Thanks.quote:
Heb je geen 30 dagen opzegtermijn?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:09 schreef Elpis het volgende:
Zo ik heb ook maar de overstap gewaagd naar Vattenfall. Voelt wel een beetje raar na 33 jaar Eneco.
Per 11-11 gaan we over. Mooie datum.
Daar zal inderdaad vertraging inzitten, maar bijvoorbeeld een Budget Energie biedt nu wel fors lagere tarieven aan. Ik heb nu echter geen zin om voor een paar tientjes (max 100 euro) naar een mogelijke energiecowboy over te stappen. Vanaf 1 januari betaal je immers toch overal hetzelfde tarief.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:17 schreef investeerdertje het volgende:
Kopen onze energieleveranciers hun gas niet in bij de Nederlandse (tantoe duur gevulde) gasopslagen? Leuk dat de wereldprijs gedaald is, maar die opslag prijs toch nog niet?
Volgens mij heeft Eneco 9 dagen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:25 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Heb je geen 30 dagen opzegtermijn?
Ik was dus niet de enige 😂 nou nog maar hopen dat t uiteindelijk wel goed berekend word.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 08:03 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Het dashboard in de app geeft een overzicht van je totale verbruik (uitgedrukt in euros) deze maand ge-offset t.o.v. je ingeschatte maandbudget (berekend obv je voorschot en ingeschat gebruik voor deze maand geloof ik).
Je ziet dan hoever de maand gevorderd is en of je verbruik (in euros) daarmee in lijn is.
Heel oktober zaten we daar ruim onder. En van de ene op de andere dag schoot het verbruik (in euros) van een paar tientjes naar ruim 400,-
Ik neem aan dat ze die prijsverhoging gedurende de maand niet goed hebben kunnen verwerken in de app, maar was wel schrikken
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:06 schreef Viezig het volgende:
[..]
11-11 was de vroegste datum die je kon aangeven? Dan heb je vandaag je overstap aangevraagd als ik het goed heb? Het zou kunnen dat je in werkelijkheid pas na 30 dagen daadwerkelijk stroom van Vattenfall geleverd krijgt, als je opzegtermijn van Eneco voorbij is.
We hebben Hollandse wind variabel vrij. Het is een beetje wazig een opzegtermijn te vinden. Ze zeggen op hun website 'Je kunt je contract op elk moment opzeggen zonder kosten ' maar elders op het web wordt ook wel 9 dagen opzegtermijn genoemd, maar die vind ik in hun voorwaarden weer niet.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:25 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Heb je geen 30 dagen opzegtermijn?
Als het goed is regelen ze dat allemaal goed met elkaar, in ieder geval bij een opzegtermijn van 30 dagen, dan is het niet 14+30 dagen. Maar 9 dagen is natuurlijk minder dan de bedenktermijn dus misschien werkt het toch anders.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:52 schreef Elpis het volgende:
[..]
edit: Hmmm ik denk dat we morgen toch maar even moeten bellen met Vattenfall om het te versnellen, want ik bedenk me dat die 9 dagen opzegtermijn mogelijk pas vanaf 11-11 gaat lopen en dan duurt het toch langer.
Ze nemen het plafond niet mee in de berekening. Net als dat ze voor dit jaar geen rekening houden met de btw-verlaging.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 00:39 schreef AnneX het volgende:
Nou zeg. Volgens de Vfall app: de jaarrekening: ¤ 183,— terug….!?
Ga naar de site: jaarrek volgt en de maandtermijn wordt ¤ 220, 00 ofwel het dubbele.
Hoppa.
Had je een vast contract wat recent verlopen is?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 00:39 schreef AnneX het volgende:
Ga naar de site: jaarrek volgt en de maandtermijn wordt ¤ 220, 00 ofwel het dubbele.
Hoppa.
Vind je het lekker om renteloze leningen te verstrekken?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:52 schreef Elpis het volgende:
We krijgen over afgelopen jaar ruim 900 euro terug. Lekker.
Mede-Zonneplannerquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:37 schreef Papabear het volgende:
Zojuist overgestapt van Eneco naar Zonneplan per 20 november na 3-jarig vast contract.
Die nieuwe tarieven van Eneco zijn ronduit belachelijk
Ook voor de hele maand november rekenen ze 'gewoon' het volle pond van de nieuwe tarieven, terwijl ik tot 20 november nog voor 11/12 cent p/KwH en voor gas op 76ct. p/M3 zit.
Vorig maandtarief 100 euro. Nieuw tarief voor november: 264 euro![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuw maandtarief bij Zonneplan: 136 euro.
[ afbeelding ]
Oh, dat zéker! Maar dit al een factor-10 beter dan wat Eneco biedtquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 07:39 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Mede-Zonneplanner![]()
Het maandbedrag van Zonneplan moet je trouwens wel met een korreltje zout nemen, aangezien ze van ACM niet de meest recente prijzen mogen gebruiken maar slechts 1x per maand (ofzo) hun rekenvoorbeelden mogen aanpassen aan nieuwere bedragen.
Zo wordt er bij jou nu gerekend met een m3-prijs van 1,53 terwijl deze in werkelijkheid vandaag bijvoorbeeld 89 cent is.
Van de ACM moet je het hebbenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 07:39 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Mede-Zonneplanner![]()
Het maandbedrag van Zonneplan moet je trouwens wel met een korreltje zout nemen, aangezien ze van ACM niet de meest recente prijzen mogen gebruiken maar slechts 1x per maand (ofzo) hun rekenvoorbeelden mogen aanpassen aan nieuwere bedragen.
Zo wordt er bij jou nu gerekend met een m3-prijs van 1,53 terwijl deze in werkelijkheid vandaag bijvoorbeeld 89 cent is.
Nee ik kreeg afgelopen jaar ook ruim 700 euro terug bij een maandbedrag van 10 euro (want lager kan niet bij Engie), dus het hoeft niet per sé te zijn dat je een veel te hoog voorschot hebt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 01:34 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vind je het lekker om renteloze leningen te verstrekken?
Nee. Werd ooit afgeraden. En zo gelaten totdat ik ‘wakker’ werd en het niet meer mogelijk was.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 01:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Had je een vast contract wat recent verlopen is?
Via de app wel. Wel met een soort beperking. Het termijnbedrag dat zij aanraden is 37 euro en lager dan dat mag ik niet gaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan je bij Vattenfall makkelijk zelf je maandbedrag aanpassen?
Ik weet dat je bij sommige leveranciers maar 20% omlaag mag en dan maar 4 keer per jaar ofzo. Vattenfall vindt dat ik 329 per maand moet gaan betalen maar ik wil pas vanaf 1 januari klant worden dus dan klopt er per definitie al niets van dat maanbedrag. Dat snap ik wel maar ik wil het dus wel weer recht kunnen trekken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Via de app wel. Wel met een soort beperking. Het termijnbedrag dat zij aanraden is 37 euro en lager dan dat mag ik niet gaan.
Eerlijk gezegd (met dit termijnbedrag advies) hou ik me niet zo bezig met nog lager bijstellen. En ik kan even niet inloggen (te druk)quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet dat je bij sommige leveranciers maar 20% omlaag mag en dan maar 4 keer per jaar ofzo. Vattenfall vindt dat ik 329 per maand moet gaan betalen maar ik wil pas vanaf 1 januari klant worden dus dan klopt er per definitie al niets van dat maanbedrag. Dat snap ik wel maar ik wil het dus wel weer recht kunnen trekken.
Ik zat op ongeveer 370 per maand en kon dit zelf aanpassen tot een minimum van 160 per maand. Maar ik heb geen idee of die 160 gebaseerd was op een percentage van die 370, historisch verbruik of iets anders. Bij Vattenfall dus.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet dat je bij sommige leveranciers maar 20% omlaag mag en dan maar 4 keer per jaar ofzo. Vattenfall vindt dat ik 329 per maand moet gaan betalen maar ik wil pas vanaf 1 januari klant worden dus dan klopt er per definitie al niets van dat maanbedrag. Dat snap ik wel maar ik wil het dus wel weer recht kunnen trekken.
Dank je, dat klinkt als een goed begin van een antwoord op mijn vraagquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 11:41 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ik zat op ongeveer 370 per maand en kon dit zelf aanpassen tot een minimum van 160 per maand. Maar ik heb geen idee of die 160 gebaseerd was op een percentage van die 370, historisch verbruik of iets anders. Bij Vattenfall dus.
Had ik in mei. Maandbedrag was 275, kreeg 265 terug en nieuw maandbedrag werd 384.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 00:39 schreef AnneX het volgende:
Hoppa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |