Las een paar weken terug dat ze verwachten dat de bevolking over een paar jaar krimpt met 20 miljoen. Daar zal deze oorlog zeker niet aan mee helpen. Ik zat vandaag de podcast van JBC te luisteren die ook de Russische media volgt. Er was een stad waar ineens het vuilnis niet meer werd opgehaald. Wat bleek waren alle vuilnismannen naar het front gestuurd dus nu is vuilnisman in eens een beschermd beroep. Dus zullen nog wel meer van dit soort dingen gebeuren. Want inmiddels weten we dat een Rus wel zich 2 keer aan dezelfde steen stoot.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Krimpende bevolking dus ik neem dat ze van harte welkom zijn in Rusland
Ik vraag het me af. Mede door de oorlog stevent Rusland af op een soort van ontwikkelingsland worden in de komende 10-20 jaar. Doorgaans stijgt het geboortecijfer in dat soort landen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Las een paar weken terug dat ze verwachten dat de bevolking over een paar jaar krimpt met 20 miljoen. Daar zal deze oorlog zeker niet aan mee helpen. Ik zat vandaag de podcast van JBC te luisteren die ook de Russische media volgt. Er was een stad waar ineens het vuilnis niet meer werd opgehaald. Wat bleek waren alle vuilnismannen naar het front gestuurd dus nu is vuilnisman in eens een beschermd beroep. Dus zullen nog wel meer van dit soort dingen gebeuren. Want inmiddels weten we dat een Rus wel zich 2 keer aan dezelfde steen stoot.
De grootste koloniale machten waren: Groot-Brittannië, Spanje, Portugal en Nederland.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou je adviseren om je kennis van de geschiedenis van Nederland wat op te vijzelen want zo te zien mankeert er wel wat aan je kennis.
Rusland is behoorlijk vergrijst/aan het vergrijzen. Dat los je niet 1 2 3 op met een hoog geboortecijfer. Voor de rest heeft Rusland ook behoorlijk wat sociale problemen. Die je ook niet zomaar oplost.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Mede door de oorlog stevent Rusland af op een soort van ontwikkelingsland worden in de komende 10-20 jaar. Doorgaans stijgt het geboortecijfer in dat soort landen.
Hoe lager de welvaart, hoe hoger het aantal geboortes. Dat je enkele tienduizenden vruchtbare mannen verliest slaat echt geen deuk in je bevolkingsaantal.
Haal het Romeinse rijk er anders ook nog even bij.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:26 schreef Za het volgende:
[..]
Welk land kan daar beter over oordelen dan Nederland, met zijn zeer geringe omvang ooit een van de grootste koloniale grootmachten ter wereld, moordenaars en uitvinders van de apartheid.
Onderhandelingen waren niet ter sprake.
Die vergrijzing los je vrij snel op als je geboortecijfer omhoog schiet hoorquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Rusland is behoorlijk vergrijst/aan het vergrijzen. Dat los je niet 1 2 3 op met een hoog geboortecijfer. Voor de rest heeft Rusland ook behoorlijk wat sociale problemen. Die je ook niet zomaar oplost.
Die komen ook aan de beurt, maar eerst mogen de Fransen nog ff verantwoording af komen leggen wat ze hier allemaal probeerden te komen doen zo'n 200 jaar geledenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Haal het Romeinse rijk er anders ook nog even bij.
Kinderen zijn niet meteen inzetbaar voor je economie he. Waar de problemen vooral zitten bij een vergrijzing.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die vergrijzing los je vrij snel op als je geboortecijfer omhoog schiet hoor. De rest van de problemen.... Not so much nee...
Ik onderbouw slechts mijn post.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:49 schreef Hathor het volgende:
Haal het Romeinse rijk er anders ook nog even bij.
Die mensen wonen daar al generaties. Spreken geen Oekraiens. Maar eh de bewoners van bv Donetsk of de Krim moeten vervangen worden door mensen die Oekraiens spreken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Errrmmm....als je de wens hebt om bij Rusland te horen dan ben je toch gewoon goed bezig als je naar Rusland verhuist of mis ik iets?
Duurt een jaartje of 15-20, maar ik denk dat ze heel wat grotere problemen hebben dan de vergrijzing als ze niet weer op middellange termijn handelspartners worden van het westen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 02:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Kinderen zijn niet meteen inzetbaar voor je economie he. Waar de problemen vooral zitten bij een vergrijzing.
21 keer overgrootvader?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:57 schreef Momo het volgende:
Zijn jullie ook verantwoordelijk voor de acties van je 21 keer overgrootvader?
Moet je bij de Britten zijn, die waren er vanaf 1902 de baas.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 02:11 schreef Za het volgende:
[..]
21 keer overgrootvader?
De apartheid, ingevoerd door Nederlanders kwam tot een hoogtepunt halverwege de 20e eeuw.
Ten tijde van uw ouders, grootouders max.
De annexatie van de helft van Mexico door de VS was in 1848. Polen annexeerde grote stukken Duitsland in 1945.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 01:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die komen ook aan de beurt, maar eerst mogen de Fransen nog ff verantwoording af komen leggen wat ze hier allemaal probeerden te komen doen zo'n 200 jaar geleden
Klopt, gewoon niks meer aan doen dus. Komt vanzelf goed.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 02:18 schreef riazop het volgende:
[..]
De annexatie van de helft van Mexico door de VS was in 1848. Polen annexeerde grote stukken Duitsland in 1945.
Als de Russen lang genoeg in Donbas zitten vindt iedereen het prima. Zo werkt het.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 02:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klopt, gewoon niks meer aan doen dus. Komt vanzelf goed.
Wat een bullshit weer. Zoek is op wat er gebeurt is toen Oekraïne nog viel onder tsaristische Rusland. Toen was het verboden om Oekraïne te praten en Oekraïense cultuur uit te voeren. In het referendum van 1991 was overal ook in de Russische sprekende gebieden 80% of meer voor onafhankelijkheid van Oekraïne. Alleen in de Krim was dat minder met 54% uit me hoofd gezegd. Dat was een officieel internationaal erkent referendum ook door Rusland. Niet die bullshit die ze nu een referendum noemen waar in Kherson maar 9000 mensen stemde bijvoorbeeld. Als je echt zo simpel bent dat als mensen Russische spreken in Oekraïne automatisch pro-Rusland zijn dan snap ik waarom je hier zoveel onzin post.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 02:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Die mensen wonen daar al generaties. Spreken geen Oekraiens. Maar eh de bewoners van bv Donetsk of de Krim moeten vervangen worden door mensen die Oekraiens spreken?
Waarom zouden ze daar weg trouwens? Het is nu Ruslland.
Je bent echt zo simpel dus...quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 02:18 schreef riazop het volgende:
[..]
De annexatie van de helft van Mexico door de VS was in 1848. Polen annexeerde grote stukken Duitsland in 1945.
Als de Russen lang genoeg in Donbas zitten vindt iedereen het prima. Zo werkt het.
Op 19 maart schreef Za dit.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
Welke Nederlaag?
Het is andersom hè, al zijn eisen worden ingewilligd, er zullen nog wat puntjes op de i gezet worden vwb betreft het aftreden van Zelensky, verbod op samenscholing van extreem rechte figuren etc, plus dat hij permanent controleurs bij de kerncentrales zal installeren.
Maar voor het overige, geen geflirt meer met de Navo door Oekraine, neutraliseren militaire doelen, een neutrale zone dus, Geen binnenlands probleem meer voor de bevolking van Donetsk en Loegansk, daar gaat allemaal aan voldaan worden.
De Nederlaag is eerder voor alle landen die Oekraiene steunden, met Oekraiense vlaggen liepen en Rusland sancties oplegden, omdat ze door hun opstelling tegen de grootste energiecrisis in de geschiedenis gaan aanlopen, en China waarschijnlijk een Yuan deal met SA heeft waardoor de dollar onder druk zal komen te staan.
Het is jammer dat het allemaal zo is gelopen, en was te voorkomen geweest.
Ik word best een beetje pissig van Za en riazop.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar van een offensief is dus geen sprake.
Zal er ook niet komen. Oekraine mag al blij zijn als ze Mikaljaev en Odessa kunnen houden
Klopt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |