Zeker! Ik weet nog hoe irritant dat eigenlijk was in het begin, drie keer kolven. Ook al had ik er zelf tijd voor ingeroosterd, toch was het steeds irritant. Terug naar twee keer was al fijn, terug naar een keer na de zomervakantie was al helemaal een overwinning. En nu denk ik klaar! Wat relaxed.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:35 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd komkommer! Prachtig resultaat
Als je niet meer hoeft te kolven maar wel live kan voeden begint die borstvoeding toch wel de perfectie te benaderen
Ik lekte niet veel, maar vanaf maand of 3 deed ik ook geen zoogcompressen meer in. En nog geen doorlek incidenten gehadquote:Op zaterdag 26 november 2022 07:50 schreef Lokasenna het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen, wordt het lekken op den duur minder of gaat dat de hele voedingsperiode door?
Ik zou zo graag weer eens zonder bh willen slapen maar na 9 weken moet ik nog steeds midden in de nacht de zoogcompressen wisselen omdat ik anders doorlek. Had eigenlijk gehoopt dat dat nu wel wat minder zou zijn geworden, maar misschien is het nog te vroeg?
Ik kon pas na 5 maanden zonder zoogkompressen. Het werd uiteindelijk vanzelf minderquote:Op zaterdag 26 november 2022 07:50 schreef Lokasenna het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen, wordt het lekken op den duur minder of gaat dat de hele voedingsperiode door?
Ik zou zo graag weer eens zonder bh willen slapen maar na 9 weken moet ik nog steeds midden in de nacht de zoogcompressen wisselen omdat ik anders doorlek. Had eigenlijk gehoopt dat dat nu wel wat minder zou zijn geworden, maar misschien is het nog te vroeg?
Rekensomquote:Op maandag 12 december 2022 22:28 schreef Bami het volgende:
Ohai. Ik heb een vraag voor de borstvoeding gevende moeders waarvan kindjes naar de opvang gaan. Namelijk hoeveel ml jullie kleine in 1 flesje krijgt, en hoe lang je kolft om dat flesje te kunnen vullen.
We zijn nog erg zoekend daarin namelijk, en komende vrijdag is Pukje circa 6 uur lang alleen met haar vader dus dan is het wel handig als ik een idee heb van wat ik achter moet laten.
Dat kan natuurlijk ook erg verschillen per kindje (gelukkig kan je borstvoeding bijna onbeperkt geven)quote:Op maandag 12 december 2022 22:28 schreef Bami het volgende:
Ohai. Ik heb een vraag voor de borstvoeding gevende moeders waarvan kindjes naar de opvang gaan. Namelijk hoeveel ml jullie kleine in 1 flesje krijgt, en hoe lang je kolft om dat flesje te kunnen vullen.
We zijn nog erg zoekend daarin namelijk, en komende vrijdag is Pukje circa 6 uur lang alleen met haar vader dus dan is het wel handig als ik een idee heb van wat ik achter moet laten.
Dat is goed on mee te beginnen hoor! Zo ben ik inderdaad ook begonnen. Na een poosje weet je wat je kind nodig heeftquote:Op dinsdag 13 december 2022 07:08 schreef Ynske het volgende:
Ik zou juist kleinere flessen hebben staan. Had meestal 100 in een flesje.geen grote hoeveelheden gegeven
De mijnes hebben nooit grotere flesjes gehad dan 100-120.quote:Op dinsdag 13 december 2022 07:23 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Dat is goed on mee te beginnen hoor! Zo ben ik inderdaad ook begonnen. Na een poosje weet je wat je kind nodig heeft
Mijn ervaring is vooral dat als mama voor het eerst van huis is, de baby gemiddeld zo'n 0 ml drinkt uit de fles. Maar ja, ik snap ook wel dat dat niet helemaal comfortabel voelt hoorquote:Op dinsdag 13 december 2022 08:25 schreef Lokasenna het volgende:
Haha, je hebt wel gelijk hoor.
Maar het is een beetje zoals 6 schone onderbroeken meenemen voor een weekendje weg, je weet dat je er maar 2 gaat gebruiken maar stel je voor dat je ineens buikgriep krijgt, ongesteld wordt en in het water valt, dan wil je toch genoeg bij je hebben dus je stopt ze toch maar in je koffer.
Daarvoor in de vriezer een voorraadjequote:Op dinsdag 13 december 2022 08:25 schreef Lokasenna het volgende:
Haha, je hebt wel gelijk hoor.
Maar het is een beetje zoals 6 schone onderbroeken meenemen voor een weekendje weg, je weet dat je er maar 2 gaat gebruiken maar stel je voor dat je ineens buikgriep krijgt, ongesteld wordt en in het water valt, dan wil je toch genoeg bij je hebben dus je stopt ze toch maar in je koffer.
Ja, het is een uitdaging. Bij mij drinkt ze dat Dus in een opvangdag van 8-9 uur. Dat produceren is ook een uitdaging 😂.quote:Op dinsdag 13 december 2022 08:09 schreef SQ het volgende:
Bami is zes uur van huis, ze kan de baby voeden vlak voor ze gaat en meteen als ze thuis komt.
Bijna een halve liter achterlaten klinkt wat heftig. Dat dronken ze bij mij nog niet in een opvangdag van 10-11 uur. En het idee dat je dan dus een halve liter produceert in die zes uurtjes, mijn borsten doen al pijn bij de gedachte
(Ja elke baby is anders etc maar ik denk dat de man van Bami het met 2 kleinere flesjes prima kan redden)
Ik deed 200 ml in een flesje en gaf 2 flesjes mee voor een hele dag opvang. Ik kolfde daarvoor 2x 10 min op het werk.quote:Op maandag 12 december 2022 22:28 schreef Bami het volgende:
Die van mij dronk vanaf het begin zowel fles als borst. Boeide hem niet.quote:Op dinsdag 13 december 2022 09:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijn ervaring is vooral dat als mama voor het eerst van huis is, de baby gemiddeld zo'n 0 ml drinkt uit de fles. Maar ja, ik snap ook wel dat dat niet helemaal comfortabel voelt hoor
Mijn babies dronken doorgaans niks als ik weg was, dat gingen ze allemaal pas doen na een paar weken op de opvang.
Ben je lid van die Facebook groep van lactatiekundigen? Daar kan je ook veel over deze vragen lezen.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:06 schreef Bami het volgende:
Oh en dat is dus ook waarom ik vroeg naar hoe lang jullie kolven, omdat ik me afvraag of ik misschien langer moet kolven in de hoop op een extra toeschietreflex waardoor ik misschien wel zoveel kolf als dat ze wil drinken.
Yes! In die fb groep heb ik ook gevraagd wat ik met de flesgrootte moet als Pukje niet verzadigd is/lijkt, maar daar werd aangegeven een max van 120ml aan te houden. Alleen ik heb toch vrij sterk het gevoel dat onze kleine daar niet heel lekker op gaat, ook al is het meer dan dat ik soms kolf.quote:Op dinsdag 13 december 2022 19:53 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ben je lid van die Facebook groep van lactatiekundigen? Daar kan je ook veel over deze vragen lezen.
Niet dat je ze hier niet mag stellen hoor, met liefde juist wel. Maar ik kan me voorstellen dat het ook prettig en leerzaam is om laagdrempelig en gratis te kunnen lezen hoe de deskundigen erover denken.
Ik heb daar bijv regelmatig gelezen dat wat je kolft niet perse alles zegt over wat je kleine zelf drinkt per keer. Dus het zou toch goed moeten gaan als je gaat werken.
Wat ik zou doen:
- je schat wat pukje per dag drinkt
- je geeft dat mee naar de opvang + een half of een heel flesje meer
- na een paar dagen weet je exact hoeveel ze ongeveer drinkt als jij werkt en kun je gericht de hoeveelheid meegeven
- lukt dat niet of kolf je niet genoeg, dan wat june zegt: aanvullen met poedermelk
Mbt kolven: je hebt meer opbrengst als je vaker kolft dan langer. Dus als er niks meer komt, gewoon stoppen en 1-2u later opnieuw kolven.
Je kan ook bedenken hoeveel je wil investeren…. 20 min kolven voor 20cc? Dat vond ik teveel effort. Dan stopte ik liever na 10 min
Ja kolven tijdens/na de ochtendvoeding is ook hoe ik het grootste deel van de (vriezer)voorraad opgebouwd heb idd!quote:Op woensdag 14 december 2022 06:38 schreef Zusje123 het volgende:
Ik kolf vaak na de ochtendvoeding nog even. Dat is dan net het extra wat je misschien nodig hebt.
Bedenk wel dat BV en kolven het beste ontspannen gaat. Dus probeer niet te veel druk erop te leggen dat KV niet mag. Het is geen mislukking als je een flesje bijvoedt met kv
Helemaal waar.quote:Op woensdag 14 december 2022 07:22 schreef Lemijn het volgende:
Nee, maar het kan dat je het echt liever niet wil![]()
Uiteraard, ik heb het zelf altijd pertinent geweigerd. En bij mij was t ook niet nodig met overproductiequote:Op woensdag 14 december 2022 15:48 schreef SQ het volgende:
5 keer kolven moet ook maar net te doen zijn. In mijn geval had ik dan net zo goed verlof kunnen opnemen vrees ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |