leuk gelukt, Patapon! Wat heb je die mond netjes geborduurd! En dat soort smalle dingen zijn inderdaad best lastig, maar ook daarvoor geldt als je 't wat vaker doet word je er toch handiger in (bijv. z.s.m. de juiste kant op keren bijv., en wat dubbelvouwen tijdens het haken).quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:10 schreef Patapon het volgende:
Mijn eerste amigurumi gehaakt![]()
[ afbeelding ]
Dat neusje was hel....
Leuk deze heb ik dacht 3 jaar geleden ook gehaakt, alleen de must en sjaal was dacht ik roodquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:10 schreef Patapon het volgende:
Mijn eerste amigurumi gehaakt![]()
[ afbeelding ]
Dat neusje was hel....
Is een patroon van Hobbii, hoedje was zwart met wit randje en sjaaltje inderdaad rood.quote:Op woensdag 23 november 2022 14:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Leuk deze heb ik dacht 3 jaar geleden ook gehaakt, alleen de must en sjaal was dacht ik rood
IK ga eens even kijken of ik hem nog ergens heb staan volgens mij toch ook het hoedje zwartquote:Op woensdag 23 november 2022 14:30 schreef Patapon het volgende:
[..]
Is een patroon van Hobbii, hoedje was zwart met wit randje en sjaaltje inderdaad rood.
Toch niet was iets anders, deze drie heb ik toen gemaaktquote:Op woensdag 23 november 2022 14:30 schreef Patapon het volgende:
[..]
Is een patroon van Hobbii, hoedje was zwart met wit randje en sjaaltje inderdaad rood.
Wat een leukerds!quote:Op woensdag 23 november 2022 14:39 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Toch niet was iets anders, deze drie heb ik toen gemaakt
[ afbeelding ]
Schattigquote:Op woensdag 23 november 2022 15:51 schreef trui het volgende:
ik heb weer een snel kraamcadeautje gemaakt.
[ afbeelding ]
A zo cutequote:Op woensdag 23 november 2022 15:51 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Liefquote:Op woensdag 23 november 2022 15:51 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi en wat een werk zegquote:Op maandag 28 november 2022 10:55 schreef trui het volgende:
mijn bonte bohemian blanket schiet al lekker op.
[ afbeelding ]
Oh wat mooi! En wat een werk ook!quote:Op maandag 28 november 2022 10:55 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Maar moest je daarna niet heel veel draadjes wegwerken van de kleurwisselingen? Daar stranden mijn projecten vaakquote:Op dinsdag 29 november 2022 16:34 schreef trui het volgende:
Dankjullie wel. En het haakt heel snel hoor! Alleen het aan elkaar naaien van de onderdelen vind ik wat vervelend om te doen.
quote:Op maandag 28 november 2022 10:55 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
ja dat doe ik dus al na elke ronde, dan is het zo gedaan en heb ik aan het eind niet een heleboel draadjes tegelijk weggewerkt.quote:Op dinsdag 29 november 2022 18:34 schreef Smelfie het volgende:
[..]
Maar moest je daarna niet heel veel draadjes wegwerken van de kleurwisselingen? Daar stranden mijn projecten vaak
Je hebt het tempo er wel inzitten Truiquote:Op dinsdag 29 november 2022 22:56 schreef trui het volgende:
Dit heb ik bijv in 1 avond (niet heel hard doorhaken) gemaakt. Nog 2 kleurtjes en deze halve ruit is weer klaar.
[ afbeelding ]
Ga ik voortaan ook doen, vind dat het minst leuke aan haken.quote:Op dinsdag 29 november 2022 19:36 schreef trui het volgende:
[..]
ja dat doe ik dus al na elke ronde, dan is het zo gedaan en heb ik aan het eind niet een heleboel draadjes tegelijk weggewerkt.
Ik bedoelde dus eigenlijk te laten zien dat dit patroon heel makkelijk weghaakt.quote:Op woensdag 30 november 2022 05:17 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je hebt het tempo er wel inzitten Trui
Jazeker. Ben nu nog deels bezig met de kerstkrans en deels aan het borduren, vooral borduren nu. Niet zo handig, zijn 2 kerst projecten en ik weet dat ik ze beide niet klaar ga krijgen, 1 van beide wss ook niet, maar toch.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:40 schreef trui het volgende:
Ha, die zijn zeker leuk, veel plezier! (en laat je 't resultaat ook hier zien?)
ai!quote:Op woensdag 30 november 2022 13:41 schreef Donna het volgende:
[..]
Jazeker. Ben nu nog deels bezig met de kerstkrans en deels aan het borduren, vooral borduren nu. Niet zo handig, zijn 2 kerst projecten en ik weet dat ik ze beide niet klaar ga krijgen, 1 van beide wss ook niet, maar toch.
Ja snapte ik, maar even goed heb je best een lekker tempo van haken.quote:Op woensdag 30 november 2022 07:27 schreef trui het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus eigenlijk te laten zien dat dit patroon heel makkelijk weghaakt.![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2022 05:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja snapte ik, maar even goed heb je best een lekker tempo van haken.
Ik krijg de kriebels als ik al dat haken en breien hier zie. Maar durf het nog niet aan om weer te beginnen.
Heb het gewoon nog niet weer geprobeerd 🤣quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Echt balen dat het (nu) niet lukt
Dat kan ookquote:Op vrijdag 2 december 2022 15:35 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb het gewoon nog niet weer geprobeerd 🤣
Dat wil ze helaas niet! We hebben alleen dit ooit samen gemaakt (zij heeft de tentakels gepunnikt):quote:Op woensdag 7 december 2022 15:32 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat ontzettend leuk geworden! En kun je het haar ook een beetje leren?
Nee, even onder een zwaar boek leggen vond ik wel genoeg. Ik ben sowieso wat laks als het bijv. om blocken gaat. Wel een goed idee om stijfsel te gebruiken. Hoe pas je dat toe?quote:Op woensdag 7 december 2022 17:06 schreef trui het volgende:
heel leuk, Claudia! heb je ze ook nog met stijfsel o.i.d. bewerkt?
ik weet 't niet zeker maar volgens mij moet je ze dan even weken in een oplossing van water met wat stijfsel, en daarna laten drogen. Kan ook met suikerwater, meen ik me te herinneren ooit te hebben gelezen.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, even onder een zwaar boek leggen vond ik wel genoeg. Ik ben sowieso wat laks als het bijv. om blocken gaat. Wel een goed idee om stijfsel te gebruiken. Hoe pas je dat toe?
Wel leuk om eens te proberen!quote:Op donderdag 8 december 2022 09:23 schreef trui het volgende:
[..]
ik weet 't niet zeker maar volgens mij moet je ze dan even weken in een oplossing van water met wat stijfsel, en daarna laten drogen. Kan ook met suikerwater, meen ik me te herinneren ooit te hebben gelezen.
Dat is echt leuk geworden, dochter ontwerpt moeder maakt, leuk teamquote:Op woensdag 7 december 2022 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dochter wilde graag iets kerstigs op haar kamer en maakte een ontwerp voor me:
[ afbeelding ]
Work in progress:
[ afbeelding ]
Klaar:
[ afbeelding ]
Als je sterke haarlak in huis hebt ben je sneller klaar en werkt het voor dit soort dingen ook. Anders stijfsel uit een spuitbus dat sommige mensen gebruiken voor de kraagjes van overhemden, suikerwater of houtlijm mengen met water. Van die laatste weet ik de verhoudingen niet.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, even onder een zwaar boek leggen vond ik wel genoeg. Ik ben sowieso wat laks als het bijv. om blocken gaat. Wel een goed idee om stijfsel te gebruiken. Hoe pas je dat toe?
Wat een leuk idee, die swapdoos. En leren haken is niet echt moeilijk, dus ga 't vooral proberen zou ik zeggen! Er zijn heel veel tutorials te vinden op youtube, waarin je stap voor stap de verschillende steken kunt leren. En met een paar basissteken kun je vrijwel alles al maken! Wel even een kwestie van wat handigheid krijgen in het vasthouden/op spanning houden van de draad, en let op dat je niet te krampachtig zit. Succes!quote:Op donderdag 8 december 2022 10:44 schreef valentijn101 het volgende:
Voor het eerst meegedaan aan een “Secret Santa” (Swapdoos in Belgie)
Helemaal blij met het cadeautje dat ze voor mij gemaakt hebben.
Ik moet echt eens leren haken. Lijkt me geweldig om mijn boom vol te hangen met gehaakte ornamenten. 😍 (mocht iemand het patroon willen hebben dan kan ik een foto ervan doormailen)
[ afbeelding ]
Wat leuk! Heb je toevallig een patroon van die sterren? Ik zou graag zoiets maken!quote:Op woensdag 7 december 2022 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dochter wilde graag iets kerstigs op haar kamer en maakte een ontwerp voor me:
[ afbeelding ]
Work in progress:
[ afbeelding ]
Klaar:
[ afbeelding ]
Zeker!quote:Op vrijdag 9 december 2022 16:49 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Wat leuk! Heb je toevallig een patroon van die sterren? Ik zou graag zoiets maken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |