Is dit wat?quote:Op zondag 23 oktober 2022 21:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit komt niet overeen met de berichtgeving van de Oekraïnse generale staf.
Zie: https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/10/23/7373090/
Wellicht van later vandaag, we zien het morgen wel. Op de afbeelding lijkt het alsof de linies wellicht 1km teruggedrongen zijn. Dat staat niet echt in verhouding tot de terreinwinst van de Russen van de afgelopen week.
Tja, de (internet)media houdt van het verspreiden van spannende geruchten. Alles voor de aandacht. Maar als je er wat dieper induikt, is een Witrussische aanval echt compleet belachelijk natuurlijk. Bijvoorbeeld vanwege de staat van het Witrussische leger en bevolking.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Op het moment meer dan 1400, met foto/video, bevestigde verloren tanks aan de russische kant. Conservatieve schatting dan van 1600 a 2000 totaal, op een kleine 3 a 4k totaal bruikbare tanks. En dan heb je het over zooi uit 1960 tot modern.
Natuurlijk gaan ze geen 2e front starten daar. Waarmee dan? Fietsen en paardan?
Dat is ronduit rampzalig. De russen hadden al hun hoop gevestigd op Bakhmut, geen wonder dat de russische Telegram kanalen hierover zwijgen haha.quote:
Ik denk twee maanden progressie daar. Heeft iemand iets gelezen over Opytne en Odradivka? Die plaatsen zouden moeten worden ingenomen om de druk op Bakmut vanuit het zuiden te verminderen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is ronduit rampzalig. De russen hadden al hun hoop gevestigd op Bakhmut, geen wonder dat de russische Telegram kanalen hierover zwijgen haha.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk twee maanden progressie daar. Heeft iemand iets gelezen over Opytne en Odradivka? Die plaatsen zouden moeten worden ingenomen om de druk op Bakmut vanuit het zuiden te verminderen.
Als je het goed doet, met ingegraven anti-tank objecten, die dus een stuk in de grond zitten:quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:49 schreef Aezeal het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)oor-luchtaanval.html
werkt die anti tank barricade (met piramides, hoewel ik ze niet overal zie) nou echt?
Ja ik kan me voorstellen dat dit wat doet.. maar dacht dit niet te zien, sowieso leken ze kleiner en los liggend voor zover ik kon zien. Kan een moderne tank ook niet wat jij laat zien?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het goed doet, met ingegraven anti-tank objecten, die dus een stuk in de grond zitten:
[ afbeelding ]
Wel.
Als je gewoon een stukje beton op het grasveld legt, schuift de tegenstander die gewoon opzij,
Dan niet
Een anti tank barricade die je vastzet in de grond werkt wel. Zeker als je ze dichter bij elkaar zet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:49 schreef Aezeal het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)oor-luchtaanval.html
werkt die anti tank barricade (met piramides, hoewel ik ze niet overal zie) nou echt?
Nee, punten zijn te hoog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:11 schreef Aezeal het volgende:
[..]
Ja ik kan me voorstellen dat dit wat doet.. maar dacht dit niet te zien, sowieso leken ze kleiner en los liggend voor zover ik kon zien. Kan een moderne tank ook niet wat jij laat zien?
Komen die barrières zoals op die foto niet uit de tijd dat er nog nauwelijks zware grondverzetmachines warenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 23:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het goed doet, met ingegraven anti-tank objecten, die dus een stuk in de grond zitten:
[ afbeelding ]
Wel.
Als je gewoon een stukje beton op het grasveld legt, schuift de tegenstander die gewoon opzij,
Dan niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Encore:
[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 26-10-2022 08:41:57 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Dat vergt een bak moed van de Russenquote:Op woensdag 26 oktober 2022 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
Is Bakhmut ondertusssen al in Russische handen gevallen?
Wel interessante vraag.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:14 schreef TheVoice4ever het volgende:
als het omgekeerd zou zijn, zou Oekraine ons helpen
een simpele nee weet ik wel zeker
Dit dus. Aarde er overheen en klaar.. weg is je barrière. Dit is zo 1920..quote:Op woensdag 26 oktober 2022 08:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Komen die barrières zoals op die foto niet uit de tijd dat er nog nauwelijks zware grondverzetmachines waren
Ik kan me voorstellen dat je anno nu met een shovel van de genie of van een plaatselijke aannemer er snel met de aanwezige grond er een soort van bruggetje overheen gooit.
Fijn. Dank voor de mededeling. Nu weer ontopic.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:14 schreef TheVoice4ever het volgende:
als het omgekeerd zou zijn, zou Oekraine ons helpen
een simpele nee weet ik wel zeker
Dat bedoel ik. De Amerikaanse strijdkrachten ontdekten pas in WO2 de kacht van een bulldozer waarmee ze in vijandelijk gebied in minder dan geen tijd een vliegstrip konden aanleggen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:08 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dit dus. Aarde er overheen en klaar.. weg is je barrière. Dit is zo 1920..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |