de oude aansluiting achter de televisie en dan een stukje dun wit tweelingsnoer óp de muur naar de thermostaat 30 cm verderop. Kwartiertje werk.
Over de uiteindelijke uitvoering valt te twisten maar respect voor je toewijding. Het eindresultaat ziet er netjes uit.
Achteraf gezien wel eens met de suggestie voor een draadloze thermostaat, dat was vast sneller geweest
Met die warmte van de tv m.b.t. eventuele verstoring van het signaal heb ik vooraf ook ff zitten rekenen. Indien ik voor een tv in maat 83 of 85 inch was gegaan dan was dat aan die muur idd een probleem geworden want dan had hij precies tussen de thermostaat en het stopcontact gehangen. Ik ben echter voor 75 inch gegaan en zoals je kunt zien zit daar nog aardig wat ruimte tussen, zou geen echte problemen moeten opleveren denk ik.quote:Op donderdag 22 december 2022 00:54 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Gelukkig dat je er zelf even op terug komt. Een grote tv kopen en dat er dan draadjes uitsteken is geen porem.
Niet dat ik dit zo heel mooi vind, maar beter dan 2 draadjes.
Ik ben wel benieuwd waar dan die tv komt en of de warmte die daar vanaf komt niet zorgt voor storing in de thermostaat. Dan kan er natuurlijk altijd nog een draadloze op.
Daar ben je dan mooi mee door het oog van de naald gekropenquote:Op donderdag 22 december 2022 14:00 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik geef je ook gelijk hoor, zoals ik zei, was slecht een kanttekening.
Ik heb overigens ooit een Wolff cv ketel gehad, die hing er toen ik mijn huidige huis kocht.
Tijdens de verbouwing draaide ik regelmatig de draadjes aan elkaar om de ketel te starten. De thermostaat gebruikte ik tijdelijk niet. De rest van de dag hingen de draadjes los ergens onderder vloer.
Af en toe viel de stroom uit in huis
Toen ik later een nieuwe thermostaat kocht en ff met mijn tanden de draadjes netjes stripte viel de stroom weer uit. Nieuwe thermostaat geplaatst en die ontplofte gelijk.
Bleek de wolff een speciale 230v thermostaat te hebben. Je schakelde hem met de 230v, die ik lekker tussen mijn tanden had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |