ik wist niet, dat die nog bestondenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:26 schreef MaxC het volgende:
Gister had mijn zoontje van 2 jaar ineens koorts, bleek positief. Vandaag weer helemaal opgeknapt maar zitten we nog 5 dagen vast in isolatie en kan die niet naar opvang of grootouders. Wij hebben nergens last van en negatieve test.
Hoe lang gaan we nog door met huidige isolatieregels? Gewoon behandelen als griep of elke andere verkoudheid. Als je weer bent opgeknapt mag je uit isolatie
Klinkt als die ene mof, wat was zijn naam ook alweer?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ok, welk forummember zit te trollen op nu.nl?
Het aantal mensen op de intensive care is anders behoorlijk toegenomen, wel 40 procent hoger dan voor het weekend (dus 4 dagen geleden). Dit zijn enorme toenames, het betekent volgens mijn model namelijk dat we over een maand bijna 650 mensen op de intensive care zullen hebben (1,4 ^ (30/4))*52 want zo werkt exponentiele groei nu eenmaal. Daarom zullen we snel strenge maatregelen moeten nemen zoals een korte maar strenge lockdown. Daarna kan alles langzaam weer open met gebruikmaking van de toegangspas. Vanzelfsprekend zullen de anderhalve maatregelen en mondkapjes buiten de eigen woning noodzakelijk zijn en blijven.
Mondkapje, afstand houden waar mogelijk, handen wassen. Maar mag aannemen dat men dat laatste sowieso doet, ook buiten covid omquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik verwacht hooguit een mondkapje hier en daar.
Mijn dochter hoest/snuffelt ook alweer sinds de scholen zijn begonnen. Alle testen komen - gelukkig - nog negatief terug. Ze steekt ons er gelukkig niet mee aan. Eens gaat het raak zijn qua covid en dan ga ik me idd hetzelfde afvragen als jij nu doet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:26 schreef MaxC het volgende:
Gister had mijn zoontje van 2 jaar ineens koorts, bleek positief. Vandaag weer helemaal opgeknapt maar zitten we nog 5 dagen vast in isolatie en kan die niet naar opvang of grootouders. Wij hebben nergens last van en negatieve test.
Hoe lang gaan we nog door met huidige isolatieregels? Gewoon behandelen als griep of elke andere verkoudheid. Als je weer bent opgeknapt mag je uit isolatie
Afstand houden vind ik ook geen probleem. Mensen die in je nek staan te hijgenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:31 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mondkapje, afstand houden waar mogelijk, handen wassen. Maar mag aannemen dat men dat laatste sowieso doet, ook buiten covid om
Wij gingen laatste naar Antwerpen, en voor vertrek vroeg m'n man: 'Zullen we nog testen?' Mijn antwoord was iets in de strekking van: 'Bewust níet.' We hadden geen klachten, maar hè 'even voor de zekerheid'. Dat doe ik niet meer.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
Of... niet testen... mijn jongste zoontje heeft wel vaker een loopneus of verkoudheidsklachten... ik ga echt niet elke keer testen.
Dat was vóór covid aan ook al erg irritantquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Afstand houden vind ik ook geen probleem. Mensen die in je nek staan te hijgen
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
miljaar, tien mensen opgenomen op de IC, de cijfers stijgen weer.
Ik heb zomaar een vermoeden dat dit een persoon is die niet met vrouwen met kortpittige kapsels in de trein wil zitten.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ok, welk forummember zit te trollen op nu.nl?
Het aantal mensen op de intensive care is anders behoorlijk toegenomen, wel 40 procent hoger dan voor het weekend (dus 4 dagen geleden). Dit zijn enorme toenames, het betekent volgens mijn model namelijk dat we over een maand bijna 650 mensen op de intensive care zullen hebben (1,4 ^ (30/4))*52 want zo werkt exponentiele groei nu eenmaal. Daarom zullen we snel strenge maatregelen moeten nemen zoals een korte maar strenge lockdown. Daarna kan alles langzaam weer open met gebruikmaking van de toegangspas. Vanzelfsprekend zullen de anderhalve maatregelen en mondkapjes buiten de eigen woning noodzakelijk zijn en blijven.
Mijn dochter behoort sinds dit studiejaar tot de bevolkingsgroep "Studenten" en zij is al sinds de introweek eind augustus af en aan verkoudenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:37 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wij gingen laatste naar Antwerpen, en voor vertrek vroeg m'n man: 'Zullen we nog testen?' Mijn antwoord was iets in de strekking van: 'Bewust níet.' We hadden geen klachten, maar hè 'even voor de zekerheid'. Dat doe ik niet meer.
Hetzelfde voor m'n dochter: ik test haar zo nu en dan, maar die is aan de lopende band verkouden, zoals alle kinderen. Ga haar niet iedere dag zo'n stok in d'r neus duwen.
Wat zeg je dat mooiquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter behoort sinds dit studiejaar tot de bevolkingsgroep "Studenten"
Begrijpelijk, hoor.quote:en zij is al sinds de introweek eind augustus af en aan verkoudenZij test niet meer. Na de introweek nog wel een keer, toen was er een uitbraak maar testte zij negatief.
Groot gelijk, voor die leeftijdsgroep brengt traplopen meer risico met zich mee, al dan niet na wat alcoholische versnaperingen, who cares about corona.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 18:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter behoort sinds dit studiejaar tot de bevolkingsgroep "Studenten" en zij is al sinds de introweek eind augustus af en aan verkoudenZij test niet meer. Na de introweek nog wel een keer, toen was er een uitbraak maar testte zij negatief.
3e corona al, zeker z'n mondkap achterstevoren gedragen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:00 schreef _serial_ het volgende:
Column van Frank Huiskamp over z'n 3e Corona
Geweten
[..]
Wat zullen die balen bij zulke afnemende getallen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 17:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mooi, kunnen de experts ook weer afgebeld worden voor de talkshows.
Klas van mijn zesjarige dochter doet gezamenlijk niet meer aan testen van die kinderen. Juf weet ervan en doet een /carequote:Op dinsdag 18 oktober 2022 14:26 schreef MaxC het volgende:
Vervelend dat jij nog in maart 2020 zit qua gevoel, de wereld en ook het coronavirus is verder gegaan en ontwikkeld in een andere richtingquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 16:52 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik zou zulke uitspraken altijd met een kilo zout nemen.
Zoals het er nu uitziet, waarschijnlijk niet, misschien wat basismaatregel. Maar omikron zette de wereld ook binnen een maand op zijn kop en kan ook zomaar meer ziek makender worden.
Zal dat gebeuren....... wie zal dit zeggen? Wetenschapper in iedergeval geval momenteel niet.
Daarom is de kans momenteel groot op lockdowns, Nee. Maar er zeker een mogelijk kans op lockdowns.
Gelukkig volgt iedereen het advies om te vaccineren ook goed, dus de kans op een zorg belasting is aanzienlijk kleiner....... o wacht even......
Herkenbaar hoor. Interesseert ze echt geen fluit. Ook niet als je ze verkouden en hoesterig naar school stuurt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Klas van mijn zesjarige dochter doet gezamenlijk niet meer aan testen van die kinderen. Juf weet ervan en doet een /care
Zalig
Als je ziek bent als vanouds thuis blijven net zoals altijd, en anders lekker hoppa naar school/kinderopvang
Precies, gewoon lekker weer normaalquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. Interesseert ze echt geen fluit. Ook niet als je ze verkouden en hoesterig naar school stuurt.
Hier doen ze er ook niet moeilijk over, gelukkig.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. Interesseert ze echt geen fluit. Ook niet als je ze verkouden en hoesterig naar school stuurt.
Ben ik even benieuwd, kwam die hartspier ontsteking door het vaccin of ondanks het vaccin? Hartspier ontsteking is een van de bekende bijwerkingen bij jonge mensen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 09:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kans op complicaties is wel hoger bij Covid dan bij het vaccin. Bijvoorbeeld vorig jaar zijn er enkele honderden kinderen tot 15 jaar opgenomen in het ziekenhuis, oa vanwege een hartspier ontsteking, als gevolg van Covid.
Het probleem bij het voorkomen van een besmetting is dat je behoorlijke invasieve maatregelen moet inzetten: scholen sluiten, gezondheidszorg moet afbouwen, mondkapjes, economie sluiten. Dat is het eenmaal niet waard. Je kan als maatschappij beter accepteren dat er hier en daar wat slachtoffers vallen. Ik vind wel dat een overheid daar eerlijk over moet communiceren overigens.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 10:20 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik kan je na 2,5 jaar longcovid herstel je dit niet adviseren. Ik zou adviseren om dit te voorkomen of het risico zo laag mogelijk te houden.
Stel je dat eens voor.....
Weet ik niet. Dat had je toch niet bewust gedaan of je bent/was toch niet roekeloos? Nogmaals, overdracht van virussen is inherent bij sociaal contact. Wil je overdracht voorkomen, dan moet je je moeder niet meer fysiek ontmoeten.quote:Ik had trouwens ook mijn moeder bijna besmet en ik weet niet of ze dat overleeft had. Stel je eens voor, dat dit wel gebeurt was.... Hoe denk ik dat ik mij dan gevoelt zou hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |