abonnement Unibet Coolblue
pi_207534502
Burgemeester van Londen: "Geef toe dat de Brexit is mislukt"
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-brexit-is-mislukt/
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 01:12:06 #277
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207535810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 22:50 schreef J.B. het volgende:
Burgemeester van Londen: "Geef toe dat de Brexit is mislukt"
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-brexit-is-mislukt/
Nee, de Brexit is volkomen gelukt. Het VK is uit de EU en daar ging Brexit over, de fantasie lulverhalen over de sunlit uplands die er op zouden volgen waren en zijn fantasie lulverhalen die nooit uit gaan komen, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 09:54:18 #278
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207537260
quote:
Ken Clarke becomes latest Conservative to back Keir Starmer for PM
Earlier this week a former Conservative minister sensationally quit the party after losing faith in its “cavalier” and “self-obsessed” ways.
quote:
...the Tory grandee said the electorate is looking for a “competent, successful government that can demonstrate that it really can tackle problems seriously and produce an improvement.”
https://www.thelondonecon(...)armer-for-pm-341893/

Niet dat Ken nog invloed heeft binnen de Tories.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207538023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 22:50 schreef J.B. het volgende:
Burgemeester van Londen: "Geef toe dat de Brexit is mislukt"
https://www.vrt.be/vrtnws(...)e-brexit-is-mislukt/
[/quote]Khan zou willen dat Londen zijn eigen immigratieregels mag vastleggen.[quote]
Lol misschien moeten ze uit de UK stappen dan. (En wellicht is er dan weer een wijk die uit Londen wil stappen, etc.)

Maar goed, deze man verdedigt de belangen van Londen, dat is evident wat anders dan de belangen van de UK.
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 14:38:27 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207540583
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 10:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Khan zou willen dat Londen zijn eigen immigratieregels mag vastleggen.
quote:
Lol misschien moeten ze uit de UK stappen dan. (En wellicht is er dan weer een wijk die uit Londen wil stappen, etc.)

Maar goed, deze man verdedigt de belangen van Londen, dat is evident wat anders dan de belangen van de UK.
True maar Londen vertegenwoordigt een flink deel van de Britse economie, bijna 20% als ik het goed heb. In andere regio's heb je plaatsen die ineens een Freeport willen zijn wat ze ook, feitelijk, buiten het VK plaatst voor veel zaken dus dan is het niet zo vreemd dat Londen voor zichzelf ook een status aparte wil hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207551629
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 14:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Khan zou willen dat Londen zijn eigen immigratieregels mag vastleggen.
[..]
True maar Londen vertegenwoordigt een flink deel van de Britse economie, bijna 20% als ik het goed heb. In andere regio's heb je plaatsen die ineens een Freeport willen zijn wat ze ook, feitelijk, buiten het VK plaatst voor veel zaken dus dan is het niet zo vreemd dat Londen voor zichzelf ook een status aparte wil hebben.
Nou het lijkt me iig bijzonder lastig als de politieke werkelijkheid is dat de UK minder immigratie wil, om dan als Londen meer immigratie toe te staan. Dan moet je, gechargeerd gezegd, een hek om Londen gaan bouwen om ervoor te zorgen dat de immigranten daar blijven?

In theorie is er ook helemaal geen probleem voor Londen, het beleid is om eerst te kijken of er Britten gevonden kunnen worden voor een functie, en als dat niet lukt arbeidsmigratie toe te staan. Maar in de praktijk zal het wel even duren voordat je zo'n systeem goed op poten hebt.
pi_207551896
Maar feit is is dat het VK niet zonder immigranten kan. Er zijn niet genoeg Engelsen te vinden om de bouwvak of seizoensoogsten van landbouw op poten te houden zonder immigranten.
pi_207552627
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar feit is is dat het VK niet zonder immigranten kan. Er zijn niet genoeg Engelsen te vinden om de bouwvak of seizoensoogsten van landbouw op poten te houden zonder immigranten.
Dat wordt zelfs door de huidige regering niet ontkend, bij mijn weten.
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 17:59:00 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207557074
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 11:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Nou het lijkt me iig bijzonder lastig als de politieke werkelijkheid is dat de UK minder immigratie wil, om dan als Londen meer immigratie toe te staan. Dan moet je, gechargeerd gezegd, een hek om Londen gaan bouwen om ervoor te zorgen dat de immigranten daar blijven?

In theorie is er ook helemaal geen probleem voor Londen, het beleid is om eerst te kijken of er Britten gevonden kunnen worden voor een functie, en als dat niet lukt arbeidsmigratie toe te staan. Maar in de praktijk zal het wel even duren voordat je zo'n systeem goed op poten hebt.
Het VK heeft record immigratie momenteel....van buiten de EU. Er is geen donder veranderd qua immigratie en na 4 jaar is er zelfs nog geen begin van een systeem voor immigratie opgezet.

Natuurlijk is Khan's suggestie onzinnig maar Londen is wel een kanarie in de kolenmijn en nogal belangrijk voor de Britse economie, het geeft aan dat de problemen van Brexit enorm zijn en, dat was vooral het punt, dat het continu negeren van de problemen door Brexit wat het Parlement en de regering doet contra-productief is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 18:07:42 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207574703
Interessant verhaal om te lezen hoewel mischien wel in grote lijnen al bekend:

quote:
Oud-Brexitonderhandelaar EU over Londen: ‘Het is moeilijk onderhandelen met mensen die niet weten waar ze heen willen’

https://www.nrc.nl/nieuws(...)heen-willen-a4154246
En dit stuk van een columnist van the Guardian over de teloorgang van EU critici in de EU na het Britse succesverhaal met Brexit:

quote:
Our European neighbours now look at post-Brexit Britain and say simply: nein, danke

From political dysfunction to economic turmoil, the evidence of Brexit as a great problem-creator is all around. No wonder European support for leaving the EU has tanked since 2016

https://www.theguardian.c(...)-britain-european-eu
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 15 januari 2023 @ 18:43:36 #286
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207575285
Uit dat Guardian artikel:
quote:
Labour’s official position is that the subject is closed
UK gaat voorlopig niet "rejoinen".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 15 januari 2023 @ 23:41:16 #287
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207579758
Working poor. It's a disgrace.

quote:
Boris Johnson used a distant millionaire relative to act as a guarantor for an £800,000 credit facility while he was prime minister, reports say.

A spokesman for the former Tory leader, when asked about the report, said all of Mr Johnson’s finances ‘are and were properly declared’.

He said advice was sought from Government officials and ethics advisers before any personal arrangements were made.

According to The Sunday Times, Canadian businessman Sam Blyth agreed to act as a guarantor for the line of credit.

Mr Blyth is reportedly a friend of Mr Johnson’s father, Stanley Johnson. Their mothers were said to be cousins and he is reportedly worth 50 million dollars.

The credit was said to be available from February 2021 to help with Mr Johnson’s ‘day-to-day expenses’.

Mr Johnson’s spokesman stressed he ‘did not take a loan from Sam Blyth’.

The newspaper said he needed the financial provision despite earning £164,000 as PM.


Boris Johnson’s spokesman said all his finances were ‘properly declared’ (Picture: PA)
An anonymous source claimed Mr Johnson was on the verge of ‘going broke’ and there were fears he ‘would not be able to pay his own annual tax bill’.

Before entering No 10, he was being paid £275,000 a year for a weekly in the Telegraph – which stopped when he assumed office.

Mr Johnson and his wife Carrie are also said to have used a Dominican Republic property owned by Mr Blyth.

The reports suggests they were holidaying at the £4,100-a-night villa when his successor Liz Truss was ousted from Downing Street.

The Sunday Times said using Mr Blyth as a guarantor was signed off by the Cabinet Office propriety and ethics team on the condition that there was ‘no conflict of interest, no risk of a conflict of interest, and no risk even of the perception of such a conflict’.
https://metro.co.uk/tag/boris-johnson/?ico=auto_link_news_P1_LNK1
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 01:05:07 #288
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207580114
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
Uit dat Guardian artikel:
[..]
UK gaat voorlopig niet "rejoinen".
Yep. Ik denk ook niet dat de EU lidstaten veel zin zouden hebben om het VK weer binnen te halen met een land wat zo verdeeld is over lidmaatschap, dat gaat een generatie duren voordat het VK zijn wonden voldoende gelikt heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 januari 2023 @ 01:39:39 #289
408813 crew  trein2000
pi_207580204
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 01:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Yep. Ik denk ook niet dat de EU lidstaten veel zin zouden hebben om het VK weer binnen te halen met een land wat zo verdeeld is over lidmaatschap, dat gaat een generatie duren voordat het VK zijn wonden voldoende gelikt heeft.
En hun opt-outs zullen ze ook nooit allemaal terugkrijgen. Benieuwd wanneer ze dat realiseren. Dat wordt de euro invoeren jongens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_207580872
In alle eerlijkheid, Johnson’s gebruik van de villa ten tijde van Truss’ vertrek is natuurlijk nog steeds corruptie, maar als MP van een heel andere grootte dan als PM.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 10:35:52 #291
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207582019
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 01:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En hun opt-outs zullen ze ook nooit allemaal terugkrijgen. Benieuwd wanneer ze dat realiseren. Dat wordt de euro invoeren jongens.
Ja, dat is ook een ding, nieuwe aanvraag betekent Euro, Schengen en een einde aan de opt-outs die men had, terug in de EU betekent veel meer EU, zo je wil, dan ze voorheen hadden en daar zijn ze totaal niet klaar voor. Dan bedoel ik dat in een mentaal aspect, er is nu nog steeds veel te veel weerstand en de EU begint er niet aan om een land toe te laten waar dat zo speelt wetende dat ze al eens met slaande deuren vertrokken zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 10:37:25 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207582050
quote:
6s.gif Op maandag 16 januari 2023 08:52 schreef Litpho het volgende:
In alle eerlijkheid, Johnson’s gebruik van de villa ten tijde van Truss’ vertrek is natuurlijk nog steeds corruptie, maar als MP van een heel andere grootte dan als PM.
Johnsons hele carriere is er een van corruptie, fraude en leugens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207582726
Ik denk dat als het VK nu terug zou komen in de EU, er enorm veel geld naar het VK zal gaan stromen vanuit de EU, en dat de EU daar zelf ook niet op zit te wachten.
pi_207582869
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik denk dat als het VK nu terug zou komen in de EU, er enorm veel geld naar het VK zal gaan stromen vanuit de EU, en dat de EU daar zelf ook niet op zit te wachten.
Uiteindelijk blijft het VK ook momenteel gewoon rijker dan Bulgarije, Polen, Griekenland, Roemenië, Slowakije en ik denk zelfs Italië. Dus dat zal wel mee vallen. Wel kans dat veel bedrijven die zijn verhuisd weer terug gaan naar het VK.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_207583248
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uiteindelijk blijft het VK ook momenteel gewoon rijker dan Bulgarije, Polen, Griekenland, Roemenië, Slowakije en ik denk zelfs Italië. Dus dat zal wel mee vallen. Wel kans dat veel bedrijven die zijn verhuisd weer terug gaan naar het VK.
Ik dacht meer aan de situatie van Ierland 15-20 jaar geleden. De bedrijven waar jij aan refereert zullen bijna allemaal financiele bedrijven zijn, en naar Londen teruggaan.
Geen idee eigenlijk wat de EU meer kost, een arm land hogerop brengen, of een afglijdend rijk land behoeden om verder af te glijden. Ik denk dat landen als Spanje, Italie de EU meer hebben gekost dan Polen of Bulgarije bijv. Maar misschien zit ik daarmee volkomen mis.
pi_207583337
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik dacht meer aan de situatie van Ierland 15-20 jaar geleden. De bedrijven waar jij aan refereert zullen bijna allemaal financiele bedrijven zijn, en naar Londen teruggaan.
Geen idee eigenlijk wat de EU meer kost, een arm land hogerop brengen, of een afglijdend rijk land behoeden om verder af te glijden. Ik denk dat landen als Spanje, Italie de EU meer hebben gekost dan Polen of Bulgarije bijv. Maar misschien zit ik daarmee volkomen mis.
Er gaat natuurlijk structureel geld naar gebieden die achter lopen in de EU. Het VK was een dikke netto-betaler, ik denk dat ze echt niet naar dik netto-ontvanger gaan. Sowieso is geld dat naar een land gaat om ze overeind te houden in principe altijd een lening, Griekenland heeft het bijvoorbeeld ook volledig terug betaald.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 22 januari 2023 @ 10:53:05 #297
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207667919
quote:
BBC News - Probe urged over claims BBC chair helped Johnson secure loan.

Labour is calling for a parliamentary investigation into claims the chairman of the BBC helped Boris Johnson secure a loan - weeks before the then-prime minister recommended him for the role.
Duur behang weer voor Boris. Lening van 8 ton :P
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-64362640
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207674723
twitter
  Moderator maandag 23 januari 2023 @ 00:30:10 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_207678859
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2023 18:24 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
_O-

God, was is die man toch ontstellend dom. Die bankiers verhuizen vanwege Brexit naar EU landen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_207685668
Het risico van een brain-drain noemde ik hier ook al eind vorig jaar. Het wordt op dit moment gewoon rap minder aantrekkelijk om in het VK te wonen en werken, en dat geldt lang niet alleen voor bankiers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')