abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2022 @ 16:12:00 #51
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_206434297
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 21:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit komt niet overeen met de berichtgeving van de Oekraïnse generale staf.

Zie: https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/23/7373090/

Wellicht van later vandaag, we zien het morgen wel. Op de afbeelding lijkt het alsof de linies wellicht 1km teruggedrongen zijn. Dat staat niet echt in verhouding tot de terreinwinst van de Russen van de afgelopen week.
Is dit wat?

twitter
Scorched earth
pi_206434459
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:53 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Op het moment meer dan 1400, met foto/video, bevestigde verloren tanks aan de russische kant. Conservatieve schatting dan van 1600 a 2000 totaal, op een kleine 3 a 4k totaal bruikbare tanks. En dan heb je het over zooi uit 1960 tot modern.

Natuurlijk gaan ze geen 2e front starten daar. Waarmee dan? Fietsen en paardan?
Tja, de (internet)media houdt van het verspreiden van spannende geruchten. Alles voor de aandacht. Maar als je er wat dieper induikt, is een Witrussische aanval echt compleet belachelijk natuurlijk. Bijvoorbeeld vanwege de staat van het Witrussische leger en bevolking.
pi_206434619
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 16:12 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dit wat?

[ twitter ]
Dat is ronduit rampzalig. De russen hadden al hun hoop gevestigd op Bakhmut, geen wonder dat de russische Telegram kanalen hierover zwijgen haha.
  maandag 24 oktober 2022 @ 17:11:00 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206434823
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 16:46 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat is ronduit rampzalig. De russen hadden al hun hoop gevestigd op Bakhmut, geen wonder dat de russische Telegram kanalen hierover zwijgen haha.
Ik denk twee maanden progressie daar. Heeft iemand iets gelezen over Opytne en Odradivka? Die plaatsen zouden moeten worden ingenomen om de druk op Bakmut vanuit het zuiden te verminderen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 24 oktober 2022 @ 17:18:42 #55
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206434879
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk twee maanden progressie daar. Heeft iemand iets gelezen over Opytne en Odradivka? Die plaatsen zouden moeten worden ingenomen om de druk op Bakmut vanuit het zuiden te verminderen.
Dum de dum
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 18:04:18 #56
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206435208
Gaat lekker:
twitter

twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:31:35 #57
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_206447283
Het probleem voor Rusland is dat ze de bevolking al hebben voorbereid dat Kherson gaat vallen, maar als Bakhmut, tot grote teleurstelling van sommige posters ook hier, ook geen succes blijkt, dan heeft men op dit moment op geen enkel front meer het initiatief en moet men overal in de verdediging.

En de grootschalige aanval in November, dat gaat niet lukken met de gemobiliseerden, natuurlijk de aantallen heb je, maar zonder gevechtservaring en met NATO informatie kan je je daar behoorlijk tegen bewapenen. Natuurlijk kan je met een massale aanval met duizenden eenheden gelijk gebieden veroveren, maar als je 40-50 soldaten verliest tegenover 1 Oekrainsche soldaat gaat dat niet lang stand houden, die gemobiliseerden zullen simpelweg weigeren, dat kan je niet verbloemen en je aantallen gemobiliseerden zijn niet eindeloos.
En een frontale aanval op Oekrainsche verdedigingslinies gaat echt veel slachtoffers kosten en hoewel Putin daartoe best toe bereid zal zijn is succes niet gegarandeerd.

Het opblazen van de dam bij Kherson is vooral voor Rusland een dingetje, je kunt uitgaan van Rusland geen Kherson dan Oekraine geen Kherson en in het proces wat verliezen toebrengen aan Oekraine.
Maar de oorlog is onder andere begonnen voor de zoetwatervoorziening naar de Krim, als je ook dit strategische doel niet kunt behouden dan is je hele oorlog een grote mislukking.

Kan Rusland net zoveel kruisraketten sturen als men wil om de bevolking te straffen, de wil breek je er niet mee, en je kan dan niet eens meer eisen dat Oekraine dat toestaat.

Nu hoor ik steeds vaker verstandige posts roepen om onderhandelen, dat kan zeker, maar dan over herstelbetalingen van Rusland aan Oekraine. Er is geen enkele reden om te onderhandelen om gebieden die Rusland bezet houdt, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden, het beste scenario voor Oekraine is Rusland gedwongen terug en dan aansluiting bij bijvoorbeeld NATO wat ze in de toekomst zal beschermen tegen een inval.
Een hele grote vernedering voor Rusland, maar wel eentje die nodig is om duidelijk te maken dat het westen hierin simpelweg leidend is, en ook eentje die ervoor zorgt dat Rusland de komende tientallen jaren verdere uitbreidingsplannen kan vergeten, en dat kan men nu al, de Baltische staten en Polen maken zich inmiddels niet veel zorgen meer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_206448956
Zelfs 1 van de meest hilarisch slechte kaart besprekers, Military Summary, heeft vandaag een relatief goede map bespreking gemaakt.

Hij slaat wel Bakhmut compleet over.

pi_206449061
https://www.nu.nl/spannin(...)oor-luchtaanval.html

werkt die anti tank barricade (met piramides, hoewel ik ze niet overal zie) nou echt?
I'm right and you know it
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:09:40 #60
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_206449280
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:49 schreef Aezeal het volgende:

werkt die anti tank barricade (met piramides, hoewel ik ze niet overal zie) nou echt?
Als je het goed doet, met ingegraven anti-tank objecten, die dus een stuk in de grond zitten:

Wel.

Als je gewoon een stukje beton op het grasveld legt, schuift de tegenstander die gewoon opzij,

Dan niet ;)
Scorched earth
pi_206449299
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je het goed doet, met ingegraven anti-tank objecten, die dus een stuk in de grond zitten:

[ afbeelding ]

Wel.

Als je gewoon een stukje beton op het grasveld legt, schuift de tegenstander die gewoon opzij,

Dan niet ;)
Ja ik kan me voorstellen dat dit wat doet.. maar dacht dit niet te zien, sowieso leken ze kleiner en los liggend voor zover ik kon zien. Kan een moderne tank ook niet wat jij laat zien?
I'm right and you know it
pi_206449318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:49 schreef Aezeal het volgende:

Een anti tank barricade die je vastzet in de grond werkt wel. Zeker als je ze dichter bij elkaar zet.
Maar dit? Deze drakentanden schuif je simpelweg aan de kant. En volgens mij kunnen kleinere voertuigen er gewoon tussendoor.

En erger: als je verwacht dat deze barriere de vijand tegenhoudt, en plotseling sjezen de vijandelijke voertuigen er gewoon langs, dan is het schok effect nóg groter. Zet er dan niks neer.

En dan nog wat: volgens mij worden deze dingen door de Dirlewagner groep op eigen houtje neergezet. De linie loopt niet eens door naar Noord Luhansk.

Typisch rusland. :')
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:16:00 #63
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_206449332
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:11 schreef Aezeal het volgende:

[..]
Ja ik kan me voorstellen dat dit wat doet.. maar dacht dit niet te zien, sowieso leken ze kleiner en los liggend voor zover ik kon zien. Kan een moderne tank ook niet wat jij laat zien?
Nee, punten zijn te hoog.
Scorched earth
pi_206449585
twitter
pi_206450569
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:09 schreef ExTec het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wel.

Dan niet ;)
Komen die barrières zoals op die foto niet uit de tijd dat er nog nauwelijks zware grondverzetmachines waren :?
Ik kan me voorstellen dat je anno nu met een shovel van de genie of van een plaatselijke aannemer er snel met de aanwezige grond er een soort van bruggetje overheen gooit.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 08:35:53 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206450645
Deze liggen in de buurt van Hellenthal/Süd-Eifel. Vlakbij België, 30 km onder NL.

Qua wat er onder de grond zit lijken het wel ijsbergjes, en toch heb je er niet veel aan, last resort.

Dingen hebben voornamelijk tot doel tanks en andere voertuigen langs beter te verdedigen routes te "dwingen".

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Encore: ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 26-10-2022 08:41:57 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator woensdag 26 oktober 2022 @ 09:00:57 #67
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206450792
Is Bakhmut ondertusssen al in Russische handen gevallen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206451115
quote:
9s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
Is Bakhmut ondertusssen al in Russische handen gevallen?
Dat vergt een bak moed van de Russen :@
pi_206451479
als het omgekeerd zou zijn, zou Oekraine ons helpen

een simpele nee weet ik wel zeker
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_206451824
Doet er niet toe, want wij hebben de NAVO die ons dan te hulp schiet.
pi_206452461
Ach ja, als er een puppy door het ijs zakt, zal ik die ook wel uit het water redden, ondanks hij dat omgekeerd niet zal doen.
Цой жив
pi_206452504
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:14 schreef TheVoice4ever het volgende:

Wel interessante vraag.
De laatste keer dat wij door een imperialistische dictator werden aangevallen hielpen zij ons wel.
Toen waren zij als staat deel van de VSSR.
pi_206452746
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 08:23 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Komen die barrières zoals op die foto niet uit de tijd dat er nog nauwelijks zware grondverzetmachines waren :?
Ik kan me voorstellen dat je anno nu met een shovel van de genie of van een plaatselijke aannemer er snel met de aanwezige grond er een soort van bruggetje overheen gooit.
Dit dus. Aarde er overheen en klaar.. weg is je barrière. Dit is zo 1920..
pi_206452766
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:14 schreef TheVoice4ever het volgende:

Fijn. Dank voor de mededeling. Nu weer ontopic.
pi_206452841
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 12:08 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Dit dus. Aarde er overheen en klaar.. weg is je barrière. Dit is zo 1920..
Dat bedoel ik. De Amerikaanse strijdkrachten ontdekten pas in WO2 de kacht van een bulldozer waarmee ze in vijandelijk gebied in minder dan geen tijd een vliegstrip konden aanleggen.
Ik vermoed dat je met de huidige machines in een uurtje tijd zo'n barrière compleet teniet doet.

Zelfs met de huidige sloopmachines waarmee je in een dag tijd twee verdiepingen van een flatgebouw knabbelt zou dat beton na een uurtje doorwerken alleen nog onder de grond zitten.

Het gebruik van barrières toont wel weer fraai aan dat de Russische krijgsmacht oorlogstechnisch nog steeds ergens in 1943 leeft :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')