abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206487558
Hebben jullie Akca nog meegenomen? Het lijken me bekwame en hardwerkende ondernemers maar de LTV is erg hoog en die 3e hypotheek voegt niet heel veel toe aan de zekerheden. Getuigt wel weer van commitment dat ze het woonhuis onderzetten. Het bedrijf bestaat al 20 jaar dus dat zegt wel iets m.i.

Jammer dat die huurcontracten niet worden toegelicht qua looptijd etc. Voor de mannen een begrijpelijke stap om in deze fase het pand te willen kopen.
Pecunia non olet
pi_206487571
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 13:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Waar denk je dan aan qua kosten? Het is maar een klein pand. Met een jaarwinst van 125K vermoed ik dat ze er niet heel zenuwachtig van zullen worden en bovendien is het een investering die waarde toevoegt aan het pand?
Pand van 1901 heeft geen spouwmuren dus er zal voor het hele pand voorzetwanden moeten worden geplaatst, het dak geisoleerd, waarschijnlijk geheel verniieuwen, verdiepingsvloer. Ik hoop voor ze dat de vloer al van beton is, maar betwijfel het. Het is nu een tochtgat wat flink veel energie verbruiken zal. Bij de huidige prijzen is het moeilijk in te schatten maar je bent niet klaar met de maandje klussen.

Ik denk dat de verkoper van het pand een hele goede slag heeft geslagen.
pi_206487669
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:03 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Pand van 1901 heeft geen spouwmuren dus er zal voor het hele pand voorzetwanden moeten worden geplaatst, het dak geisoleerd, waarschijnlijk geheel verniieuwen, verdiepingsvloer. Ik hoop voor ze dat de vloer al van beton is, maar betwijfel het. Het is nu een tochtgat wat flink veel energie verbruiken zal. Bij de huidige prijzen is het moeilijk in te schatten maar je bent niet klaar met de maandje klussen.

Ik denk dat de verkoper van het pand een hele goede slag heeft geslagen.
quote:
Voor winkelpanden geldt de verplichting van een energielabel C in 2023 niet. Deze verplichting gaat alleen voor kantoorpanden gelden. De hoogte van het energielabel voor een winkel heeft daarmee geen consequenties. Wel kunt u bij banken als Rabobank en ING Bank korting krijgen op uw financiering bij een gunstig energielabel (vanaf c of hoger). Dit geldt wel voor winkelpanden.
pi_206487766
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
[..]

google is prachtig maar achterhaalt.
pi_206488419
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:39 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
google is prachtig maar achterhaalt.
Heb je een bron? Ik zie overal ook op sites van de rijksoverheid en kvk dat het gaat om kantoren per 2023.
pi_206497019
Op een van mijn accounts bij FNC is oktober de eerste maand dat ik geen betalingen meer heb ontvangen. De laatste ijsjes zijn kennelijk uit de vriezer gekomen. Op dit account is het denk ik reeel dat ik de verdere vorderingen afschrijf alles wat er nu nog binnen komt is meegenomen. Zal binnen kort is een update vragen bij FNC.over deze laatste gelden die nog bij de deurwaarder in de boeken staan. Op dit account had ik 171 projecten bij FNC.
Bruto rendement 10.56%
Behaald rendement 7.84%
Afgeboekt van de hoofdsom 3.5%
pi_206497444
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Op een van mijn accounts bij FNC is oktober de eerste maand dat ik geen betalingen meer heb ontvangen. De laatste ijsjes zijn kennelijk uit de vriezer gekomen. Op dit account is het denk ik reeel dat ik de verdere vorderingen afschrijf alles wat er nu nog binnen komt is meegenomen. Zal binnen kort is een update vragen bij FNC.over deze laatste gelden die nog bij de deurwaarder in de boeken staan. Op dit account had ik 171 projecten bij FNC.
Bruto rendement 10.56%
Behaald rendement 7.84%
Afgeboekt van de hoofdsom 3.5%
Netjes! Heb al bijna 10% afgeboekt bij FNC.

Bij mij nog 12,5% van de hoofdsom open. Deze maand klein feestje gevierd: Totale aflossing plus rente is nu groter dan mijn totale inleg. Vanaf nu is alles wat binnen krijg pure winst.
pi_206498767
Met 90% financiering bij SiG wordt schijf 3 nog wat aantrekkelijker gemaakt.
pi_206505777
Ik had nog een incentive liggen van Kampina Staete. Een project uit 2021 voor het verbeteren en vergroten van een recreatiepark met natuurhuisjes.
https://www.collincrowdfund.nl/kampina-staete-onroerend-goed-b-v/

Afgelopen weekend daarom een heerlijk weekendje doorgebracht in een van de nieuwe huisjes op het park. Eerlijk is eerlijk het is hier erg mooi geworden. Hier zit duidelijk een ondernemer met passie voor het neerzetten van een mooi park en goed lopend bedrijf.

Erg blij dat ik zo een investering met eigen ogen kon aanschouwen. Dit is nou het directe contact waarom je als investeerder mee doet met crowdfunding.

Na het weekend nog even een broodje gehaald bij meester bakker Robért. En wij kwamen daar bij toeval ook het oude kantoor van Collin Crowdfund tegen. Helaas niemand gesproken, want het was zondag.
pi_206505841
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 23:23 schreef dyna18 het volgende:
Ik had nog een incentive liggen van Kampina Staete. Een project uit 2021 voor het verbeteren en vergroten van een recreatiepark met natuurhuisjes.
https://www.collincrowdfund.nl/kampina-staete-onroerend-goed-b-v/

Afgelopen weekend daarom een heerlijk weekendje doorgebracht in een van de nieuwe huisjes op het park. Eerlijk is eerlijk het is hier erg mooi geworden. Hier zit duidelijk een ondernemer met passie voor het neerzetten van een mooi park en goed lopend bedrijf.

Erg blij dat ik zo een investering met eigen ogen kon aanschouwen. Dit is nou het directe contact waarom je als investeerder mee doet met crowdfunding.

Na het weekend nog even een broodje gehaald bij meester bakker Robért. En wij kwamen daar bij toeval ook het oude kantoor van Collin Crowdfund tegen. Helaas niemand gesproken, want het was zondag.
Ik had die incentive ook en ben daar in juni geweest. Inderdaad een heel mooi ruim opgezet park. Vriendelijke mensen en een aanrader om eens naar toe te gaan. Het was een ruime investering maar die komt wel terug daar zit ik niet over in.

[ Bericht 3% gewijzigd door Collin63 op 30-10-2022 23:39:42 ]
pi_206507551
Hotel bij NLi in no time vol. Ik had wat twijfels maar anderen kennelijk niet. Waar o a SiG trager volloopt gaat het bij NLi juist sneller, men investeert liever in bedrijven dan in woningen. Rente is ook aanzienlijk hoger
pi_206507690
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 10:30 schreef Slingervinger het volgende:
Hotel bij NLi in no time vol. Ik had wat twijfels maar anderen kennelijk niet. Waar o a SiG trager volloopt gaat het bij NLi juist sneller, men investeert liever in bedrijven dan in woningen. Rente is ook aanzienlijk hoger
Niet zo vreemd met de nieuwe regelgeving en belastingen in combinatie met alle onzekerheden die onze overheid creëert voor geldnemers & investeerders in woningen. Projectjes zoals van SiG proberen ze ook met wortel en tak uit te roeien.

Ik blijf de SiG projecten overigens een mooi product (rente/risico) vinden echter beginnen de verhoudingen wel steeds meer te kantelen.
pi_206510315
Werkkapitaal F-Group (26314)

Jop en Björn zijn de trotse eigenaren van Foumt Group B.V., een real-time data gedreven onderneming in consumentenproducten. Ze zijn actief op het verkoopplatform Bol.com en leveren aan de gehele Benelux. Hun ambitie is om bij de top 10 best verkopende verkooppartners van Bol.com te behoren. Foumt Group B.V. is klaar voor de volgende fase: het uitbreiden van het assortiment in de breedte, door unieke producten in verschillende categorieën toe te voegen. Zo kan het bedrijf blijven groeien en kunnen ze een compleet assortiment opbouwen. Helpt u mee bij het realiseren van onze missie?

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
Kredietbedrag: ¤ 235.000
Rente: 9,5%
Looptijd: 36 maanden
Belangrijkste zekerheden:
- Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
- Depotregeling
Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de eerste mogelijkheid tot investeren. Het project gaat voor u open op woensdag 2 november om 14.00 uur. Via deze link kunt u het project als eerste inzien.
https://www.geldvoorelkaa(...)=26314&code=HO26314i

Als dank voor uw investering, ontvangt u één van onze producten, bij een investering vanaf:
¤ 2.500,- ontvangt u een gratis poffertjespan.

https://www.bol.com/nl/nl/v/foumt-group-b-v/1514447/

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 31-10-2022 15:25:54 ]
pi_206510686
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Werkkapitaal F-Group (26314)

Jop en Björn zijn de trotse eigenaren van Foumt Group B.V., een real-time data gedreven onderneming in consumentenproducten. Ze zijn actief op het verkoopplatform Bol.com en leveren aan de gehele Benelux. Hun ambitie is om bij de top 10 best verkopende verkooppartners van Bol.com te behoren. Foumt Group B.V. is klaar voor de volgende fase: het uitbreiden van het assortiment in de breedte, door unieke producten in verschillende categorieën toe te voegen. Zo kan het bedrijf blijven groeien en kunnen ze een compleet assortiment opbouwen. Helpt u mee bij het realiseren van onze missie?

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:
Kredietbedrag: ¤ 235.000
Rente: 9,5%
Looptijd: 36 maanden
Belangrijkste zekerheden:
- Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
- Depotregeling
Als gewaardeerd investeerder geven wij u graag de eerste mogelijkheid tot investeren. Het project gaat voor u open op woensdag 2 november om 14.00 uur. Via deze link kunt u het project als eerste inzien.
https://www.geldvoorelkaa(...)=26314&code=HO26314i

Als dank voor uw investering, ontvangt u één van onze producten, bij een investering vanaf:
¤ 2.500,- ontvangt u een gratis poffertjespan.

https://www.bol.com/nl/nl/v/foumt-group-b-v/1514447/
Als ik me goed herinner heeft deze club al eens eerder een CF lening aangevraagd. Ik heb toen niet geïnvesteerd, weet ook niet meer welk platform. Misschien kan iemand anders hier opheldering over geven.
pi_206511406
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 15:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Als ik me goed herinner heeft deze club al eens eerder een CF lening aangevraagd. Ik heb toen niet geïnvesteerd, weet ook niet meer welk platform. Misschien kan iemand anders hier opheldering over geven.
Wel al vaker poffertjespan verkopers langs zien komen. Deze herken ik niet.
pi_206511423
Nieuw voorstel JLM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206511442
JLM

Ik heb voor gestemd. (Trouwens de vorige keer ook al). Nu zie ik helemaal geen reden meer om tegen te stemmen.
pi_206511610
Nieuwe collin met Link. Eerdere project van deze club is netjes afgelost.
https://www.collincrowdfu(...)54add3e1dc7c8e4bc7c1
pi_206511656
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:10 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuw voorstel JLM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wederom tegen gestemd
pi_206511676
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe collin met Link. Eerdere project van deze club is netjes afgelost.
https://www.collincrowdfu(...)54add3e1dc7c8e4bc7c1
Had liever gezien dat ze een ton meer hadden geleend waarbij de Rabo wordt afgelost. Nu een combinatie van 1e/2e hypotheek+RC bij Rabo, is me net te veel een bancair risico voor mij.
pi_206511684
quote:
6s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:35 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Wederom tegen gestemd
Met welke reden? Teruglopende huizenprijs. Ik had trouwens een hogere waarde verwacht. Het is uiteraard maar de WOZ
pi_206511798
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:11 schreef Hanzul2 het volgende:
JLM

Ik heb voor gestemd. (Trouwens de vorige keer ook al). Nu zie ik helemaal geen reden meer om tegen te stemmen.
Had tegen gestemd, nu zit er een nette uitleg bij. Ik denk dat de schrik er nu wel in zit (ze willen toch wel graag hun huis houden). Ik ga dus dit keer voor stemmen.
pi_206511852
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 17:39 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Met welke reden? Teruglopende huizenprijs. Ik had trouwens een hogere waarde verwacht. Het is uiteraard maar de WOZ
Ik heb weinig vertrouwen meer in de onderneming en de ondernemer op zich, onder andere door de beroerde communicatie. Deze stemronde geeft mij ook niet een beeld hoe de onderneming weer succesvol zou moeten worden, er is niks veranderd ten opzichte van de vorige stemronde. Behalve een extra anderhalf procent tijdens de opgeschorte periode. Daarnaast is het voor mij een principe kwestie en daar verandert dit verhaal van de borgsteller voor mij weinig aan. Plus de teruglopende huizenprijs.
pi_206512083
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 09:11 schreef Horsemen het volgende:
We merken bij de meeste platforms wel dat de projecten minder snel volkomen maar bij SiG is het vollopen wel met piepende banden tot stilstand gekomen.
Ossendrecht en Geleen zijn vandaag door de hulptroepen volgegooid. Maar de nu nog openstaande projecten lijkt dat een beetje teveel van het goede. Zowel gve als SIG hebben erg veel last dat er veel minder wordt geïnvesteerd. Collin loopt nog aardig door, maar moeten ook goed kijken naar de rentes die worden aangeboden bij de projecten.
pi_206512259
https://www.brabantscentr(...)gens-hoge-energierek

Jammer dat zo’n goed zaakje moet stoppen vanwege hoge energiekosten.
Heb deze van CCF toentertijd niet meegenomen al had ik dat toen wel overwogen.
Er zullen er de komende tijd wel meer volgen vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')