Ik denk dat de meerderheid van NL ook niet op het malieveld past. Weinig landen hebben pleinen groot genoeg om een meerderheid van de bevolking aan te kunnen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:17 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
De meerderheid van de Oekranse bevolking stond niet op het Maidanplein. Verkiezingen die daarna zijn gehouden werden niet gehouden door heel het land dus konden onmogelijk een afspiegeling zijn van de opinie in het land. Helaas.
Laatst was er iemand op LinkedIn die begon over dat landen in Afrika klaar zijn met de suprematie van Amerika en EU en daarom richten ze zich meer op China en Rusland. Vervolgens een hoop geklaag over de EU en Amerika.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:17 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Als je anti-imperialist ben, moet je ook anti-Rusland zijn. Zo niet, welkom in het clubje van hypocriete mensen!
Hier in het vrije westen klonken er genoeg anti-geluiden tijdens de Irak-oorlog. Ook in het parlement, en ook in de rest van Europa. Maar realpolitik is nodig als je als machtsblok wilt overleven. Er is een dun draadje die je kunt bewandelen om andere blokken te benvloeden en er tegelijkertijd te handelen. We hebben blijkbaar energie nodig van schurkenstaten. Dus je betaald er sowieso een prijs voor die je er niet voor wilt betalen. Of je pakt het af (en wordt ook een schurk) of je betaald er voor (en houd de schurk in het zadel)
Dat is altijd zo. Niet iedereen gaat zijn leven op het spel zetten. Feit is dat bij elke verkiezing erna de overgrote meerderheid pro-EU partijen stemden en dat zegt alles, ook mbt de sympathie voor de Maidan-revolutie.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:17 schreef YoungDriller het volgende:
De meerderheid van de Oekranse bevolking stond niet op het Maidanplein.
2014 elections; The voting was not provided in the annexed Autonomous Republic of Crimea and Sevastopol. The voting also did not reach significant parts of Donetsk and Luhansk oblasts because of the ongoing war in Donbas.[3] Because of this, 27 out of the 450 seats in the 8th Verkhovna Rada remained unfilled.quote:Verkiezingen die daarna zijn gehouden werden niet gehouden door heel het land dus konden onmogelijk een afspiegeling zijn van de opinie in het land. Helaas.
haha ja, letterlijk Russische propaganda, uitgebreid besproken overal op internet. Maar blijkbaar zoekt ie wel graag informatie over WMD in Irak op en hoe dat er achter de schermen aan toe ging, maar gek genoeg net hoe deze hoax de wereld in kwam.quote:
Nee hoor, mocht gewoon. Was niets illegaals aan. Dat de Poetin/Trump-lovers het altijd ontzettend moeilijk hebben met de inzet van democratische instrumenten tegen de mongolen waar ze toevalligerwijs groot fan van zijn, daar heeft de bevolking van Oekrane terecht een broertje dood aan. Als je zo'n hekel hebt aan democratie zou ik lekker verhuizen naar je favoriete dictatuur.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:00 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Het afzetten van Janukovych wat volledig illegaal was.
Kosten ook geen drol vergeleken de raket van het luchtafweergeschut, dus op zich is het wel een slimme doch lugubere manier om de Oekrainers op kosten te jagen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Graag naar het Nederlands vertalen.
[..]
De kamkiazedrones werken door een doel per drone te selecteren vanuit een commandocentrum en met een druk op de knop worden ze allemaal op los gelaten.
Na de coup van 2014 waren het inderdaad bezette gebieden. Oekrane was immers illegaal gekaapt (zoals ik eerder uitlegde) dus na de coup van 2014 is Oekrane in haar oude vorm eigenlijk opgehouden met bestaan. Ik kan dat met het oog op de geschiedenis goed begrijpen want de Russischtalige inwoners voelen dat hun belangen niet behartigd worden. Sterker nog, in de afgelopen jaren heeft Oekrane geprobeerd om de Russische identiteit in het oosten uit te roeien met culturele, maatschappelijke en soms geweldadige maatregelen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:19 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar volgens jou waren die bezette gebieden Rusland, geen Oekrane.
Ze zijn inderdaad heel goedkoop en vliegen onder de radar.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kosten ook geen drol vergeleken de raket van het luchtafweergeschut, dus op zich is het wel een slimme doch lugubere manier om de Oekrainers op kosten te jagen.
Niet waar. Te weinig stemmen in het parlement. Helaas.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee hoor, mocht gewoon. Was niets illegaals aan. Dat de Poetin/Trump-lovers het altijd ontzettend moeilijk hebben met de inzet van democratische instrumenten tegen de mongolen waar ze toevalligerwijs groot fan van zijn, daar heeft de bevolking van Oekrane terecht een broertje dood aan. Als je zo'n hekel hebt aan democratie zou ik lekker verhuizen naar je favoriete dictatuur.
Ik uiteindelijk ook, maar we hebben de positie van de Yanks volledig aan onszelf te danken. We hebben ze tegen hun eigen zin tot twee keer toe naar dit continent getrokken en nu zitten ze er net zolang tot wij de EU hebben vormgeven als een serieuze multipolaire speler inclusief de hard power. Tot die tijd vullen de Amerikanen dat gat op en blijven we satellietje spelen. Ook nu halen ze weer de kolen uit het vuur.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:14 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Zeker. Ik vind dat beide ook moeten kunnen bestaan. Het zou alleen fijn zijn als de Amerikanen zouden opzouten naar hun eigen achtertuin.
Ik krijg ergens het vage voorgevoel dat er heel wat Oekraners ten oosten van de Dnjepr wonen die zich niet zo kunnen vinden in het door jou geclaimde mandaat om maar voor ze te vinden dat ze deel van Rusland uit moeten maken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:36 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Leuke mening maar dat maakt het geen feit. Jij hebt namelijk geen mandaat op mijn visie.
inderdaad. Vind het ook raar, die hypocriete zelfhaat. "Wij" doen niks goed. Of we steunen de verkeerde, zijn te afzijdig, of geven teveel geld uit aan nutteloze zaken.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Laatst was er iemand op LinkedIn die begon over dat landen in Afrika klaar zijn met de suprematie van Amerika en EU en daarom richten ze zich meer op China en Rusland. Vervolgens een hoop geklaag over de EU en Amerika.
Dan denk je ook "zucht...) Die heeft ook geen enkel idee over de denkwijze van China en Rusland. Daarnaast woont hij in Nederland en is dus ook een onderdeel van de "suprematie" van de EU.
Dat is echter wel het beeld dat de Russen en de Chinezen in die landen steeds proberen te schetsen, dat van het imperialistische Westen. Nou heeft China daar misschien nog enigszins recht van spreken, maar als er n land is dat totaal geen recht van spreken heeft waar het imperialisme aankomt, dan is het wel Rusland. Dat land heeft een hele lange imperialistische geschiedenis. Goed, niet in Afrika of Zuid-Amerika, maar op Eurazi zijn er meer dan genoeg landen waar ze daar over mee kunnen praten.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Laatst was er iemand op LinkedIn die begon over dat landen in Afrika klaar zijn met de suprematie van Amerika en EU en daarom richten ze zich meer op China en Rusland. Vervolgens een hoop geklaag over de EU en Amerika.
Dan denk je ook "zucht...) Die heeft ook geen enkel idee over de denkwijze van China en Rusland. Daarnaast woont hij in Nederland en is dus ook een onderdeel van de "suprematie" van de EU.
Nou, jij en ik hebben daar geen zeggenschap in gehad. Duitsland verklaarde de VS de oorlog tijdens WW2. De Amerikanen zitten momenteel in Europa 'to keep the Russians out & the Germans down' en verder voor economische en militaire belangen. Gewoon neo-kolinialisme.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:37 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik uiteindelijk ook, maar we hebben de positie van de Yanks volledig aan onszelf te danken. We hebben ze tegen hun eigen zin tot twee keer toe naar dit continent getrokken en nu zitten ze er net zolang tot wij de EU hebben vormgeven als een serieuze multipolaire speler inclusief de hard power. Tot die tijd vullen de Amerikanen dat gat op en blijven we satellietje spelen. Ook nu halen ze weer de kolen uit het vuur.
Pure onzinquote:Op maandag 17 oktober 2022 09:35 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Niet waar. Te weinig stemmen in het parlement. Helaas.
Wij hebben daar wel degelijk zeggenschap in gehad (er zijn al tientallen verkiezingen geweest sinds de oorlog), dat de zijde die jij graag ziet winnen dat niet doet maakt het proces niet ondemocratisch of niet-legitiem.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:42 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nou, jij en ik hebben daar geen zeggenschap in gehad. Duitsland verklaarde de VS de oorlog tijdens WW2. De Amerikanen zitten momenteel in Europa 'to keep the Russians out & the Germans down' en verder voor economische en militaire belangen. Gewoon neo-kolinialisme.
En Rusland kan dat argument ook gebruiken om op te rukken naar Duitsland, maar dat gaat ze nooit lukken ook al zouden ze dat willen.
https://web.archive.org/w(...)dUKBREA1H0EM20140222quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:35 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Niet waar. Te weinig stemmen in het parlement. Helaas.
Ik heb ff gekeken, maar ik zie helemaal geen VS soldaten patrouilleren op straat?quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:42 schreef YoungDriller het volgende:
De Amerikanen zitten momenteel in Europa 'to keep the Russians out & the Germans down' en verder voor economische en militaire belangen. Gewoon neo-kolinialisme.
Nee, dat is ook het grote verschil tussen de Amerikanen en de Russen. Na WO2 was het Westen vrij, terwijl in het Oosten dictatoriale regimes onder aansturing van de S-U werden aangesteld en protesten door het Russische leger gewelddadig werden beindigd. Met dit soort totale fantasten valt toch niet te discussiren joh.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb ff gekeken, maar ik zie helemaal geen VS soldaten patrouilleren op straat?
Het delicate en abstracte begrip dat de VS feitelijk een kolonie van west-europa is, en niet andersom, dat ontgaat je natuurlijk?
Van oudsher wel ja, maar ze ontglippen ons een beetje denk ik, sinds we Newyork verkocht hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb ff gekeken, maar ik zie helemaal geen VS soldaten patrouilleren op straat?
Het delicate en abstracte begrip dat de VS feitelijk een kolonie van west-europa is, en niet andersom, dat ontgaat je natuurlijk?
Er is inderdaad een stemming gehouden, en er waren te weinig mensen aanwezig in het parlement om dit legaal te kunnen doen volgens de Oekraīnse grondwet destijds.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
https://web.archive.org/w(...)dUKBREA1H0EM20140222
Tuurlijk heb ik daar zeggenschap in. Ik stem toch op partijen die daar een visie op hebben? En de meerderheid van NL, net als in vele andere Europese landen, heeft er voor gekozen om op partijen te stemmen die onze defensieapparaten wegbezuinigd hebben en tevens omgebouwd van defensie tot interventiemacht. En dat konden we ons veroorloven omdat we het wel prima vonden onder de paraplu van de Amerikanen. Ondanks waarschuwingen van Amerikaanse zijde.quote:Op maandag 17 oktober 2022 09:42 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Nou, jij en ik hebben daar geen zeggenschap in gehad. Duitsland verklaarde de VS de oorlog tijdens WW2. De Amerikanen zitten momenteel in Europa 'to keep the Russians out & the Germans down' en verder voor economische en militaire belangen. Gewoon neo-kolinialisme.
En Rusland kan dat argument ook gebruiken om op te rukken naar Duitsland, maar dat gaat ze nooit lukken ook al zouden ze dat willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |