Misschien is zo iemand dan van binnen uiteindelijk wel niet zo gezond. Maar anyways het gaat vast wel weer over. Als je een goede griep te pakken hebt gehad ben je daarna ook nog weken moe en niet fit.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, indien en voor zover deze knaap geen geschiedenis heeft van ziekmelden en dergelijke dan is dit wel een bewijs van hoe onvoorspelbaar het is. Gezonde mensen worden soms gewoon ziek, terwijl zwakke mensen nauwelijks wat merken.
Je kunt mensen bij dit virus gewoon niet in kwadranten plaatsen die voorspellen hoe het afloopt.
Houd er toch altijd wat moeite mee om dat hele verhaal te geloven, temeer als elke dokter die ze bezoeken zegt dat het mimicking gedrag is. Maar dat er gedegen onderzoek naar moet komen is natuurlijk wel een feit.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:42 schreef phpmystyle het volgende:
https://twitter.com/WHO_E(...)HHwWhICygZ2DgYAsAAAA
ZUllen best hier en daar wat gezonde jongeren een fikse longontsteking opgelopen hebben. Maar kan er gewoon niet bij dat er echt massaal mensen uitvallen door zogenoemde longcovid. Het is schromelijk overdreven.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Houd er toch altijd wat moeite mee om dat hele verhaal te geloven, temeer als elke dokter die ze bezoeken zegt dat het mimicking gedrag is. Maar dat er gedegen onderzoek naar moet komen is natuurlijk wel een feit.
Denk dat je longcovid ook moet zien als een ziekte die iedereen kan overkomen. Feit is wel dat je bij een dergelijke diagnose kan worden vrijgesteld van werk, scholing, en eventueel recht hebt danwel behoudt op loonbetalingen en dergelijke.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Er zullen best mensen zijn die zich aanstellen of waarbij het 'tssen de oren' zit, maar om het bedtaan van long-covid nou volledig naar het land der fabelen te verwijzen, of van individuen te betwijfelen dat uitgerekend zij het hebben, vind ik te kort door de bocht.
Er moet nog meer onderzoek, maar er zijn wel degelijk mensen bij wie de nasleep vele malen erger is dan van een stevige griep. En die stellen zich niet aan. En dat zijn niet per definitie zwakke mensen; het overkomt ook fitte, sportieve, jonge, voorheen gezonde mensen.
Dat maakt niet dat long-covid gebruikt kan worden als argument voor hele heftige maatregelen.
Dat is ook het lastige aan dit virus. Er zijn dus daadwerkelijk mensen die er langdurig last van hebben en dat zijn helaas niet alleen kwetsbaren of ouderen. Echter zijn er ook mensen die er grondig misbruik van maken en zich lekker ziekmelden zonder dat ze ergens last van hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:03 schreef dick_laurent het volgende:
Blijft me verbazen hoor dit virus.
Nu een guy op mijn werk die op Teams zojuist zegt dat hij zich wéér moet ziekmelden. Hij had dus paar weken terug de rona, en had zich toen een week ziekgemeld.
Afijn, weer begonnen, en nu meld hij zich dus wederom ziek met het bericht dat hij nog steeds mega vermoeid is en hoestaanvallen blijft houden die maar niet weg gaan.
En fyi, deze gast is midden 20 en zeer sportief (doet aan wedstrijdzwemmen).
Je kunt absoluut geen besmetting doorgeven middels klachten door een vaccinatie, als je dat bedoelt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:18 schreef zoost het volgende:
Even een vraagje. Mensen die covid achtige klachten krijgen na de booster (zoals mijn vader), kunnen die corona doorgeven aan anderen? Mijn zoon heeft na een logeer partij bij opa ook opeens corona.
Had je vader dan ook niet gewoon corona?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:18 schreef zoost het volgende:
Even een vraagje. Mensen die covid achtige klachten krijgen na de booster (zoals mijn vader), kunnen die corona doorgeven aan anderen? Mijn zoon heeft na een logeer partij bij opa ook opeens corona.
Zo'n griep heb ik rond de periode ook gehad. Vreselijk was het. Kan me niet herinneren ooit zo ziek van een griepje geweest te zijn. Misschien hadden we dezelfde te pakken.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 13:01 schreef SilverEyes het volgende:
Nou inderdaad. Ik heb begin 2019 echt wen flinke griep gehad. Twee weken uitgeschakeld in bed. Duurde echt wel 3 maanden voordat ik weer helemaal alles kon.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:05 schreef Celestien het volgende:
[..]
Zo'n griep heb ik rond de periode ook gehad. Vreselijk was het. Kan me niet herinneren ooit zo ziek van een griepje geweest te zijn. Misschien hadden we dezelfde te pakken.
Nu oveirgens last van m'n keel (geen covid) en ben al een paar dagen 'sexy hees'. M'n man en dochter vinden het hilarisch, maar ik mis m'n stem
Corona is uitgeschakeld in de poulefase.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik had overigens niet verwacht dat de najaarsgolf al zo snel op zijn retour zou zijn. Stelde eigenlijk helemaal niets voor ook deze "golf".
Op naar de volgende dan maar 👍
kan je mij niet bellen?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:05 schreef Celestien het volgende:
[..]
Zo'n griep heb ik rond de periode ook gehad. Vreselijk was het. Kan me niet herinneren ooit zo ziek van een griepje geweest te zijn. Misschien hadden we dezelfde te pakken.
Nu oveirgens last van m'n keel (geen covid) en ben al een paar dagen 'sexy hees'. M'n man en dochter vinden het hilarisch, maar ik mis m'n stem
Het is de naam 'golf' niet eens meer waard, maar dat bekt zo leuk in de media.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik had overigens niet verwacht dat de najaarsgolf al zo snel op zijn retour zou zijn. Stelde eigenlijk helemaal niets voor ook deze "golf".
Het is natuurlijk nogal vroeg om deze conclusie te trekken, maar tot nu toe volgt het inderdaad een ander patroon dan de vorige twee jaar. Toen laaide het rond deze tijd op, maar steeg het door en bleef het maandenlang problematisch. Dat lijkt zich nu anders te ontvouwen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
Precies, en toen waren mensen nog voorzichtig, hielden afstand etc. Ondanks dat steeg het lang door. Nu neemt het al af zonder enige vorm van maatregelen en iedereen doet waar hij zin in heeft.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nogal vroeg om deze conclusie te trekken, maar tot nu toe volgt het inderdaad een ander patroon dan de vorige twee jaar. Toen laaide het rond deze tijd op, maar steeg het door en bleef het maandenlang problematisch. Dat lijkt zich nu anders te ontvouwen.
Het is een virus van extremen. Van symptoomloze besmetting en er niks aan overhouden tot aan er aan doodgaan. En vele mogelijkheden ertussen. Geniepig. Vilein.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:03 schreef dick_laurent het volgende:
Blijft me verbazen hoor dit virus.
Nu een guy op mijn werk die op Teams zojuist zegt dat hij zich wéér moet ziekmelden. Hij had dus paar weken terug de rona, en had zich toen een week ziekgemeld.
Afijn, weer begonnen, en nu meld hij zich dus wederom ziek met het bericht dat hij nog steeds mega vermoeid is en hoestaanvallen blijft houden die maar niet weg gaan.
En fyi, deze gast is midden 20 en zeer sportief (doet aan wedstrijdzwemmen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |