abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2022 @ 23:49:33 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206946593
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 20:27 schreef Vanyel het volgende:
7 buitenlampen? :o
1 bij de voordeur, 1 in het midden van de garage aan de rechter zijkant, langs het pad dus, 1 aan de achterkant van de garage, 1 aan de linker zijkant van de garage, bij het terras, 1 aan de achterkant van het huis, bij hetzelfde terras, 2 aan de linkerkant van het huis.
Geen lampen aan de voorkant dus :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 december 2022 @ 23:58:59 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206946637
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 21:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja moet dat dan als je binnen zit?
Ik heb ook buitenlampen, dat is het punt niet, die zijn alleen zelden aan.
Anders is het behoorlijk donker, ik ze niet de hele nacht aan trouwens, na een bepaald tijdstip gaan ze alleen maar aan als de bewegingssensor iets detecteert.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Official ESF Kreviewer maandag 5 december 2022 @ 08:18:33 #228
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206947469
Heerlijke dagen dit. vrijdag 25kW en gisteren 24.7kW opgewekt. Hele dag zon!

Oh wacht, we hadden toch niet besloten om naar Spanje te emigreren. ;(.

Tevens team buitenlampen: Ik heb er minimaal 11. (waarvan een aantal spotjes die de vanuit de villa zo langs de dakrand naar beneden schijnen. Alles gaat aan met zonsondergang en uit met zonsopkomst.
  maandag 5 december 2022 @ 08:23:54 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206947489
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 08:18 schreef Kreator het volgende:
Heerlijke dagen dit. vrijdag 25kW en gisteren 24.7kW opgewekt. Hele dag zon!

Oh wacht, we hadden toch niet besloten om naar Spanje te emigreren. ;(.

Tevens team buitenlampen: Ik heb er minimaal 11. (waarvan een aantal spotjes die de vanuit de villa zo langs de dakrand naar beneden schijnen. Alles gaat aan met zonsondergang en uit met zonsopkomst.
Vreselijk, ben je bang van donker? Ik vind het erg jammer dat er zoveel lichtvervuiling is.
  maandag 5 december 2022 @ 08:25:18 #230
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206947496
Gisteren de slechtste dag dit jaar, 0,63 kWh, op geen enkel moment dekte de opgewekte stroom de vraag. Vandaag wordt minstens zo slecht.
  maandag 5 december 2022 @ 08:37:06 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206947532
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2022 21:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja moet dat dan als je binnen zit?
Ik heb ook buitenlampen, dat is het punt niet, die zijn alleen zelden aan.
Als je buitenaf woont is dat wel zo fijn ja. In de stad is licht genoeg maar hier zie je echt niks.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206947614
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 08:37 schreef daNpy het volgende:

[..]
Als je buitenaf woont is dat wel zo fijn ja. In de stad is licht genoeg maar hier zie je echt niks.
Hier zie je ook niks, ik woon al een tijdje niet meer in de stad. De lampen gaan dan ook aan als ik naar buiten ga (behalve die bij de voordeur, die blijven aan). Ik vind het helemaal niks, 's avonds de tuin in kijken en alles verlicht zien. De tuin trouwens ook niet, veel bomen en struiken raken van slag van altijd licht.
Maar ieder zijn ding
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206947710
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 08:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vreselijk, ben je bang van donker? Ik vind het erg jammer dat er zoveel lichtvervuiling is.
Ik vraag me soms ook af of het nou nuttig is of juist niet, bijvoorbeeld tegen inbrekers. Ik heb aan de voorkant van de woning ook geen verlichting, alleen bij beweging. Alleen als ik op m'n huis af fiets dan zie je 1 donker hok vanaf de straat. Dus een inbreker wordt door niemand gespot terwijl de buren allemaal lampjes hebben branden. Ziet er dan ook meer uit alsof het bewoond is.

In m'n achtertuin heb ik 1 buitenlampje die gedimd brand de hele nacht als je bijv. toch even buiten gaat roken en als een inbreker die deur zou willen openen dan zouden de buren die toevallig vanuit hun slaapkamer naar m'n achtertuin kijken nog iets kunnen zien maar ja... wat is de kans daarvan.

Ik was een tijdje terug in België en daar gingen alle lichten gewoon uit van de wijk 's avonds. Misschien geen lichtvervuiling maar ik vond het een heel raar gevoel geven.
Facts don't care about your feelings
pi_206947745
Oh ik heb wel 2 dikke bouwlampen die aanspringen als ongenood (of genood, maar dat komt daar meestal niet) bezoek 's avonds langs het huis loopt. Dan boeit de lichtvervuiling me even niet. Sta maar lekker in het zonnetje als je hier komt waar je niet hoort te zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206947788
Ik heb een stuk of 15 van die solar lampjes in de tuin staan.. telt dat ook? ;)
Voorheen Post ID 101472
  maandag 5 december 2022 @ 09:51:10 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206948049
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik vraag me soms ook af of het nou nuttig is of juist niet, bijvoorbeeld tegen inbrekers. Ik heb aan de voorkant van de woning ook geen verlichting, alleen bij beweging. Alleen als ik op m'n huis af fiets dan zie je 1 donker hok vanaf de straat. Dus een inbreker wordt door niemand gespot terwijl de buren allemaal lampjes hebben branden. Ziet er dan ook meer uit alsof het bewoond is.

In m'n achtertuin heb ik 1 buitenlampje die gedimd brand de hele nacht als je bijv. toch even buiten gaat roken en als een inbreker die deur zou willen openen dan zouden de buren die toevallig vanuit hun slaapkamer naar m'n achtertuin kijken nog iets kunnen zien maar ja... wat is de kans daarvan.

Ik was een tijdje terug in België en daar gingen alle lichten gewoon uit van de wijk 's avonds. Misschien geen lichtvervuiling maar ik vond het een heel raar gevoel geven.
Had naar aanleiding van een inbraak in de buurt eens een discussie met de recherche hierover. Die zeiden dat inbrekers buitenverlichting juist top vinden, want dan zien ze wat ze doen. Niemand let ook op licht dat aangaat door bewegingsmelders, want dat gebeurd de hele tijd. Maar met een zaklamp schijnen, dat valt wel op.
  maandag 5 december 2022 @ 09:59:32 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206948129
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 08:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hier zie je ook niks, ik woon al een tijdje niet meer in de stad. De lampen gaan dan ook aan als ik naar buiten ga (behalve die bij de voordeur, die blijven aan). Ik vind het helemaal niks, 's avonds de tuin in kijken en alles verlicht zien. De tuin trouwens ook niet, veel bomen en struiken raken van slag van altijd licht.
Maar ieder zijn ding
Het is sierlicht aan het huis, geen bouwlampen die rondom schijnen alsof ik in een militaire basis woon :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 5 december 2022 @ 10:03:13 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206948160
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 08:37 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dit wel.
Wij zitten aan de buitenrand van een woonwijk, voorbij de voorkant van ons huis is het echt wel pikkedonker als we geen buitenverlichting aanhebben.
Nou ja, behalve de veel fellere buitenverlichting van de buurman dan, die wel de hele nacht brandt :{

Maar goed, bij ons is hij in principe aan in een vrij zachte stand, met de lamp achter het huis in een roze stand, maar als er beweging is dan gaan ze allemaal op maximale sterkte en fel wit, behalve die roze aan de achterkant van het huis, die wordt dan politieblauw :7

Gisteren 0,5 kWh opgewekt🫨
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 5 december 2022 @ 13:12:52 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206950622
Ik ben blij dat we na het installeren nog een paar dagen met zon hebben gehad, als ik nu de app check lijkt het wel alsof ze al dagen kapot zijn _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206951204
Offerte binnen maar schrok van de prijs.
15 Q-cell 400 wp (Q.PEAK DUO BLK SERIES) panelen met micro-omvormers is ¤10,6k excl btw.
Bijna ¤707 per paneel of ¤1,77 per wp. Verwachte opbrengst per jaar is ca 5300 kWh.

Voor mijn gevoel nogal prijzig maar ook het idee dat de keuze niet reuze is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206951895
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Offerte binnen maar schrok van de prijs.
15 Q-cell 400 wp (Q.PEAK DUO BLK SERIES) panelen met micro-omvormers is ¤10,6k excl btw.
Bijna ¤707 per paneel of ¤1,77 per wp. Verwachte opbrengst per jaar is ca 5300 kWh.

Voor mijn gevoel nogal prijzig maar ook het idee dat de keuze niet reuze is.
Je hebt micro-omvormers, en je hebt een hoeveelheid Wp die op 3 fasen moet, dus lijkt me niet zo'n hele gekke prijs. Maar altijd meerdere offertes opvragen natuurlijk.
pi_206952361
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 14:37 schreef thabit het volgende:

[..]
Je hebt micro-omvormers, en je hebt een hoeveelheid Wp die op 3 fasen moet, dus lijkt me niet zo'n hele gekke prijs. Maar altijd meerdere offertes opvragen natuurlijk.
Ja punt is dat het al een maand duurde voordat ze konden komen voor de offerte. Nu bestellen is plaatsing eind februari.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Official ESF Kreviewer maandag 5 december 2022 @ 15:20:57 #243
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206952524
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 08:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik hou 's nachts alleen de 2 lampen aan bij de voordeur. Veiligheid en gewoon omdat het lichter is. Is ook beter voor de beveiligingscamera's.
De overige lampjes gaan allemaal op een nachtstand met Philips Hue, dan zie je nog wel waar je loopt, maar is het geen kermis.

Lichtvervuiling. tja. Mijn buren hebben aan beide kanten de tuin vol met kerstverlichting, dus die paar led lampjes van mij doen het hem ook neit meer. Ik noem het liever lichtgezelligheid.
pi_206952598
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 15:20 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik hou 's nachts alleen de 2 lampen aan bij de voordeur. Veiligheid en gewoon omdat het lichter is. Is ook beter voor de beveiligingscamera's.
De overige lampjes gaan allemaal op een nachtstand met Philips Hue, dan zie je nog wel waar je loopt, maar is het geen kermis.

Lichtvervuiling. tja. Mijn buren hebben aan beide kanten de tuin vol met kerstverlichting, dus die paar led lampjes van mij doen het hem ook neit meer. Ik noem het liever lichtgezelligheid.
Dat is toch gewoon verspilling van energie? tenzij je in het buitengebied woont waar geen straat lantaarns zijn.

Overigens iemand enig idee wat het continu verbruik is van een pir sensor?
  Official ESF Kreviewer maandag 5 december 2022 @ 15:31:35 #245
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206952673
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat is toch gewoon verspilling van energie?
Wat een rare opmerking.
Nee. ten eerste is het allemaal ledverlichting en ten tweede is het pas verspilling als ik er geen baat bij heb of het per ongeluk aan zou laten staan.
Ik denk dat ik in mijn huis met mijn smarthome inrichting minder stroom verbruik door verlichting dan een gemiddelde woning zonder deze functionaliteit, ook al heb ik buiten een paar led lampjes draaien.

Bovendien heb ik ruim meer opgewekt dan ik verbruik.
pi_206953034
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 15:31 schreef Kreator het volgende:

[..]
Wat een rare opmerking.
Nee. ten eerste is het allemaal ledverlichting en ten tweede is het pas verspilling als ik er geen baat bij heb of het per ongeluk aan zou laten staan.
Ik denk dat ik in mijn huis met mijn smarthome inrichting minder stroom verbruik door verlichting dan een gemiddelde woning zonder deze functionaliteit, ook al heb ik buiten een paar led lampjes draaien.

Bovendien heb ik ruim meer opgewekt dan ik verbruik.
Het maakt mij niet uit maar dit zijn allemaal geen argumenten dat het geen verspilling is om licht te laten branden terwijl je slaapt..
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 december 2022 @ 07:03:42 #247
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_206962215
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het maakt mij niet uit maar dit zijn allemaal geen argumenten dat het geen verspilling is om licht te laten branden terwijl je slaapt..
Als het je niet uitmaakt, waarom reageer je dan?
Zeiken over een paar 5W lampjes die op 30% draaien. Man man man.
  dinsdag 6 december 2022 @ 07:39:27 #248
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206962318
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 16:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
80% van de energie die we verbruiken is verspilling. Elke avond voetbal kijken, een tv groter dan 20 inch, uberhaupt een tv.
Licht aan? Je kan ook naar bed gaan.

Koken, ook vollop energieverspilling. Groente kan je rauw eten en suddervlees slaat ook nergens op.
Tot nooit .......
pi_206963044
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:03 schreef Kreator het volgende:

[..]
Als het je niet uitmaakt, waarom reageer je dan?
Zeiken over een paar 5W lampjes die op 30% draaien. Man man man.
Ik zeik niet, was gewoon benieuwd naar de argumenten om lampen de hele nacht aan te laten.
Tot nu toe nog geen gehoord wel een hoop drogredeneringen.
pi_206963053
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 07:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
80% van de energie die we verbruiken is verspilling. Elke avond voetbal kijken, een tv groter dan 20 inch, uberhaupt een tv.
Licht aan? Je kan ook naar bed gaan.

Koken, ook vollop energieverspilling. Groente kan je rauw eten en suddervlees slaat ook nergens op.
Nee die hebben allemaal nut in de vorm van entertainment, productiviteit en smaakbeleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')