abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207023449
Zat de laatste afl van de Europa serie te kijken, dat ze in Luxemburg zijn.
In een dorpje en het bos zitten de boeven en een groep huurlingen rennend achter B&A aan maar komen geen centimeter dichterbij :')
Maar ook best gek dat een fitte acrobaat wordt bijgehouden door een oude man met een stok :7
  zaterdag 10 december 2022 @ 19:53:07 #202
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_207031544
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:27 schreef Writersright het volgende:

Nooit geweten dat Bassie dit programma heeft gedaan?
Best aardig gedaan. Je merkt wel dat er een bepaalde oprechtheid in zit.
Die gozer op 0:30 heeft het Curacao-blouse'je van Japie aan. :o
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 10 december 2022 @ 19:57:03 #203
328189 ArnieAlberts
pi_207031609
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2022 22:48 schreef Writersright het volgende:

[..]
De hele serie voelt off.
Het ziet er anders uit doordat het op video is opgenomen, Bassie gedraagt zich anders dan in andere series (slimmer, serieuzer) en dan zijn er nog kleine aparte dingen zoals een bebaarde Van der Steen, een cameo van mevrouw Stemband en de unieke muziek. En uiteraard het feit dat Bassie en Adriaan van de minister(!) de opdracht krijgen om iemand op te sporen die met chemische wapens de wereld bedreigt.

Precies de reden waarom ik het zo uniek en vermakelijk vind.
De Huilende Professor moet je in de tijdsgeest van 1982 zien, eigenlijk het meest gedateerde verhaal: de dreiging van de koude oorlog heerste intens, de kernwapens die zouden worden opgeslagen in Nederlandse opslagplekken en de demonstraties daartegen... Het kostte me enige tijd, maar inmiddels ben ik eruit. Bassie en Adriaan en de Huilende Professor = Bassie en Adriaan in de strijd tegen de kernwapens van de Sovjet-Unie.

Het 'hele wereld laten huilen door het laten ontploffen van een griengas-bom', of zelfs een raket... Denk er even over na. Best wel bijzonder. B&A is nooit zó politiek geweest als in deze reeks.
  zaterdag 10 december 2022 @ 20:00:56 #204
328189 ArnieAlberts
pi_207031684
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:11 schreef Writersright het volgende:
Die dikkere man die huilt maar niet
weet waarom schijnt ook bekend te zijn maar die kende ik ook niet.
Frans Vrolijk, een legendarisch komediant uit het vroegere schnabbelcircuit.
  zaterdag 10 december 2022 @ 20:02:54 #205
328189 ArnieAlberts
pi_207031715
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2022 11:30 schreef Writersright het volgende:
Apart hoe het laatste liedje vd Huilende professor op film geschoten is. Geeft een apart contrast. Wel een hele leuke serie.
Net als de onderwaterbeelden (die volgens mij herbruikt zijn uit de later weggeknipte droomwereld over duiken. Adriaan heeft daar zelfs exact dezelfde duikoutfit aan) en de beelden van Adriaan vallend uit de lucht tijdens zijn parachutesprong. :)
  zaterdag 10 december 2022 @ 20:05:39 #206
328189 ArnieAlberts
pi_207031760
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 12:57 schreef Writersright het volgende:

[..]
In de shortie Gefeliciteerd speelt Jaap Stobbe (die Douwe en de Plaaggeest speelde) als Clown "Gino" een rol. Een beetje een plagerige clown die Bassie niet feliciteert maar uiteindelijk wel het feestje van. Bassie tot een succes maakt. Zou het de voormalige Plaaggeest zijn?
Dit is een urban legend: dat is, tegen de populaire online mythe in, helemaal niet Jaap Stobbe. :)
  zaterdag 10 december 2022 @ 20:10:09 #207
328189 ArnieAlberts
pi_207031843
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:50 schreef Writersright het volgende:
Ik heb trouwens de DVD van Leer het verkeer. Wanneer werden die korte filmpjes eigenlijk uitgezonden op TV? Kan me vaag herinneren dat ik er ooit 1 op Kindernet zag. Werd dat random uitgezonden als er tijd "over" was bij een programma? Volgens mij is dat van korte duur geweest.
De Leer het Verkeer-compilatie is een mengelmoesje. Het grootste deel zijn shorties die speciaal voor het TROS-programma 'De Stop en Stap Show' waren opgenomen (en ook alleen daarin gebruikt/vertoond werden), aangevuld met 'officiële shorties' en ik geloof zelfs een stukje Europa (Erik de Viking?) die veelvuldig op de BRT, TROS, Kindernet en Nickelodeon herhaald zijn. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:50 schreef Writersright het volgende:
Op diezelfde DVD zit ook het avontuur met de Trosster. Wat is dat meta geschreven zeg. De kinderen zeggen dat Bassie en Adriaan incompetent zijn, bewijzen dat en Bassie en Adriaan worden aan het einde boos op de kinderen vanwege de brief die ze van de Tros krijgen. Apart dat ze feitelijk in hun laatste avontuur (speelt zich af na Amerika) die kant op gingen. Ik vind het grappig gedaan en voor de korte duur is het zeker vermakelijk. Vooral Bassie die boos naar de kinderen "Jullie worden bedankt!" snauwt. Leuk hoe ze zo met een knipoog naar hun avonturen kijken. Sowieso heerlijk absurd dat ze doen alsof de Trosster een of andere extreem kostbare schat is.
De TROS-ster is meta geschreven, omdat die ook meta bedoeld is; speciaal geproduceerd naar aanleiding van de speciale TV-avond die de TROS in 1994 hield rondom hun 30ste verjaardag. Vooraf aan het officiële begin van de TV-avond (waarin gewone mensen konden meespelen in de programma's die de TROS toen uitzond, zoals Wordt U al Geholpen en Derrick, en de TROS-sterren zelf deelnamen aan speciale edities van TROS Triviant, Love Letters, De TV Show en Bananasplit) was er een klein 'kinderblokje' met B&A (en Martin Gaus), waar deze special vertoond werd en een making-of van de audities van de kindacteurs. Het was een one-off, niet helemaal canon-avontuur, zeg maar ;)
  zaterdag 10 december 2022 @ 20:14:20 #208
328189 ArnieAlberts
pi_207031920
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 14:24 schreef Writersright het volgende:
Dit is een unieke special? Nog nooit gezien en nét op het B&A kanaal gezet.

Wel uniek op de pagina. De Circus-uitzending uit 1987, hergemonteerd voor de YouTubepagina. Stond er eerder nog niet op. Volgens mij staan ze nu wel allemaal online :)
  zaterdag 10 december 2022 @ 20:24:21 #209
328189 ArnieAlberts
pi_207032170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 00:45 schreef TLC het volgende:
Het blijft toch raar dat Adriaan verschillende keren in de verschillende series zijn eigen broer verloochent met The Crocksons, bv in Spanje waarin Adriaan zegt dat hij wel honderden keren in Spanje geweest is met zijn broer als The Crocksons :D :')

En ook als ze Sigfriend en Roy tegenkomen, die B&A aanspreken met Crocksons..

Bassie : 'Adriaan waarom zeiden ze steeds Crocksons tegen je' ?
Adriaan : 'nou vroeger heb ik met mijn broer.................'

:')
Om vervolgens bij de registratie van de Lachspektakelshow (De derde live-opname) een compliment van Bassie te zien die de teksten van 'de beste broer die je je maar kan wensen, mijn vriend Adriaan!' even een dikke pluim geeft. :D Lekker verwarrend inderdaad :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:41 schreef Writersright het volgende:
Doet me er aan denken hoe vaag dat hele Keet en Koen project was. Eerst zouden opvolgers gezocht worden voor Bassie en Adriaan, volgens mij zouden die dan de "neefjes" van ze worden.
Heb het idee dat er ook audities voor waren en dat je iets circusachtigs moest kunnen.

Dan opeens..poef! Heel andere insteek en matige film waarna je er niks meer van hoort.
Die film is gewoon compleet gekocht door RTL, joh. Dat zou inderdaad eerst 'De Neefjes van Bassie en Adriaan' worden (ik ken iemand die daar nog voor op auditie geweest is, 9 jaar geleden ofzo). En toen werd het ineens KEET (RTL Telekids-mascotte) en Koen (Nieuw-geschreven rol, voor Patrick Martens) die die rol invulden. Dat werd toen groots aangekondigd als 'de nieuwe Bassie en Adriaan', maar na die film nooit meer iets geworden :')

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik zit het boek van Aad te lezen. Ik snap nu wel waarom ze gestopt zijn met B2 :D En dan niet eens Harry, maar met Joop en daarmee dus voor de laatste twee series met B2. Ik krijg ik best begrip voor het feit dat geld in hun leven een belangrijke rol speelt, dat legt hij best goed, geloofwaardig en begrijpelijk uit. Ik zit nu bij de opnamen van de verzonken stad en ik vind het nog steeds vreemd waarom bijvoorbeeld fanforums zo nodig verboden moeten worden, maar ze hebben eigenlijk van kinds af aan continue met geld problemen gekampt. Dat beïnvloedt uiteraard ook je karakter later. Ze zijn diverse keren opgelicht en hebben lange tijd behoorlijke risico’s gelopen die ik me voor het lezen van het boek totaal niet realiseerde.
Pas op met wat je in dat boek terugleest. Aad is in 2003-2004 begonnen met schrijven, toen gestopt rond het circusdeel omdat hij ziek werd, en pas in 2016-2017 heeft hij het weer opgepakt en, met enorme wrok tegen de acteurs en de rechtszaak die inmiddels gaande was, er nogal bitter vanaf geschreven. Je vóelt de schrijfstijl veranderen - Sowieso zitten er 'stoer verhaal'-passages ook in de jonge jaren als crockson, maar elke keer als er echt valse aanvallen worden gedaan is dat tegen iemand die zichzelf niet meer kan verdedigen (want oud, overleden of niet meer werkzaam in die branche).

Over 'fanforums' (of beter hét forum) kan ik ook een boekje opendoen, maar dat wellicht een andere keer. Ook daar zit de situatie héél anders in de steel dan Bas en Aad (En wellicht op de achtergrond, hun jarenlange zakenbehartiger, dhr Sjef Scholte) publiekelijk doen vermoeden. Uiteindelijk was die volwassenere doelgroep de reden dat er zo'n extreem luxe 'MET DE VERLOREN AFLEVERING'-uitgave van de Sleutel op dvd verscheen, en was het duo nog jarenlang relevant.

Inmiddels zijn ze zelfs de vleesgeworden varianten van 'Meerminman en Mosseljongen' voorbij.
  zaterdag 10 december 2022 @ 22:52:29 #210
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_207036047
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 01:43 schreef Dutch_view het volgende:
Zat de laatste afl van de Europa serie te kijken, dat ze in Luxemburg zijn.
In een dorpje en het bos zitten de boeven en een groep huurlingen rennend achter B&A aan maar komen geen centimeter dichterbij :')
Maar ook best gek dat een fitte acrobaat wordt bijgehouden door een oude man met een stok :7
De baron is wel de enige persoon ter wereld die naarmate hij ouder wordt steeds fitter wordt. In de schatkaart was hij een statige oude man met een wandelstok terwijl hij ruim acht jaar later de Siera Nevada wandelend overstak.
Rini dankjewel.
  zaterdag 10 december 2022 @ 22:57:34 #211
466281 WismutVeilchen83
pi_207036114
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:24 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Om vervolgens bij de registratie van de Lachspektakelshow (De derde live-opname) een compliment van Bassie te zien die de teksten van 'de beste broer die je je maar kan wensen, mijn vriend Adriaan!' even een dikke pluim geeft. :D Lekker verwarrend inderdaad :D
[..]
Die film is gewoon compleet gekocht door RTL, joh. Dat zou inderdaad eerst 'De Neefjes van Bassie en Adriaan' worden (ik ken iemand die daar nog voor op auditie geweest is, 9 jaar geleden ofzo). En toen werd het ineens KEET (RTL Telekids-mascotte) en Koen (Nieuw-geschreven rol, voor Patrick Martens) die die rol invulden. Dat werd toen groots aangekondigd als 'de nieuwe Bassie en Adriaan', maar na die film nooit meer iets geworden :')
[..]
Pas op met wat je in dat boek terugleest. Aad is in 2003-2004 begonnen met schrijven, toen gestopt rond het circusdeel omdat hij ziek werd, en pas in 2016-2017 heeft hij het weer opgepakt en, met enorme wrok tegen de acteurs en de rechtszaak die inmiddels gaande was, er nogal bitter vanaf geschreven. Je vóelt de schrijfstijl veranderen - Sowieso zitten er 'stoer verhaal'-passages ook in de jonge jaren als crockson, maar elke keer als er echt valse aanvallen worden gedaan is dat tegen iemand die zichzelf niet meer kan verdedigen (want oud, overleden of niet meer werkzaam in die branche).

Over 'fanforums' (of beter hét forum) kan ik ook een boekje opendoen, maar dat wellicht een andere keer. Ook daar zit de situatie héél anders in de steel dan Bas en Aad (En wellicht op de achtergrond, hun jarenlange zakenbehartiger, dhr Sjef Scholte) publiekelijk doen vermoeden. Uiteindelijk was die volwassenere doelgroep de reden dat er zo'n extreem luxe 'MET DE VERLOREN AFLEVERING'-uitgave van de Sleutel op dvd verscheen, en was het duo nog jarenlang relevant.

Inmiddels zijn ze zelfs de vleesgeworden varianten van 'Meerminman en Mosseljongen' voorbij.
Het verhaal over B2 vind ik anders ontzettend authentiek. Er moet ook een reden zijn waarom het op zichzelf succesvolle karakter B2 uit de serie geschreven werd. Zoals Aad het omschrijft in Griekenland heb ik eigenlijk geen enkele aanleiding om aan te nemen dat dat niet klopt. Joop leeft ook gewoon nog en is bij zijn volle verstand nog steeds. Die zou het verhaal gewoon kunnen tegenspreken.

Het verhaal is ook enorm gedetailleerd en de aanleiding is eigenlijk dusdanig kleinzielig dat ik niet het idee heb dat je zoiets zo even verzint. Toch erg jammer, stel je de laatste twee series eens voor met vlugge Japie en B2? Ik denk dat die veel leuker waren geweest.
Rini dankjewel.
  zondag 11 december 2022 @ 00:14:25 #212
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_207037201
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:24 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
[..]
[..]

Tell me more..
With love :*
  zondag 11 december 2022 @ 00:34:56 #213
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_207037462
Toch heb ik dat boek met veel plezier gelezen toen
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_207039708
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:11 schreef Writersright het volgende:
Die dikkere man die huilt maar niet
weet waarom schijnt ook bekend te zijn maar die kende ik ook niet.
Nooit hierop ingegaan: https://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Vrolijk
pi_207046425
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 19:57 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
De Huilende Professor moet je in de tijdsgeest van 1982 zien, eigenlijk het meest gedateerde verhaal: de dreiging van de koude oorlog heerste intens, de kernwapens die zouden worden opgeslagen in Nederlandse opslagplekken en de demonstraties daartegen... Het kostte me enige tijd, maar inmiddels ben ik eruit. Bassie en Adriaan en de Huilende Professor = Bassie en Adriaan in de strijd tegen de kernwapens van de Sovjet-Unie.

Het 'hele wereld laten huilen door het laten ontploffen van een griengas-bom', of zelfs een raket... Denk er even over na. Best wel bijzonder. B&A is nooit zó politiek geweest als in deze reeks.
Dat is een super interessante benadering. Je hebt gelijk. Het is best politiek. Ook dat ze notabene naar de minister gaan en van hem de opdracht krijgen. (Verwijderde scene maar soit)

En ja, die vergelijking met kernwapens is een goede. Is ook een totaal andere schaal dan andere series waarbij als het fout zou lopen alleen Bassie en Adriaan de pineut zouden zijn.
pi_207046460
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 22:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Toch erg jammer, stel je de laatste twee series eens voor met vlugge Japie en B2? Ik denk dat die veel leuker waren geweest.
Zelfs als ze geen interactie zouden hebben met Bassie en Adriaan zou het leuker zijn geweest. Vind zelf de chemie tussen B2 en Vlugge Japie in de Verzonken stad erg sterk, stuk beter dan in de vorige series. Daar had ik graag meer van gezien.
pi_207046802
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 22:57 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Het verhaal over B2 vind ik anders ontzettend authentiek. Er moet ook een reden zijn waarom het op zichzelf succesvolle karakter B2 uit de serie geschreven werd. Zoals Aad het omschrijft in Griekenland heb ik eigenlijk geen enkele aanleiding om aan te nemen dat dat niet klopt. Joop leeft ook gewoon nog en is bij zijn volle verstand nog steeds. Die zou het verhaal gewoon kunnen tegenspreken.

Het verhaal is ook enorm gedetailleerd en de aanleiding is eigenlijk dusdanig kleinzielig dat ik niet het idee heb dat je zoiets zo even verzint. Toch erg jammer, stel je de laatste twee series eens voor met vlugge Japie en B2? Ik denk dat die veel leuker waren geweest.
Meestal hebben pannenkoeken, hoe plat ze ook zijn, twee kanten. Ik heb het boek gelezen. Denk dat dat voorval wat Aad beschrijf misschien de spreekwoordelijke druppel was. Aad was ongetwijfeld niet de makkelijkste om dag in, dag uit mee te werken op vakantie. En dan moet je buiten werktijd nog eens de hele dag horen hoe geweldig hij het allemaal wel niet geregeld heeft.

Zonder Vlugge Japie en B2 vond ik er niet veel meer aan.
  zondag 11 december 2022 @ 22:43:20 #218
466281 WismutVeilchen83
pi_207048052
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Meestal hebben pannenkoeken, hoe plat ze ook zijn, twee kanten. Ik heb het boek gelezen. Denk dat dat voorval wat Aad beschrijf misschien de spreekwoordelijke druppel was. Aad was ongetwijfeld niet de makkelijkste om dag in, dag uit mee te werken op vakantie. En dan moet je buiten werktijd nog eens de hele dag horen hoe geweldig hij het allemaal wel niet geregeld heeft.

Zonder Vlugge Japie en B2 vond ik er niet veel meer aan.
Dat begrijp ik ook wel, maar als je zoals zij voor eigen budget een risico 17 partners mee laat overkomen voor enkele weken Griekenland en je geeft ook nog eens 50 gulden per dag leefgeld dan zou het bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten als iemand voor een paar dubbeltjes zich komt beklagen. Om eerlijk te zijn hoor ik het b2 zo letterlijk zeggen ‘jullie belazeren de boel’ :')
Rini dankjewel.
pi_207048065
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:52 schreef Writersright het volgende:

[..]
Dat is een super interessante benadering. Je hebt gelijk. Het is best politiek. Ook dat ze notabene naar de minister gaan en van hem de opdracht krijgen. (Verwijderde scene maar soit)

En ja, die vergelijking met kernwapens is een goede. Is ook een totaal andere schaal dan andere series waarbij als het fout zou lopen alleen Bassie en Adriaan de pineut zouden zijn.
Die scène is verwijderd omdat die al gauw te gedateerd werd. De aflevering werd uitgezonden in het voorjaar van 1982. In november werd Ruud Lubbers de nieuwe premier en verdween Van Agt stil van het toneel. Lubbers was heel anders dan zijn voorganger, en al helemaal qua taalgebruik.
pi_207048087
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 22:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Dat begrijp ik ook wel, maar als je zoals zij voor eigen budget een risico 17 partners mee laat overkomen voor enkele weken Griekenland en je geeft ook nog eens 50 gulden per dag leefgeld dan zou het bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten als iemand voor een paar dubbeltjes zich komt beklagen. Om eerlijk te zijn hoor ik het b2 zo letterlijk zeggen ‘jullie belazeren de boel’ :')
Misschien was dat de spreekwoordelijke druppel na wat eerdere irritaties. Als er iets uit het boek van Aad blijkt, dan is het wel dat het voortdurend gezeur was met zo ongeveer iedereen met wie hij samen heeft gewerkt.
pi_207048152
Een van de dingen die zo meesterlijk is aan B&A is die keer dat een grap wordt doorgegeven :

eerst doet Bassie de mop met de zee in de fles met Adriaan, B2 ziet dat en doet dezelfde grap met Vlugge Japie en later in de aflevering probeert B2 dat met de Baron, die vervolgens niet in zo'n 'clownsgrap' trapt waardoor B2 de pineut is :D

_O_ ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207049103
Ik laat even een bommetje vallen; Joop Dikmans zelf jaren geleden gesproken. Het conflict is gecompliceerder dan hoe het in Aad zijn boek staat beschreven. Tijdens de opnames van de Verzonken Stad vond Bas dat er een aantal scènes van B2 geschrapt moesten worden, omdat Joop wel erg leuk uit de hoek kwam. Dit vond Bas niet fijn; er was plek voor maar 1 clown als ster in de televisieserie en dat was Bassie. Joop vond dat hij daar niks aan kon doen; hij was tenslotte Handy Fool. Ook Aad was tegen het schrappen van scènes, omdat hij alles tot in de puntjes had uitgewerkt. Bas heeft vervolgens tijdens de opnameperiode continue tegen Joop lastig en vervelend gedaan. Hierdoor is ook onenigheid tussen Bas en Aad ontstaan. Alleen blijft Bas de oudere broer van Aad en de ene helft van het duo Bassie en Adriaan, dus liet Aad uiteindelijk Joop vallen. Joop voelde zich hierdoor bedonderd. De kwestie over wat wisselgeld was slechts een druppel op de gloeiende plaat en niet in verhouding hoe Joop is gepiepeld. Tijdens de laatste opname moest hij als B2 ‘uit een raam’ springen en op kussens duiken. Bas heeft toen volgens Joop de kussens weggetrokken zodat hij lelijk ten val kwam. Enige tijd later is Circus Renz nog in de woonplaats van Joop geweest. Joop heeft toen geprobeerd het conflict bij te leggen, maar hij werd compleet genegeerd door de twee heren.
pi_207049223
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 02:00 schreef JOO het volgende:
Ik laat even een bommetje vallen; Joop Dikmans zelf jaren geleden gesproken. Het conflict is gecompliceerder dan hoe het in Aad zijn boek staat beschreven. Tijdens de opnames van de Verzonken Stad vond Bas dat er een aantal scènes van B2 geschrapt moesten worden, omdat Joop wel erg leuk uit de hoek kwam. Dit vond Bas niet fijn; er was plek voor maar 1 clown als ster in de televisieserie en dat was Bassie. Joop vond dat hij daar niks aan kon doen; hij was tenslotte Handy Fool. Ook Aad was tegen het schrappen van scènes, omdat hij alles tot in de puntjes had uitgewerkt. Bas heeft vervolgens tijdens de opnameperiode continue tegen Joop lastig en vervelend gedaan. Hierdoor is ook onenigheid tussen Bas en Aad ontstaan. Alleen blijft Bas de oudere broer van Aad en de ene helft van het duo Bassie en Adriaan, dus liet Aad uiteindelijk Joop vallen. Joop voelde zich hierdoor bedonderd. De kwestie over wat wisselgeld was slechts een druppel op de gloeiende plaat en niet in verhouding hoe Joop is gepiepeld. Tijdens de laatste opname moest hij als B2 ‘uit een raam’ springen en op kussens duiken. Bas heeft toen volgens Joop de kussens weggetrokken zodat hij lelijk ten val kwam. Enige tijd later is Circus Renz nog in de woonplaats van Joop geweest. Joop heeft toen geprobeerd het conflict bij te leggen, maar hij werd compleet genegeerd door de twee heren.
Ieder verhaal heeft twee kanten.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_207049589
quote:
Tijdens de laatste opname moest hij als B2 ‘uit een raam’ springen en op kussens duiken. Bas heeft toen volgens Joop de kussens weggetrokken zodat hij lelijk ten val kwam.
Damn! Alles is voor Bassie, die clown gaat over lijken.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  maandag 12 december 2022 @ 08:11:40 #225
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_207049665
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 19:57 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Mijn moeder maakte me voor de koude oorlog altijd bang, ook ver daarna. Geen wonder dat ik als kind dus bang werd van die serie, want kommen laten ontploffen en de wereld laten huilen. Plus raar uitziende serie want videokwaliteit. Ik krijg er eigenlijk nog steeds rillingen van. En met de dreiging momenteel ook best relevant weer?
With love :*
pi_207050633
Beste mede fans, weet iemand hier toevallig de locatie van het restaurant “buena vista” in de aflevering met de sinaasappelfabriek en het uur tijdsverschil? Waar Bassie maar eten blijft bestellen terwijl de boeven met een verrekijker moeten toekijken en een bom onder hun tafel hebben geplaatst. Ik heb zelf al heel veel gezocht maar niet kunnen vinden, ik ben zelf vanwege werk heel vaak in die omgeving en zou het leuk vinden die plek te bezoeken en of het restaurant uberhaupt nog bestaat. Ik heb wel de locatie van die sinaasappelfabriek gevonden maar dat restaurant dat duidelijk op hoogte ligt moet een stuk verder hebben gelegen.
Het zou in de buurt van Alcira moeten zijn, die fabriek ligt daar in elk geval wel, met nog heel veel andere fabrieken en enorme sinaasappelvelden. Op een kilometer of 5-10 in de verte zie je bergen ik denk dat de restaurant scene daar ergens gefilmd moet zijn, maar waar.. anders moet ik Aad zelf maar een mailtje gaan sturen.
pi_207051767
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 07:53 schreef nils_22 het volgende:

[..]
Damn! Alles is voor Bassie, die clown gaat over lijken.
Interessant verhaal. Ik geloof best dat Bas jaloers was, want Joop is écht grappig in die serie. Dat gan die kussens lijkt me iets ver gaan. Dan zou ik denken dat Joop het niet bij zou willen leggen.

Vond overigens juist de interactie tussen Japie en B2 een element wat beide karakters een stuk leuker maakte.
  maandag 12 december 2022 @ 12:05:51 #228
328189 ArnieAlberts
pi_207051801
quote:

[..]

Het zal wel authentiek zijn, er zal echt wel iets zijn voorgevallen, maar het wordt wel heel gekleurd verteld door Aad.

Zoek in het boek bij de tijdsperiode vam De Reis vol Verrassingen even het verhaal onder het kopje 'Pas op, indianen!' (Of iets in die aard) op. Ook weer zo'n zurig stukje over de mede-acteurs. En dat kopje gaat verder ner-gens over: indianen worden in één bijzin genoemd.

Het boek is geschreven in de tijd dat de rechtszaak met de acteurs speelde, of zelfs het hoger beroep al, en diende om in de rechtszaal als 'bewijsmateriaal'/getuigenverklaring op te voeren. Als je het zo leest en alle verhalen met die vibe leest, klikt alles in elkaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door ArnieAlberts op 12-12-2022 12:11:54 ]
  maandag 12 december 2022 @ 12:10:00 #229
328189 ArnieAlberts
pi_207051852
quote:
Dit hier, dit klinkt véél geloofwaardiger. Dank.
  maandag 12 december 2022 @ 12:11:13 #230
328189 ArnieAlberts
pi_207051872
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 03:37 schreef W00fer het volgende:

[..]
Ieder verhaal heeft twee kanten.
Maar zolang het de kant van Bas en Aad is horen we van jou geen opinie :P
pi_207060383
Ik kan me overigens ook voorstellen dat met de ingewikkelder op te nemen reis-series Bas geen zin/energie had in een volledige dubbelrol.
pi_207060552
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:00 schreef Writersright het volgende:
Ik kan me overigens ook voorstellen dat met de ingewikkelder op te nemen reis-series Bas geen zin/energie had in een volledige dubbelrol.
Dit heeft ook absoluut een rol gespeeld inderdaad. Ik blijf het wel nog altijd geniaal vinden hoe ze Vlugge Japie toch nog in de Amerika-serie hebben geschreven. _O_

Gaf een heerlijke eerste spanningsboog aan het begin van de serie.
  maandag 12 december 2022 @ 22:46:38 #233
466281 WismutVeilchen83
pi_207060988
Tja, zeker weten we het nooit. Ik vind de serie na het vertrek van VJ en B2 er niet op vooruit gegaan. Dat kussen verhaal vind ik wel vaag. Sowieso: als Bas die opzettelijk heeft weggetrokken, dan zou ik er als Aad in mijn boek helemaal niks over schrijven. Je kunt dat nl gewoon achterwege laten, maar hij schrijft er wel iets over. Anyway, eeuwig zonde dat het zo gelopen is. Het is ook prettiger om te weten dat de mensen achter de serie het goed met elkaar konden vinden dan hoe het nu gegaan is.
Rini dankjewel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 december 2022 @ 23:13:36 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207061274
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 10:23 schreef Eagles89 het volgende:
Beste mede fans, weet iemand hier toevallig de locatie van het restaurant “buena vista” in de aflevering met de sinaasappelfabriek en het uur tijdsverschil? Waar Bassie maar eten blijft bestellen terwijl de boeven met een verrekijker moeten toekijken en een bom onder hun tafel hebben geplaatst. Ik heb zelf al heel veel gezocht maar niet kunnen vinden, ik ben zelf vanwege werk heel vaak in die omgeving en zou het leuk vinden die plek te bezoeken en of het restaurant uberhaupt nog bestaat. Ik heb wel de locatie van die sinaasappelfabriek gevonden maar dat restaurant dat duidelijk op hoogte ligt moet een stuk verder hebben gelegen.
Het zou in de buurt van Alcira moeten zijn, die fabriek ligt daar in elk geval wel, met nog heel veel andere fabrieken en enorme sinaasappelvelden. Op een kilometer of 5-10 in de verte zie je bergen ik denk dat de restaurant scene daar ergens gefilmd moet zijn, maar waar.. anders moet ik Aad zelf maar een mailtje gaan sturen.
Ben wel benieuwd waar je die naam vandaan hebt.
Wordt gewoon aan het begin getoond, ik haakte te laat in :@

Besef me nu ook dat er een kneiterharde fout in het verhaal zit. Spanje en Nederland liggen in dezelfde tijdzone :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 december 2022 @ 00:06:22 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_207061594
@Eagles89

Het overzichtsshot van het uitzicht is 95% zeker de Pico de Les Gralles vanuit het noordwesten gezien. Vanaf het restaurant is de zee zichtbaar, dus dat zal niet op dezelfde plek zijn, maar een tikkie richting het oosten. Er is even te weinig informatie om echt concreet op zoek te gaan, dus het kan ook zomaar totaal ergens anders zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_207061951
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 12:11 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Maar zolang het de kant van Bas en Aad is horen we van jou geen opinie :P
Ik heb het boek nog niet gelezen van Aad (wel een gesigneerd exemplaar liggen). Ik ben sowieso niet pro B&A of pro boeven, ik weet totaal niet waar je dat vandaan hebt?

Weet je ik zit er dubbel in. B&A zullen vast op enkele momenten onhebbelijk zijn geweest en hebben in de publieke opinie hun zakken gevuld met vele miljoenen videobanden en dvd's. Wat mensen niet weten is dat ze jaar in jaar uit voor weinig hebben gewerkt, uit echte armoede komen en alles maar dan ook alles zelf hebben opgebouwd. Ik wil best geloven dat het 7 dagen per week werken was. Ik snap na al die jaren eigenlijk die kift niet zo tussen de boeven en de broers. Ja ze hebben misschien te weinig geld gehad voor de herhalingen, maar niemand kon vermoeden dat B&A in 1978 opgenomen werd en in 2023 nog steeds op tv zou zijn.
Als je dat had geweten, dan had je destijds beter moeten onderhandelen. Bovendien hebben de acteurs er ook een levenslange positieve herinnering aan over gehouden die hen misschien extra werk heeft opgeleverd (kan ik niet beoordelen). Acteur Paul van Gorcum heeft van alles gedaan maar iedereen op straat zal hem eerder herkennen van B&A dan van zijn rol als stemacteur in de Smurfen. Zien is geloven zo werkt het nou eenmaal.

Daarbij komt dat het altijd een soort onhebbelijkheid is als er succes is: geld. Een acteur ziet dat hij goed presteert en wil meer geld hebben. Hij kan het krijgen, of niet. Nee is ook een antwoord.

Aan de andere kant ben ik ook opgevoed met het credo eerlijk zullen we alles delen. Als je goed presteert moet je er ook voor betaald krijgen. Dat is heel dubbel.

Als de verhalen van Dikmans waar zijn dat hij expres ten val gekomen is is dat heel kwalijk. Maarja toon dat maar eens aan. Het is zijn woord tegen dat van de broers. De waarheid zal misschien ergens in het midden liggen?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_207062477
Vroeger was de bewaking in gevangenissen maar laaks, of je tekent wat op de gevangenismuur of je gooit n bord sierlijk weg zodat de bewaker ff is afgeleid en je staat al buiten als boef :') :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 13 december 2022 @ 08:27:22 #238
328189 ArnieAlberts
pi_207062642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 02:34 schreef W00fer het volgende:

[..]
Bovendien hebben de acteurs er ook een levenslange positieve herinnering aan over gehouden die hen misschien extra werk heeft opgeleverd (kan ik niet beoordelen). Acteur Paul van Gorcum heeft van alles gedaan maar iedereen op straat zal hem eerder herkennen van B&A dan van zijn rol als stemacteur in de Smurfen. Zien is geloven zo werkt het nou eenmaal.
Laten we Paul van Gorcum geen Swiebertje-effect toekennen. Zijn stem als Gargamel is net zo legendarisch als zijn rol van Baron, en daarnaast heeft ie nog talloze andere dingen gemaakt en gedaan.

Het grappige wil dat ik Paul enkele jaren geleden voor een productie uitgebreid heb gesproken. Na die opnames kon ik het niet laten om mijn meegenomen exemplaar van de biografie aan hem voor te leggen. Daarop vertelde hij me ruim drie kwartier verhalen over het opnameproces van toen en de vooral ijzige sfeer tussen hem en Hans Beijer bij de opnames van De Reis vol Verrassingen. Hans Beijer die bijvoorbeeld niets van de steden wilde zien op zijn vrije avonden, waarop zelfs Bas hem moest aandringen om eens een keer van zijn hotelkamer af te komen.

Die drie kwartier werden afgesloten met kort en bondig een uitleg over het hoe en waarom achter de rechtszaak ("ze mogen over me heen lopen, maar niet heen en weer"; vooral de opmerking van de heren vToor dat de medewerking van die tegenspelers aan de eerdere series niet van zo'n groot aandeel was viel gewoon helemaal verkeerd - misschien waar voor zijn rol als diamantair, maar dit werd ook opgevoerd voor figuren als B2, Inspecteur/Adjudant van der Steen, de Professor, de kapitein en Joris. Maar zelfs dáárna volgde nog een groot, groot woord van respect voor de broers voor het feit dat ze destijds zo'n grote, succesvolle en langlopende productie in eigen beheer hebben neergezet.

En dat hij het oprecht heel jammer vond hoe het is gelopen tussen ze.
  dinsdag 13 december 2022 @ 09:59:40 #239
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207063316
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 08:27 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Het grappige wil dat ik Paul enkele jaren geleden voor een productie uitgebreid heb gesproken. Na die opnames kon ik het niet laten om mijn meegenomen exemplaar van de biografie aan hem voor te leggen. Daarop vertelde hij me ruim drie kwartier verhalen over het opnameproces van toen en de vooral ijzige sfeer tussen hem en Hans Beijer bij de opnames van De Reis vol Verrassingen. Hans Beijer die bijvoorbeeld niets van de steden wilde zien op zijn vrije avonden, waarop zelfs Bas hem moest aandringen om eens een keer van zijn hotelkamer af te komen.

Die drie kwartier werden afgesloten met kort en bondig een uitleg over het hoe en waarom achter de rechtszaak ("ze mogen over me heen lopen, maar niet heen en weer"; vooral de opmerking van de heren vToor dat de medewerking van die tegenspelers aan de eerdere series niet van zo'n groot aandeel was viel gewoon helemaal verkeerd - misschien waar voor zijn rol als diamantair, maar dit werd ook opgevoerd voor figuren als B2, Inspecteur/Adjudant van der Steen, de Professor, de kapitein en Joris. Maar zelfs dáárna volgde nog een groot, groot woord van respect voor de broers voor het feit dat ze destijds zo'n grote, succesvolle en langlopende productie in eigen beheer hebben neergezet.

En dat hij het oprecht heel jammer vond hoe het is gelopen tussen ze.
Grappig dat een verhaal weer meerdere kanten kent.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_207064609
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 09:59 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Grappig dat een verhaal weer meerdere kanten kent.
Dat is niet grappig, dat is gewoon een feit. Wat bij Bas en Aad niet meespeelt is dat ze, los van die rechtszaken, hun eigen product ook nogal hebben uitgemolken de laatste jaren. En dan met dingen van matige kwaliteit, zoals die Keet & Koen film en die slechte games. En dat terwijl ze het goed gedaan hebben, mooi kunnen leven en van hun succes kunnen genieten. én de bekende ruzie ten tijde van de ziekte van Aad, waaruit bleek dat ze het met de belasting ook niet zo nauw namen. Dan krijg je een imago van geldwolf en dat wordt dan steeds maar weer bevestigd.
't Echte en 't ware!
pi_207065012
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 07:42 schreef TLC het volgende:
Vroeger was de bewaking in gevangenissen maar laaks, of je tekent wat op de gevangenismuur of je gooit n bord sierlijk weg zodat de bewaker ff is afgeleid en je staat al buiten als boef :') :D
En Japie mocht die sleutelbos van 'm gewoon meenemen de cel in toch?
pi_207065021
quote:
Hans Beijer die bijvoorbeeld niets van de steden wilde zien op zijn vrije avonden, waarop zelfs Bas hem moest aandringen om eens een keer van zijn hotelkamer af te komen.
Dat is op zich toch ook gewoon z'n goed recht?
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:17:21 #243
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207065289
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:05 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat is niet grappig, dat is gewoon een feit. Wat bij Bas en Aad niet meespeelt is dat ze, los van die rechtszaken, hun eigen product ook nogal hebben uitgemolken de laatste jaren. En dan met dingen van matige kwaliteit, zoals die Keet & Koen film en die slechte games. En dat terwijl ze het goed gedaan hebben, mooi kunnen leven en van hun succes kunnen genieten. én de bekende ruzie ten tijde van de ziekte van Aad, waaruit bleek dat ze het met de belasting ook niet zo nauw namen. Dan krijg je een imago van geldwolf en dat wordt dan steeds maar weer bevestigd.
Doelde eerder op de verhalen van Aad en Paul die elkaar wat tegen spreken.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_207065330
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:17 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Doelde eerder op de verhalen van Aad en Paul die elkaar wat tegen spreken.
Die hebben gewoon elk hun eigen kant van het verhaal.
  dinsdag 13 december 2022 @ 13:22:23 #245
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_207065348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die hebben gewoon elk hun eigen kant van het verhaal.
Jawel, maar ben dan wel bang dat mensen het verhaal van Aad eerder voor waar aannemen. Het staan tenslotte in z'n boek.
pi_207065377
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:22 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Jawel, maar ben dan wel bang dat mensen het verhaal van Aad eerder voor waar aannemen. Het staan tenslotte in z'n boek.
Dat weet ik niet. Aad had met bijna iedereen wel ruzie uiteindelijk. Denk dat de meeste mensen dan wel de conclusie trekken dat het voor 'n groot deel ook wel aan Aad zelf gelegen zal hebben.
pi_207065641
Er
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat weet ik niet. Aad had met bijna iedereen wel ruzie uiteindelijk. Denk dat de meeste mensen dan wel de conclusie trekken dat het voor 'n groot deel ook wel aan Aad zelf gelegen zal hebben.
is idd een groot verschil tussen hoe Aad over zijn collega's praat pre- en post-rechtzaak. Hij had op de website eerst ook een deel over ex-collega's met actuele interviews ed en hoe gezellig ze het hadden.
pi_207065934
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 13:46 schreef Writersright het volgende:
Er
[..]
is idd een groot verschil tussen hoe Aad over zijn collega's praat pre- en post-rechtzaak. Hij had op de website eerst ook een deel over ex-collega's met actuele interviews ed en hoe gezellig ze het hadden.
Ja, boek soms ook bedoeld te zijn om mensen nog even een schop na te geven. Even vertellen hoe goed en leuk Aad het wel niet had geregeld, daarna een conflict wat volledig aan de ander ligt volgens Aad en dan even op een "lollige" manier vertellen dat er nooit meer samengewerkt gaat worden.

Ook bv. dat Hans Beijer zei dat hij dankzij Aad overal komt en altijd zo lekker eet en zo. Terwijl Paul van G. blijkbaar vertelde dat Beijer liever op z'n hotelkamer zat.
  dinsdag 13 december 2022 @ 15:15:42 #249
466281 WismutVeilchen83
pi_207066924
Ik denk dat iedereen het boek wel leest met de blik van 'het is 1 kant van het verhaal'. Anderzijds vind ik dat Aad in veel situaties wel redelijk gemotiveerd kan aangeven waarom iets gebeurde. Ik zie het ook een beetje als Mathijs van Nieuwkerk zijn gedrag. Aan de ene kant zullen er best dingen gebeurd zijn die niet door de beugel kunnen. Aan de andere kant wilde Aad wel een topproductie neerzetten (dat zie je ook aan hoe hij praat over de Plaaggeest en de Professor) en deed hij het meestentijds voor eigen risico. Dat je dan ook wat verlangt van de mensen waar je mee werkt en dat je gehaaid bent vind ik logisch. Dat enkelen daar dan weer niet tegen kunnen ook.
Rini dankjewel.
pi_207067119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, boek soms ook bedoeld te zijn om mensen nog even een schop na te geven. Even vertellen hoe goed en leuk Aad het wel niet had geregeld, daarna een conflict wat volledig aan de ander ligt volgens Aad en dan even op een "lollige" manier vertellen dat er nooit meer samengewerkt gaat worden.

Ook bv. dat Hans Beijer zei dat hij dankzij Aad overal komt en altijd zo lekker eet en zo. Terwijl Paul van G. blijkbaar vertelde dat Beijer liever op z'n hotelkamer zat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wellicht geniet Hans overal graag van room service :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')