Niet dagelijks doen nee, maar om de paar dagen in de ochtend helemaal leeg kolven zou wel kunnen helpen. Misschien eens bespreken met je lk? Het hielp mij in ieder geval wel, gecombineerd met blokvoeden. Maar dat laatste zou ik zeker eerst bespreken met je lk.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 11:00 schreef Lokasenna het volgende:
Ik was net weer over naar helemaal live voeden, kreeg ik weer een verstopping en koorts.
Toch maar dagelijks een keer helemaal leegkolven dan? Of houd ik dan het probleem in stand?
Volgende nacht weer even koorts gehad, maar met ibuprofen is het daarna weggegaan gelukkig. Ik heb 1 keer leeggekolfd en daarna baby laten drinken om de harde plek eruit en daarna gekoeld en zoveel mogelijk met rust gelaten.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:51 schreef Bami het volgende:
Oh en Loka, hier werkt vaker van borst wisselen goed om haar wakker te houden. Dus als ik merk dat ze, ook na borstcompressie, niet meer actief drinkt dan wissel ik naar mijn andere borst. Meestal bied ik beide borsten 2x aan, wanneer ze zo’n voeding heeft waarbij ze niet voldaan raakt 3 of zelfs 4x. Helpt wel echt goed voor het leeg drinken, alleen is ze nu dus zo gewend aan een actieve melk stroom dat ze gefrustreerd raakt als die op is.
Heb het overlegd en ga kijken of het met 3 keer per week stabiel blijft en dan afbouwen.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:55 schreef Aure het volgende:
[..]
Niet dagelijks doen nee, maar om de paar dagen in de ochtend helemaal leeg kolven zou wel kunnen helpen. Misschien eens bespreken met je lk? Het hielp mij in ieder geval wel, gecombineerd met blokvoeden. Maar dat laatste zou ik zeker eerst bespreken met je lk.
Wat zegt de lactatiekundige hiervan? Ik heb ze weleens horen voorlichten dat het maar weinig voorkomt dat een vrouw echt te weinig melk heeft.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:47 schreef Bami het volgende:
Ik zou niet leeg kolven, want dan houd je volgens mij idd het probleem in stand. Nieuwste advies bij verstoppingen is zo min mogelijk aanraken (dus niet masseren/kolven), goed koelen en pijnstillers slikken. Ik dacht ibuprofen, maar dat zou ik nog even googelen als ik jou was.
Hier juist een probleem de andere kant op. Pukje drinkt veel en graag, maar mijn productie spant er net om qua haar voldaan maken. Ze komt goed aan, dus dat is het probleem niet. Maar het is wel lastig, want uiteindelijk koppel ik haar dan maar los na 40 minuten omdat ze vooral heel erg gefrustreerd raakt en weinig uit de borst krijgt nog. Maar vervolgens zit ze niet vol genoeg om makkelijk in slaap te vallen, dus zijn we haar een uur zoet aan het houden totdat ik haar weer aan kan leggen (dit op advies van de lactatiekundige). Het maakt het voeden wel echt minder ontspannen, maar het is ook niet elke voeding. Soms is ze prima voldaan en valt ze na de borst meteen in slaap. Blijft toch wel een puzzel zo.
Dit hielp bij mij ook. Hiermee heb ik m’n overproductie onder controle gekregen. Vooral met het blokvoedenquote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:55 schreef Aure het volgende:
[..]
Niet dagelijks doen nee, maar om de paar dagen in de ochtend helemaal leeg kolven zou wel kunnen helpen. Misschien eens bespreken met je lk? Het hielp mij in ieder geval wel, gecombineerd met blokvoeden. Maar dat laatste zou ik zeker eerst bespreken met je lk.
Fijn dat het weggegaan is!quote:Op zondag 23 oktober 2022 12:59 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Volgende nacht weer even koorts gehad, maar met ibuprofen is het daarna weggegaan gelukkig. Ik heb 1 keer leeggekolfd en daarna baby laten drinken om de harde plek eruit en daarna gekoeld en zoveel mogelijk met rust gelaten.
Wisselen doe ik liever zo weinig mogelijk omdat anders beide borsten maar half leeg gaan, helaas want het werkt inderdaad goed met wakker houden.
Lijkt me lastig inderdaad als je na de voeding nog met een hongerige baby zit. Is het vooral overdag dat ze die moeilijke momenten heeft of ook in de nachten? Maar wel fijn dat ze goede eetlust heeft, betekent toch dat het goed met haar gaat!
[..]
Heb het overlegd en ga kijken of het met 3 keer per week stabiel blijft en dan afbouwen.
Klopt, ze komt ook wel goed aan dus het is niet dat ze daadwerkelijk veel tekort komt. Lactatiekundige zei dat ik in principe al doe wat ik kan doen maar dat als het zo blijft ik kan gaan overwegen die voeding een flesje met gekolfde melk te geven, om te kijken of ze dan tevredener is. Kolfconsult is begin volgende week en de afgelopen twee dagen heeft ze haar cluster moment overdag gehad ipv ‘s avonds, dat scheelt mentaal ook al wel iets merk ik.quote:Op maandag 24 oktober 2022 00:46 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat zegt de lactatiekundige hiervan? Ik heb ze weleens horen voorlichten dat het maar weinig voorkomt dat een vrouw echt te weinig melk heeft.
En als dat dan zo is, is de oplossing vaak om vaker aan te leggen, dan gaat je productie vanzelf omhoog.quote:Op maandag 24 oktober 2022 11:29 schreef _Lily_ het volgende:
Ah ja
Heel veel succes bami!
Konden die baby’tjes maar praten wat ze dwars zitten hè. Hou jij het allemaal vol?
Het is erg moeilijk als je borstvoeding geeft wat je kan, maar baby lijkt daarna toch ontevreden
Er zijn baby’s die gewoon zin hebben in meer melk. Geen idee of dit speelt bij pukje, maar ik ken wel zulke baby’s 🤭
Vergeet niet dat borstvoeding meer dan alleen het buikje vullen is, he. Het is ook moederhonger stillen en hechten. En nog veel meer. Je geeft aan dat ze goed groeit. Heeft ze ook goede plasluiers?quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:00 schreef Bami het volgende:
Ja ik heb nu een paar dagen vaker aangelegd, nu verslikt ze zich in de toeschietreflex, klakt ook tijdens de toeschietreflex en spuugt veeel meer. Dus ik denk wel dat mijn productie verbeterd is, maar weet niet of ik hier nou veel blijer van word.
In beide gevallen zit ik soms huilend te voeden omdat ik haar gewoon zo gun dat ze tevreden is.
Yes, altijd als we verschonen is er geplast en wanneer er wat langer tussen zit dan zijn ze ook echt zwaar.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:22 schreef arvensis het volgende:
[..]
Vergeet niet dat borstvoeding meer dan alleen het buikje vullen is, he. Het is ook moederhonger stillen en hechten. En nog veel meer. Je geeft aan dat ze goed groeit. Heeft ze ook goede plasluiers?
Het lijkt er wel op dat ze er last van heeft, of anders van de lucht die nog in haar buik zit. Ze is echt duidelijk minder tevreden gedurende de dag en huilt vaker/sneller. Vannacht was ze ook heel onrustig na het terugleggen, totdat er dan een grote golf melk uitkomt en dan kan ze pas slapen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:32 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft ze ook last van al het spugen? Hier wordt ook enorm veel gespuugd en ik ben er niet helemaal over uit wat er de oorzaak van is, maar ik ga er maar vanuit dat het over een paar maanden weer over is. Als ze er verder geen last van heeft zou ik me er geen zorgen om maken (hoewel tig keer per dag moeten omkleden inderdaad best frustrerend is soms).
Wat ik deed, maar dat is misschien een knuppel in het hoenderhok in dit topic, gewoon nog een flesje poedermelk nadat ik de borst had gegeven. Ik kolfde dan altijd nog wel even na. Baby blij en ik ook blij. Maarja, aanleggen is wel beter voor de productie dan kolven.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 12:47 schreef Bami het volgende:
Ik zou niet leeg kolven, want dan houd je volgens mij idd het probleem in stand. Nieuwste advies bij verstoppingen is zo min mogelijk aanraken (dus niet masseren/kolven), goed koelen en pijnstillers slikken. Ik dacht ibuprofen, maar dat zou ik nog even googelen als ik jou was.
Hier juist een probleem de andere kant op. Pukje drinkt veel en graag, maar mijn productie spant er net om qua haar voldaan maken. Ze komt goed aan, dus dat is het probleem niet. Maar het is wel lastig, want uiteindelijk koppel ik haar dan maar los na 40 minuten omdat ze vooral heel erg gefrustreerd raakt en weinig uit de borst krijgt nog. Maar vervolgens zit ze niet vol genoeg om makkelijk in slaap te vallen, dus zijn we haar een uur zoet aan het houden totdat ik haar weer aan kan leggen (dit op advies van de lactatiekundige). Het maakt het voeden wel echt minder ontspannen, maar het is ook niet elke voeding. Soms is ze prima voldaan en valt ze na de borst meteen in slaap. Blijft toch wel een puzzel zo.
Vriendin bood ook al wat van haar melk aan, maar daar los ik mijn probleem niet mee op.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:32 schreef June. het volgende:
[..]
Wat ik deed, maar dat is misschien een knuppel in het hoenderhok in dit topic, gewoon nog een flesje poedermelk nadat ik de borst had gegeven. Ik kolfde dan altijd nog wel even na. Baby blij en ik ook blij. Maarja, aanleggen is wel beter voor de productie dan kolven.
Als je tsr heel heftig is kan je ook even loskoppelen. Of voeden terwijl je op je rug ligt, maar ik denk dat je kindje daar iets te klein voor is.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:41 schreef Bami het volgende:
[..]
Vriendin bood ook al wat van haar melk aan, maar daar los ik mijn probleem niet mee op.Als ik al een kolf gehad had was ik wellicht wel wat gekolfde melk gaan geven en dan nakolven idd, maar nu ben ik maar gewoon veel blijven aanleggen. Waarmee nu mijn productie wel gestegen is, dus dat is top. Nu nog zorgen dat Pukje de toeschietreflex een beetje kan handelen en opletten dat ik haar niet teveel geef.
![]()
En ik weet dat je bij borstvoeding in principe niet kan overvoeden, maar het lijkt erop dat ze blijft drinken omdat ze last heeft van de lucht die ze met de toeschietreflex mee krijgt.
Haha ja tot nu toe spuit hij niet, maar haar zuigkracht is heel hoog dus ik denk dat die combi het net ff teveel maakt voor haar. Maar wanneer ik haar loskoppel druppelt het wel gewoon, dus moet vooral opletten dat ik niet mijn voedingsbh nat maak.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:32 schreef arvensis het volgende:
[..]
Als je tsr heel heftig is kan je ook even loskoppelen. Of voeden terwijl je op je rug ligt, maar ik denk dat je kindje daar iets te klein voor is.
Bij het afkoppelen wel je tepel even afdekken, ik heb vaak gehad dat m’n kindjes onder de melk zaten.
Maar je kan haar niet overvoeren met je borstvoeding voor zover ik weet. Ze regelt dat zelf. Dus volgens mij is het geen kwestie van teveel drinken.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:49 schreef Bami het volgende:
[..]
Yes, altijd als we verschonen is er geplast en wanneer er wat langer tussen zit dan zijn ze ook echt zwaar.
Ja het is gewoon nog zoeken naar de balans idd, want als ze haar moederhonger stilt maar daardoor teveel drinkt en daar dan last van krijgt dan is dat ook niet handig. Gelukkig heb ik de lactatiekundige om mee te overleggen.
[..]
Het lijkt er wel op dat ze er last van heeft, of anders van de lucht die nog in haar buik zit. Ze is echt duidelijk minder tevreden gedurende de dag en huilt vaker/sneller. Vannacht was ze ook heel onrustig na het terugleggen, totdat er dan een grote golf melk uitkomt en dan kan ze pas slapen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |