quote:
Op woensdag 21 december 2022 22:44 schreef Wiedanwel het volgende:[..]
Ik dacht aan: kroonsteentje op de oude aansluiting achter de televisie en dan een stukje dun wit tweelingsnoer óp de muur naar de thermostaat 30 cm verderop. Kwartiertje werk.
Over de uiteindelijke uitvoering valt te twisten maar respect voor je toewijding. Het eindresultaat ziet er netjes uit.
Achteraf gezien wel eens met de suggestie voor een draadloze thermostaat, dat was vast sneller geweest

Het klopt idd dat een draadloze thermostaat sneller was geweest, maar ik vind het ergens ook wel weer leuk om mezelf nieuwe skills aan te leren en iets zélf te bouwen met mijn handen, zoiets geeft me enorm veel voldoening

.
quote:
Op donderdag 22 december 2022 00:54 schreef Nico987 het volgende:[..]
Gelukkig dat je er zelf even op terug komt. Een grote tv kopen en dat er dan draadjes uitsteken is geen porem.
Niet dat ik dit zo heel mooi vind, maar beter dan 2 draadjes.
Ik ben wel benieuwd waar dan die tv komt en of de warmte die daar vanaf komt niet zorgt voor storing in de thermostaat. Dan kan er natuurlijk altijd nog een draadloze op.
Met die warmte van de tv m.b.t. eventuele verstoring van het signaal heb ik vooraf ook ff zitten rekenen. Indien ik voor een tv in maat 83 of 85 inch was gegaan dan was dat aan die muur idd een probleem geworden want dan had hij
precies tussen de thermostaat en het stopcontact gehangen. Ik ben echter voor 75 inch gegaan en zoals je kunt zien zit daar nog aardig wat ruimte tussen, zou geen echte problemen moeten opleveren denk ik.
Zie foto's hieronder ⬇️:
![20221223-111029.jpg]()
![20221223-111049.jpg]()
quote:
Op donderdag 22 december 2022 14:00 schreef Speekselklier het volgende:[..]
Ik geef je ook gelijk hoor, zoals ik zei, was slecht een kanttekening.
Ik heb overigens ooit een Wolff cv ketel gehad, die hing er toen ik mijn huidige huis kocht.
Tijdens de verbouwing draaide ik regelmatig de draadjes aan elkaar om de ketel te starten. De thermostaat gebruikte ik tijdelijk niet. De rest van de dag hingen de draadjes los ergens onderder vloer.
Af en toe viel de stroom uit in huis
Toen ik later een nieuwe thermostaat kocht en ff met mijn tanden de draadjes netjes stripte viel de stroom weer uit. Nieuwe thermostaat geplaatst en die ontplofte gelijk.
Bleek de wolff een speciale 230v thermostaat te hebben. Je schakelde hem met de 230v, die ik lekker tussen mijn tanden had.
Daar ben je dan mooi mee door het oog van de naald gekropen

!!
Dat verklaart ook meteen waarom je telkens een stroomuitval had met die los bungelende bekabeling, met enkel en alleen signaaldraad en dito spanning zou je daar immers geen geen last van moeten hebben gehad.
[ Bericht 4% gewijzigd door Garfield1985 op 24-12-2022 22:27:11 ]