abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206553050
Ik weet niet of ik deze tip hier al een keer had gedeeld:
https://www.facebook.com/(...)nity=571094862996187

Dit doe ik met een voedingshemdje bij de silicone kolf. Op deze manier kan je de kolf ook gebruiken zonder vacuüm wat handig is bij overproductie.
pi_206553951
Hier lijkt het kolven op werkdagen echt voorbij. :) Vorige week had ik door een afspraak geen tijd om even kort te kolven voor ik naar huis ging. Mijn dreumes na het eten op bed gelegd en die dronk goed. Afgelopen week heb ik echt bewust niet meer gekolfd voor het naar huis gaan, kijken hoe dat ging. Maandagavond nog wel flink gespannen (maar niet pijnlijk), dinsdagavond wat minder en gisteren was er eigenlijk weinig stuwing. Ik denk dat het nu dus goed gaat om puur op vraag melk aan te maken. 🥳
pi_206554108
Gefeliciteerd komkommer! Prachtig resultaat
Als je niet meer hoeft te kolven maar wel live kan voeden begint die borstvoeding toch wel de perfectie te benaderen ;)
pi_206556794
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 11:35 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd komkommer! Prachtig resultaat
Als je niet meer hoeft te kolven maar wel live kan voeden begint die borstvoeding toch wel de perfectie te benaderen ;)
Zeker! Ik weet nog hoe irritant dat eigenlijk was in het begin, drie keer kolven. Ook al had ik er zelf tijd voor ingeroosterd, toch was het steeds irritant. Terug naar twee keer was al fijn, terug naar een keer na de zomervakantie was al helemaal een overwinning. En nu denk ik klaar! Wat relaxed.
pi_206648041
Hoop dat de link werkt: https://fb.watch/gL6aDIFVkZ/

Ik moest er erg om lachen :P
pi_206825526
Wat zijn jullie ervaringen, wordt het lekken op den duur minder of gaat dat de hele voedingsperiode door?
Ik zou zo graag weer eens zonder bh willen slapen maar na 9 weken moet ik nog steeds midden in de nacht de zoogcompressen wisselen omdat ik anders doorlek. Had eigenlijk gehoopt dat dat nu wel wat minder zou zijn geworden, maar misschien is het nog te vroeg?
  zaterdag 26 november 2022 @ 08:20:00 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206825579
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:50 schreef Lokasenna het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen, wordt het lekken op den duur minder of gaat dat de hele voedingsperiode door?
Ik zou zo graag weer eens zonder bh willen slapen maar na 9 weken moet ik nog steeds midden in de nacht de zoogcompressen wisselen omdat ik anders doorlek. Had eigenlijk gehoopt dat dat nu wel wat minder zou zijn geworden, maar misschien is het nog te vroeg?
Ik lekte niet veel, maar vanaf maand of 3 deed ik ook geen zoogcompressen meer in. En nog geen doorlek incidenten gehad :P
pi_206825641
Bij Bas lekte ik de eerste 3 maanden regelmatig. Bij Anna alleen in de kraamweek of als ik te lang had gewacht met kolven.

Ik geniet nog zo van onze momentjes. Ze drinkt niet vaak meer, keer of 3 per dag. Maar die ochtendvoeding in het weekend O+ O+ . Heerlijk.
pi_206825743
Dan hoop ik dat het bij mij bij de 3 maanden ook allemaal een beetje stabiel gaat worden! Die nachtelijke stuwing ben ik ook wel klaar mee namelijk.

Klinkt fijn @douche-eendje O+
Ik vind de eerste ochtendvoeding met mijn kindje ook zo'n knus moment, en dan daarna nog even knuffelen in bed, hoop dat dat nog lang mag duren.
pi_206826351
Hier duurde het een maand of 6 dat ik niet meer spontaan lekte ‘s nachts. Als ik ga voeden moet ik wel nog altijd een hydrofiel erbij houden ‘s nachts want dan gaat de andere borst wel lekken.

*O* voor 1 jaar voeden hier! L is vorige week 1 geworden en drinkt nu nog tussen de 5-7 keer in 24 uur.
Ik was een beetje aan het afbouwen ‘s nachts maar ze is flink ziek geweest en in 1.5 maand niets aangekomen dus nu toch maar weer vaker voeden. Alle beetjes extra helpen.
pi_206826917
S is 4 maand en snachts geen zoogcompressen meer nodig dus die 3 maand klopt hier ook zo ongeveer. Totdat er ineens wordt doorgeslapen dan kan het wel even weer terug zijn.
Ik slaap niet met een BH maar met een voedingshemdje. Die houden de zoogcompressen prima op zijn plaats.
pi_206827703
Hier helaas nog wel leksessies, al is het niet meer zo erg als eerst. Op werkdagen moet ik mijn kompressen dragen (omdat ik al snel druppels melk verlies als ze zich flink gaan vullen) en in de nacht doe ik het ook, ik ben dan nog te slaperig om een hydrofiel aan de andere kant te gebruiken. Hier nu al bijna 15,5 maand.

Takkie, prachtige mijlpaal weer!

Hier gaan we komende nacht eens proberen of ze het zonder te drinken kan. Man gaat bij haar liggen en troosten / water geven indien nodig.
pi_206830148
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:50 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kon pas na 5 maanden zonder zoogkompressen. Het werd uiteindelijk vanzelf minder
pi_206830263
Is je kind te oud voor aan de borst als ze je “melkkoe” noemt? :{w Geen idee waar ze dat heeft gehoord.. _O-

Maandag wordt ze 2 dus hoera voor wederom de WHO-norm. *O* O+
Protège moi de mes désirs.
pi_206831108
Ik heb nooit zonder zoogcompressen gekund. Mijn borsten werden ook nooit zindelijk, die bleven ook meelekken en spontaan toeschieten. Ook na 14 maanden bij de oudste nog. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:06:17 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206832671
Ik heb dan weer nog nooit een compres gebruikt. Altijd meteen zindelijke borsten :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206833229
Ook nooit nodig gehad.

Ai, mijn baby heeft vandaag de kaakklem ontdekt. Dat is pijnlijk!
pi_206833475
Oh, overdag gebruik ik ze sowieso nog. Wasbare want het is echt alleen de toeschietreflex die opgevangen moet worden wanneer er aan de andere kant gedronken wordt.
pi_206833676
Ik heb ze vooral nodig voor toeschietreflexen tussen de voedingen door, tijdens het voeden gebruik ik aan de andere kant een hydrofiel. Als ik terug probeer te denken wanneer mijn kindje voor het laatst gedronken heeft, begint het lekken vaak meteen. :')
pi_207060762
Ohai. Ik heb een vraag voor de borstvoeding gevende moeders waarvan kindjes naar de opvang gaan. Namelijk hoeveel ml jullie kleine in 1 flesje krijgt, en hoe lang je kolft om dat flesje te kunnen vullen.
We zijn nog erg zoekend daarin namelijk, en komende vrijdag is Pukje circa 6 uur lang alleen met haar vader dus dan is het wel handig als ik een idee heb van wat ik achter moet laten. :+
pi_207062198
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:28 schreef Bami het volgende:
Ohai. Ik heb een vraag voor de borstvoeding gevende moeders waarvan kindjes naar de opvang gaan. Namelijk hoeveel ml jullie kleine in 1 flesje krijgt, en hoe lang je kolft om dat flesje te kunnen vullen.
We zijn nog erg zoekend daarin namelijk, en komende vrijdag is Pukje circa 6 uur lang alleen met haar vader dus dan is het wel handig als ik een idee heb van wat ik achter moet laten. :+
Rekensom
De hoeveelheid melk die de baby nodig heeft, wordt vervolgens gedeeld door het gemiddeld aantal voedingen dat de baby per 24 uur krijgt. De rekensom is dan:

Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen
Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingsmomenten (borstvoeding en vaste voedsel)

Voorbeelden
Een baby van zes weken oud weegt vijf kilogram.
140ml maal vijf geeft 700 ml.
Deel dit door het aantal voedingen dat de baby op een dag drinkt.
Bij twaalf voedingen drinkt de baby afgerond 60 ml per voeding.
Een baby van drie en een halve maand oud weegt zes en een halve kilogram.
120 ml maal zes en een half geeft 780 ml.
Deel dit door het aantal voedingen op een dag.
Bij tien voedingen geeft dit afgerond iets minder dan 80 ml per voeding.
Een baby van ongeveer zes maanden oud weegt zeven komma drie kilogram.
100 ml maal zeven komma drie geeft 730 ml.
Deel dit door het aantal voedingen op een dag.
Met bijvoorbeeld negen voedingen komt dit op 80 ml per voeding.
https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles
Protège moi de mes désirs.
pi_207062290
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:28 schreef Bami het volgende:
Dat kan natuurlijk ook erg verschillen per kindje (gelukkig kan je borstvoeding bijna onbeperkt geven)
Voor die zes uur zou ik 360-450 milliliter (2 a 3 voedingen van 180 ml) nodig hebben. Heb je al wat in de vriezer? Als hij alleen is met Pukje kan hij natuurlijk altijd wat pakken. En zo niet, dan heb je voorraad 🙃

[ Bericht 2% gewijzigd door Zusje123 op 13-12-2022 07:22:00 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 13 december 2022 @ 07:08:07 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207062330
Ik zou juist kleinere flessen hebben staan. Had meestal 100 in een flesje.geen grote hoeveelheden gegeven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207062370
Hier zijn flesjes van 100-120cc per voeding genoeg, meer drinkt ze ook graag op maar dan gaat ze vaak spugen. Ze wil wel redelijk vaak drinken dus voor 6 uur zou ik hier voor de zekerheid 4 flesjes achterlaten, waarvan ze er waarschijnlijk 3 zou willen drinken. Qua kolven, ik ga meestal gewoon door tot de borsten leeg voelen, let niet echt op de tijd.
pi_207062409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 07:08 schreef Ynske het volgende:
Ik zou juist kleinere flessen hebben staan. Had meestal 100 in een flesje.geen grote hoeveelheden gegeven
Dat is goed on mee te beginnen hoor! Zo ben ik inderdaad ook begonnen. Na een poosje weet je wat je kind nodig heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')