Over 2 weken weten we meer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, en toen waren mensen nog voorzichtig, hielden afstand etc. Ondanks dat steeg het lang door. Nu neemt het al af zonder enige vorm van maatregelen en iedereen doet waar hij zin in heeft.
Het is nu meer dan ooit een "ouwe lullen" virus afgaande op de gemiddelde leeftijd van de mensen die worden opgenomen. Zelf ben ik ook 2 besmettingen verder, maar meer dan een (hele irritante) loopneus was het niet.
Maar je hebt gelijk, we moeten nog even afwachten. Ik hoop alleen dat 60+ (of 70+) een booster gaat halen.
Zo heel problematisch was het afgelopen winter ook al niet meer, en die lockdown in Nederland was zwaar overtrokken. Met een licht setje maatregelen hadden we het net zo makkelijk gered.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nogal vroeg om deze conclusie te trekken, maar tot nu toe volgt het inderdaad een ander patroon dan de vorige twee jaar. Toen laaide het rond deze tijd op, maar steeg het door en bleef het maandenlang problematisch. Dat lijkt zich nu anders te ontvouwen.
Zeker, we varen nog altijd in dichte mist op een woeste zee...quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Over 2 weken weten we meer.
Die zijn tenminste wel zorgvuldig.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:
En China gaat nog maar weer eens verder op slot. Stelletje mafkezen.
Mja, ik kan me herinneren dat de IC vorig jaar ramvol lag en dat code zwart een aantal keer in het nieuws kwam. Dat zou ik persoonlijk wel willen bestempelen als 'problematisch'quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo heel problematisch was het afgelopen winter ook al niet meer, en die lockdown in Nederland was zwaar overtrokken. Met een licht setje maatregelen hadden we het net zo makkelijk gered.
Vanaf het moment dat de eerste berichten doorkwamen uit o.a. Zuid-Afrika over het verloop van Omikron, en dat was al voordat wij half december weer gingen lockdownen, was het feitelijk klaar.
Code Zwart is veel te vaak en veel te snel geroepen. Die lockdown werd ingesteld in Nederland omdat de besmettelijkheid van Omikron werd gekoppeld aan de ernst van Delta, en dat is hier de grote fout geweest. Het aantal voorspelde bezette IC-bedden in winter 21/22 is helemaal nooit gehaald in Nederland.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik kan me herinneren dat de IC vorig jaar ramvol lag en dat code zwart een aantal keer in het nieuws kwam. Dat zou ik persoonlijk wel willen bestempelen als 'problematisch'
Die laatste lockdown was m.i. inderdaad niet noodzakelijk. En het topje van de voorspelde IC-bedden is inderdaad niet gehaald.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Code Zwart is veel te vaak en veel te snel geroepen. Die lockdown werd ingesteld in Nederland omdat de besmettelijkheid van Omikron werd gekoppeld aan de ernst van Delta, en dat is hier de grote fout geweest. Het aantal voorspelde bezette IC-bedden in winter 21/22 is helemaal nooit gehaald in Nederland.
Die voorspellingen kwamen vooral niet uit omdat Nederland zulke aantallen IC-bedden niet eens heeft. Feit is dat er maar bar weinig bedden vrij waren, terwijl er wel weer mensen naar Duitsland zijn verplaatst en naar huis werden gestuurd met een zuurstofpomp. Ik zou niet doen alsof het vorig jaar allemaal niet zo ernstig was, want dat was niet zo.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Code Zwart is veel te vaak en veel te snel geroepen. Die lockdown werd ingesteld in Nederland omdat de besmettelijkheid van Omikron werd gekoppeld aan de ernst van Delta, en dat is hier de grote fout geweest. Het aantal voorspelde bezette IC-bedden in winter 21/22 is helemaal nooit gehaald in Nederland.
Daarover verschillen we dan van mening. Ik blijf erbij dat de set maatregelen in 21/22 veel en veel te zwaar is geweest in Nederland.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die voorspellingen kwamen vooral niet uit omdat Nederland zulke aantallen IC-bedden niet eens heeft. Feit is dat er maar bar weinig bedden vrij waren, terwijl er wel weer mensen naar Duitsland zijn verplaatst en naar huis werden gestuurd met een zuurstofpomp. Ik zou niet doen alsof het vorig jaar allemaal niet zo ernstig was, want dat was niet zo.
Hangt ook een beetje van de precieze periode af, misschien. Als je kijkt naar eind november t/m half december 2021 was het echt wel dramatisch qua IC-bezetting. Daarna nam het gestaag af. Maar hoe het hier in januari en februari precies was, heb ik niet meegekregen, want toen zat ik in Portugalquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dan van mening. Ik blijf erbij dat de set maatregelen in 21/22 veel en veel te zwaar is geweest in Nederland.
In januari en februari ging het aantal besmettingen door het dak vanwege Omikron, maar bleven de opnames daar ver bij achter.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van de precieze periode af, misschien. Als je kijkt naar eind november t/m half december 2021 was het echt wel dramatisch qua IC-bezetting. Daarna nam het gestaag af. Maar hoe het hier in januari en februari precies was, heb ik niet meegekregen, want toen zat ik in Portugal
Dat kan nu ook al, op een enkele uitzondering na.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 16:26 schreef Noek het volgende:
Wereldwijd gaat het wel ok, toch? Op China die bij 10 besmettingen al een provincie dichtknalt.
Maar denken jullie dat we volgend jaar weer gewoon zonder vaccinatiepaspoort kunnen gaan reizen?
Indonesië niet en Amerika niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 16:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat kan nu ook al, op een enkele uitzondering na.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
In de meeste Aziatische landen kom je ook wel gewoon binnen met een verfrommeld papiertje waarop je zelf hebt geschreven dat je gevaccineerd bent.
Met de informatie die men toen had, waren de maatregelen noodzakelijk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo heel problematisch was het afgelopen winter ook al niet meer, en die lockdown in Nederland was zwaar overtrokken.
Altijd een goed idee, grote gokken met de zorg nemen. Paar maanden daar voor schreeuwde dat de maatregelen te laat waren en we in november nog een bijna code zwart hadden.quote:Met een licht setje maatregelen hadden we het net zo makkelijk gered.
Afrika... Voornamelijke jongeren, zwakke medische infrastructuur, mega oversterfte in de eerdere golven, een land waar een warme maaltijd of een WC vaak een luxe zijn.quote:Vanaf het moment dat de eerste berichten doorkwamen uit o.a. Zuid-Afrika over het verloop van Omikron, en dat was al voordat wij half december weer gingen lockdownen, was het feitelijk klaar.
We zaten bijna maanden in een code zwart, hoe kan je dan zeggen dat dit te vaak of te snel geroepen was?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mening zijn goed, maar feiten zijn beter.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dan van mening. Ik blijf erbij dat de set maatregelen in 21/22 veel en veel te zwaar is geweest in Nederland.
En nu op naar het F1-topic!![]()
Feit is ook dat we het enige land in Europa waren met een lockdown op dat moment, dat kun je ook niet zo maar negeren natuurlijk. Dat zegt ook wat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:28 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
We zaten bijna maanden in een code zwart, hoe kan je dan zeggen dat dit te vaak of te snel geroepen was?
Maar er was ook weinig betrouwbare informatie was over Omikron, dan moet je aannames doen.
Maar Eind november/december zaten we nog in een bijna code zwart, dat is gewoon Winter 2021.
Sorry maar leefde je in een andere wereld vorig jaar?
En dat is dus pertinent onwaar, want de data was al beschikbaar dat het weliswaar besmettelijker was maar de opnames echt achterbleven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:25 schreef Rolfieo het volgende:
Met de informatie die men toen had, waren de maatregelen noodzakelijk.
Negen maanden in code zwart gezeten, ja? Wanneer dan?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:28 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
We zaten bijna maanden in een code zwart, hoe kan je dan zeggen dat dit te vaak of te snel geroepen was?
Maar er was ook weinig betrouwbare informatie was over Omikron, dan moet je aannames doen.
Maar Eind november/december zaten we nog in een bijna code zwart, dat is gewoon Winter 2021.
Sorry maar leefde je in een andere wereld vorig jaar?
Werd in Nieuwsuur aandacht aan besteed en staat bij de nieuwsmedia in de nieuwsberichten. Dus wordt wel voldoende naar voren gebracht dat het een van de bijwerkingen zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 22:17 schreef phpmystyle het volgende:
Oef, fabrikanten van Corona vaccins moeten vermelden dat de vaccins kunnen leiden tot hevige menstruaties.
Ben benieuwd of dit ook voldoende naar voren wordt gebracht in de media en in communiqué vanuit de GGD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |