abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206556401
Haha ja. De Baron rent heel langzaam en "deftig".
pi_206557473
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 14:18 schreef Writersright het volgende:

[..]
Haha ja met die armen altijd heel snel langs elkaar.
En als de boeven ontsnappen altijd die vuist in de lucht naar beneden.
Haha, ja, precies. Altijd hetzelfde. Ziet er wel komisch uit. Hard je best doen alsof je heel hard rent, maar ook hard je best doen om vooral niet teveel vooruit te komen.

Vaak hebben de boeven ook helemaal geen grote voorsprong. Optisch, dan. Best een afgang dat een getrainde acrobaat dan niet even Viesdikke Japie, B2 met z'n x-benen en 'n bejaarde met een wandelstok in kan halen.
pi_206563519
Haha, Lara is idd succesvoller dan Adriaan wat dat betreft.

Ik heb trouwens de DVD van Leer het verkeer. Wanneer werden die korte filmpjes eigenlijk uitgezonden op TV? Kan me vaag herinneren dat ik er ooit 1 op Kindernet zag. Werd dat random uitgezonden als er tijd "over" was bij een programma? Volgens mij is dat van korte duur geweest.

Op diezelfde DVD zit ook het avontuur met de Trosster. Wat is dat meta geschreven zeg. De kinderen zeggen dat Bassie en Adriaan incompetent zijn, bewijzen dat en Bassie en Adriaan worden aan het einde boos op de kinderen vanwege de brief die ze van de Tros krijgen. Apart dat ze feitelijk in hun laatste avontuur (speelt zich af na Amerika) die kant op gingen. Ik vind het grappig gedaan en voor de korte duur is het zeker vermakelijk. Vooral Bassie die boos naar de kinderen "Jullie worden bedankt!" snauwt. Leuk hoe ze zo met een knipoog naar hun avonturen kijken. Sowieso heerlijk absurd dat ze doen alsof de Trosster een of andere extreem kostbare schat is.
pi_206572469
Is het niet goed op je collega's letten een gegronde reden voor ontslag ? lijkt mij eigenlijk niet :N o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 6 november 2022 @ 13:01:25 #80
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206575468
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:50 schreef Writersright het volgende:
Haha, Lara is idd succesvoller dan Adriaan wat dat betreft.

Ik heb trouwens de DVD van Leer het verkeer. Wanneer werden die korte filmpjes eigenlijk uitgezonden op TV? Kan me vaag herinneren dat ik er ooit 1 op Kindernet zag. Werd dat random uitgezonden als er tijd "over" was bij een programma? Volgens mij is dat van korte duur geweest.

Op diezelfde DVD zit ook het avontuur met de Trosster. Wat is dat meta geschreven zeg. De kinderen zeggen dat Bassie en Adriaan incompetent zijn, bewijzen dat en Bassie en Adriaan worden aan het einde boos op de kinderen vanwege de brief die ze van de Tros krijgen. Apart dat ze feitelijk in hun laatste avontuur (speelt zich af na Amerika) die kant op gingen. Ik vind het grappig gedaan en voor de korte duur is het zeker vermakelijk. Vooral Bassie die boos naar de kinderen "Jullie worden bedankt!" snauwt. Leuk hoe ze zo met een knipoog naar hun avonturen kijken. Sowieso heerlijk absurd dat ze doen alsof de Trosster een of andere extreem kostbare schat is.
Die TROS-ster heb ik toen op tv gezien toen die uitgezonden werd en daarna nooit meer totdat de dvd uit kwam. In mijn herinnering was het een hele uitzending van zeker een half uur. Hij viel me toen ik DVD best tegen eerlijk gezegd :') Zo zie je maar dat jeugd herinneringen vaak best geïdealiseerd worden in je hoofd!
Rini dankjewel.
pi_206576307
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 13:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Die TROS-ster heb ik toen op tv gezien toen die uitgezonden werd en daarna nooit meer totdat de dvd uit kwam. In mijn herinnering was het een hele uitzending van zeker een half uur. Hij viel me toen ik DVD best tegen eerlijk gezegd :') Zo zie je maar dat jeugd herinneringen vaak best geïdealiseerd worden in je hoofd!
Volgens mij was dat ook de eerste keer dat het op video/DVD uitgebracht werd. Juist omdat je het maar 1 keer gezien hebt ooit en er iets mystieks om hangt, net zoals andere zeldzame specials, bouw je het idd al snel groter op dan dat het is.

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 00:54 schreef TLC het volgende:
Is het niet goed op je collega's letten een gegronde reden voor ontslag ? lijkt mij eigenlijk niet :N o|O
Helemaal vreemd in de haven gezien Douwe zelf daar ook pas 1 a 2 dagen werkte. Beetje flauw dat hem werd aangerekend dat Bassie in de hijskraan klom.

Moet zeggen dat ik de Bassie-serie "De ontvoering van Charly" best aardig vond ook. Het voelt logischerwijs als een afgeleide van Bassie en Adriaan maar het is zeker niet slecht gedaan. Je leert wat over Oostenrijk en de boef in de serie is actiever betrokken dan de boeven in Amerika/Europa. Brengt toch een beetje spanning. Daarnaast is die boef zo over the top gedaan dat het ook wel grappig wordt. Elke keer wanneer zijn gemoduleerde stem dreigend de woorden "vriendjes van Bassie" zegt lig ik in een deuk.
Kan me wel voorstellen dat mensen die pop eng vinden.
pi_206577676
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 14:09 schreef Writersright het volgende:

[..]
Volgens mij was dat ook de eerste keer dat het op video/DVD uitgebracht werd. Juist omdat je het maar 1 keer gezien hebt ooit en er iets mystieks om hangt, net zoals andere zeldzame specials, bouw je het idd al snel groter op dan dat het is.
[..]
Helemaal vreemd in de haven gezien Douwe zelf daar ook pas 1 a 2 dagen werkte. Beetje flauw dat hem werd aangerekend dat Bassie in de hijskraan klom.

Arme Douwe, hetzelfde overkwam hem bij zijn werk in de garage, geen wonder als hij de Plaaggeest is dat hij B&A steeds zit te sarren, door hun verliest hij steeds zijn baan :(
pi_206580821
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 15:49 schreef TLC het volgende:

[..]
Arme Douwe, hetzelfde overkwam hem bij zijn werk in de garage, geen wonder als hij de Plaaggeest is dat hij B&A steeds zit te sarren, door hun verliest hij steeds zijn baan :(
Hij had hen aanbevolen bij veel van die baantjes, dus niet al te veel medelijden. En Jaap Stobbe mag die twee wel dankbaar zijn:
twitter
pi_206581762
Hij had ook dat baantje in het circus geregeld. Toffe kerel die Douwe!
pi_206596674
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:12 schreef Writersright het volgende:
Hij had ook dat baantje in het circus geregeld. Toffe kerel die Douwe!
Heeft in de serie gewoon de kift op die twee. Lekker aantrekken en afstoten, fijne vent ben je dan. Alleen omdat die ander wel een handstand kan maken op de Euromast.
pi_206597003
Waarom heeft de Schandebakker wel zijn bakkersmuts op als hij op een terrasje kikkerbilletjes wil eten maar niet als hij zijn auto van de garage wil ophalen ?
pi_206597690
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 22:37 schreef TLC het volgende:
Waarom heeft de Schandebakker wel zijn bakkersmuts op als hij op een terrasje kikkerbilletjes wil eten maar niet als hij zijn auto van de garage wil ophalen ?
Bakker ben je toch 24/7 :+

Minstens zo vreemd vind ik dat hij 24/7 boos is op Bassie. Dat het hem zo diep zit dat hij zelfs na het ontslag bij iedere confrontatie begint te flippen.
En dat die bakker ook met alles genoegen neemt, maakt het nog ingewikkelder:
A: kijkt u eens, een lekker bordje soep.
Bakker (herkent Adriaan dan weer niet…): ik heb geen soep besteld!
A: dan neem ik het toch weer mee?
Bakker: nou ja, ik eet het anders wel op.
  dinsdag 8 november 2022 @ 10:08:52 #88
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206599507
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Minstens zo vreemd vind ik dat hij 24/7 boos is op Bassie. Dat het hem zo diep zit dat hij zelfs na het ontslag bij iedere confrontatie begint te flippen.
Elke keer als hij te maken heeft met die vreselijke meneer heeft Bassie ook weer iets verkeerd gedaan he. Slapen onder de motorkap, de snor in de soep laten vallen.. Het is ook een schande.
Rini dankjewel.
  dinsdag 8 november 2022 @ 10:32:20 #89
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_206599721
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 23:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Die bipolaire Schandebakker had in iedere B&A serie moeten zitten. :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_206599861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Elke keer als hij te maken heeft met die vreselijke meneer heeft Bassie ook weer iets verkeerd gedaan he. Slapen onder de motorkap, de snor in de soep laten vallen.. Het is ook een schande.
Nouja, Bassie heeft hem ook geholpen in het restaurant toen de bakker aan het stikken was. Dat is ook wat waard vind ik.
pi_206604244
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 10:47 schreef Writersright het volgende:

[..]
Nouja, Bassie heeft hem ook geholpen in het restaurant toen de bakker aan het stikken was. Dat is ook wat waard vind ik.
In plaats daarvan begint hij te schelden. Hij had op z’n minst een slagroomtaartje erbij kunnen bestellen.
pi_206606965
Nouja eigenlijk had hij niet eens in het restaurant moeten zitten. Hij had druk moeten zijn met een nieuwe taart maken voor de wedstrijd "Wie bakt de mooiste taart voor de Burgemeester?".
pi_206609391
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 20:24 schreef Writersright het volgende:
Nouja eigenlijk had hij niet eens in het restaurant moeten zitten. Hij had druk moeten zijn met een nieuwe taart maken voor de wedstrijd "Wie bakt de mooiste taart voor de Burgemeester?".
Was al af. :+
Bij nader inzien was het wel een poppenkast op dat terras: een dame met een hoed die groter was dan die van koningin Juliana, een Schotse man in kilt, een bakker in werkkleding en een strand waar een badkuip ligt. Dan is een clown in de bediening nog normaal…
pi_206612818
De Baron kijkt uit zijn verrekiijker op Curacao :

'maar die man die herken ik !! dat is Vlugge Japie!!!' :o

-boem gaat af-

B100 : 'dat was Vlugge Japie...'

--

:D _O- _O-
pi_206613228
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 00:00 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Was al af. :+
Bij nader inzien was het wel een poppenkast op dat terras: een dame met een hoed die groter was dan die van koningin Juliana, een Schotse man in kilt, een bakker in werkkleding en een strand waar een badkuip ligt. Dan is een clown in de bediening nog normaal…
En een restauranteigenaar die zijn zoontje op de railing van een hoge brug laat vissen terwijl het zoontje niet kan zwemmen.
En vervolgens het nep-Frans van Bassie voor legitiem Frans aanziet.
pi_206624903
Dit is een unieke special? Nog nooit gezien en nét op het B&A kanaal gezet.

pi_206625346
Leuk! In de 35-jaar serie zit ook zo'n shot waarin B&A naar de stoet op de snelweg kijken. Weet iemand waar dat uit komt?
't Echte en 't ware!
pi_206638898
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:00 schreef Japepk het volgende:
Leuk! In de 35-jaar serie zit ook zo'n shot waarin B&A naar de stoet op de snelweg kijken. Weet iemand waar dat uit komt?
Is dat niet uit het laatste stukje vd Huilende Professor?
pi_206640072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 15:36 schreef Writersright het volgende:
Is dat niet uit het laatste stukje vd Huilende Professor?
Ik heb die vroeger eigenlijk alleen maar op slagersband gezien, daar eindigt het op schiphol voor mijn gevoel?
't Echte en 't ware!
pi_206644211
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 17:17 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik heb die vroeger eigenlijk alleen maar op slagersband gezien, daar eindigt het op schiphol voor mijn gevoel?
Op de DVD is dit er achter geplakt.
Vreemd contrast ook doordat de serie op video is opgenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')