abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:48:31 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206477610
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Precies, en toen waren mensen nog voorzichtig, hielden afstand etc. Ondanks dat steeg het lang door. Nu neemt het al af zonder enige vorm van maatregelen en iedereen doet waar hij zin in heeft.

Het is nu meer dan ooit een "ouwe lullen" virus afgaande op de gemiddelde leeftijd van de mensen die worden opgenomen. Zelf ben ik ook 2 besmettingen verder, maar meer dan een (hele irritante) loopneus was het niet.

Maar je hebt gelijk, we moeten nog even afwachten. Ik hoop alleen dat 60+ (of 70+) een booster gaat halen.
Over 2 weken weten we meer.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:50:25 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206477630
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:23 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het is natuurlijk nogal vroeg om deze conclusie te trekken, maar tot nu toe volgt het inderdaad een ander patroon dan de vorige twee jaar. Toen laaide het rond deze tijd op, maar steeg het door en bleef het maandenlang problematisch. Dat lijkt zich nu anders te ontvouwen.
Zo heel problematisch was het afgelopen winter ook al niet meer, en die lockdown in Nederland was zwaar overtrokken. Met een licht setje maatregelen hadden we het net zo makkelijk gered.

Vanaf het moment dat de eerste berichten doorkwamen uit o.a. Zuid-Afrika over het verloop van Omikron, en dat was al voordat wij half december weer gingen lockdownen, was het feitelijk klaar.
pi_206477635
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Over 2 weken weten we meer.
Zeker, we varen nog altijd in dichte mist op een woeste zee...
pi_206477650
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:
En China gaat nog maar weer eens verder op slot. Stelletje mafkezen.
Die zijn tenminste wel zorgvuldig.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:54:00 #255
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206477670
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zo heel problematisch was het afgelopen winter ook al niet meer, en die lockdown in Nederland was zwaar overtrokken. Met een licht setje maatregelen hadden we het net zo makkelijk gered.

Vanaf het moment dat de eerste berichten doorkwamen uit o.a. Zuid-Afrika over het verloop van Omikron, en dat was al voordat wij half december weer gingen lockdownen, was het feitelijk klaar.
Mja, ik kan me herinneren dat de IC vorig jaar ramvol lag en dat code zwart een aantal keer in het nieuws kwam. Dat zou ik persoonlijk wel willen bestempelen als 'problematisch' :+
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:55:45 #256
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206477690
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:54 schreef Tijn het volgende:

[..]
Mja, ik kan me herinneren dat de IC vorig jaar ramvol lag en dat code zwart een aantal keer in het nieuws kwam. Dat zou ik persoonlijk wel willen bestempelen als 'problematisch' :+
Code Zwart is veel te vaak en veel te snel geroepen. Die lockdown werd ingesteld in Nederland omdat de besmettelijkheid van Omikron werd gekoppeld aan de ernst van Delta, en dat is hier de grote fout geweest. Het aantal voorspelde bezette IC-bedden in winter 21/22 is helemaal nooit gehaald in Nederland.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:58:29 #257
5428 crew  miss_sly
pi_206477721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Code Zwart is veel te vaak en veel te snel geroepen. Die lockdown werd ingesteld in Nederland omdat de besmettelijkheid van Omikron werd gekoppeld aan de ernst van Delta, en dat is hier de grote fout geweest. Het aantal voorspelde bezette IC-bedden in winter 21/22 is helemaal nooit gehaald in Nederland.
Die laatste lockdown was m.i. inderdaad niet noodzakelijk. En het topje van de voorspelde IC-bedden is inderdaad niet gehaald.
Alsnog was het wel zorgelijk in de ziekenhuizen en op de IC's. Dat is nu gewoon niet het geval.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:58:45 #258
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206477724
quote:

[..]
Die voorspellingen kwamen vooral niet uit omdat Nederland zulke aantallen IC-bedden niet eens heeft. Feit is dat er maar bar weinig bedden vrij waren, terwijl er wel weer mensen naar Duitsland zijn verplaatst en naar huis werden gestuurd met een zuurstofpomp. Ik zou niet doen alsof het vorig jaar allemaal niet zo ernstig was, want dat was niet zo.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:59:55 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206477737
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:58 schreef Tijn het volgende:

[..]
Die voorspellingen kwamen vooral niet uit omdat Nederland zulke aantallen IC-bedden niet eens heeft. Feit is dat er maar bar weinig bedden vrij waren, terwijl er wel weer mensen naar Duitsland zijn verplaatst en naar huis werden gestuurd met een zuurstofpomp. Ik zou niet doen alsof het vorig jaar allemaal niet zo ernstig was, want dat was niet zo.
Daarover verschillen we dan van mening. Ik blijf erbij dat de set maatregelen in 21/22 veel en veel te zwaar is geweest in Nederland.

En nu op naar het F1-topic! w/
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:03:02 #260
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206477768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Daarover verschillen we dan van mening. Ik blijf erbij dat de set maatregelen in 21/22 veel en veel te zwaar is geweest in Nederland.
Hangt ook een beetje van de precieze periode af, misschien. Als je kijkt naar eind november t/m half december 2021 was het echt wel dramatisch qua IC-bezetting. Daarna nam het gestaag af. Maar hoe het hier in januari en februari precies was, heb ik niet meegekregen, want toen zat ik in Portugal :+
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:06:02 #261
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206477810
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 16:03 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hangt ook een beetje van de precieze periode af, misschien. Als je kijkt naar eind november t/m half december 2021 was het echt wel dramatisch qua IC-bezetting. Daarna nam het gestaag af. Maar hoe het hier in januari en februari precies was, heb ik niet meegekregen, want toen zat ik in Portugal :+
In januari en februari ging het aantal besmettingen door het dak vanwege Omikron, maar bleven de opnames daar ver bij achter.

Daarom was het ook zo frustrerend dat ze in die periode nog kwamen aanzetten met nog meer stapeling van maatregelen zoals ook mondkapjes op in een binnenruimte NA de coronacheck. Dat was echt wel de druppel toen, gelukkig kwamen ze er heel snel achter dat er met Omikron geen redden meer aan was om besmettingen nog te voorkomen en toen was het ook ineens klaar in Nederland, ergens eind februari of zo. Toen was trouwens ook net de oorlog in Oekraïne begonnen en verdween corona rap uit de nieuwskolommen.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:24:23 #262
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206478005
Ja precies. Ik kwam in maart pas terug en verloor toen ook vrij snel de interesse om hier elke dag over covid te komen posten.
pi_206478040
Wereldwijd gaat het wel ok, toch? Op China die bij 10 besmettingen al een provincie dichtknalt.
Maar denken jullie dat we volgend jaar weer gewoon zonder vaccinatiepaspoort kunnen gaan reizen?
Go hard or go home
pi_206478189
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 16:26 schreef Noek het volgende:
Wereldwijd gaat het wel ok, toch? Op China die bij 10 besmettingen al een provincie dichtknalt.
Maar denken jullie dat we volgend jaar weer gewoon zonder vaccinatiepaspoort kunnen gaan reizen?
Dat kan nu ook al, op een enkele uitzondering na.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206478256
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 16:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat kan nu ook al, op een enkele uitzondering na.
Indonesië niet en Amerika niet.
Kom je niet binnen met alleen een test. Toevallig zijn dat nu net twee waar ik tickets voor wilde boeken met een ongevaccineerde maar nope. Dus er zullen er wel meer zijn als dit gelijk 2x raak is.
Go hard or go home
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:22:53 #266
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_206478569
In de meeste Aziatische landen kom je ook wel gewoon binnen met een verfrommeld papiertje waarop je zelf hebt geschreven dat je gevaccineerd bent.
Makkelijk eerste
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:39:37 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206478693
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 17:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
In de meeste Aziatische landen kom je ook wel gewoon binnen met een verfrommeld papiertje waarop je zelf hebt geschreven dat je gevaccineerd bent.
:D
pi_206479941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo heel problematisch was het afgelopen winter ook al niet meer, en die lockdown in Nederland was zwaar overtrokken.
Met de informatie die men toen had, waren de maatregelen noodzakelijk.

quote:
Met een licht setje maatregelen hadden we het net zo makkelijk gered.
Altijd een goed idee, grote gokken met de zorg nemen. Paar maanden daar voor schreeuwde dat de maatregelen te laat waren en we in november nog een bijna code zwart hadden.

quote:
Afrika... Voornamelijke jongeren, zwakke medische infrastructuur, mega oversterfte in de eerdere golven, een land waar een warme maaltijd of een WC vaak een luxe zijn.
Echt heel vergelijkbaar met de westerse landen :X

Maar je wilt liever de informatie uit de UK en Denemarken negeren, die toen andere cijfers gaven?

Jij wilt liever gokken met mensen levens en eventueel de zorg compleet laten vastlopen, na dat ze maanden met een bijna code zwart gewerkt hebben?

Sorry maar -O-
pi_206479964
quote:

[..]
We zaten bijna maanden in een code zwart, hoe kan je dan zeggen dat dit te vaak of te snel geroepen was?

Maar er was ook weinig betrouwbare informatie was over Omikron, dan moet je aannames doen.

Maar Eind november/december zaten we nog in een bijna code zwart, dat is gewoon Winter 2021.

Sorry maar leefde je in een andere wereld vorig jaar?
pi_206479975
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En nu op naar het F1-topic! w/
Mening zijn goed, maar feiten zijn beter.
pi_206479984
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:28 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
We zaten bijna maanden in een code zwart, hoe kan je dan zeggen dat dit te vaak of te snel geroepen was?

Maar er was ook weinig betrouwbare informatie was over Omikron, dan moet je aannames doen.

Maar Eind november/december zaten we nog in een bijna code zwart, dat is gewoon Winter 2021.

Feit is ook dat we het enige land in Europa waren met een lockdown op dat moment, dat kun je ook niet zo maar negeren natuurlijk. Dat zegt ook wat.
zie email 27 oktober
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:02:19 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_206480429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:25 schreef Rolfieo het volgende:
Met de informatie die men toen had, waren de maatregelen noodzakelijk.
En dat is dus pertinent onwaar, want de data was al beschikbaar dat het weliswaar besmettelijker was maar de opnames echt achterbleven.
En dat geen enkel land in Europa volgde was ook een teken aan de wand natuurlijk.

En natuurlijk had de bevolking dat door, gingen gewoon winkelen in Belgie en Duitsland, de media probeerde daar schande van te spreken maar dat sentiment sloeg niet over.

Wat vooral misdadig was is dat men maar bleef volhouden in de ingezette koers, dat je uit veiligheid nog kiest voor een lockdown is één, maar na 2 weken zag je simpelweg eigen data dat de voorspelde rampkoers niet meer gehaald kon worden, ook al zou je verplicht alle bejaarden in verzorgingstehuizen zonder mondmasker staand met 50 man in bussen naar de Arena vervoeren om daar verplicht 5 uur lang staand te dansen, zelfs dan konden de fictieve cijfers niet meer gehaald worden.
Maar men heeft het nooit willen toegeven en schreef de afzwakking geheel toe aan de vaccinatie.

Dat is ook direct de reden waarom het vaccinatieprogramma, althans het animo daarvoor zo slecht gaat, kijk de doelgroep die de griepprik neemt haalt de prik wel, en verstandig ook want die doelgroep is ook kwetsbaar. Maar zelfs zorgpersoneel, zeker de jongere generatie wil er niets van weten, zonder verplichte QR codes gaat dat ook niet werken, maar ja, de cijfers vallen zo tegen dat je simpelweg dit niet kunt invoeren, daarom is het ook zo belangrijk dat dit niet standaard een mogelijkheid is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:17:33 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206481813
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:28 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Negen maanden in code zwart gezeten, ja? Wanneer dan?

November en december is niet 'winter'.

Er was niet weinig betrouwbare informatie, er was heel veel informatie over Omikron en elk land behalve Nederland handelde daar ook naar, waardoor wij als enige in lockdown gingen in Europa.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:17:21 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206482862
Oef, fabrikanten van Corona vaccins moeten vermelden dat de vaccins kunnen leiden tot hevige menstruaties.

Ben benieuwd of dit ook voldoende naar voren wordt gebracht in de media en in communiqué vanuit de GGD.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:21:30 #275
5428 crew  miss_sly
pi_206482932
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:17 schreef phpmystyle het volgende:
Oef, fabrikanten van Corona vaccins moeten vermelden dat de vaccins kunnen leiden tot hevige menstruaties.

Ben benieuwd of dit ook voldoende naar voren wordt gebracht in de media en in communiqué vanuit de GGD.
Werd in Nieuwsuur aandacht aan besteed en staat bij de nieuwsmedia in de nieuwsberichten. Dus wordt wel voldoende naar voren gebracht dat het een van de bijwerkingen zou kunnen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')