En ze blijven zich hardmaken voor maandelijks salderen...quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Uhuh. Wat ze betreuren is dat het niet gewoon geslikt werd en ze er mee weg kwamen.
Bij welke maatschappij zit je en wat zijn de verbruikstarieven?quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:54 schreef Ama het volgende:
Hoop paniek hier om niks geweest. Zag vandaag, week voor jaarafrekening, dat mijn termijnbedrag ¤144 gaat worden van de ¤100 die ik eerst betaalde.
En heb hem terug gezet op ¤116 euro (want had vorige winter ook nog veel enkelglas).
Ja, alsof de energie die van het dak van Pietje komt niet instant tegen de volle prijs aan Jantje, de zonnepaneelloze buurman van Pietje, geleverd wordt.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, ze probeerden er een verhaal van te spinnen dat de jaarsaldering hun geld kost en oneerlijk voor sommige mensen blabla, maar tegelijkertijd zei ze ook dat het 'niet heel netjes' was.
Oftewel, ze wisten dat wat ze deden gewoon niet de bedoeling was. En het doel daarvan was 'geld'. Dat laatste is logisch, maar kom daar dan gewoon voor uit in plaats van er een verhaaltje van te spinnen.
Vattenfall.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij welke maatschappij zit je en wat zijn de verbruikstarieven?
Nee, die ¤ 190 komt van de stroomleverancier.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik vraag me af, m'n moeder heeft het stroomcontract op haar naam staan en haar man heeft het gascontract op zijn naam staan bij een andere leverancier (heeft hij meeverhuisd omdat het nog tot mei 2023 loopt tegen lage tarieven).
Zouden ze nu ook die vergoeding van ¤190 dubbel krijgen? Dat zou me dan weer niets verbazen.
Sodeju, dat zijn lage tarieven! Daar heb je mazzel mee. Trouweklantkorting?quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Vattenfall.
Gas: ¤ 1,639332
Stroom: ¤ 0,336368
Variabel contract.
Ik ken overigens ook mensen met lage inkomens (huurwoning) mét zonnepanelen (waar ze wel maandelijks extra voor betalen aan de woningbouwvereniging). Die zijn juist de dupe van dit soort trucjes van energieleveranciers.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"We betreuren dat we zoveel ruis hebben veroorzaakt."En deze uitspraak dan:
"Tegelijkertijd zei Princen dat de jaarlijkse verrekening oneerlijk is. Ze wees erop dat er tegenwoordig veel meer zonnepanelen zijn, dat ze goedkoper en efficiënter zijn. Daardoor is Budget Energie volgens haar meer geld kwijt aan salderen. Mensen zonder zonnepanelen, huishoudens met lage inkomens, zijn daardoor de dupe, betoogde Princen."
Oh, dus vanwege het maatschappelijke belang vullen ze de eigen zakken?![]()
Ah, oké, klinkt wel logisch.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, die ¤ 190 komt van de stroomleverancier.
Nette tarieven, vooral voor gas.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Vattenfall.
Variabel contract.
De Blijven-loont zit niet op gas, alleen op stroom.quote:
Het is ook echt alleen maar ten gunste van de energieleverancier zelf.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ken overigens ook mensen met lage inkomens (huurwoning) mét zonnepanelen (waar ze wel maandelijks extra voor betalen aan de woningbouwvereniging). Die zijn juist de dupe van dit soort trucjes van energieleveranciers.
Ik besef me dat ik het niet meer zo snap. De hoge prijzen zijn de prijzen voor als je NIEUWE klant bent bij een maatschappij. Voor stroom zat dat boven de 70ct ofzo, gemiddeld.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Vattenfall.
Variabel contract.
Nee ik ben nu net een jaar lid (daarom ook vandaag jaarafrekening binnen). Maar ik had wel toen welkom energie failliet ging nog heel snel een goedkoop modelcontract te pakken voordat ze allemaal op waren.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Sodeju, dat zijn lage tarieven! Daar heb je mazzel mee. Trouweklantkorting?
Wat ze eigenlijk zeggen is dat ze het geld dat ze 'mislopen' door jaarlijks salderen doorbelasten aan andere klanten, die geen zonnepanelen hebben en over het algemeen minder vermogend zijn. Maar dat hoeven ze niet te doen. Bovendien lopen ze geen geld mis omdat de geest van de salderingsregeling altijd is geweest om afnemen en terugleveren jaarlijks tegen elkaar weg te strepen. En dan zwijg ik nog over de voordelen van al die extra zonnepanelen die er zijn gekomen (ook voor henzelf).quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ken overigens ook mensen met lage inkomens (huurwoning) mét zonnepanelen (waar ze wel maandelijks extra voor betalen aan de woningbouwvereniging). Die zijn juist de dupe van dit soort trucjes van energieleveranciers.
Ik heb geen vast contract he.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik besef me dat ik het niet meer zo snap. De hoge prijzen zijn de prijzen voor als je NIEUWE klant bent bij een maatschappij. Voor stroom zat dat boven de 70ct ofzo, gemiddeld.
De cap werd gelegd op 40 cent, maar schijnbaar zijn de prijzen lager dan dat? Want 33ct vind ik niet heel erg schokkend. Ik betaal 21ct, maar voor 33ct per kWh in een vast contract zou ik nu direct tekenen in de huidige omstandigheden.
Bij mij energieleverancier betaalde ik als trouwe klant vanaf november drie keer zoveel aan stroom. Ik ben benieuwd of jouw tarieven een voorbode zijn voor lagere algehele tarieven.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:32 schreef Ama het volgende:
[..]
Nee ik ben nu net een jaar lid. Maar ik had wel toen welkom energie failliet ging nog heel snel een goedkoop modelcontract te pakken voordat ze allemaal op waren.
Dit is het tarief wat ik sinds juli betaal. Ik heb nooit tariefverhoging gekregen laatst.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij mij energieleverancier betaalde ik als trouwe klant vanaf november drie keer zoveel aan stroom. Ik ben benieuwd of jouw tarieven een voorbode zijn voor lagere algehele tarieven.
Energy hero to the rescue.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat allemaal voor de huishoudens met lage inkomens...
Mazzelaar.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit is het tarief wat ik sinds juli betaal. Ik heb nooit tariefverhoging gekregen laatst.
Ik ook niet. Maar volgens mij hebben ze dit jaar al 2x verhoogd (januari en juli?) en zichzelf daar nu flink mee in de vingers gesneden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit is het tarief wat ik sinds juli betaal. Ik heb nooit tariefverhoging gekregen laatst. sindsdien.
Ik ook niet. Ik betaal sinds julie 36 ct/kwh met variabel contractquote:Op dinsdag 8 november 2022 10:36 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit is het tarief wat ik sinds juli betaal. Ik heb nooit tariefverhoging gekregen laatst.
Ik heb in april wel verhoging gehad tussendoor van de tarieven. Januari, april en juli.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar volgens mij hebben ze dit jaar al 2x verhoogd (januari en juli?) en zichzelf daar nu flink mee in de vingers gesneden.
Alhoewel we dat per 1 januari dan wel weer kunnen goedmaken met een beetje pech
Schiet weer omhoog? Hij is juist aan het zakken. Ook de lange termijn-TTF's zakken gestaag door.quote:Op maandag 7 november 2022 17:56 schreef Bayswater het volgende:
Gasprijs schiet weer omhoog inderdaad. De dynamische tarieven liggen wel een stuk lager nog, zit er ook naar te kijken maar heb nog wat bedenkingen dus hoor graag de ervaringen.
Nu bij Eneco, maar het valt mij op dat de variabele contracten daar van klanten allemaal afwijken. Ze veranderden aan het begin na afloop van mijn 3 jarige contract in mei dit jaar eerst 1 keer per maand de tarieven, daarna met een veel hoger tarief wijzigen ze slechts per kwartaal. De megadip van de gasprijs in oktober negeren ze volledig door weer voor een kwartaal megatarieven te rekenen. Lekker makkelijk binnenlopen over de rug van je klanten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |