abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206335504
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_206335519
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_206335559
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:34:38 #154
236264 crew  capricia
pi_206335594
En weer een shooting op een trainingslokatie:
quote:
Twee burgers van een van de GOS-landen pleegden een terroristische daad op het oefenterrein van het Westelijk Militair District in de regio Belgorod - Ministerie van Defensie

📍Terroristen schoten op het personeel van de eenheid tijdens een training met vrijwilligers
📍11 mensen stierven, 15 raakten gewond en krijgen medische hulp
📍Twee terroristen op het ZVO-oefenterrein werden vernietigd door terugvuur, wetshandhavingsinstanties werken op de plaats van de terroristische aanslag
Bron

twitter

Ze maken elkaar gewoon af. Al voor ze in Oekraïne ingezet worden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_206335611
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Al 90.000 dode russen. We zijn goed op weg.
Tut tut tut,

Volgens riazop komt dat niet uit een "serieuze bron".

"Serieuze bronnen" hadden het over 1800 doden, laatste keer dat hij er over sprak. :)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_206335647
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 21:59 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Post 101 gezien?
Alle tweets worden minimaal 4 keer gerepost.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206335652
ElonGOD w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206335667
quote:

Laten we vooral niet vergeten inderdaad dat er in Rusland heel wat meer nazi's wonen dan in Oekraine.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206335671
Ik dacht er zojuist nog aan wat een user hier vandeweek zei. Weet helaas niet meer wie. Maar het ging erover; Noem eens een aanvallende partij die aan de juiste kant van de geschiedenis stond. Of in ieder geval waar het terecht was een aanvallende partij te zijn.

Ik heb het nog eens met mijn vrouw overlegd, maar we konden allebei geen enkele oorlog verzinnen. Wel een interessante vraag vond ik. Credits naar de user die dat vroeg ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:40:18 #160
236264 crew  capricia
pi_206335675
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:38 schreef superniger het volgende:
ElonGOD w/
Hij trekt zijn keutel in.
- Goethe, “Faust”
pi_206335737
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:39 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik dacht er zojuist nog aan wat een user hier vandeweek zei. Weet helaas niet meer wie. Maar het ging erover; Noem eens een aanvallende partij die aan de juiste kant van de geschiedenis stond. Of in ieder geval waar het terecht was een aanvallende partij te zijn.

Ik heb het nog eens met mijn vrouw overlegd, maar we konden allebei geen enkele oorlog verzinnen. Wel een interessante vraag vond ik. Credits naar de user die dat vroeg ^O^
Dat was Etto maar als je goed gelezen hebt dan is de Russische aanval op Japan in 1945 al een uitzondering tussen de grote recente oorlogen.
graag verwijderen
pi_206335743
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij trekt zijn keutel in.
Henry Ford d'n tweede :')
pi_206335756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat was Etto maar als je goed gelezen hebt dan is de Russische aanval op Japan in 1945 al een uitzondering tussen de grote recente oorlogen.
Link bitte

edit: ow en credit aan Etto dan. Ik heb er serieus een hele tijd over nagedacht :)
pi_206335767
quote:

Zeker. Een pre-emptive strike, kijken we een beetje op neer.

Maar is dat niet erg genoeg....?

Want wat nou als we van te voren rusland neer hadden kunnen schoffelen, in deze oorlog.

Hoeveel levens had dat gespaard?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_206335792
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker. Een pre-emptive strike, kijken we een beetje op neer.

Maar is dat niet erg genoeg....?

Want wat nou als we van te voren rusland neer hadden kunnen schoffelen, in deze oorlog.

Hoeveel levens had dat gespaard?
Zou dat terecht zijn dan? heb jij een glazen bol? Achteraf is makkelijk spreken.
pi_206335804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:44 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Link bitte

edit: ow en credit aan Etto dan. Ik heb er serieus een hele tijd over nagedacht :)
Nou ja net daarna werd dat geopperd door mij.

Hier wat leesvoer aangaande de nobele actie van de USSR destijds.

https://nos.nl/75jaarbevr(...)sland-valt-japan-aan
graag verwijderen
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:50:42 #167
236264 crew  capricia
pi_206335845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Toen verklaarde men nog gewoon de oorlog aan een land.
Dat is ook al lang niet meer gebeurd, dat oude Risk gevoel.
- Goethe, “Faust”
pi_206335848
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:47 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Zou dat terecht zijn dan? heb jij een glazen bol? Achteraf is makkelijk spreken.
Hoe zeker was de VS inzake het uitbreken van deze oorlog...?

Hoe zeker had de EU kunnen zijn?

(Qua dat laatste, de EU heeft toegegeven dat de VS ze had gewaarschuwd, maar ze geloofde de VS niet.)
pi_206335854
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Nja, dat vind ik persoonlijk meer onderdeel van de tweede wereldoorlog waar Rusland dus min of meer een verdedigende partij was. Waar ik (en Etto (vanbelgie?)) op doelde (denk ik) was meer een oorlog die opgestart werd door een partij. Dus een opstart WW1, WW2, WW3?, Midden Oosten, Vietnam, Korea, etc....
pi_206335866
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hoe zeker was de VS inzake het uitbreken van deze oorlog...?

Hoe zeker had de EU kunnen zijn?

(Qua dat laatste, de EU heeft toegegeven dat de VS ze had gewaarschuwd, maar ze geloofde de VS niet.)
Ja dus? Wat was het alternatief? Toegeven? Rusland is sowieso al 80 jaar een nare aambei waar de VS vanaf wil. Maar dat maakt de VS of de NAVO voor wat dat betreft nog steeds niet de aanvallende partij
pi_206335886
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:39 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Laten we vooral niet vergeten inderdaad dat er in Rusland heel wat meer nazi's wonen dan in Oekraine.
Blijft een vreemde zaak gezien de historie van nazi's met Russen.
Incelfrikandel
pi_206335918
quote:

De gemiddelde revolutie voldoet vaak wel.
pi_206335923
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nja, dat vind ik persoonlijk meer onderdeel van de tweede wereldoorlog waar Rusland dus min of meer een verdedigende partij was. Waar ik (en Etto (vanbelgie?)) op doelde (denk ik) was meer een oorlog die opgestart werd door een partij. Dus een opstart WW1, WW2, WW3?, Midden Oosten, Vietnam, Korea, etc....
Nee hoor, sterker kun je het niet hebben, er lag zelfs een specifiek niet-aanvalsverdrag op tafel en nog sterker zelfs, zonder deze aanval hadden de VS een atoombom op Tokio moeten gooien en daarna een landing op de Japanse moedereilanden mogen uitvoeren.
graag verwijderen
pi_206335929
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:51 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja dus? Wat was het alternatief? Toegeven?
Nee, de pre-emptive strike. ;)
pi_206335958
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 23:29 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Massieve aanvallen? Verdere escalatie lijkt dit op dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')