quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Porsche deed me al weinig, maar sinds zijn SUV's zijn gaan maken hebben ze helemaal afgedaan.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik zie 100x liever een Aston Martin of Maserati dan een Porsche. Of iets echt exotisch.
Hmmm, ik denk het niet, eigenlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:19 schreef Black-Death het volgende:
Als het echt close is, denk ik dat Max dat wel doet.
Gemiste kans om die gifkikker die medical car speelt te plaatsenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
[
![]()
Sorry, moest nog eventjes. Nu weer klaar mee.
Som 'veel' eens op. Hij pakt niet eens de kruimels die Max laat vallen, wat Bottas wel veelvuldig deed.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:19 schreef Black-Death het volgende:
Als het echt close is, denk ik dat Max dat wel doet. Hij heeft echt wel veel te danken aan Checo (ook al is Max op eigen kracht kampioen geworden).
Mis de Lamborghini Urus nog. En Ferrari is er ook een aan het bouwen toch?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:27 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Gemiste kans om die gifkikker die medical car speelt te plaatsen
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:05 schreef Black-Death het volgende:
Zullen we het weer over F1 hebben?
Ik denk dat Verstappen wel degelijk een deel van de titel aan Perez zijn anderhalve ronde in Abu Dhabi te danken heeft. Alleen daardoor had Hamilton bij de SC geen veilige pitstopmarge en kon hij het risico niet nemen achter Verstappen terecht te komen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Som 'veel' eens op. Hij pakt niet eens de kruimels die Max laat vallen, wat Bottas wel veelvuldig deed.
Dát sowieso.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Verstappen wel degelijk een deel van de titel aan Perez zijn anderhalve ronde in Abu Dhabi te danken heeft. Alleen daardoor had Hamilton bij de SC geen veilige pitstopmarge en kon hij het risico niet nemen achter Verstappen terecht te komen.
En waar was hij de rest van het jaar?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik denk dat Verstappen wel degelijk een deel van de titel aan Perez zijn anderhalve ronde in Abu Dhabi te danken heeft. Alleen daardoor had Hamilton bij de SC geen veilige pitstopmarge en kon hij het risico niet nemen achter Verstappen terecht te komen.
Hij eindigde ook voor Hamilton in Monaco en in Turkije. Dit seizoen was hij tevens teamplayer in Spanje en in Baku door opzij te gaan na orders van het team.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
En waar was hij de rest van het jaar?
Absoluut belachelijk dat hij maar 1 moment in een heel seizoen 'shined', waar Hamilton überhaupt niet in de buurt van Max had kunnen komen als Perez er gewoon dichterbij zat.
Ook dit jaar staat hij met de winnende auto de helft van de races niet op het podium.
Perez is geen absolute topper, maar ik vind dat jij hem wel heel erg belachelijk maakt. De P van Perez hoeft maar te vallen en je zit er bovenopquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
En waar was hij de rest van het jaar?
Absoluut belachelijk dat hij maar 1 moment in een heel seizoen 'shined', waar Hamilton überhaupt niet in de buurt van Max had kunnen komen als Perez er gewoon dichterbij zat.
Ook dit jaar staat hij met de winnende auto de helft van de races niet op het podium.
Ja, orders van het team. Hij is ook 0,5 seconde per rondje langzamer, misschien heeft daar iets mee te maken.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij eindigde ook voor Hamilton in Monaco en in Turkije. Dit seizoen was hij tevens teamplayer in Spanje en in Baku door opzij te gaan na orders van het team.
Verstappen gaat niks weggeven. Hij moet er voor rijden, een ander ook. Simpeler wordt het niet.quote:Of hij goed genoeg is ging het hier nu niet om. Daar kennen we jouw mening uiteraard al in. Het ging erover of Verstappen hem een eventuele zege zou schenken of gunnen. Waarvan ik denk dat die er niet gaat komen omdat ik niet denk dat Perez 2e zal rijden op korte afstand.
In de tijd van Gasly en Albon was er geen winnende auto van Red Bull. Het was een moeilijk rijdbaar en niet krachtig genoeg hok.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Max is gewoon van een andere categorie. Geen enkele coureur zal binnen een tiende (of twee) van hem kunnen rijden. Perez is de eerste coureur die Verstappen een beetje heeft kunnen helpen. Max vindt ook dat Perez hem heeft geholpen en Abu Dhabi was echt niet de enige keer. Gasly en Albon kwamen nooit in de positie om te helpen.
Perez is een midfield coureur. Daar waar hij met een winnende auto óók rijd. Zelfs Bottas, wat toch echt geen racer is, stond veelvuldig op het podium.quote:Denk dat Max sowieso een buitencategorie is, daarna volgt op een afstandje Lewis en dan op een afstandje weer de rest van de "toppers" (Leclerc, Sainz, Perez, Norris, Russell etc.) Perez zit ook in dat groepje, ergens in het midden of achterin. Hij is echt geen uilskuiken.
Denk niet dat Bottas beter is, dat is zo'n beetje hetzelfde niveau, die Mercedes was waarschijnlijk wat neutraler dus zag hij er wat beter uit dan hij is.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de tijd van Gasly en Albon was er geen winnende auto van Red Bull. Het was een moeilijk rijdbaar en niet krachtig genoeg hok.
Dan kun je de andere jongens afbranden, maar dát is pas oneerlijk.
[..]
Perez is een midfield coureur. Daar waar hij met een winnende auto óók rijd. Zelfs Bottas, wat toch echt geen racer is, stond veelvuldig op het podium.
Ah kom op nou.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
In de tijd van Gasly en Albon was er geen winnende auto van Red Bull. Het was een moeilijk rijdbaar en niet krachtig genoeg hok.
Dan kun je de andere jongens afbranden, maar dát is pas oneerlijk.
[..]
Perez is een midfield coureur. Daar waar hij met een winnende auto óók rijd. Zelfs Bottas, wat toch echt geen racer is, stond veelvuldig op het podium.
Meer dan Perez een goeie auto geven kan niet, hij moet zelf zorgen dat hij vooraan rijdt en wie weet dat hij er komend weekend wel alles uithaalt voor eigen publiek in een WK auto.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het zou natuurlijk kunnen dat Red Bull/Max Perez wil helpen om tweede te worden in de WDC.
Zinloze discussie. Max gaat dat niet doen en Perez moet het niet willen. Je wilt toch niet dat je betere teamgenoot je voor laat of door een 'verknalde' pitstop achter je terecht komt?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:14 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Zo, het is weer tijd voor de jaarlijkse pre-Mexico race discussie, "gaat/moet Max Checo laten winnen?" (Mits Checo in de buurt weet te blijven van Max, wat al een behoorlijke opgave voor 'm zal worden)
En uiteraard gaat Max dat niet doen.
Ik wil ook niet beweren dat Bottas beter is, helemaal niet. Maar hoe "goed" Perez wel niet is wordt tamelijk overdreven door te vergelijken met rookies in een slechte auto. Mijn punt is juist dat je dat helemaal niet kan vergelijken.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah kom op nou.
De Mercedes was een vele vele vele malen sterkere en dominantere auto dan dat de Red Bull op dit moment is. Dat kan je echt niet vergelijken met dit jaar.
Zo dichtbij dat Ferrari dit jaar bij Red Bull zit heeft geen enkele auto bij Mercedes gestaan in de jaren waarin Bottas kon winnen of consequent op een tweede plek eindigde. Dat is echt geen goede vergelijking.
Die Bottas wordt nu vaak genoeg om de oren gereden door Zhou. Perez is echt wel een betere coureur dan dat Bottas is.
Misschien, al lijkt Perez me wel wat meedogenlozer qua racer, Albon is me wat te netjes.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:00 schreef Questular het volgende:
Zou Albon het niet gewoon beter doen dan Perez in deze auto?
quote:Perez: I don't need Max Verstappen to give me the win at the Mexican GP
Last lap of the 2022 Mexican Grand Prix, Max Verstappen leads and Sergio Perez is second, the Dutchman releases the accelerator for Checo to win for the fifth time in Formula 1, but this time in front of his people... Well that's not going to happen, at least not like that, because neither the Dutchman will let him nor Checo wants gifts.
"I don't need to be given anything, I have achieved everything without any gift for so many years, not that it is necessary, in the end I don't think about it, I think about my work, about being perfect this weekend and looking for that victory."
For the people in Mexico, Max Verstappen should return the "favor" that Checo Perez did in Abu Dhabi 2021 to help him become champion, with a gesture at the Autodromo Hermanos Rodriguez. Verstappen has already said he won't do it, at least not in Mexico.
"I think in the end it's normal, we all want to win. I think that if it is a situation, where it is different, that it is a different help, I have no doubt that he will do it as I have done with him in the past."
Is being Max's teammate the hardest job in Formula 1?
"One of the most. Being Max's teammate at Red Bull is certainly difficult, but I think you need to be mentally very strong, it's not a place that anyone on the grid could occupy, so I'm happy, I'm proud of what I've done with the weapons I have."
Checo Perez explained that it was a couple of details that brought his car back to the necessary balance and that is why he is now closer to Verstappen:
"It's a lot of details, small details. We are operating at a very high level, a few small differences make the difference (in lap times) big. We had had different floors for a few races and I think it made more of a difference than the team thought and in the end two or three things that made it seem bigger."
How much does a fresh engine help?
"It's certainly a good help, isn't it? To arrive with a fresh engine. In the end, the Honda has very little degradation in the engine, in the end it was more of a life issue that we needed to extend the life for Mexico."
Specifically, what kind of support, do you think or do you already know that the team can give you, technically, tactically?
"The whole team giving it all. If there is any situation where Max could support me, I think he will certainly do it, but the important thing is to continue this streak, close the season strong and it would be ideal as second in the world championship."
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |