haha, ik zit met hetzelfde. Ik zou meer baat hebben bij 190 euro per maand dan dat prijsplafondquote:Op vrijdag 4 november 2022 14:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Stieken hoop ik dat het zg prijs plafond er niet komt ,maar liever elke maand 190 euro cashen. Met mij huidige vast contract en 92 euro oer maand zou ik dan elke maand geen voorschot meer krijgen en zelfs bijna 100 euro ontvangen.
Intussen blaast de kachel hier gewoon dagelijks door tot diep in de nacht.
En precies het soort reacties waarom het prijsplafond een beter idee is dan maar blijven storten.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Stieken hoop ik dat het zg prijs plafond er niet komt ,maar liever elke maand 190 euro cashen. Met mij huidige vast contract en 92 euro oer maand zou ik dan elke maand geen voorschot meer krijgen en zelfs bijna 100 euro ontvangen.
De reacties zijn, ik doe ze ook, om te prikkelen en te duiden dat het Kabinet op voorspraak van de EU uit de rails loopt met wat een "briljant" plan leek.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
En precies het soort reacties waarom het prijsplafond een beter idee is dan maar blijven storten.
En dan uiteraard wel zeiken op de hoge inflatie!quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:59 schreef -Hakuna- het volgende:
Tot 20 november betaal ik nog 76 cent/m3, dus reken maar dat ik de laatste week het huis flink warm zal stoken, zodat de dikke betonnen muren wat worden opgewarmdquote:Op donderdag 3 november 2022 11:15 schreef 2xHenk het volgende:
Ik heb gisteren heerlijk mijn verwarming aangezet ą 82 cent/m3
Waarom is dit misplaatst? dat snap ik niet?quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
De reacties zijn, ik doe ze ook, om te prikkelen en te duiden dat het Kabinet op voorspraak van de EU uit de rails loopt met wat een "briljant" plan leek.
//--//
Het nadeel van het energieplafond - wat imo nog steeds verrekte prijzig is - is wmb dat de energieboeren die imo gaat hanteren als bodem. Die USA tankers komen - denk ik dan - niet voor minder.
Het nadeel van netto cashen is dat mensen het - terecht - naar eigen inzicht gaan gebruiken wat weer misplaatst is voor wie eerder al "lage" energiekosten had/heeft (weten te realiseren).
Hoe dan wel zorgen dat een burger een "normaal" bedrag betaald voor kosten van het energieverbruik dat door politiek mishandlen omhoog is geschoten, is de grote hamvraag.
Wat dan normaal is, is vatbaar voor discussie waarbij men moet kijken naar leef & gebruikssituaties die dan complex en gevoelig worden voor oneigenlijk gebruik.
Ik ben/blijf geneigd dat onvoorwaardelijk cash uitbetalen van ¤190 dat betaald wordt vanuit afgeroomde winsten bij leveranciers, de eenvoudigst uit te voeren oplossing is.
Wat precies "winsten" zijn, zal - helaas - onderwerp worden van verdere strijd tussen overheid en bedrijven.
Duidelijk wordt wel dat ingrijpen op een zelf veroorzaakte marktverstoring door overheden zoals met sancties, onvermoede gevolgen heeft. Putin zal z'n handjes blijven warmen.
Mensen die qua inkomen aan de onderkant zitten mogen blijven rekenen op de - verder onvoorwaardelijk - aan te vragen extra bijstand van ca ¤1300/jaar. Dan zullen er een paar zijn die daar meer dan "blij" worden dat ze het kunnen harken, dat we dan maar moeten accepteren. Simpel uitbetalen is sws goedkoper dan daarvoor een ingewikkeld (controle)systeem inrichten.
Sociaal gezien is redeloos harken in de ruif van een bedoeling wmb niet iets om trots op te zijn. Ik raad die "geluksvogels" aan om vooral hun opruiende snavel te houden.
Wees er maar trots op om bij een voedselbank, een kistje eten te kunnen wegpakken dat voor iemand anders was bedoeld.
Het is geen kritiek op mensen maar op de ingerichte regeling die primair bedoeld is om extreem gestegen energieprijzen voor aangesloten gebruikers, af te dempen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom is dit misplaatst? dat snap ik niet?
Bij mij hebben ze het simpel gedaan. Voorschot is 397, dat wordt nu voor deze maand een factuur van 207.quote:Op maandag 7 november 2022 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:
Mail van eneco
maandelijkse kosten -37 euro (blijkbaar is die 190 daar dus afgehaald itt dat ze het storten?)
Voor 20 m3 gas rekenen ze 75 euro ... want hun systeem kan niet verwerken dat de 90% v/d maand het 0,9 per kuub was en 4 dagen 3,50 per kuub.
Eind v/d maand de afrekening, dan neemt frank over. Ik ga maar een overzichtje uitdraaien en opslaan richting die dag, heb er weinig hoop in dat eneco de IT op orde heeft om die shit goed te verrekenen en berekenen.
De 'winsten' van de energiemaatschappijen (kapot)belasten komt niet in de buurt komt van de bedragen die gemoeid zijn met deze ¤ 190 of zelfs het energieplafond.quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
De reacties zijn, ik doe ze ook, om te prikkelen en te duiden dat het Kabinet op voorspraak van de EU uit de rails loopt met wat een "briljant" plan leek.
//--//
Het nadeel van het energieplafond - wat imo nog steeds verrekte prijzig is - is wmb dat de energieboeren die imo gaat hanteren als bodem. Die USA tankers komen - denk ik dan - niet voor minder.
Het nadeel van netto cashen is dat mensen het - terecht - naar eigen inzicht gaan gebruiken wat weer misplaatst is voor wie eerder al "lage" energiekosten had/heeft (weten te realiseren).
Hoe dan wel zorgen dat een burger een "normaal" bedrag betaald voor kosten van het energieverbruik dat door politiek mishandlen omhoog is geschoten, is de grote hamvraag.
Wat dan normaal is, is vatbaar voor discussie waarbij men moet kijken naar leef & gebruikssituaties die dan complex en gevoelig worden voor oneigenlijk gebruik.
Ik ben/blijf geneigd dat onvoorwaardelijk cash uitbetalen van ¤190 dat betaald wordt vanuit afgeroomde winsten bij leveranciers, de eenvoudigst uit te voeren oplossing is.
Wat precies "winsten" zijn, zal - helaas - onderwerp worden van verdere strijd tussen overheid en bedrijven.
Duidelijk wordt wel dat ingrijpen op een zelf veroorzaakte marktverstoring door overheden zoals met sancties, onvermoede gevolgen heeft. Putin zal z'n handjes blijven warmen.
Mensen die qua inkomen aan de onderkant zitten mogen blijven rekenen op de - verder onvoorwaardelijk - aan te vragen extra bijstand van ca ¤1300/jaar. Dan zullen er een paar zijn die daar meer dan "blij" worden dat ze het kunnen harken, dat we dan maar moeten accepteren. Simpel uitbetalen is sws goedkoper dan daarvoor een ingewikkeld (controle)systeem inrichten.
Sociaal gezien is redeloos harken in de ruif van een bedoeling wmb niet iets om trots op te zijn. Ik raad die "geluksvogels" aan om vooral hun opruiende snavel te houden.
Wees er maar trots op om bij een voedselbank, een kistje eten te kunnen wegpakken dat voor iemand anders was bedoeld.
Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen en wat al een beetje bij mij zoemde.quote:Op maandag 7 november 2022 18:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
De 'winsten' van de energiemaatschappijen (kapot)belasten komt niet in de buurt komt van de bedragen die gemoeid zijn met deze ¤ 190 of zelfs het energieplafond.
Dit geintje van het plafond gaat ongeveer 20 miljard euro kosten. Dat kun je nooit binnenhalen bij de energiemaatschappijen.
Ik ben tevreden over mijn dynamische contract. Even opletten wanneer je stroom verbruikt en slim inspelen op de stroomprijs met in mijn geval een elektrische auto. Zondag op maandag laadde ik met 9,5 cent per kWh.quote:Op maandag 7 november 2022 17:56 schreef Bayswater het volgende:
Gasprijs schiet weer omhoog inderdaad. De dynamische tarieven liggen wel een stuk lager nog, zit er ook naar te kijken maar heb nog wat bedenkingen dus hoor graag de ervaringen.
Nu bij Eneco, maar het valt mij op dat de variabele contracten daar van klanten allemaal afwijken. Ze veranderden aan het begin na afloop van mijn 3 jarige contract in mei dit jaar eerst 1 keer per maand de tarieven, daarna met een veel hoger tarief wijzigen ze slechts per kwartaal. De megadip van de gasprijs in oktober negeren ze volledig door weer voor een kwartaal megatarieven te rekenen. Lekker makkelijk binnenlopen over de rug van je klanten.
Ja, was gisteren ook bij Radar.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:58 schreef Leandra het volgende:
Budget Energie gaat toch weer jaarlijks salderen.
Ze draaien het maandelijks salderen terug en gaan mensen compenseren waarbij dat gebeurd is:
https://nos.nl/artikel/24(...)g-zonnepanelen-terug
Ja, ze probeerden er een verhaal van te spinnen dat de jaarsaldering hun geld kost en oneerlijk voor sommige mensen blabla, maar tegelijkertijd zei ze ook dat het 'niet heel netjes' was.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat begreep ik uit het artikel, daarom verbaasde het me dat het hier nog niet gepost was.
"We betreuren dat we zoveel ruis hebben veroorzaakt."quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:58 schreef Leandra het volgende:
Budget Energie gaat toch weer jaarlijks salderen.
Ze draaien het maandelijks salderen terug en gaan mensen compenseren waarbij dat gebeurd is:
https://nos.nl/artikel/24(...)g-zonnepanelen-terug
Uhuh. Wat ze betreuren is dat het niet gewoon geslikt werd en ze er mee weg kwamen.quote:Op dinsdag 8 november 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"We betreuren dat we zoveel ruis hebben veroorzaakt."
Heeft gelukkig niets te maken met alle overheidsmaatregelen voor die paniek.quote:Op dinsdag 8 november 2022 09:54 schreef Ama het volgende:
Hoop paniek hier om niks geweest. Zag vandaag, week voor jaarafrekening, dat mijn termijnbedrag ¤144 gaat worden van de ¤100 die ik eerst betaalde.
En heb hem terug gezet op ¤116 euro (want had vorige winter ook nog veel enkelglas).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |